Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Etter 8 år i samme klubb, med god suksess - selv om noen vil ha det til at det ikke var bra nok - så vil de aller fleste en gang ha en endring. Hvor mange trenere i dagens nordiske fotball har sittet i 8 år? Boblegåsa er vel eneste som har vært samme stilling i lengre tid som jeg kan huske. 8 år i samme stilling, sier meg at det var godt samarbeid, fornøyde parter og gode plasseringer.

    Hans fartstid i LSK er faktisk ganske så lik i Elfsborg ja. Og spillet begynner å sitte. Hadde det ikke vært så forbaska mange skader i mai, ville det sett betraktelig bedre ut. Å benekte det faktumet, da viser man etter min mening ikke store forståelse for fotball og betydningen av å miste nærmere 50 % av stallen. Spillet har kommet seg veldig i vår etter sesongstart. Desverre har det ikke vart hele kampen, men hjemmestatistikken er betraktelig forbedret. Det å komme overens med en rekke mennesker, kan også tyde på gode pedagoiske evner. Man behøver ikke å være alla Rekdal for å ha vinnermentalitet. Man behøver ikke å kjefte for å få respekt hos andre mennesker.

    Hvem har æren for Elfsborg sin fremgang? Garantert ikke Haglund alene, men han har uten tvil en stor del av æren. Når du er trener i samme klubb i 8 år, klubben utvikler spillere for salg for pene summer til utlandet, gode spillere som vender hjem og en plassering på toppen av adelskalenderen i hans år som hovedtrener. Beklager - rett ut tåplig å påstå at han ikke har noen del av æren. Og Haglund tar ikke all æren, men han sier han har vært med på reisa tidligere.

    Panikkhandles spillere? Ja før sesongstart 2012 var det panikkhandel. Sommeren 2012 var det mye bedre plan over innkjøpene. Samtlige, med unntak av vikaren Staw pga en skadet Logi, er fortsatt i klubben. Og de spiller alle jevnlig. Kloke kjøp før sesongstart 2013. Mjelde har vært en god fyr å ha på midten, på tross av at han har prestert under par i et par kamper. Haglund sier han har bra spillere å jobbe med og at dem skal klarer å forbedre seg i år. Jeg tror han faktisk på det! Selvsagt har han ikke like mye penger å kjøpe for i LSK, men man har også fått en god og balansert stall.

    Erlandsen og Hoff - Stokstad sine kompiser som stiller opp på kort varsel for å få frem journalisten Stokstad sin personlige mening om LSK? Stokstad kjører på med sine egne, personlige meninger og finner meningsfeller for å få frem sin personlige meninger. Rett og slett en håpløs journalistikk. Han burde i grunn holde seg unna Åråsen og LSK så lenge han selv har såpass sterke følelser som påvirker hans objektivtet. Han passer dog bra inn i TV2 og dems tabloide verden med Watne og Co. Mye rør fra den kanten. Høydepunktet var vel da han kjørte rundt i Lillestrøm med kamera på slep for å finne styremøtet som skulle diskutere en sparking av Henning Berg... Jeg klarer ikke å ta slike journalister seriøst!

    Erlandsen er en god trener, men hans metoder og stil er en motsats av Haglund. Han oppførte seg vel også såpass uprofesjonelt i Ull/Kisa så han ble uspiselig der. Han ønsker seg vel jobben selv, så det er vel ikke så rart at han snakker nedsettende om laget? Skulle han vært aktuell, skulle det vært før Haglund ble ansatt. Også en god trener hvis man ikke ønsker å underholde og ti år tilbake i tid spillemessig. Hører jo her inne at gårdagens 3-0 serier ikke var underholdene nok.... Ville neppe vært positive til Erlandsen. Hoff snakker med store ord - man må se hva han sier mellom linjene. Veldig tabloid type. Og han ønsker ikke selv å engasjere seg lengre, men han er forbanna flink til å fortelle at alt er feil. Kan ikke huske han har sagt at noe er korrekt ved klubben de siste 8-10 årene.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Spillet "begynner" å sitte? Snart TO ÅR etter at han kom! Hvor naive er dere?

