Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    Forøvrig liker jeg Haglund. Hele klubben er klar over vi er svært sårbare for skader på sentrale spillere. Så lenge Haglund er trener skal vi støtte ham. Ikke nødvendig å reagere som Mons Ivar til media. Tror dere virkelig at det er der skapet skal settes på plass?

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      Ikke oppfatt det som at jeg ikke ønsker Ståle velkommen som LSK trener i fremtiden. En liten Quiz til slutt. Noen som vet Ståles siste kamp og hvem som spilte midtstoppere i den kampen?

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4112

        Kampen var mot Lyn. Det er vel ingen bombe om den ene var Frode Kippe. Siden det er du som spør, mener jeg! Tipper Bjarmann var den andre!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          Mulig utdrag fra diverse VG-statistikk er delt på forumet tidligere, men jeg prøver likevel en runde her med noen egne kommentarer og betraktninger. Alltid mange meninger rundt pressens mer eller mindre presise spillerbørser, men la oss i hvert fall ta utgangspunkt i at sjanseopptellingen forløper seg omtrent objektivt.

          Nedenfor en oversikt over lagene vi har møtt hittil, med deres effektivitet mot oss, og totalen deres på 11 matcher (% + mål/antall sjanser);

          1. Lillestrøm vs Sparta 08 2-2: 66,7 % (2/3) og 45,5 % (15/33).
          2. Molde vs Lillestrøm: 1-2: 25 % (1/4) og 27,5 % (11/40) Kippe med seiersmålet
          3. Lillestrøm vs Viking: 0-1 20 % (1/5) og 27,7 % (13/47)
          4. Lillestrøm vs Brann 2-0: - (0/4) og 29,5 % (13/44) Kippe BB med 7 poeng
          5. Godset vs Lillestrøm 1-0: 14,3 % (1/7) og 36,4 % (24/66)
          6. Lillestrøm vs Start 3-2: 50 % (2/4) og 26,9 % (14/52) Starts første kommer 3 min etter at Kippe må av
          7. Odd vs Lillestrøm 2-1: 50 % (2/4) og 17,9 % (7/39) LSK uten bl.a. Kippe og Ringstad
          8. Lillestrøm vs Sogndal 2-2: 50 % (2/4) og 42,4 % (14/33) LSK uten bl.a. Kippe, Ringstad og Stoor
          9. Aalesund vs Lillestrøm 7-1: 63,6 % (7/11) og 40,4 % (23/57) LSK uten bl.a. Kippe, Ringstad og Stoor
          10. Lillestrøm vs Sandnes Ulf: 2-2: 66,7 % (2/3) og 25,7 % (9/35) LSK uten bl.a. Kippe og Ringstad
          11. Hönerud vs Lillestrøm 1-0: 20 % (1/5) og 31,1 % (14/45) LSK med Ringstad og Stoor


          Statistikken viser altså at samtlige lag leverer under snittet mot oss med kaptein Kippe på banen, mens de leverer over snittet uten Kippe på banen (+ Ringstad og Stoor i brorparten i tilfellene). Ett unntak i hver kategori;
          -kamp 1 hvor vi blir kjørt av Sparta i første, men likevel holder dem unna særlig sjanser, 0-1 kommer etter juniorfeil av Østli (sjansestatistikken ender 7-3, men kampen er likevel «katastrofal» i manges øyne da vi selvfølgelig skal vinne en åpningsmatch mot den slags motstand, og å ligge under 0-2 selvfølgelig er blytungt og nedverdigende, noe man isolert kan enes om).
          -kamp 11: Ringstad og Stoor er tilbake, og ikke minst leverer Høibråten en kanonkamp. Faye Lund står godt og bakre firer er mer samspilt (par unntak, selvfølgelig, men ingen matchavgjørende).

          Vi har faktisk ikke tillatt mange baklengs hvor vi er utspilt, de avgjørende goalene i mot har stort sett kommet etter juniorfeil, total markerings- og kommunikasjonssvikt eller svakt keeperspill. Noen sågar av samtlige tre i en grusom kombo.

          Pluss på at vi er Tippeligaens tredje dårligste på utnyttelse av egne sjanser, med kun 15 kasser på 56 sjanser (samtlige sjanser er muligens produsert etter kjempekjedelig spill, null plan og basert kun på tilfeldigheter, hva veit jeg, og de 15 goalene kanskje likeså).
          Imidlertid ligger vi på en hederlig 5. plass i sjanseproduksjon (skaper «ingenting» med vårt ballinnehav, Forumet?), med 5,09 pr match (56 sjanser på 11 kamper), uten at det pt. er rare trøsten eller høster sympati hos Block Wathne, Ivar Hoff eller Ola Bernhus.

