Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av sten
    Få tilbake Kippe og Helstad tror jeg vil hjelpe. Vaagan Moen sier at dem har full tillit til Haglund, men han er rutinert og vet hva som skal sies til media for at det ikke skal bli bråk. Tror ikke det bare er Haglund som er problemet her selv om jeg lurte litt da Ohi satt på benken mot Hønefoss. Når det er sagt er det utrolig at vi ikke scoret mål i går.

    Kippe og Helstad er 35 og 36 år. Om vi er totalt avhengig av disse så ser det ikke lyst ut. Helstad brukte måneder på å komme seg i ok form, og jeg er usikker på hvilken form han kommer til å vise når han er tilbake fra skade.

    Kippe vil selvfølgelig gjøre oss mye farligere på dødballer igjen, men det er trist at vi skal være så avhengig av dødballene og være ufarlig i resten av spillet.

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      Opprinnelig skrevet av Xavi
      Sparke trenern så fort det butter imot har jo funket veldig bra siste 5 årene. Let's do it again!

      Er sikker at 100% av de som skriker etter Haglunds avgang hadde gjort det samme hvis vi hadde hatt Ronny Deila og fått de resultatene han fikk de første årene i tippeligaen. Kan sikkert legge til Sir Alex Ferguson også.
      .
      For meg blir dette skivebom, da forutsetningene er helt forskjellige. For min egen del var jeg i mot å sparke Berg fordi jeg så hva slags spillere han hadde å jobbe med, jeg er for å sparke Haglund.

      I motsetning til Deila og Ferguson sine første sesonger så har Haglund hatt en stall bestående av godt etablerte spillere, mange med landslagserfaring. Ramovic/Udjus har begge vært betraktet som noe av det beste målvaktene tippeligaen har hatt å by på. Stoor og Kippe - gode tippeligaspillere i landslagsskorper. Riise, PVM, Palmi - Midtbanespillere i landslagsskorpa ferdighetsmessig....Andersson - ønsket av "hele" tippeligaen når han kom til oss. Fyll på med Helstad, Mjelde i år og sikkert en eller to jeg har glemt og du har så mange gode etablerte tippeligaspillere at spillet og plasseringene vi har surret rundt er uakseptabelt. Sammenlign merittlistene til spillerne våre med de fleste lag i tippeligaen så har vi blant de absolutt mest meriterte lagene, alikevel strever vi mot spillere folk flest ikke har hørt om.

      Angående skader som mange snakker så mye om: Hønefoss mangla Groven, Mora, Mendy og Hovda som stort sett har spilt det meste. Vi er ikke de eneste med skader.

      Kommentar

      • *46*

        Forøvrig er det leserverdig innlegg av Einar Krokan i dagens Romerike Blad på papir. Han er 100 % klar på at når klubben mister så mange spillere ut med skade og mange av de som skal erstatte dem er urutinerte spillere som ikke har kommet opp på nivået enda, da ender det som det har gjort nå i mai.

        Som reka, så etterlyser han å høre noe fra den delen av støtteapparatet som jobber med skader og skadeforbygging. Han mener noe er galt når så mange blir skadet på en gang.

        Gjenfortalt med det jeg finner essensielt i leserinnlegget.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          En tynn stall med skadeutsatte nøkkespillere der den antatte førstelleveren nesten bikker 30 år og er suverent eldst i TL. Det er kombinasjonen av disse faktorene som er svært uheldig for LSK spesielt, i forhold til mange andre lag som også sliter med tynn stall. Dette er fakta klubben og alle rundt den var klar over før sesongen startet. Sesongen hang på en stort sett skadefri tropp, allment kjent som flaks og flyt.

          Spørsmålet er hvordan man kunne havne i en slik prekær situasjon med de forutsetningene man hadde før Haglund ble ansatt og med en ny satsing i bunn. Det er dårlig lederskap over hele linja, den ene dårlige avgjørelsen etter den andre.

