Nå har jeg ikke alle kampene helt klart i hodet. Men jeg kan ikke huske at vi har snudd noen kamp med dette trekket? At Kippe blir flytta opp på dødballer er selvfølgelig suverent. Her er han ligaens farligste. Men at trekket med å sette kippe på topp og kælke lange baller uten vinkel opp på han noen gang har virka kan jeg ikke huske.
Magnus Haglund
Collapse
X
-
Nå har jeg ikke alle kampene helt klart i hodet. Men jeg kan ikke huske at vi har snudd noen kamp med dette trekket? At Kippe blir flytta opp på dødballer er selvfølgelig suverent. Her er han ligaens farligste. Men at trekket med å sette kippe på topp og kælke lange baller uten vinkel opp på han noen gang har virka kan jeg ikke huske.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Nå frykter jeg dette blir en kamp for å berge plassen. Igjen. Pr. nå ser jeg bare ett lag som sliter mer og som helt garantert rykker ned, Sandnes Ulf. Så har vi Hønefoss, Odd og muligens Start som også vil kjempe om å unngå nedrykk. Og så LSK.
Men takk gud for 16-lagsligaen! Den har som kjent reddet oss fra kvalik en gang før også.Last edited by GIFKanari; 24.06.2013, 12:24.Kommentar
-
Ikke rykker laget ned og taper på en bortebane 70 % av ligaen vil tape. Hvorfor i helvete skal jeg gidde å bruke av min dyrebare tid til å analysere Haglunds uttalelser etter kamp? Jeg kan ikke bry meg mindre om et interjuv! Dere som har en hang til det negative, for ta dere av det. Jeg sitter stille. Og er behagelig med det.
3 poeng på søndag og oppskriftsmessig seier på bortebane mot Start i cupen , så er hylekoret stille i en liten stund før en tøff bortekamp mot rbk.Kommentar
-
Drit i hvilken bortekamp det er, se på prestasjonen! Isolert sett er det ingen skam å tape i Tromsø, men det er heller ikke poenget. Det er prestasjonen som må ligge til grunn her, det er de som liksom skal holde liv i engasjementet når resultatene ikke går veien. For hva er det egentlig man har igjen hvis heller ikke den tåler evaluering?Kommentar
-
Lillestrøm anno 2013 fram til Aalesund-kampen mener jeg var et lag i synlig fremgang. Vi utviklet oss i en retning med et langt bedre grunnspill og vi var også mer solide defensivt enn tidligere. Av en eller annen grunn slipper vi riktignok inn veldig mange mål i forhold til sjanser i mot, tydelig at når vi først slipper til motstanderne, blir sjansene enorme.
Med unntak av Haugesund-kampen der vi er bunnsolide defensivt og veldig effektive framover, synes jeg laget siden tapet i Aalesund har tatt flere steg tilbake. Vi er tålelig dyktige til å forsvare oss, men fullstendig tannløse framover. Jeg har siden før sesongstart vært av den oppfatning at vi ikke kan lykkes i toppen uten å hente inn en bedre spiss, når i tillegg vår beste spiss blir langtidsskadet blir behovet ekstra synlig. Det er for meg likevel en gåte at vi har klart å gå helt i stampe framover. Så lenge vi har blitt gradvis bedre synes jeg det har vært problemfritt å akseptere at vi enda ikke er spesielt gode, fordi ting går i riktig retning. Når vi nå de siste 4-5 kampene overhode ikke har lykkes med vårt eget spill og Haglund gjentatte ganger uttaler at vi ikke klarer å være på det nivået vi ønsker, tror jeg tiden begynner å renne ut for svensken dersom gode alternativer er tilgjengelige. At vi sliter offensivt mot lag som Grorud, Kvik Halden og Bryne, taper grovt mot Häcken og knapt skaper en sjanse mot Tromsø, er ikke bærekraftig over tid. At vi ikke har lykkes i å fortsette utviklinga vi hadde i vår, gjør fremtiden mer dyster.
Når det er sagt, mener jeg fortsatt at stallen vår ikke kvalifiserer til stort bedre enn 5-6 plass per dags dato. Poengmessig er ikke veien opp dit spesielt lang, men ut ifra de siste kampene er det lite som tyder på at vi skal komme oss opp dit med det første. LSK trenger sårt en seier mot vif i neste runde, men også noen kamper der vi skaper mange sjanser og beviser at vi har offensive ferdigheter. Tap i neste runde tror jeg betyr kroken på døra for Haglund, med mindre vi leverer en høst alá 2004-sesongen.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Den typen fotball Haglund står for offensivt er veldig vanskelig å gjennomføre.
Jeg har ingen tro på at det blir stabilt bra over tid før laget har hentet av fem- seks (nye) spillere som egner seg (passer taktikken). Det vil si spillere med svært god nærteknikk, god spilleforståelse og har over gjennomsnittet bra bevegelser uten ball (typer som Iniesta, Xavi, Fabregas etc).
Problemet er selvfølgelig at spillertypen er ønsket utenlands, finner laget noen som kler dette godt vil de antagelig også forsvinne fort.
Det vi får med spillertyper som nesten er gode nok er årevis med .... nesten.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Kommentar
-
Et stort problem for LSK, vi selger spillere uten å kunne vise til sportslig suksess. Det er noe av et paradoks. Dette sporet må vi komme rundt og legge til rette for at vi ikke havner i gang på gang. Og her mener jeg scoutinga spiller inn, så lenge krydderet og kreativiteten skal komme fra et kontinent som kun ser Norge som en midlertidig stoppested vil det være en bidragsyter til at vi havner i samme spor.Kommentar
-
Hvorfor????? Er det han som bommer på mål???? Vi sliter med mangler på en målscorer. Ellers spiller vi en bra kamp. Det tar på å kjøre kampen som vi gjorde i første omgang. VIF skaper ikke mye mot oss.Kommentar
-
Vi er ingenting. Vi er en planløs pulp med ræv.Kommentar
-
Med 6 hjemmeseiere på 22 kamper så må nå alle forstå at nok er nok. Hjelper ikke å skylde på uflaks ,skader , dommere eller at vi skapte flere sjanser enn motstanderen . Da må nye kluter inn og røske opp i alt. Spillestilen vår er så enkel å lese at jeg hører små barn skjønne hvordan de skal spille rundt oss.Kommentar
-
Kommentar
-
Stusser også litt på bruken av Fofana. Har alltid sett for meg at han med sin nærteknikk kunne herje inne foran mål. Men det er klart, at han scoret mange mål som spiss i Elfenbenskysten er jo ikke noe bevis på at det er den plassen han med kortest tilvenningstid kan gjøre mest nytte for Lillestrøm Sportsklubb.
Å prøve en periode med Fredrik på siden og Fofana i midten kunne vært interessant, tenker jeg nå.Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Hva trenger vi egentlig Haglund til når det tydeligvis er spillerne og flaks som har alt å si for resultatene våre? Da kan vi jo likegodt spille uten noen trener og spare en del penger.Kommentar
Kommentar