Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Reyrey
    Haglund har litt trener intelligens, men sett i en helhet tror jeg han mangler noen sider av å være fotball trener også! Nesten så jeg tror hr haglund sier til spillera sine før kamp "gjør som du vil på banen", "Hjelper det at jeg signerer kompisen din du spilte godt med i din forrige klubb?"etc.. (mangler jo en tydelig spille stil) men det er vell sånn man vinner gull i Allsvenskan..?!
    Det er minst like hardt i Sverige som er hjemme. Jeg vil kanskje helle mot at den svenske serien er bedre og konkurransen hardere.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Skjer det minmalt i dette overgangsvinduet hva gjelder forsterkninger også, men minst like viktig på talentsida, så må det da bety noe i forhold til Haglund.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av Serbern
        Ifølge en bekjent som jobber i klubben (litt usikker på hva han egentlig driver med der) så har klubben bestemt seg for å ikke forlenge med Haglund, og at Ståle kommer etter sesongen. Ståle skal ha fått garantier om å få lov til å hente noen av spillerne han ønsker seg. Hvor mye av dette som er sant vet jeg ikke, men det er det jeg har hørt.
        Hvis dette er tilfellet så er det bare å avbryte samarbeidet nå. Da får en ny trener resten av sesongen til å sette preg på laget slik at vi er bedre rustet til sesongstart neste år. Verdien og kvaliteten i seriekamper en en helt annen enn dølle kamper på la manga.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
          Føles håpløst ikke å få utnyttet Johan, stjärnan, bedre. Høyeste potensial i stallen?
          Og i tillegg så lar han en av de absolutt beste midtbanespillerne vi har hatt på lenge (Guy Roger) slite benken og lar han gå ved sesongslutt. Jeg fatter ikke at det er mulig å få det til. Landslags spiller på Kamerun men ikke god nok for LSK.... Ganske ubegripelig. Og selvsagt kjøpet av Westerberg.... Synes det vitner om en trener uten for mye kunnskap om tilgjengelige spillere. Dette i tillegg til elendig disposisjonering av det spillermateriellet vi har gjør at jeg fullstendig har mistet trua på Haglund.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            Sammenlignet med forgjengeren, definitivt tidenes dårligste LSK-trener, så synes jeg Haglund har gjort det bra. Han bør få sitte i ro ut sesongen, og eventuell forlengelse bør besluttes først i oktober, med bakgrunn i hans resultater, alternativer og penger.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av Ola
              Sammenlignet med forgjengeren, definitivt tidenes dårligste LSK-trener, så synes jeg Haglund har gjort det bra. Han bør få sitte i ro ut sesongen, og eventuell forlengelse bør besluttes først i oktober, med bakgrunn i hans resultater, alternativer og penger.
              Hvordan kan du påstå det? Redda klubben fra konkurs. Solgte for 10 ganger mer en Nordlie og Uwe til sammen og kjøpte for 10% av summen...

              Henta: BBS, Ujah, Nosa, Bolly, Ruben, Stian bl.a. for en slikk og ingenting
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                Og i tillegg så lar han en av de absolutt beste midtbanespillerne vi har hatt på lenge (Guy Roger) slite benken og lar han gå ved sesongslutt. Jeg fatter ikke at det er mulig å få det til. Landslags spiller på Kamerun men ikke god nok for LSK.... Ganske ubegripelig. Og selvsagt kjøpet av Westerberg.... Synes det vitner om en trener uten for mye kunnskap om tilgjengelige spillere. Dette i tillegg til elendig disposisjonering av det spillermateriellet vi har gjør at jeg fullstendig har mistet trua på Haglund.
                Det største problemet jeg har med Haglund er at han lar vår suverent beste målscorer sitte på benken. Det er en skam at Erling ikke er vår spiss.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Sammenlignet med forgjengeren, definitivt tidenes dårligste LSK-trener, så synes jeg Haglund har gjort det bra. Han bør få sitte i ro ut sesongen, og eventuell forlengelse bør besluttes først i oktober, med bakgrunn i hans resultater, alternativer og penger.
                  Du kan ikke mene at Henning Berg er tidenes dårligste LSK trener??
                  Han hadde en stall med fossiler med høye lønninger. Han hentet unge lovende spillere for småpenger, han kvittet seg med mange av de høylønte spillerne, og fikk tak i spillere som vi har solgt for mange millioner. Tom Nordlie kom til LSK hvor det har blitt investert i spillere uten mål og mening. Spesielt Bjørkøy og Brenne ble dyrekjøpte investeringer. I tillegg presterte Nordli/Fjørtoft å lønne Mouehli med 3,5 millioner i året til tross for at han var en middels midtbanespiller. Jeg nevner også Jon Midttun Lie, Karin Essidiri, Olivier Occean. Mye av dette måtte Henning Berg Rydde opp i uten nevneverdige midler til å forsterke troppen. Vi fikk noe midler til å hente noen afrikanske spillere ved navn Ujah, Nosa og Eziodawe(mulig skrivefeil). To av de nevnte spillerne ble solgt for tilsammen neste 35 Mill om jeg ikke husker helt feil. Synes det faller på sin egen urimelighet å kalle Berg for tidenes dårligste LSK trener. Det er rett og slett et håpløst utsagn og vitner om at du ikke har fulgt helt med i timen.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

