Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Marit Breivik. Tidenes mest rolige og avbalanserte trener. En drøss med medaljer med kvinnelandslaget i håndball. Mennesker responderer ulikt på motivasjon/motivasjonsmetoder. Jeg tror ikke kjeft er det som skal til.

    I'm just saying.
    Tja... Ila Breivik spillerne munnkurv:

    Osämja i Elfsborg mellan tränare Haglund och lagkapten Svensson

    Sport 2011-05-25 | Uppdaterad 2011-05-25
    Elfsborgs tränare Magnus Haglund och storstjärnan Anders Svensson drar inte jämnt.








    LäS MER



    Bakgrunden: En BT-artikel efter matchen mot AIK där mittfältaren kritiserar spelsystemet.
    – Jag tänker inte ljuga i mina uttalanden, och vill inte Magnus att jag snackar respekterar jag det, säger Anders Svensson till BT.
    Svensson pratade inte med media kvällen efter förlusten nere i Trelleborg förra veckan (0–3) – och i måndags när han fick frågan om insatsen mot Halmstad (3–2) var det återigen:
    – Det blir inga kommentarer.
    Men också:
    – Jag får inte snacka. Jag har fått munkavle.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Marit Breivik. Tidenes mest rolige og avbalanserte trener. En drøss med medaljer med kvinnelandslaget i håndball. Mennesker responderer ulikt på motivasjon/motivasjonsmetoder. Jeg tror ikke kjeft er det som skal til.

      I'm just saying.
      Nå blir det litt søkt å sammenligne med en sport som ingen andre enn noen dansker og noen få øst-europeere følger med på da. Kun Norge som bryr seg om damehåndball.

      Og kvinner og menn responderer ulikt i tillegg.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av reka
        Tja... Ila Breivik spillerne munnkurv:


        http://www.bt.se/sport/osamja-i-elfs...on(2791705).gm
        Synes det er helt greit å løse slikt internt enn å ta det i media og få enda mer uro.

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Og kvinner og menn responderer ulikt i tillegg.
        Ja, men nå er det svært sjelden at voksne mennesker responderer bra på hodeløs kjeftsmelling. Fungerer sikkert for noen alla Vinni Jones, men ikke sikkert det duger for feks Johan Andersson, Fredrik Stoor, Palmi eller Bjørn Helge.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Ja, men nå er det svært sjelden at voksne mennesker responderer bra på hodeløs kjeftsmelling. Fungerer sikkert for noen alla Vinni Jones, men ikke sikkert det duger for feks Johan Andersson, Fredrik Stoor, Palmi eller Bjørn Helge.
          Godt å se at det som blir gjort nå funker så fint da.... Eller?
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • *46*

            rb.no - Slår ring om Haglund

            Noen sitater fra oppslaget:

            – Det er ikke et tema som har vært diskutert en gang. Vi er en sammensveiset gjeng, og vår tillit til Magnus er det ikke noe i veien med. Alle som prøver å konstruere et problem, bommer grovt, sier Petter Vaagan Moen.
            – Jeg synes synd på Magnus som får dette mot seg nå. Med ham som trener har vi utviklet spillet vårt masse siden i fjor. Vi har tatt store steg i riktig retning, men nå er vi inne i en tung periode hvor ting ikke går vår vei. Det føles urettferdig at Magnus skal få skylda for det. Vi sliter med å få uttelling på det spillemessige overtaket vi har for tida, og vi slipper inn for enkle baklengsmål. Det er feil som gjøres på banen, og ikke av treneren, fastslår Riise.
            Fredrik Gulbrandsen var den som følte han hadde mest skyld av alle RB-sporten snakket med. LSK-spissen mente han burde scoret minst en gang.
            – Jeg er så skuffet nå at det er vanskelig å sette ord på. Det er ingen tvil om at jeg burde scoret i denne kampen, og da kunne alt sett annerledes ut. Jeg har beklaget til gutta i garderoben, sier Gulbrandsen.
            .
            .
            .
            – For noen kamper siden var jeg frustrert over at jeg ikke kom til sjanser. Jobben jeg har gjort i mellomtiden har ført til at jeg i hvert fall har fått sjanser. Nå gjenstår det å sette dem, sier Lillestrøm-gutten.

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Godt å se at det som blir gjort nå funker så fint da.... Eller?
              Det hadde fungert veldig bra, hvis ikke 1/3 av stallen hadde oppholdt seg på banen og ikke sykestua.