          Og her er vi, stirrer Adecco i hvitøyet nok en gang.
          Last edited by GIFKanari; 21.05.2013, 12:03.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            Etter fotballferien bør Kippe, Gabrielsen, Stoor, Ringstad, Helstad, Knudtzon, Origi (?) og Udjus være kampklare igjen. Det bør jo lette litt på trykket.

            Uansett hva man mener om Haglund kan en blind mann se at forutsetningene for å stable sammen en solid rekke med resultater ikke er den letteste med skadelista vi har hatt. Legg gjerne til at PVM har vært ute med suspensjon og BHR har spilt halvskadd i hele vårsesongen, så er det egentlig bare å kaste et lengtende blikk mot fotballferien og håpe at vi har en noenlunde hel tropp på plass på den andre enden. I så fall skal ikke Adecco engang være tema.

            Det eneste jeg virkelig savner, er en spiss av større kaliber enn Gulbrandsen, som ikke ser ut til å klare å levere scoringer i Tippeligaen.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4112

              Klart skadene har gjort problemene i klubben og Haglunds svakheter enda tydeligere. Det kan selv en blind mann se. Men hvordan åpnet vi sesongen. De første 60 minuttene mot Sarpsborg hadde vi vel fullt lag?

              Svesengens forsvar av Haglund kan dessverre tyde på at Solbakken ikke er interessert, med tanke på hans tette bånd til Ståle. Eller kan det at både spillere og han så tydelig forsvarer Haglund nå være begynnelsen på slutten? Uansett hva PVM sier, er jeg 100% sikker på at han ville ha valgt Ståle ti av ti ganger foran Haglund. Han også.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Herman
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 1101

                Opprinnelig skrevet av Xavi
                Er sikker at 100% av de som skriker etter Haglunds avgang hadde gjort det samme hvis vi hadde hatt Ronny Deila og fått de resultatene han fikk de første årene i tippeligaen.
                Ville ikke overrasket meg om de som krever Haglund sparket, er de samme som slaktet Wolves og Köln for å sparke Ståle.
                Twitter

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av Herman
                  Ville ikke overrasket meg om de som krever Haglund sparket, er de samme som slaktet Wolves og Köln for å sparke Ståle.
                  "Tålmodighet er helt greit og riktig, så lenge jeg slipper å være det."

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9463

                    Opprinnelig skrevet av Herman
                    Ville ikke overrasket meg om de som krever Haglund sparket, er de samme som slaktet Wolves og Köln for å sparke Ståle.
                    Kan svare for meg iaff:

                    Wolves håndterte Ståle dårlig. De svikta han da det gjaldt og fikk nedrykk som belønning.

                    Han var lovet flere transfervindu for var helt klar på at flere spillere måtte hentes, men fikk sparken i steden. Helt hasardiøst, da dette resulterte at Saunders kom inn uten at han heller fikk henta noen, for han måtte "evaluere den eksisterende troppen". "En tropp som er for god til å rykke ned" - Karl Henry... Jepp, jepp.

                    Køln har jeg ingen formening om.

                    Uansett så maser jeg ikke på at Ståle må inn, men er helt klar på at Haglund må ut. Har vært her for lenge uten å ha noe å vise til. Uavgjort mot Grorud langt inn i andre ekstraomgang. Give me a break. Ikke er det no plan bak det heller.

                    Og det eneste jeg personlig har å glede meg sånn halvveis over når det gjelder denne suppa her, er at jeg vinner 1500,- om LSK er på 12.plass etter 12 runder. Men det jinxa jeg nå.

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      Sjelden jeg har hørt en klarere tiltitserklæring til Haglund som Bjarmann serverte på TV2 Extra i dag.
                      - Så langt jeg kan garantere fortsetter Haglund framover.

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        Opprinnelig skrevet av vermu
                        Sjelden jeg har hørt en klarere tiltitserklæring til Haglund som Bjarmann serverte på TV2 Extra i dag.
                        - Så langt jeg kan garantere fortsetter Haglund framover.
                        "Full tillit" pleier å bety fyken innen 14 dager, dette var langt vagere...

