Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6104

Opprinnelig skrevet av xeR
    I tillegg så er effekten av å sende han opp at han får en del oppmerksomhet som gir de øvrige i feltet bedre plass. Det interessante er vel å se hvor mange mål man gjør med Kippe på topp, ikke nødvendigvis hvor mange mål han selv gjør.
    Nå har jeg ikke alle kampene helt klart i hodet. Men jeg kan ikke huske at vi har snudd noen kamp med dette trekket? At Kippe blir flytta opp på dødballer er selvfølgelig suverent. Her er han ligaens farligste. Men at trekket med å sette kippe på topp og kælke lange baller uten vinkel opp på han noen gang har virka kan jeg ikke huske.

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Opprinnelig skrevet av HSft
      Nå har jeg ikke alle kampene helt klart i hodet. Men jeg kan ikke huske at vi har snudd noen kamp med dette trekket? At Kippe blir flytta opp på dødballer er selvfølgelig suverent. Her er han ligaens farligste. Men at trekket med å sette kippe på topp og kælke lange baller uten vinkel opp på han noen gang har virka kan jeg ikke huske.
      3-3 kampen mot molde så starter Kippe ballet med heading i mål, riktignok på corner. 3-3 målet kommer etter at Christian steen klarerer til corner i duell med Kippe, om du leter så er jeg sikker på du finner noen der vi har putta med Kippe på topp. Vi var jo en periode sabla dyktige på å putte mål i sluttfasen av kamper.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Opprinnelig skrevet av *46*
        Jeg står her like rak i ryggen som før 15.30 i går. At LSK taper borte mot TIL, endrer ikke mine synspunkter rundt Haglund.

Spørsmålet er nok mer om jeg gidder å bruke krefter på en gjeng som ser ut som hormonelle emo-tenåringer på speed. Der er jeg ikke helt i mål enda.
        Come on, også du må da instinktivt kunne innrømme at noe ikke stemmer her. En trener trenger ikke slakte laget etter en prestasjon som i går, men ihvertfall være klar på at det er noe som ikke duger. Når hovedbudskapet ditt istedenfor er at offensiven var farlig nok, ja da fortjener du all den tyna du får. Ett lag uten tempo på ball, med ball og uten ball er sjanseløse uansett liga, og uten å prøve å være flåsete tror jeg man måtte gått helt ned til rekruttnivået for å finne lag som hadde sluppet inn mål mot den gjengen vi stilte med i går. Han er så mysig og smålåten denne svensken, en pedagogisk innertier sånn sett utenifra, men tenner han gnisten i gruppa? Eller er det for mange takknemlige sjeler som spiller fotball uke ut og uke inn uten krav til prestasjon? Og det på bakgrunn av en samhandling som bare ser ut til å bli dårligere, for selv sjansestatistikken vi en gang kunne finne håp i raser klubben nedover på.

Nå frykter jeg dette blir en kamp for å berge plassen. Igjen. Pr. nå ser jeg bare ett lag som sliter mer og som helt garantert rykker ned, Sandnes Ulf. Så har vi Hønefoss, Odd og muligens Start som også vil kjempe om å unngå nedrykk. Og så LSK.

Men takk gud for 16-lagsligaen! Den har som kjent reddet oss fra kvalik en gang før også.
        Last edited by GIFKanari; 24.06.2013, 12:24.

Kommentar

• *46*

Ikke rykker laget ned og taper på en bortebane 70 % av ligaen vil tape. Hvorfor i helvete skal jeg gidde å bruke av min dyrebare tid til å analysere Haglunds uttalelser etter kamp? Jeg kan ikke bry meg mindre om et interjuv! Dere som har en hang til det negative, for ta dere av det. Jeg sitter stille. Og er behagelig med det.

3 poeng på søndag og oppskriftsmessig seier på bortebane mot Start i cupen , så er hylekoret stille i en liten stund før en tøff bortekamp mot rbk.