              Ta feks en tipp på denne lista: Årets spiller i LSK 2013.

              Mot Aalesund manglet 4 av de 4 øverste på denne lista. Tilnærmet i hele mai har 3 av de 4 øverste vært på sykestua (2 av 4 i går). Det er ikke en faktor som skal tas hensyn til? Og man skal har rimlig tykke, mørke solbriller på for å ikke ha sett utviklingen i laget før alle skadene kom. Dette er selvsagt ingen unnkylding, men en meget god forklaring på den magre poengfangsten i mai måned. Og det er selvsagt en flott faktor å glatt overse hvis man kun ønsker å se det svarte på veggen og overse alle former for nyanser.

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Det hadde fungert veldig bra, hvis ikke 1/3 av stallen hadde oppholdt seg på banen og ikke sykestua.

                Ta feks en tipp på denne lista: Årets spiller i LSK 2013.

                Mot Aalesund manglet 4 av de 4 øverste på denne lista. Tilnærmet i hele mai har 3 av de 4 øverste vært på sykestua (2 av 4 i går). Det er ikke en faktor som skal tas hensyn til? Og man skal har rimlig tykke, mørke solbriller på for å ikke ha sett utviklingen i laget før alle skadene kom. Dette er selvsagt ingen unnkylding, men en meget god forklaring på den magre poengfangsten i mai måned. Og det er selvsagt en flott faktor å glatt overse hvis man kun ønsker å se det svarte på veggen og overse alle former for nyanser.
                Hadde vi møtt Brann, RBK, Godset og Tromsø hadde jeg vært enig med deg, men vi har møtt Ulf, Hønefoss, Sogndal og Odd.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Det hadde fungert veldig bra, hvis ikke 1/3 av stallen hadde oppholdt seg på banen og ikke sykestua.

                  Ta feks en tipp på denne lista: Årets spiller i LSK 2013.

                  Mot Aalesund manglet 4 av de 4 øverste på denne lista. Tilnærmet i hele mai har 3 av de 4 øverste vært på sykestua (2 av 4 i går). Det er ikke en faktor som skal tas hensyn til? Og man skal har rimlig tykke, mørke solbriller på for å ikke ha sett utviklingen i laget før alle skadene kom. Dette er selvsagt ingen unnkylding, men en meget god forklaring på den magre poengfangsten i mai måned. Og det er selvsagt en flott faktor å glatt overse hvis man kun ønsker å se det svarte på veggen og overse alle former for nyanser.
                  Hvis... Hvis er et fint ord å bruke gitt. Faktum er at poengfangsten er grisete dårlig, og den har ikke bare vært det i mai. Den har vært det også om du ser på hele perioden under Haglund som helhet.

                  Selvsagt er det positive ting å spore i deler av spillet, men det er ikke verdt en dritt all den tid vi ikke vinner fotballkamper. Jeg er sikker på at alle lag som har rykket ned de siste 20 årene kan forklare hvorfor og sagt "Hvis vi bare..." hadde vi gjort det bra. Hvilken hjelp er det? Ingen.

                  Vi er på full fart mot Adeccoligaen, men du er glad for spillemessig fremgang?
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Fjeller'n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 905

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Godt å se at det som blir gjort nå funker så fint da.... Eller?
                    Godt å se at det å bytte trener annenhvert år funker så fint da....Eller?
                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4112

                      I løpet av tida som har gått siden de sparket Rösler, har Lillestrøm Sportsklubb sunket som en stein. På tabellen og når det gjelder publikumsoppslutning. Blant annet. Da synes jeg det må være takhøyde for å kunne diskutere hva som er galt i klubben, uten at enkelte skal beskylde de som ser faresignalene for å være mørkemenn. Nok om det.

                      Jeg er for øvrig enig i at hvis det på noen måte er mulig å få Ståle til klubben, bør det skje nå i sommerpausen. Hvis det ikke er mulig, har jeg ingen klare alternativer til Haglund.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7092

                        Sjekk terminlista og se hvem som venter etter fotballferien. Dette kan se jævlig stygt ut i midten av august.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • kissi_Fjellhamar
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2005
                          • 69

                          Det kan ikke være noen tvil; Haglund må bort! Det sportslige er en ting, men mangel på entusiasme er enda viktigere!

                          Er det sånn at vi kan lande Ståle er det tjenesteforsømmelse av alle involverte fra sportsklubben å ikke få han ikke klubbdørene ASAP..