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9463

        Opprinnelig skrevet av andee
        Helt ærlig "reka", hvor tett fulgte du Elfsborg mens Haglund faktisk var der? (blåkopi?)
        Du er definitivt flink til å gugle, men nå begynner det hele å ligne en parodi, noe som det er trist, for tidligere har kråketegna dine vært fryktelig underholdende og rimelig interessante. Det holder nå, og jeg håper du snart spretter ut av pc-esken og sier du har dratt oss alle i beinet i om lag 15 måneder.
        Forventer du seriøst at Erlandsen og Hoff, av alle, skal komme lovord om Haglund?
        Var det ingen andre lag i Sverige som forsøkte å spille fotball, eller gjorde investeringer, da Haglund tok gull der og toppa poengsnittet på maratontabellen?
        Skade på én nøkkelspiller, er du seriøs?
        Si hva du vil om "reka" dr. evil, men siste avsnittet i forrige innlegget hans treffer rimelig klokkeklart.

        We're on a train to nowhere, med færre passasjerer for hver dag som går

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          Opprinnelig skrevet av reka
          Spillet "begynner" å sitte? Snart TO ÅR etter at han kom! Hvor naive er dere?
          Tok 5år for spillet begynte å sitte i for Godset, poenget ditt er? Skjelden Davy har rett, men bruk og kast mentaliteten til mange her inne er skremmende. "Funker ikke første året? Må gå? FY FAN NÅ HAR DET GÅTT HELE 2 ÅR, ENDA IKKE GULL?!?!?!? SPARK!!!"
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av andee
            Var det ingen andre lag i Sverige som forsøkte å spille fotball, eller gjorde investeringer, da Haglund tok gull der og toppa poengsnittet på maratontabellen?
            Helsingborg, Malmø FF, IFK Gøteborg er alle klubber som har satset hardt i en rekke år - spesielt de to første etter min mening. AIK er alltid med på dansen, men gikk feks tapende ut av duellen om Bangura på utlån fra Celtic i år. Elfsborg, uten Haglund på laget, la 10 mill på bordet for leie av Bangura i hele 2013. For leie! Pr d.d. ligger det en pris på ca 3,3 mill pr mål Bangura har putta....

            Ja - det satses fortsatt i Elfsborg. Sikkert kun Haglunds ettermæle som bruker penger på feil måte.... Eller er tingene mer sammensatt?

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Opprinnelig skrevet av knut
              Si hva du vil om "reka" dr. evil, men siste avsnittet i forrige innlegget hans treffer rimelig klokkeklart.
              Har lest sisteavsnittet én gang til, og finner ikke noe presist der utover at vi sliter med tilskuertallene.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av reka
                Spillet "begynner" å sitte? Snart TO ÅR etter at han kom! Hvor naive er dere?
                Flott at du har dommen klar på de 18 siste kampene, siden du sier snart to år. Og ja - spillet begynte å sitte fra kamp 1 i år i store deler av kampen. Nekter man å se den fremgangen, da virkelig ønsker man ikke å se bedringer. Se forøvrig Herman sin glitrende analyse tidligere i dag.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9463

                  Opprinnelig skrevet av andee
                  Har lest sisteavsnittet én gang til, og finner ikke noe presist der utover at vi sliter med tilskuertallene.
                  Tror det kommer an på innstillinga og positiviteten/negativiteten man føler på


                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                  Tok 5år for spillet begynte å sitte i for Godset, poenget ditt er? Skjelden Davy har rett, men bruk og kast mentaliteten til mange her inne er skremmende. "Funker ikke første året? Må gå? FY FAN NÅ HAR DET GÅTT HELE 2 ÅR, ENDA IKKE GULL?!?!?!? SPARK!!!"
                  Tja. Vi har jo generelt sugd NaOH under Haglund. Forrige sesong og denna. Deila rykker heller ned enn å spella møkkafotball. Vi driver boarderline med begge delene. Det er ikke no plan bak noe, samma hvor lange innlegg den fotballfaglig sterke forumeliten måtte finne på å skrive.