                    Tidenes dårligste trener er uten tvil Even Pellerud med Ove Rundberg på god nr 2. Så er det sagt. Så er ikke sånn at fordi vi syns at enkelte spillere Feks Roger bør spille så skal han spille. Grunnen da er at trener er for dårlig. Vi er ikke i garderoben og vi er ikke delaktig på treningsfeltet. Så å TRO at Haglung er sånn og sånn blir for dumt. Spillerene er fornøyd. Samme greia var det med Sundgot. Fikk ikke den kreditten han fortjente sjøl om spillerne som spilte sammen med han var strålende fornøyd. Signert Haglund sier nå jeg. Og signer en target spiss så har vi flere alternativer. Og det å finne feil ved Haglund kun for å få inn en ny trener. nei nei nei.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Hvordan kan du påstå det? Redda klubben fra konkurs. Solgte for 10 ganger mer en Nordlie og Uwe til sammen og kjøpte for 10% av summen... Henta: BBS, Ujah, Nosa, Bolly, Ruben, Stian bl.a. for en slikk og ingenting
                      Mathis Bolly, Lunan Ruben Gabrielsen og Stian Ringstad var alle i klubben før Henning Berg overtok som trener (Stian rett nok bare fem dager før, 16. oktober 2008, mens Henning ble tilsatt 21. oktober). Æren for afrikanerne deler han nok med Torgeir Bjarmann (og Atta). Men det en kan si er at han ga (og måtte gi...) spilletid til disse unge spillerne, som ble rekruttert før Henning, og er godt fulgt opp også etterpå.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Under Berg hentet vi tre spillere vi knapt har sett maken til i LSK-trøye og sammen dannet de en trio som blåste alt annet i norsk fotball ut av vannet offensivt. Det er egentlig veldig ironisk at det er nettopp de typene vi skulle hatt nå med Haglunds fotball. Jeg kan se for meg Nosa med shortsen på anklene og med ballen i beina under svenskens bedagelige temporegime, men som likevel ville hatt evnen til å til å få fart på sakene med presisjon når tingene måtte få fart på seg med presisjon.

                        Vi var i nærheten av noe lignende med Toindouba, men det gikk jo som det gikk.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Hvilke garantier har vi for at Ståle(gud) skal gjøre det noe bedre enn Hr Haglund.

                          Suksess historiene hans innebar dyre spillerkjøp og høye lønninger. LSK kan sikkert love penger i hytt og pine men skal vi igjen bli rammet av "nesten" konkurs. Lærer vi ALDRI?!

                          Jeg sier ikke at Haglund skal føre oss høyere eller lavere men alle hyller Ståle og forventer nesten dermed Brazil fotball og topp 3. Mine tanker er at uansett trener så har vi sliti "der nede". Problemet er at klubben styres av folk uten kompetanse. Styret bør vurdere å pakke sekken!!

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Opprinnelig skrevet av Paddis
                            Hvilke garantier har vi for at Ståle(gud) skal gjøre det noe bedre enn Hr Haglund.

                            Suksess historiene hans innebar dyre spillerkjøp og høye lønninger. LSK kan sikkert love penger i hytt og pine men skal vi igjen bli rammet av "nesten" konkurs. Lærer vi ALDRI?!

                            Jeg sier ikke at Haglund skal føre oss høyere eller lavere men alle hyller Ståle og forventer nesten dermed Brazil fotball og topp 3. Mine tanker er at uansett trener så har vi sliti "der nede". Problemet er at klubben styres av folk uten kompetanse. Styret bør vurdere å pakke sekken!!
                            Jeg tror den største gevinsten ved å få ståle er at man får opp engasjementet rundt klubben. Mer dekning i media, større interesse i sponsormarkedet, flere folk på tribunene.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

                              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                              Du kan ikke mene at Henning Berg er tidenes dårligste LSK trener??
                              Han hadde en stall med fossiler med høye lønninger. Han hentet unge lovende spillere for småpenger, han kvittet seg med mange av de høylønte spillerne, og fikk tak i spillere som vi har solgt for mange millioner. Tom Nordlie kom til LSK hvor det har blitt investert i spillere uten mål og mening. Spesielt Bjørkøy og Brenne ble dyrekjøpte investeringer. I tillegg presterte Nordli/Fjørtoft å lønne Mouehli med 3,5 millioner i året til tross for at han var en middels midtbanespiller. Jeg nevner også Jon Midttun Lie, Karin Essidiri, Olivier Occean. Mye av dette måtte Henning Berg Rydde opp i uten nevneverdige midler til å forsterke troppen. Vi fikk noe midler til å hente noen afrikanske spillere ved navn Ujah, Nosa og Eziodawe(mulig skrivefeil). To av de nevnte spillerne ble solgt for tilsammen neste 35 Mill om jeg ikke husker helt feil. Synes det faller på sin egen urimelighet å kalle Berg for tidenes dårligste LSK trener. Det er rett og slett et håpløst utsagn og vitner om at du ikke har fulgt helt med i timen.
                              Som hovedtrener har du primært 1 oppgave; å skape best mulig resultater. Ingen annen LSK-trener kan vise til så svake prestasjoner over 3 sesonger. Derfor tidenes dårligste LSK-trener.

