Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 440

Det er første gangen jeg ikke klarer å bry meg om tapet mot bydelslaget. Det har blitt det nye dagligdagse å svelge bittre tap. Nå har det blitt såpass mange at jeg ikke lengre klarer å bry meg.

Jaja- pyttsann. Men det er sånn klubben har blitt.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3492

Må stille spørsmål ved hva som blir sagt i garderoben i pausen. Det første kvarteret etter sideskiftet er vi helt på bærtur. Rekdal gjør en justering og har flaks med selvmålet, men vi evner ikke å gjøre endringer i spilletstilen vår. Selv etter at Kippe blir flyttet opp blir det for mye støttepasninger på egen halvdel.

Allerede fem minutter etter scoringen burde det bli gjort endringer, men når endelig Ohi kommer inn er det Mjelde, som har gjort en brukbar figur, som vrakes. Først fem minutter før slutt slipper Fofana til, minst 30 minutter for sent, og da klarer søpla å ro det hele i land.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Selv om førsteomgangen ga oss få skikkelige utfordringer var det likevel tegn på hva vi måtte rette på, rommene vi gir motstandere på kantene og hvor aleine backene våre ofte blir fordi vi på død og liv klumper oss gjennom midten som lemen. Rekdal gjorde den ene lille justeringa som selv Miss World kunne gjort, løftet opp backene og vi blir rundspilt i en så lang periode at man bare ventet på baklengsen. Dette holder ikke i norsk fotball, hvorfor holder vi på slik? Hvorfor stiller vi selv backer som kan utfordre, men som knapt tar seg over midtbanen i løpet av nitti minutter? Var Ringstad på banen i andre?

Hvorfor spiller vi ikke på våre styrker? Hvorfor blottlegger vi våre svakheter? Det er så frustrerende at jeg får mark!! Vi gjør jo hverandre ikke gode!

Kommentar

• Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

Det er dyrere å rykke ned og la Haglund gå kontrakten ut enn å sparke han asap!

Kommentar

• Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

Alt dette som dere nevner, mener jeg er den inkompetente trenerens ansvar. Struktur mm. Selvtillit. To stk på benken som veldig vil ha ballen. Ohi hadde fått til ting på topp med fg til høyre, Vaagan til venstre. Foff inn i 2.omgang.

Også Palmusynlig Klippakortasson da. Ser ut som en viking, er kass. Dessverre.

Kommentar

• vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

Jeg måtte roe meg ned og se kampen i opptak. Haglund og flere andre mente vi spilte en god 1.omg.

Ok, vi hadde godt trøkk de første 10 min og var litt mindre dårlig enn vif resten av omgangen. Ballbesittelsen var ca 50-50 og vi ledet 3-0 i sjanser (alle etter dødball). Men god 1.omg. Aldri!

Problemet er etter min mening er Haglunds feige taktikk. Er det en kamp i året hvor han virkelig skal gå i strupen på motstanderen, er det hjemme mot vif. Vi skulle ha presset høyt - fått publikum ordentlig engasjert, istedet for å legge seg i kontrollert (relativt) lavt press og la vif (i perioder) trille ballen i lavt tempo.

Jeg tror aldri jeg har sett ett tammere derby, med lavere intensitet, hvor det viktigste var å unngå å tape. Det var ingen krig. Det var jo knapt dueller og frispark. Det er også utrolig lenge siden vif har kommet med et mer elendig lag enn i dag.

Jeg har aldri luktet trenerblod. Jeg forsvarte lenge Henning Berg. Jeg hadde aldri noen ordentlig mening om Erlandsen skulle få forlenget eller ei. Ikke en gang Tom Nordlie har jeg sagt noe negativt om. Jeg har holdt meg unna å mene noe om Haglund.

Før nå: Tro meg, dette er ikke pga at vi tapte mot vif. Men måten det skjedde - i tillegg til at resultatene over tid ikke holder mål, kan han ikke leve med hvordan laget opptrer på banen.

Magnus Haglund må fjernes med umiddelbar virkning!

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4263

Nei, jeg er ikke sint. Men jeg er veldig, veldig skuffa!
                Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3263

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Nei, jeg er ikke sint. Men jeg er veldig, veldig skuffa!
                  Jeg er ikke skuffa, jeg er veldig, veldig SINT!

Kommentar

• gja
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2008
                    • 302

Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Jeg er ikke skuffa, jeg er veldig, veldig SINT!
                    Jeg er både sint og skuffa!
                    Årets supporter 2010!!

Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av Ginola
                      Det er dyrere å rykke ned og la Haglund gå kontrakten ut enn å sparke han asap!
                      All statistikk tilsier at sjansen for nedrykk øker ved å sparke treneren i den situasjonen vi er i nå.

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Opprinnelig skrevet av Totti21
                        All statistikk tilsier at sjansen for nedrykk øker ved å sparke treneren i den situasjonen vi er i nå.
                        Ikke det at jeg er uenig med deg, men har du en kilde du kan vise til? Interessant å titte på..
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• norveggio
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2008
                          • 65

Det er vel relatvt sannsynlig at vi er under streken etter neste serierunde. Tror det er lite å tape på å få ut Haglund fortest mulig, for å si det sånn.

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9539

Ved kun fjerning av trener, sier ryktene at det er sånn ja.