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Tror det kommer an på innstillinga og positiviteten/negativiteten man føler på
                    Dét kan vi lett være enige om
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Tror det kommer an på innstillinga og positiviteten/negativiteten man føler på




                      Tja. Vi har jo generelt sugd NaOH under Haglund. Forrige sesong og denna. Deila rykker heller ned enn å spella møkkafotball. Vi driver boarderline med begge delene. Det er ikke no plan bak noe, samma hvor lange innlegg den fotballfaglig sterke forumeliten måtte finne på å skrive.
                      Helt åpenbart at du velger å se tiden til Haglund i et vakuum, helt uten kontekst fra tidligere år. Setter totalt urealistiske forventinger, vi henta inn et helt nytt lag og det vil ta tid for laget å spille seg inn. Skjønner virkelig ikke hvordan du ikke klarer å se en framgang fra spillet ifjor fram til idag. Trur du virkelig Godset hadde ligget på førsteplass idag hvis han hadde fått sparken etter andre året i tippeligaen? Eller tror du de ligger der fordi de har beholdt kontinuiteten? Jo mer spillerne spiller sammen, jo bedre vil spillet sitte, sier jo seg selv.

                      Ny trener nå betyr at det kommer ny stil, og vi vil gå tilbake to skritt igjen. Resulatene vil bli dårlige, og da er du vel tilbake igjen og maser om at neste trener skal få sparken. Til slutt har vi gått så mange skritt tilbake at klubben er konk og forsvinner ned systemet og ender opp som Moss.

                      P.S Du og reka kan slutte å si at denne sesongen er ræva, fordi den er langt fra ferdig.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        Lurer på hva Drammenspublikummet tenkte når Godset tok sommerpause desidert sist på tabellen...
                        Mon tro de klager like mye i dag?

                        Noen har bare bestemt seg for å være negative tross at en ser lys i tunnelen. Håper kamelen smaker godt om noen måneder:-)

                        Bare for å legge til en vesentlig ting:
                        Det som er veldig positivt er at spillerne har ståltrua på Hagund, flere jeg har snakket med sier det er bra harmoni i garderoben og gutta trives på feltet....

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                          Lurer på hva Drammenspublikummet tenkte når Godset tok sommerpause desidert sist på tabellen...
                          Hvis jeg ikke husker feil, så fikk Deila tilbud og/eller signerte ny kontrakt. Tillitserklæring i stede for kald skulder.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4112

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Og ja - spillet begynte å sitte fra kamp 1 i år i store deler av kampen. Nekter man å se den fremgangen, da virkelig ønsker man ikke å se bedringer.
                            Seriøst, 46? I store deler av kampen? Vi ble rundspilt av opprykkslaget på hjemmebane i 2/3 av kampen! Glemt det?

                            For øvrig: Fortsett gjerne denne diskusjonen, selv om jeg ikke helt ser hensikten! Men underholdende, det er det!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Tja. Vi har jo generelt sugd NaOH under Haglund. Forrige sesong og denna. Deila rykker heller ned enn å spella møkkafotball. Vi driver boarderline med begge delene. Det er ikke no plan bak noe, samma hvor lange innlegg den fotballfaglig sterke forumeliten måtte finne på å skrive.
                              Var du på Åråsen eller så hjemmekampen mot Godset på tv i 2012? Prototypen på møkkafotball som Deila ga Fagermo kjeft for ei uke eller to senere. Destruktiv og kjedelig fotball i 90 min. Deila spiller også på flere strenger, men han slipper å få høre at han utfører en fotball med hint av boarderline.