                          DA ville media brydd seg mer igjen, publikum ville kommet i strie strømmer og aller viktigst med en av nordens beste trenere i sportsklubben ville forhåpentligvis resultatene kommet også!
                          De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Da synes jeg det må være takhøyde for å kunne diskutere hva som er galt i klubben, uten at enkelte skal beskylde de som ser faresignalene for å være mørkemenn.
                            En ting er å se faresignaler og legge dem frem saklig, en annen ting er å utelukkende produsere negativitet på løpende bånd - helt uten nyanser.

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Vi er på full fart mot Adeccoligaen, men du er glad for spillemessig fremgang?
                            Jeg vet at det er spillere som er skadet - dem er verken døde eller fått noen kontrakt terminert. Dem kommer tilbake og vil styrke laget betraktelig. Den spillemessige fremgangen er ganske så stor, men man mangler noen til å omsette sjansene til mål.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7092

                              Nå skal det jo sies at vi spilte tildels ganske bra i starten av sesongen, da vi hadde fullt lag. Med motstanderne vi har hatt i mai var det den absolutt verste måneden å pådra seg skader. Jeg mener vi kunne hatt 10-12 poeng mer med fullt lag denne måneden. Marerittet er at vi ryker igjen på søndag, så pessimismen blir liggende og marinere gjennom hele fotballferien.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                En ting er å se faresignaler og legge dem frem saklig, en annen ting er å utelukkende produsere negativitet på løpende bånd - helt uten nyanser.
                                Jeg skal komme med et mer saklig svar. Jeg trodde faresignalene og den totale mangelen på resultater var åpenbar, noe den tydeligvis ikke er for alle.

                                Jeg vet at det er spillere som er skadet - dem er verken døde eller fått noen kontrakt terminert. Dem kommer tilbake og vil styrke laget betraktelig. Den spillemessige fremgangen er ganske så stor, men man mangler noen til å omsette sjansene til mål.
                                Alle opplever skader i løpet av en sesong. Åleby hadde flere sentrale spillere ute, uten at det så/ser ut til å plage de nevneverdig. Det handler om å håndtere situasjonen man til enhver tid er i: å argumentere for at vi er er fantastiske med skadefri tropp og alle i form er totalt verdiløst: det er en situasjon et fotballag befinner seg i hvert skuddår. Skader en del av gamet, det handler om hvordan man håndterer situasjonen.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Geirfugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 561

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  I løpet av tida som har gått siden de sparket Rösler, har Lillestrøm Sportsklubb sunket som en stein. På tabellen og når det gjelder publikumsoppslutning. Blant annet. Da synes jeg det må være takhøyde for å kunne diskutere hva som er galt i klubben, uten at enkelte skal beskylde de som ser faresignalene for å være mørkemenn. Nok om det.

                                  Jeg er for øvrig enig i at hvis det på noen måte er mulig å få Ståle til klubben, bør det skje nå i sommerpausen. Hvis det ikke er mulig, har jeg ingen klare alternativer til Haglund.
                                  Jeg er veldig enig i dette innlegget.
                                  Det er fint at spillerne har tillit til treneren, men det er dessverre sånn at de ikke jobber i et vakuum. Det store problemet nå - i tillegg til sviktende resultater - er den totale mangelen på entusiasme rundt klubben. Færre og færre bryr seg, og hvis interessen ikke øker vil klubben dø av mangel på surstoff (dvs penger).
                                  Jeg er derfor tilhenger av at treneren skiftes ut HVIS vi får tak i en som både er faglig sterk OG kan bidra til ny entusiasme i form av økte tilskuertall, gode resultater og økt medieomtale. Det eneste navnet jeg kommer på er Ståle.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3387

                                    Interessant at enkelte her inne fortsatt slår ring om Magnus og gir han den største medlidenhet. Hjemmestatistikken er grusom under Haglunds periode, knapt sett og opplevd noe verre i norsk målestokk. Enkelte bruker fortsatt skadehistorikken som den største unnskyldningen av alt, vær så snill, skjerpings! ALLE lag opplever skader på sentrale spillere i løpet av en sesong, men fortsatt bruker vi dette som den endeløse unnskyldningen.

                                    De som fortsatt slår ring om Haglund, regner med dere er strålende fornøyd med hjemmestatistikken vår og vårt enorme ballinnhav, der 99% av pasningene går på tvers i forsvarsfireren, eventuelt tilbake til keeper som måker den ut over sidelinja?