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Drit i hvilken bortekamp det er, se på prestasjonen! Isolert sett er det ingen skam å tape i Tromsø, men det er heller ikke poenget. Det er prestasjonen som må ligge til grunn her, det er de som liksom skal holde liv i engasjementet når resultatene ikke går veien. For hva er det egentlig man har igjen hvis heller ikke den tåler evaluering?

Kommentar

• Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

Lillestrøm anno 2013 fram til Aalesund-kampen mener jeg var et lag i synlig fremgang. Vi utviklet oss i en retning med et langt bedre grunnspill og vi var også mer solide defensivt enn tidligere. Av en eller annen grunn slipper vi riktignok inn veldig mange mål i forhold til sjanser i mot, tydelig at når vi først slipper til motstanderne, blir sjansene enorme.

Med unntak av Haugesund-kampen der vi er bunnsolide defensivt og veldig effektive framover, synes jeg laget siden tapet i Aalesund har tatt flere steg tilbake. Vi er tålelig dyktige til å forsvare oss, men fullstendig tannløse framover. Jeg har siden før sesongstart vært av den oppfatning at vi ikke kan lykkes i toppen uten å hente inn en bedre spiss, når i tillegg vår beste spiss blir langtidsskadet blir behovet ekstra synlig. Det er for meg likevel en gåte at vi har klart å gå helt i stampe framover. Så lenge vi har blitt gradvis bedre synes jeg det har vært problemfritt å akseptere at vi enda ikke er spesielt gode, fordi ting går i riktig retning. Når vi nå de siste 4-5 kampene overhode ikke har lykkes med vårt eget spill og Haglund gjentatte ganger uttaler at vi ikke klarer å være på det nivået vi ønsker, tror jeg tiden begynner å renne ut for svensken dersom gode alternativer er tilgjengelige. At vi sliter offensivt mot lag som Grorud, Kvik Halden og Bryne, taper grovt mot Häcken og knapt skaper en sjanse mot Tromsø, er ikke bærekraftig over tid. At vi ikke har lykkes i å fortsette utviklinga vi hadde i vår, gjør fremtiden mer dyster.

Når det er sagt, mener jeg fortsatt at stallen vår ikke kvalifiserer til stort bedre enn 5-6 plass per dags dato. Poengmessig er ikke veien opp dit spesielt lang, men ut ifra de siste kampene er det lite som tyder på at vi skal komme oss opp dit med det første. LSK trenger sårt en seier mot vif i neste runde, men også noen kamper der vi skaper mange sjanser og beviser at vi har offensive ferdigheter. Tap i neste runde tror jeg betyr kroken på døra for Haglund, med mindre vi leverer en høst alá 2004-sesongen.
              Lauken er vår venn!

Kommentar

• mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

Den typen fotball Haglund står for offensivt er veldig vanskelig å gjennomføre.
                Jeg har ingen tro på at det blir stabilt bra over tid før laget har hentet av fem- seks (nye) spillere som egner seg (passer taktikken). Det vil si spillere med svært god nærteknikk, god spilleforståelse og har over gjennomsnittet bra bevegelser uten ball (typer som Iniesta, Xavi, Fabregas etc).
                Problemet er selvfølgelig at spillertypen er ønsket utenlands, finner laget noen som kler dette godt vil de antagelig også forsvinne fort.

Det vi får med spillertyper som nesten er gode nok er årevis med .... nesten.
                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Opprinnelig skrevet av mooph
                  Den typen fotball Haglund står for offensivt er veldig vanskelig å gjennomføre.
                  Neida, alt er krystallklart:

Når vi får inn Xavi, Ronaldo, Iniesta og Messi slipper vi antageligvis å løpe i det hele tatt.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Opprinnelig skrevet av mooph
                    Problemet er selvfølgelig at spillertypen er ønsket utenlands, finner laget noen som kler dette godt vil de antagelig også forsvinne fort.
                    Her handler det mye om evnen til å selge det man prøver å få til. Man må kunne tilby en plattform der spillere føler at de hele tiden utvikler seg. Da blir de også værende, og for å bruke Stefan Johansens ord litt løst, "ikke hiver seg på alt som kommer når man er i posisjon til å ta gull med Godset".