                              Hvis du ikke ser planen Knut, så kan jeg ikke hjelpe deg med det annet enn å se kamper på nytt. Jeg ga meg med fotball sånn ca for 22-23 år siden. Ser kun ball på Åråsen og tv. Jeg ser en plan. I starten når det butta i 2012 ville jeg vært enig med deg. Fra høsten 2012 til d.d har det vært bedring hele veien, med unntak av skadetrøbbel i mai og sesongoppkjøringa. Resultatene kommer nå. Jeg har trua på tre poeng i Tromsø. Dem har ikke imponert i år (tapte hjemme mot Ulf bla).

                              De som mener gårsdagens kamp var planløs, tar ikke kampbilde. Tar ledelsen etter tre min. FKH har to våpen: kontringer og kontringer. Når man leder, skal man da snu ræva til og be dem inn i kampen med å kjøre på og risikere balltap eller spille tett og ikke ta unødvendige sjanser? Haglund og laget valgte rett. Jeg var faktisk aldri nervøs for at FKH skulle snu det.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9463

                                @Xavi: slutte å si at sesongen er rævva fordi den ikke er ferdig? Sesongen er rævva så lenge den er rævva den. Akkurat nå er den det. Opp til Haglund og boysa og endre status. Hva passer da ikke bedre enn første kamp etter pausen?

                                Du har trua, det hakke jeg, da er det vanskelig å enes

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Seriøst, 46? I store deler av kampen? Vi ble rundspilt av opprykkslaget på hjemmebane i 2/3 av kampen! Glemt det?

                                  For øvrig: Fortsett gjerne denne diskusjonen, selv om jeg ikke helt ser hensikten! Men underholdende, det er det!
                                  Jeg har ikke glemt det. Og undervurder ikke S08. Godt lag med klok trener. Og de siste 30 min kjørte laget bra på! Og står det noe sted at jeg kun fokuserer på den første kampen? Jeg mener jeg skriver "fra kamp 1". Etter fem-seks runder var posisjon på tabellen skaplig bra.

                                  For å snu det da - husker du bortekampen mot regjerende seriemesteren? LSK slo dem 2-1. Seriøst - seriemester! Banka dem. Fergi-time til Solskjær og greier, men fugla rodde det i land!

                                  Diskusjonen er god. Hvis vi ikke skulle diskutert - hva skulle vi da ha gjort her inne? Posta videoklipp fra YouTube på karrierer over flere år hvor man har plukket ut de beste 240 sekundene av 90 kamper? Nei - diskusjon må vi kunne ha. Enten man liker den ene eller andre.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Sesongen er rævva så lenge den er rævva den. Akkurat nå er den det. Opp til Haglund og boysa og endre status.
                                    Hadde det vært en healer i LSK, ville ting sett bedre ut. Mindre skader i mai ville gitt vesentlig flere poeng.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9463

                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Hadde det vært en healer i LSK, ville ting sett bedre ut. Mindre skader i mai ville gitt vesentlig flere poeng.
                                      Min teori er at med alle disse skada spillerne tilgjengelig, ville vi tatt 0 poeng i mai.

                                      Kanskje den minst sannsynlige teorien lansert i 2013.

                                      Så jeg ombestemmer meg. Jeg vil leve i det reelle, ikke dagdrømme om det potensielle

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        @Xavi: slutte å si at sesongen er rævva fordi den ikke er ferdig? Sesongen er rævva så lenge den er rævva den. Akkurat nå er den det. Opp til Haglund og boysa og endre status. Hva passer da ikke bedre enn første kamp etter pausen?

                                        Du har trua, det hakke jeg, da er det vanskelig å enes
                                        Greit å mene at sesongen til nå har vært ræva, derimot ikke greit å konkludere med at Haglund har levert ræva i 2 år, når faktumet er at han foreløpig bare har trent 1 og 1/3 sesong.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9463

                                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Greit å mene at sesongen til nå har vært ræva, derimot ikke greit å konkludere med at Haglund har levert ræva i 2 år, når faktumet er at han foreløpig bare har trent 1 og 1/3 sesong.
                                          Kremmere. Runder opp.

                                          Kommentar

                                          Working...