Magnus Haglund
Collapse
X
-
...og fått muligheten når han har vært skadefri og gjort det bra på trening, ref. Brann og Haugesund."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
For min del håper jeg klubben signerer Haglund for flere år. Jeg syns dette virker spennende sjøl om det ser skralt ut innimellom. Solbakken er ikke svaret på alle spørsmål. Blir bare en ny start som vi har hatt nok av. Det gjelder å ha is i magen. Og det håper jeg klubben har.Kommentar
-
Jeg er ikke fremmed for å forlenge med Haglund utover denne sesongen, men jeg ønsker å se en mer langsiktig tenking fra hans side. De rutinerte spillerne våre kommer sikket til å bli mer samspilte, men de færreste vil utvikle seg nevneverdig. Jeg frykter at vi fort kan miste en del av de unge som går andre steder på jakt etter spilletid.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Vet ikke om dette er riktig tråd å ta opp dette men gjør det likevel. Det jeg snakker om er Haglunds disposisjon av spillerne. Førs vil jeg trekke frem bruken av Johan Andersson. Det er ingen tvil om at han har spilt til godkjent på HB. Ut i fra hva jeg kunne lese av hans kroppspråk i går i kampen mot Bryne så så det for meg ut som han overhode ikke trivdes. Han spilte heller ingen stor kamp. Men hver gang han kom høyere i banen så førte det ofte til muligheter. Synes også han blir borte i kampene når han spiller på kanten. Da vår midtbane med BHR og Mjelde fungerer svært dårlig mener jeg at Andersson burde tatt plassen til BHR fordi han overhode ikke har lykkes sentralt. BHR er utelukkende kant eller indreløper. Jeg kjenner han ikke igjen fra tiden han var er før han gikk til Fulham. Jeg synes det er merkelig at to så gode spillere ikke får spille på deres vante plasser. Jeg tror PVM og JA kunne gitt oss en ny dimensjon i det offensive spillet, og med BHR som kantspiller så kunne dette blit veldig spennende... JA har vist at han er eminent i det offensive spillet. Skjønner godt at han blir motløs og demotivert når han må spille på en totalt ukjent plass. Bruk han der han er best. Synes disse disposisjonene til Haglund er høyst merkelige, og ikke de minste merkelig av vi sliter i det offensive spillet til tross for at vi har mange gode spillere. Prioritet 1 for ev nye spillere bør være av defensiv art slik at vi kan bruke våre gode offensive spillere der de er gode. Det neste blir vel Kundzon som keeperFugla ForeverKommentar
-
Kommentar
-
Ja, vi vant, ja, vi er videre. Helt topp det!
Men, har spurt om dette før, men jeg sliter med å se den konkrete kampplanen til Haglund. Og han har hatt mer enn nok tid på seg. Vi har ballpossesion i det meste av kampen, skulle dog bare mangle mot et adeccolag på hjemmebane. Vi har alle forstått at det er en bit av det Haglund ønsker å innføre.
Problemet er at vi ikke har spillertyper til å spille som Spania, for det er nettopp det vi prøver på. Vi greier høyst fire trekk før vi enten A: Mister ballen grunnet dårlig teknikk og/eller press fra motstander gjør oss ukonsentrerte/redde for å miste ball, noe som fører til B: vi blir presset/mangler teknisk ballbehandling. Ballen spilles høyt og gjerne uten noen form for adresse. Resultat: motstander overtar. Vi skaper nada.
Dette la jeg godt merke til i går. Eks; forsvaret spiller opp til midtbaneleddet vårt - Riise/Mjelde mottar ballen, spiller direkte tilbake til forsvarer, får ballen tilbake og legger en pasning i bakrom på førstetouch. Problemet; ingen følger etter. Vi måker den i et bakrom der det ikke er en eneste spiller på løp. Ergo, vi gir bort ballen, igjen. Reaksjon: Spillerne slår oppgitt ut med hendene. Både Palmì og Riise slo flere håpløse pasninger i bakrom i går. Teknikken til Riise er under enhver kritikk. Det er til tider flaut å se på. Dog har han andre egenskaper som ingen andre på laget slår han på.