Et stort problem for LSK, vi selger spillere uten å kunne vise til sportslig suksess. Det er noe av et paradoks. Dette sporet må vi komme rundt og legge til rette for at vi ikke havner i gang på gang. Og her mener jeg scoutinga spiller inn, så lenge krydderet og kreativiteten skal komme fra et kontinent som kun ser Norge som en midlertidig stoppested vil det være en bidragsyter til at vi havner i samme spor.

Kommentar

• Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

Nå bør han få slippe! Noen som bor på Østlandet som kan fixe mannen en bussbillett?!

Kommentar

• TomDorull
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • May 2008
                        • 9

Opprinnelig skrevet av Roll75
                        Nå bør han få slippe! Noen som bor på Østlandet som kan fixe mannen en bussbillett?!
                        Jeg melder meg frivillig til å kjøre han hjem.....

Kommentar

• 307
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 358

Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Hvorfor????? Er det han som bommer på mål???? Vi sliter med mangler på en målscorer. Ellers spiller vi en bra kamp. Det tar på å kjøre kampen som vi gjorde i første omgang. VIF skaper ikke mye mot oss.

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9539

Opprinnelig skrevet av 307
                            Hvorfor????? Er det han som bommer på mål???? Vi sliter med mangler på en målscorer. Ellers spiller vi en bra kamp. Det tar på å kjøre kampen som vi gjorde i første omgang. VIF skaper ikke mye mot oss.
                            Som det ble sagt i kamptråden: "enga gjør ett bytte og haglund er sjakk-matt".

Vi er ingenting. Vi er en planløs pulp med ræv.

Kommentar

• ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

Med 6 hjemmeseiere på 22 kamper så må nå alle forstå at nok er nok. Hjelper ikke å skylde på uflaks ,skader , dommere eller at vi skapte flere sjanser enn motstanderen . Da må nye kluter inn og røske opp i alt. Spillestilen vår er så enkel å lese at jeg hører små barn skjønne hvordan de skal spille rundt oss.

Kommentar

• Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1634

Hvorfor????? Er det han som bommer på mål????
                                Og han som kanskje er vår mest målfarlige spiller plasseres på høyre back, slik at sjansen for at vi skal lage mål blir minst mulig

Kommentar

• mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

Mye sant her - HELSTAD TILBAKE OG MÅLA KOMMER

Kommentar

• bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2994

Takk for seg
                                    I år så tar vi alt

Kommentar

• Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 637

Opprinnelig skrevet av Dole
                                      Og han som kanskje er vår mest målfarlige spiller plasseres på høyre back, slik at sjansen for at vi skal lage mål blir minst mulig
                                      Har alltid ment det er helt ko-ko. "Erling, här er ditt nya kontraktsforslag, nu når Fredrik slutar kommer vi at satsa på dig som bäck, vad tycker du?". "Sod off" burde svaret være.

Stusser også litt på bruken av Fofana. Har alltid sett for meg at han med sin nærteknikk kunne herje inne foran mål. Men det er klart, at han scoret mange mål som spiss i Elfenbenskysten er jo ikke noe bevis på at det er den plassen han med kortest tilvenningstid kan gjøre mest nytte for Lillestrøm Sportsklubb.

Å prøve en periode med Fredrik på siden og Fofana i midten kunne vært interessant, tenker jeg nå.
                                      Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• forzafugla!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 461

Hva trenger vi egentlig Haglund til når det tydeligvis er spillerne og flaks som har alt å si for resultatene våre? Da kan vi jo likegodt spille uten noen trener og spare en del penger.

Kommentar

• bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2994

Hjemmestatistikken alene burde vært nok tiø at fyren får med seg termos og billett til Sverige. Elendig!!!!!!
                                          I år så tar vi alt

Kommentar

Working...