                              Det du påpeker er andre faktorer utenom det rent sportslige. Spillerne du nevner ble hentet, kjøp og betalt av investorer og pengene ble tilbakeført til de samme investorer. Jeg kan lett ramse opp ti-talls negative faktorer som Berg sto for; som en rekke feilkjøp, elendig medieoppslag, tapt omdømme - men som sagt, det var de sportslige resultater jeg la til grunn.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av Ola
                                Som hovedtrener har du primært 1 oppgave; å skape best mulig resultater. Ingen annen LSK-trener kan vise til så svake prestasjoner over 3 sesonger. Derfor tidenes dårligste LSK-trener.

                                Det du påpeker er andre faktorer utenom det rent sportslige. Spillerne du nevner ble hentet, kjøp og betalt av investorer og pengene ble tilbakeført til de samme investorer. Jeg kan lett ramse opp ti-talls negative faktorer som Berg sto for; som en rekke feilkjøp, elendig medieoppslag, tapt omdømme - men som sagt, det var de sportslige resultater jeg la til grunn.
                                List gjerne opp feilkjøpene til Berg for oss? (interessant å se andres vurderinger på dette)
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Hel1017
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2008
                                  • 196

                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  List gjerne opp feilkjøpene til Berg for oss? (interessant å se andres vurderinger på dette)
                                  Noen direkte feilslåtte kjøp som kostet klubben masse penger er det vel vanskelig å argumentere for.
                                  Men det var mange spillere inn og ut av klubben under Berg i perioden 2009/2010 som aldri slo til.
                                  Dosso er vel et av de beste eksemplene på dette. To Lyn gutter helt uten hjerte i klubben, og som har kostet klubben noen kroner i utdanningskompensasjon i etterkant kan vel også nevnes.
                                  Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                  Kommentar

                                  • Fuglamannen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2011
                                    • 543

                                    Scheel?

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                                      Scheel?

                                      Scheel kan vel vanskelig kalles ett feilkjøp av Berg, all den tid Berg ikke fikk brukt Scheel. Den tiden Scheel ble signert var han en fornuftig signering. Hadde levert en fantastisk prestasjon i sin siste sesong i sogndal og kom gratis. Greit nok at Scheel aldri har slått til og at det var Berg som stod bak signeringen. Men Berg fikk aldri muligheten til å forme spilleren etter sitt spillemønster, så jeg har ikke lyst til å slakte Berg for den.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Opprinnelig skrevet av Hel1017
                                        Noen direkte feilslåtte kjøp som kostet klubben masse penger er det vel vanskelig å argumentere for.
                                        Men det var mange spillere inn og ut av klubben under Berg i perioden 2009/2010 som aldri slo til.
                                        Dosso er vel et av de beste eksemplene på dette. To Lyn gutter helt uten hjerte i klubben, og som har kostet klubben noen kroner i utdanningskompensasjon i etterkant kan vel også nevnes.
                                        Selvsagt var det endel spillere ut og inn, men ikke i nærheten av hvor mange det har vært nå. Dosso-kjøpet var helt greit, jeg mener man må se Afrika-handlingen som ett, og totalt sett var den en megasuksess. (summen av Nosa, Ujah, Edwin, Dosso og Bassey). De kostet en mill hver, bare salget av Nosa gjorde resten gratis.

                                        De to Lyn spillerne kan man knapt skylde Berg for at de kostet noen kroner ekstra, det er ikke treneren sin jobb å sørge for det administrative og juridiske.

                                        Av våre siste trenere er det ingen som kan vise til samme suksess i overgangsmarkedet som Henning, og vår nåværende trener er lysår bak.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 807

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Selvsagt var det endel spillere ut og inn, men ikke i nærheten av hvor mange det har vært nå. Dosso-kjøpet var helt greit, jeg mener man må se Afrika-handlingen som ett, og totalt sett var den en megasuksess. (summen av Nosa, Ujah, Edwin, Dosso og Bassey). De kostet en mill hver, bare salget av Nosa gjorde resten gratis.
                                          Muligens off-topic, men hvor mye har man tjent på denne "Afrika-handelen" egentlig? Alle de nevnte spillerne var vel kjøpt og eiet av eksterne investorer.

                                          Kommentar

                                          Working...