Med en slik kampplan blir det altfor lett å lese for motstander. Da hjelper det heller ikke at vi måker ballen fra Kippe/Østli opp mot Fredrik. Er det virkelig meninga at Fredrik skal vinne hodeduellen og vi skal derav etablere et trykk på motstanders banehalvdel? 9 av 10 tilfeller vinner motstanderen duellen. Den ene gangen vi faktisk vinner en duell står midtbanen å sover, og motstander vinner 2.ball. Slik kan det ikke være! Det blir både dødt, kjedelig og ensformig. Resultat: Klubben oppnår ikke resultater, publikum svikter.
Jeg har hele tiden sett tendenser på godt spill. Vi har i alle kamper vi har spilt alltid to/tre gode angrep, gjerne på ett touch. I de fleste tilfellene har det endt med store målsjanser og/eller mål. Men det skjer så altfor sjeldent. Laget mangler tenning! Det er så overraskende pinglete holdning utpå matta. Hvorfor skal vi alltid ha en ræva omgang og en ok omgang? Kan noen gi meg en godt svar på det? Spillerne viser jo i enkelte kamper hvor gode de faktisk kan være. Høsten i fjor ba på flere gode og profesjonelle oppvisninger. Det ga jo både spillerne og oss supportere troen på at nå var noe på gang. Dessverre har vi ikke forbedret spillet, det er statisk og like grått som når Haglund tok over.
Vi har en spillerstall som er mer enn god nok for topp 6 - men kan virkelig Haglund greie dette? Har folket fortsatt tiltro til trenerens egenskaper til å snu dette laget til et topplag? For min del har jeg mine tvil.Kommentar
-
Ifølge en bekjent som jobber i klubben (litt usikker på hva han egentlig driver med der) så har klubben bestemt seg for å ikke forlenge med Haglund, og at Ståle kommer etter sesongen. Ståle skal ha fått garantier om å få lov til å hente noen av spillerne han ønsker seg. Hvor mye av dette som er sant vet jeg ikke, men det er det jeg har hørt.Kommentar
-
Jeg så ikke kampen i går, men jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg sliter veldig med å se noe annet enn noen få sporadiske (og tilfeldige?) gode angrep. Jeg ser ingen tydelig forbedring i spillet, jeg ser ingen tydelig spilleplan utover det å ha ballen i laget, og laget er tilsynelatende helt uten tæl. Når så man sist mannskap som virkelig kliner til i alle dueller? Nei, Haglund holder ikke mål. Jeg minner bare om kjøpet(!) av Allsvenskans beste back. Fordi Martin Linnes etter sigende ikke var vurdert som god nok.Kommentar
-
Ifølge en bekjent som jobber i klubben (litt usikker på hva han egentlig driver med der) så har klubben bestemt seg for å ikke forlenge med Haglund, og at Ståle kommer etter sesongen. Ståle skal ha fått garantier om å få lov til å hente noen av spillerne han ønsker seg. Hvor mye av dette som er sant vet jeg ikke, men det er det jeg har hørt.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Hørte faktisk det motsatte i går. Det var av noen tilskuerer som hadde kjennskap til noen i klubben. Så hvor mye hold det var i det vet jeg ikke.
Men de sa begrunnelsen var at spillerne var meget fornøyd med Haglund og at klubben måtte tenke kontinuietet. De ville fortsette å bygge videre og ikke starte på nytt med nye trener og nye spillerkjøp. Noe det ikke var økønomi til.
Jeg tror personlig ikke at Haglund for fornyet kontrakt. Men jeg har også hørt at spillerne er fornøyd med Haglund. Og at det ikke er økøonomi til å ansette Solbakken og love spillerkjøp høres logisk ut.