                        Kommentar

                        • Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          Sjelden jeg har hørt en klarere tiltitserklæring til Haglund som Bjarmann serverte på TV2 Extra i dag.
                          - Så langt jeg kan garantere fortsetter Haglund framover.
                          Det vil si: Bjarmann som sportssjef vil beholde Haglund, men kan ikke garantere noe, da det er styrets beslutning.
                          Twitter

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            Opprinnelig skrevet av skotten
                            "Full tillit" pleier å bety fyken innen 14 dager, dette var langt vagere...
                            For meg er "garanterte" et mye sterkere utsagn enn utbrukte "full tillit".

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7092

                              Bjarmann er som alltid vanskelig å tolke, men når han bruker ordet "garanti", vil han se passe latterlig ut hvis Haglund likevel får fyken midt i neste uke etter at vi taper for Haugesund.

                              For meg betyr dette at det ikke er tema å sparke Haglund. Hadde styret vært av en annen mening, ville ikke Bjarmann trukket inn garanti-ordet, uansett hvor mye eller lite faktisk påvirkning han har på det spørsmålet.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Bjarmann er som alltid vanskelig å tolke, men når han bruker ordet "garanti", vil han se passe latterlig ut hvis Haglund likevel får fyken midt i neste uke etter at vi taper for Haugesund.

                                For meg betyr dette at det ikke er tema å sparke Haglund. Hadde styret vært av en annen mening, ville ikke Bjarmann trukket inn garanti-ordet, uansett hvor mye eller lite faktisk påvirkning han har på det spørsmålet.
                                Selvsagt vil han ikke se latterlig ut når Haglund må gå. Uansett om det skjer i morgen, om fjorten dager eller en måned. Så lenge en trener sitter kan ikke sportssjefen si annet enn "Full tillit", "garantere at han blir" eller "han er vår mann". Enhver trener har enten full tillit eller null tillit, det finnes ikke en mellomting. ergo, inntil beslutningen om å sparke han er tatt har han "full tillit".
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7092

                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Selvsagt vil han ikke se latterlig ut når Haglund må gå.
                                  Jo, hvis han garanterer at Haglund blir i dag, og så får han sparken mandag morgen, vil Bjarmann se latterlig ut.

                                  Å garantere og ha tillit er to dramatisk forskjellige ting å si. Tillit er noe man har eller ikke har, mens en garanti utelukker muligheten for at tilliten kan forsvinne. Mener jeg.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    - Så langt jeg kan garantere fortsetter Haglund framover.
                                    Er ikke akkurat noen tillitserklæring dette. Sier bare at så langt Bjarmann (og bare Bjarmann) garanterer vil Haglund har jobb i noen tid fremover (uvisst hvor lenge). Hadde han sagt at Haglund hadde klubbens eller styrets tillit, og at han ville få gå kontraktstiden ut ville det stilt seg annerledes. Nå er jeg temmelig sikker på at det er over og ut for planlösa Magnus i sommer.

                                    Kommentar

                                    • 307
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 358

                                      Hva er da riktig svar når man får et spørsmål om sin trener????? Blir uansett feil svar. Noen vil uansett tolke det på sin måte. Bare hør på dere sjøl. Ingen kommentar - Han sitter trygt - Han blir garantert - Han har vår tillit fulle tillit Osv. Hva skal han svare??????????

                                      Kommentar

                                      • ynnor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 857

                                        Vondt å høre bergensere som kan mer om lskhistorien enn direktøren.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av ynnor
                                          Vondt å høre bergensere som kan mer om lskhistorien enn direktøren.
                                          Tenker du på den useriøse brølapen i studio som er blottet for folkeskikk? Mannen er jo totalt useriøs!

                                          Synes Bjarmann svarte godt for seg. Jeg synes ikke Haglund sitter noe dårligere nå enn før dette tabloide oppkoket til TV2.

                                          Kommentar

                                          Working...