          Hvor vil jeg med dette? Sannelig om jeg veit. Men summen av disse detaljene, som er for mange til at de kan avfeies som tilfeldigheter og uflaks, ligger selvsagt på Haglund som resultat- og totalansvarlig.
          Med seg på å tune disse detaljene har imidlertid Haglund, ettersom jeg skjønner, Høgmo på målmenn, dødball rattes av Powell og Sundgot justerer avslutningene. De bør også sette på vekkerklokka én time før.
          Mot seg har definitivt Haglund skadeplagene våre, uten at han legger mye energi i eller griner utad over det. Alle lag har skadeutfordringer i større eller mindre grad, men hvilke lag hadde plukket poeng med kaptein/stopper, back up-stopper, sin beste back, høyreback, halvannen målvakt, «årest spiller i fjor» og sin giftigste spiss ute, samtidig? Hvem kunne forutsett, hatt økonomi og rustet opp til en slik skadebonanza?

          Summa summarum ønsker jeg å beholde Haglund og de andre involverte i fred og ro ut kontraktstiden. Vi må terpe, skjerpe, fokusere og opptre helt annerledes inni begge boksene, beholde den sunne harmonien i spillergruppa og få kontroll på skadesituasjonen, og så kommer garantert detaljene og poengene vi trenger.

          Og én siste ting: uansett hvor svakt spillerne i gult presterer, er det kun 100 % støtte som gjelder under match (Scheel hjemme mot Ulf? Skamme deg!, gamle sitta)
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Summus summarumus:

            i) Ja det har vært/er en skadebonanza, stort sett forårsaket av overivrige spillere selv.

            ii) Full tillit og støtte fram mot H-sund, siste før ferien. Jobbe i fred osv.

            iii) Skjerpings i boksene for å få disse poengene inn, ellers blir det 1 - 2 - 3 nye spillere inn sentralt i banen i august. Og ingen fredning ut noen kontraktstid.

            Dere må ikke misforstå begrepet "To put a contract on."...

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              Jeg elsker LSK, men min store sorg er at Frode blir omtalt her inn som et nødvendig onde

              Kommentar

              • Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Jeg elsker LSK, men min store sorg er at Frode blir omtalt her inn som et nødvendig onde
                Da har du ikke fulgt med på forumet de siste 2-3 månedene.

                Har forøvrig aldri sett deg kommentere noe annet enn Kippe. Er du kun Kippe og ikke fulgamann?


                On topic: Jeg støtter foreløpig Haglund og trur at han klarer å snu dette under pausen. Jeg ser tydelig en plan vi ønsker å spille etter, men problemet er ofte at vi sliter med å variere spillestilen. Noen lag har klart å kjempe oss ut av stilen og det er da vi virkelig har sliti.

                Ser helst at vi kan klare å prøve på noe annet enn den samme tralten hvis det butter i mot med andre ord.
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                Kommentar

                • fjacob82
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 1507

                  Ang. Kippe.
                  Kippe tilbake gir oss en trygghet bak og en dimensjon på dødball som vi savner. Kippe er ikke ett nødvendig onde. Han er nødvendig, ihvertfall slik han spilte før strekk skaden. Skulle bare ønske han la fra seg en del av disse lange polerne.
                  Kippe og Høibråten, kan kanskje bli knall?!

                  Taper vi mot Haugesund og legger oss godt nede i sumpa, så lurer jeg på hvor mye arbeidsro han kommer til å få. Jeg ser ikke helt denne planen i spillestil. Vi holder på ballen, men hva blir det ut av det? Synes det er alt for omstendig, og for lite direkte angrep. Hvor mange ganger har man ikke sett gode overgangsmuligheter bli ødelagt fordi man venter på resten av laget som kommer luntende etter, eller man spiller ballen tilbake istedenfor å angripe med full styrke. Det er selvfølgelig en viss risiko ifht. balltap og bli satt i ubalanse, men det må da finnes en mellomting.