Men ny trener kan kanskje utløse no økonomiske støtte? edit: 'Og da signeringer som vil gjøre laget bedre'

Jeg ser ikke den samme potensielle økonomiske støtten komme til en planløs/uengasjert Haglund.

Men ikke sikkert vi har spenn til å kjøpe ut Haglund hell.

Samling i bånn!
                            Last edited by knut; 30.06.2013, 20:51. Begrunnelse: edit

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Ikke det at jeg er uenig med deg, men har du en kilde du kan vise til? Interessant å titte på..
                              Har sett en annen variant av dette fra Spania også som viser at "redningsmenn" lykkes sjeldnere enn eksisterende løsning, men denne fra forskning.no tar jo også for seg noe av det samme: http://www.forskning.no/artikler/2010/september/265186

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Fakta > statistikk. Er liten vits i å forholde seg til statistiske spekulasjoner når realitetene på banen og tabellen kan sees med egne øyne. Det er klart at om det brenner i ræva di er det lite vits i å forholde seg til statistikk om hvor sjelden dette skjer.

Burde heller sjekket statistikken før vi ansatte fysaken. Er der det svikta.

Kommentar

• Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3501

Opprinnelig skrevet av knut
                                  Ved kun fjerning av trener, sier ryktene at det er sånn ja.

Men ny trener kan kanskje utløse no økonomiske støtte? Jeg ser ikke den samme potensielle økonomiske støtten komme til en planløs/uengasjert Haglund.

Men ikke sikkert vi har spenn til å kjøpe ut Haglund hell.

Samling i bånn!
                                  Ser ikke hvem som skulle kommet inn for å lede LSK ut sesongen uansett. Ståle hadde aldri kommet inn nå uten at man har en satsing i bunn, og da ender det nok i så fall opp med en midlertidig løsning i f.eks Powell som jeg definitivt ikke tror vil styrke oss.
                                  Min påstand er at vi holdt på å sende oss rett ned i Adeccoen med en lignende løsning i 2008 når Erland Johnsen og Frode Grodås skulle ta over ut sesongen. Heldigvis stilte Henning Berg opp i de avgjørende kampene og bidro med den ene seieren vi trengte for å overleve.

Det kan godt hende at man bør finne en ny hovedtrener etter sesongen, men da trenger vi god tid på å få på plass en satsing og riktig person som kan videreføre det vi har startet på under Magnus Haglund. En vikarløsning i Magnus Powell eller Arne Erlandsen ut sesongen tror jeg ikke er noe god løsning for klubben i det hele tatt.

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Opprinnelig skrevet av reka
                                    Fakta
                                    Nå ser ikke jeg den samme elendigheten som deg i spillet vårt, så det du kaller fakta er jo egentlig ikke noe annet en subjektiv synsing fra din side, akkurat som det er fra min side.
                                    Tabellposisjonen er dog en sannhet, og den må vi gjøre alt for å forbedre. Jeg mener uansett at Magnus Haglund er bedre rustet til å snu dette for LSK enn en eller annen tilfeldig vikar som skal overta ut sesongen.

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Nå ser ikke jeg den samme elendigheten som deg i spillet vårt, så det du kaller fakta er jo egentlig ikke noe annet en subjektiv synsing fra din side, akkurat som det er fra min side.
                                      Tabellposisjonen er dog en sannhet, og den må vi gjøre alt for å forbedre. Jeg mener uansett at Magnus Haglund er bedre rustet til å snu dette for LSK enn en eller annen tilfeldig vikar som skal overta ut sesongen.
                                      Om han er så fantastisk godt skikket til å snu dette, hvorfor er ikke den jobben allerede gjort?
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1509

Vi trenger en spiss vi kan pumpe litt baller opp på, og som kan komme seg inn i boksen og være en trussel, noe alle er skjønt enige i. Hva med Ohi? Stor og sterk, klarer å holde ballen i beina og veit hvor målet står.
                                        Gulbrandsen inn på høyrekant og Ohi opp som midtspiss. Bakrommsutellingen til gulbrandsen er ikke-eksisterende.
                                        det er litt slike variasjoner og endringer som må gjøres for å endre ett kampbilde jeg savner fra Haglund.
                                        Hvorfor kjøpe noe vi ikke har penger til uansett?
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

Kommentar

• Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

Opprinnelig skrevet av vermu
                                          Problemet er etter min mening er Haglunds feige taktikk. Er det en kamp i året hvor han virkelig skal gå i strupen på motstanderen, er det hjemme mot vif. Vi skulle ha presset høyt - fått publikum ordentlig engasjert, istedet for å legge seg i kontrollert (relativt) lavt press og la vif (i perioder) trille ballen i lavt tempo.

Jeg tror aldri jeg har sett ett tammere derby, med lavere intensitet, hvor det viktigste var å unngå å tape. Det var ingen krig. Det var jo knapt dueller og frispark. Det er også utrolig lenge siden vif har kommet med et mer elendig lag enn i dag.
                                          Dette er direkte feil. Vi går ut i ekstremt hardt press og løper VIF i senk stort sett hele første omgang. Gutta virka ekstremt tente og det sto ikke på innsatsen, men kvaliteten. Tydelig at kampen betydde mye for spillerne som gjerne ville, både Riise og Arnold felte tårer etter kampslutt og Fredrik hamra løs i gressmatta med knytteneven. Man kan si mye om laget, men vilje og innsats var ikke mangelvare idag.
                                          Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...