                                    Grattis og kudos, stå på videre! Dette prosjektet har jeg gitt opp for lengst!

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3209

                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Marit Breivik. Tidenes mest rolige og avbalanserte trener. En drøss med medaljer med kvinnelandslaget i håndball. Mennesker responderer ulikt på motivasjon/motivasjonsmetoder. Jeg tror ikke kjeft er det som skal til.
                                      I'm just saying.
                                      Enig - er kjeft det eneste verktøyet du har, kommer du ikke langt. Kinnear var langt mer fleksibel enn som så. All respekt til Breivik, men med hennes oppskrift (som minner betenkelig mye om Haglunds) - i en kravbasert mannskultur kommer du heller ikke særlig langt. Gode trenere har respekt og autoritet - uten å skjelle og smelle, unntatt i de situasjonene hvor det er nødvendig. Men spillere (og alle andre) vil se glød, engasjement og vinnervilje, og der leverer Haglund til stryk.

                                      Kommentar

                                      • sten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2005
                                        • 873

                                        Få tilbake Kippe og Helstad tror jeg vil hjelpe. Vaagan Moen sier at dem har full tillit til Haglund, men han er rutinert og vet hva som skal sies til media for at det ikke skal bli bråk. Tror ikke det bare er Haglund som er problemet her selv om jeg lurte litt da Ohi satt på benken mot Hønefoss. Når det er sagt er det utrolig at vi ikke scoret mål i går.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Jeg skal komme med et mer saklig svar. Jeg trodde faresignalene og den totale mangelen på resultater var åpenbar, noe den tydeligvis ikke er for alle.



                                          Alle opplever skader i løpet av en sesong. Åleby hadde flere sentrale spillere ute, uten at det så/ser ut til å plage de nevneverdig. Det handler om å håndtere situasjonen man til enhver tid er i: å argumentere for at vi er er fantastiske med skadefri tropp og alle i form er totalt verdiløst: det er en situasjon et fotballag befinner seg i hvert skuddår. Skader en del av gamet, det handler om hvordan man håndterer situasjonen.
                                          Du kan hvis du ønsker, ser jeg Mye bedre svar og lettere å forstå hva du mener!

                                          Aalesund har også mange skader, men dem har en mye bredere stall. For å illustrere poenget mitt litt bedre:
                                          - Stoor (hans backup - Erling, er skadet), Kippe, Ringstad, Gabrielsen - samtlige i forsvar. Gode spillere alle sammen som kan være med å prege kamper. Alle har vært ute i mai måned. Med unntak av Høibråten, har ikke erstatterene på langt nær klart å tette hullene.
                                          - Helstad - 3 mål før han ble skadet. Arbeidsjern som har skapt rom, sjanser og putta mål. Han er ute. Etter min mening, LSk sin nest beste spiss i form av Erling - har vært skadet en lengre periode han også.

                                          Hva har man så å fylle på med? Scheel vil mye og kjemper tappert, men det har dessverre blitt for mange blundere. Høibråten har vel ikke glitret til hele perioden, men det forventer ikke jeg av en 18 år gammel fyr. Andersson har spilt VB - har absolutt ikke gjort seg bort, men laget har jo ikke blitt styrka av den grunn! Gulbrandsen vil også mye på topp - til tider alt for mye og jeg får litt assosiasjoner til fulle folk på jakt som skyter på alt som rører seg. Mangler det å være litt kjøligere i toppen og ikke skyte ved hver eneste mulighet.

                                          Parallene til Aalesund - selv med en rekke skader, har dem kanskje den beste offensive rekka av noen lag i TL. Dem har spillere fra benken å fylle på med. Hva hadde LSK på 16 mai? Fofana er vel strengt tatt eneste offensive spilleren som kan komme inn å snu en kamp. Defensivt var det jo en Gabrielsen som matches forsiktig og kun har spilt litt på B-laget. Resten er juniorer tilnærmet uten erfaring med spill i TL. Mot Aafk kun Gabrielsen og resten juniorer.

                                          Skader er som du sier en del av gamet. Men jeg kan knapt huske at LSK har slitt så tungt med skader over så mange kamper. Ganske unikt tilfelle. Og jeg sier igjen - ingen unnskyldning, men en forklaring på hvorfor det butter slik som det gjør. Heldigvis er vel Kippe tilbake igjen i neste kamp, sammen med Udjus.

                                          Kommentar

                                          Working...