                  Vi har den trener'n vi har, finnes vel ingen reelle alternativer uansett, så vi får støtte han 100% under kamp, og heller lufte vår frustrasjon på forumet.
                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                  *Brasseberget*

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3209

                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                    Jeg elsker LSK, men min store sorg er at Frode blir omtalt her inn som et nødvendig onde
                    Hallo??? Nødvendig onde???

                    Kippe er en bauta og en legende i LSK-historien. Jeg har den dypeste respekt for alt han har gjort for LSK, og beundrer at han i år har vist at han mer enn holder mål som tippeligaspiller. Jeg haddeveldig sansen for kombinasjonen av Kippe og Nystuen, et stopper-par i god gammel LSK-ånd.

                    MEN... også Kippe må (som alle andre) tåle å høre det når han spiller en dårlig kamp. Det er like naturlig som å hylle han for de gode kampene. Også Kippe må tåle et sukk av frustrasjon når han for førtifjortende gang prøver å nå Fredrik på 1.60 med en hodeball. Er også frustrert over at så mye skal innom Frode på veien fremover, da hurtige og presise igangsettinger ikke er hans største styrke.

                    Men nødvendig onde? Det er skivebom.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Stian Ringstad skryter av Haglund i dagens Romerike Blad på papir. Ringstad er meget fornøyd med Haglund sin jobb med laget. Han sier han har trua på Haglund og at trenden skal vendes om og det snur for klubben. Det er spillerne som må snu det.
                      Last edited by Gjest; 23.05.2013, 11:14.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Jeg har ikke mistet trua på at Haglund skal få til det han prøver på, men jeg tror det tar for lang tid.. Det har vel alt gått for lang tid og bl.a. derfor har jeg ytret ønske om forandring. Etter mange år som ett bunnlag så er tålmodigheten nesten helt borte og jeg ser en sjanse for sportsklubben til å sikre seg den ultimate trener/leder i Ståle Solbakken. Om man får denne sjansen igjen er vel nesten helt usannsynlig. Mulig RB og sportsklubben støtter Haglund såpass fordi Ståle har gitt uttrykk for at han ikke vil trene LSK og jeg ser at det blir vanskelig for ledelsen å gå ut med dette i media uten å vise mistillit til Haglund. Men jeg kan også skjønne at spillere/ledere støtter Haglund, for det er mange som har tatt store steg under han og laget spiller tidvis "god" fotball.
                        Det jeg ønsker fra klubben sin side er en 100% dedikert stil/profil, om dette innebærer at Haglund skal fortsette som trener etter 2013 må de også gå i seg selv og gi han det han trenger av spillere/støtteapperat for å fullføre sin type fotball alt nå i år.. Noe de begynte på i 2011/2012, men som de i mine øyne ikke har fullført. Dagens stall er gode nok til en plassering langt over bunnkampen, men den type fotball Haglund vil spille er vanskelig å mestre og man har rett og slett ikke spillermaterialet til å mestre det i alle kamper sesongen gjennom. Strømsgodset brukte mange år på sin greie, men de er en klubb (var hvertfall) uten press og de fleste var vel fornøyd så lenge de ikke rykket ned! Om klubben derimot ikke ser for seg at Haglund skal trene klubben i 2014, må de gjøre forandringer nå i sommerpausen.. Ellers sitter de alene på tribunen uten sponsorer og "den vanlige mann i gata supporter" utover høsten 2013 og i 2014.

                        Alt er ikke svart/hvitt, det må være lov for forumets "brukere" til å ha meninger i begge retninger uten at vi må pløye oss gjennom ett hopetalls av innlegg om hvor "dumme" alle andre er! Engasjementet som vises her på forumet er vel kanskje det som er med på å redde LSK som en toppserieklubb!

                        NB! Ståle Solbakken er ikke en garanti for suksess, det er jeg også inneforstått med. Men i mine øyne så har ikke sportsklubben "råd" til ikke å ta sjansen..