At Gud kommer tilbake er vel nesten for godt til å være sant. Selv om jeg ikke er like optimistisk som alle andre til at Solbakken tilbake. For at ingen skal misforstå så vil jeg ingen ting annet enn at Solbakken skal komme hjem. Men jeg er ikke like overbevist som alle andre med det han har fått til. København var jo selvfølgelig en meget bra jobb av Solbakken men tror mange ville bli overrasket over hvor mange "gode" spillere han faktisk fikk inn. Køln og Wolves er vel ikke så mye å skryte av.Kommentar
-
Når vi ser laget vi kan stille med på papiret i går så er det nesten utelukkende spillere med landslagserfaring på et eller et annet nivå. Når samhandlingen er fullstendig fraværende bortsett fra kanskje to tre angrep så er det helt ubegripelig. Sidelengs bakover sidelengs bakover sidelengs balltap. Hvordan skal vi folk tilbake på tribunen med sånn fotball. Menigheta inklusive meg selv kommer selv om vi rykker ned tre div. Men de andre kommer ikke før det er noe å se på igjen. Har de bestemt seg for ikke å fornye med H så la ham gå nå så han kan kose seg med midstopparstång i hjemlandet denne sommeren.Kommentar
-
Xavi, Iniesta, Fabregas, Silva, Mata får det til oftere. Så, det hele er jo bare å få nærteknikk & bevegelse uten ball på samme nivå som Spania eller Barca. Ikke helt enkelt kanskje, men der er jo fint å ha noe å strekke seg etter.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Flaks at ikke vi spiller i La Liga og møter Topplag fra resten av Europa i CL da...
Regner med at det er litt lettere å spille ball mot Hødd enn mot Real Madrid, men det kan være jeg tar feil. Men om vi henter Xavi og Iniesta så har jeg stor tro på at Haglund klarer å lede laget til flere sjanser mot Hødd!Kommentar
-
Kommentar
-
Ifølge en bekjent som jobber i klubben (litt usikker på hva han egentlig driver med der) så har klubben bestemt seg for å ikke forlenge med Haglund, og at Ståle kommer etter sesongen. Ståle skal ha fått garantier om å få lov til å hente noen av spillerne han ønsker seg. Hvor mye av dette som er sant vet jeg ikke, men det er det jeg har hørt.
Vi sitter i juni måned. Det er ikke spilt mer enn 12 runder i serien. Og en eller annen gang, så vil tema forlengelse kommer opp til diskusjon eller vært oppe til diskusjon. Det skal spilles en kvartfinale i cupen og kanskje enda flere kamper i cupen. Skal da Haglund sitte på oppsigelse/kontraktsløs etter sesongen i så lang tid? Det vil i så fall være særdeles uproft av klubben. Greit at Haglund skallet i jobb senere og således burde være motivert for å prestere best mulig i forhold nye tilbud, men vil han finne motivasjonen til å være med å drifte/trene sportslig del klubben? Det er i såfall sjansespill på høyt nivå.
Jeg tror (og håper) Haglund får tilbud om ny kontrakt. Skal Solbakken dras inn, så betyr det at noen står klare med en sekk med penger. Og er så tilfelle - da burde man like så godt den som står klar med pengesekken kjøpe ut Haglund asap hvis man ønsker klubben alt vel.
Og det er langt i fra noen garanti at Solbakken = suksess i LSK. Han har ikke vist til så mye som trener de siste årene. Og i FCK kjøpte han seg delvis til suksess. Kjøpene i FCK får Haglund sine kjøp i Elfsborg til å blekne - selv om vi snakker to forskjellig proporsjoner.Kommentar
-
Vi er snart halvveis i sesongen, og vi har hatt nesten en mnd ferie. Normalt at styret bruker den tiden på å evaluere sesongen så langt, og begynne å planlegge fremtiden? De må jo bestemme seg snart om enten tilby Haglund ny kontrakt, eller lete etter erstatter. Sier ikke at jeg stoler helt på det jeg har hørt, men med resultatene vi har hatt så er det ikke helt usannsynlig.Kommentar
-
Haglund har litt trener intelligens, men sett i en helhet tror jeg han mangler noen sider av å være fotball trener også! Nesten så jeg tror hr haglund sier til spillera sine før kamp "gjør som du vil på banen", "Hjelper det at jeg signerer kompisen din du spilte godt med i din forrige klubb?"etc.. (mangler jo en tydelig spille stil) men det er vell sånn man vinner gull i Allsvenskan..?!LSK i med- og motgang <3
Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifoKommentar
Kommentar