                        Kommentar

                        • Ivailo Kirov
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jul 2012
                          • 62

                          "Og én siste ting: uansett hvor svakt spillerne i gult presterer, er det kun 100 % støtte som gjelder under match (Scheel hjemme mot Ulf? Skamme deg!, gamle sitta)"

                          Mulig jeg misforstår denne men gamle sitta reagerte på BHR som suttra på Scheel. Mener personlig at når det gjelder balltap så kan BHR trå varsomt.
                          "Det er de gule som spiller spillet"

                          Sitat : Kong Haakon

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2936

                            Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            Jeg elsker LSK, men min store sorg er at Frode blir omtalt her inn som et nødvendig onde
                            Er utrolig imponert over hvordan du klarer å få vridd hver bidige tråd til å handle om Frode og hvor fantastisk god han er, mens alle andre bare snakker piss om han. Applaus!
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              Opprinnelig skrevet av Ivailo Kirov
                              Mulig jeg misforstår denne men gamle sitta reagerte på BHR som suttra på Scheel. Mener personlig at når det gjelder balltap så kan BHR trå varsomt.
                              Da tror jeg vi oppfatta det ulikt ut i fra hvor vi satt/hva vi hørte. Jeg hørte ulike utskjellinger og kraftig mishagsytringer mot Scheel allerede før Riise ga ham dobbel dose, og det hjalp ikke akkurat på tøtsjen og sjøltilliten til Scheel ut matchen (han ville verken ha ball eller være involvert kampen ut, og med strøm fra topp til tå gjorde han flere usikre valg og hetsen fortsatte). Enig i at det er glasshus fra Riise sin side, men én ting har han helt rett i: vi slipper inn for mange pissemål.
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462

                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Jeg har ikke mistet trua på at Haglund skal få til det han prøver på, men jeg tror det tar for lang tid.. Det har vel alt gått for lang tid og bl.a. derfor har jeg ytret ønske om forandring. Etter mange år som ett bunnlag så er tålmodigheten nesten helt borte og jeg ser en sjanse for sportsklubben til å sikre seg den ultimate trener/leder i Ståle Solbakken.
                                Ettersom klubb og spillere er fornøyd med Haglund, og det helt klart er (sakte) fremskritt kan det godt hende han er rett mann. Eneste grunn til at jeg ville vurdert en endring er Ståle.
                                Det kunne kanskje vært bra med Ståle som Klubbsjef og frontmann for å gjenreise et stolt og profesjonelt LSK med Haglund som trener. Om han da klarer å holde seg nok unna trenerens ansvarsområde.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9463

                                  Jeg ser ikke helt den samme "positive utviklinga" som dere Haglund-lovers ser. Alt er crap i mente.

                                  Planløse tap, likegyldighet, tomme tribuner og potensiell "økonomisk ruin".

                                  Spellera, administrasjonen, rb og det "unisone" rosetoget for Haglund kan gå åt skogen. Snart er det bare dere 503 som overværer kampa på Åråsen.

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Jeg ser ikke helt den samme "positive utviklinga" som dere Haglund-lovers ser. Alt er crap i mente.

                                    Planløse tap, likegyldighet, tomme tribuner og potensiell "økonomisk ruin".

                                    Spellera, administrasjonen, rb og det "unisone" rosetoget for Haglund kan gå åt skogen. Snart er det bare dere 503 som overværer kampa på Åråsen.
                                    Ja lura!!!!! Gi Haglund skylda for ting han ikke har ansvar for og som faktisk ikke har skjedd. FJOTT

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9463

                                      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                      Ja lura!!!!! Gi Haglund skylda for ting han ikke har ansvar for og som faktisk ikke har skjedd. FJOTT
                                      Oh you

                                      Nå, etter 1 og 1/2 år med Haglund så har han helt klart et ansvar for at vi framstår som crap.

                                      Folk snakker om forlengelse av kontrakta. Jeg blir helt matt.

                                      Kommentar

                                      • CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Oh you

                                        Nå, etter 1 og 1/2 år med Haglund så har han helt klart et ansvar for at vi framstår som crap.

                                        Folk snakker om forlengelse av kontrakta. Jeg blir helt matt.
                                        Nei det er morra di...


                                        Når fikk han ansvaret for markedsføring og økonomi i LSK?

                                        Nettopp. (punktum)

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                          Nei det er morra di...


                                          Når fikk han ansvaret for markedsføring og økonomi i LSK?

                                          Nettopp. (punktum)
                                          Fantastisk hersketeknikk du bruker.
                                          Som fotballklubb er det som skjer på banen alt, spesielt i så små klubber med så skjør økonomi som i LSK. Vi har sett en tendens til tilskuerflukt nå og den vil bare fortsette om ikke spillet og resultatene bedrer seg. Noe som igjen medfører mindre penger. Er også en kjent sak at sponsorer er mer villig til å spytte større summer inn i klubber som gjør det bra på banen.
                                          Så ja, Haglund er inndirekte en årsak, men han er ikke alene.

                                          Kommentar

                                          Working...