Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4112

    Savner folk i boksen
    Mye av problemet til at det ikke lyktes for Magnus Haglunds menn å komme seg til de åpenbare scoringsmulighetene, har Vaagan Moen og Johan Andersson det samme svaret på.
    – Det merkes at vi savner å ha nok spillere inne i boksen når vi angriper og kommer til innlegg.
    – Istedetfor at vi har tre spillere inne i boksen, burde vi hatt fire-fem. (Fra rb.no.)

    Kommentar: Hvorfor har vi ikke flere i boksen? Er det spillerne som ikke følger planen? Eller er det Haglunds plan?
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9463

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Tydelig at kampen betydde mye for spillerne som gjerne ville, både Riise og Arnold felte tårer etter kampslutt og Fredrik hamra løs i gressmatta med knytteneven. Man kan si mye om laget, men vilje og innsats var ikke mangelvare idag.
      Boo fuckin' hoo... Knapt ei takling, ingen konfrontasjoner, ingen klikking, ingen tenning, ingen kort. Bare samme gamle - kamuflert i stemninga rundt, slik at det virka som om tenninga var der.

      Fisler, alle som en.

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Dette er direkte feil. Vi går ut i ekstremt hardt press og løper VIF i senk stort sett hele første omgang. Gutta virka ekstremt tente og det sto ikke på innsatsen, men kvaliteten. Tydelig at kampen betydde mye for spillerne som gjerne ville, både Riise og Arnold felte tårer etter kampslutt og Fredrik hamra løs i gressmatta med knytteneven. Man kan si mye om laget, men vilje og innsats var ikke mangelvare idag.
        Hvis du skal sitere så får du ta med alt. Som jeg skrev så hadde vi bra trøkk og høyt press de første 10 min.
        Problemet er at dette ikke fortsatte - noe som måtte være en bevisst taktikk.

        Jeg har aldri skrevet at innsatsen, løpsviljen eller vinnerviljen var dårlig.

        Problemet var at frykten for å tape - altså feigheten førte til at vi ikke presset et meget svakt vif-lag gjennom hele første omg. Det var viktigere at vi ikke slapp til baklengs.

        Kommentar

        • Bukkenbruse
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 515

          Vi har en keeper som ble kåret til årets keeper i tippeligaen i fjor. Et forsvar med 11 landskamper for Sverige, og 8 landskamper for Norge. En midtbane med 18 landskamper for Island, 44 landskamper for Norge og en spiss med 38 landskamper for Norge (riktignok en del skada). I tillegg har 5 av spillerne i stallen erfaring fra klubber på høyeste nivå i en av de 5 store ligaene i Europa....4 har seriemesterskap fra tippeligaen på cvn og antall kamper på høyeste nivå i Norge har jeg ikke giddi å regna på, men det er relativt mange stallen sett under ett.

          Poenget: Vi har en rutinert, meritert og på papiret ferdighetsmessig stall som få andre lag i tippeligaen matcher. Alikevel fremstår vi i 2 av 3 kamper som et fantasiløst og håpløst fotballag som svikter i avgjørende situasjoner i begge ender av banen. Jeg klarer ikke helt å se hvilken trener som faktisk hadde fått svakere resultater med den stallen vi har, når man ser på hvilke lag vi møter. Sammenlign med stallene til Sarpsborg, Hønefoss, Sogndal, Odd...eller Haugesund for den saks skyld.

          Skaff klubben en tysk trener....og klarer ikke styret det, så få ihvertfall tak i en engelskmann. Verre ut i fra tilgjengelig spillermateriale kan det ikke bli. 1 seier på siste 8 i serien er fasiten, på tide å se utenfor Skandinavia asap!

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Sett bort fra at det er maaange (les bedre) norske trenere som sannsynligvis hadde fått mer ut av laget vårt. Hamren en av få gode fra nabolandet. Jønne & Jonne har jo hatt suksess. Og gamle Benny.

            Fan, savner Rösse aus DDR. 4 - 1 - 3 - 2, en tung en lett foran der. Og pow-pow-pow!

            Men alt ekke Hagge's feil. Hauger skulle blitt (hadde ikke råd?), og skadene ødela sesongen. Cupen! Unngå nedrykk!!

            Kommentar

            • norveggio
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2008
              • 65

              Hvilken verden lever Svesengen i (ref rb i går)? Viktig at en eventuell ny trener står for det samme som Haglund? Og at noe annet vil være "direkte ødeleggende"? Jeg oppholdt meg riktignok i utlandet den gangen Pellerud var trener, men jeg kommer ikke i farten på noen som har vært så ødeleggende for Sportsklubben som Haglund. Dersom vi omsider skulle få erstattet ham så kunne jeg tenke meg en trener som sto for noe annet enn støttepasninger, pingleholdninger, likegyldighet, færrest mulig spillere i boksen ved innlegg, osv. I tillegg hadde det vært nice med en trener som hadde en plan for hvordan laget skal spille (sånn rent bortsett fra støttepasninger til stillestående medspillere).

              Kommentar

              • fjacob82
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 1507

                Mange sier at det ikke finnes noen alternativet til Haglund og at man derfor bør la han gå kontrakten ut.
                Da spør jeg: Har man sett utenfor norge og sverige sine grenser? Finnes sikkert en bra tysk, nederlandsk eller engelsk trener som kan komme inn og som er dyktig. Tror ikke det er noe problem at treningene foregår på engelsk....
                Når det er sagt, så lurer jeg på hvor mye tid Haglund bruker på treningene. I den situasjonen vi er i nå forventer jeg at han tilbringer så mye tid som mulig på treningsfeltet og med spillerne.
                Leser om Høgmo som gjør det godt i Djurgården, hvorav faktum at han er på treningsfeltet først og går sist, og tar seg tid til å prate med og videreutvikle hver spiller har vært en del av suksess kriteriene.
                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                *Brasseberget*

                Kommentar

                • mats
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 621

                  Jeg tipper Maguns sitter ut året, vi haver på en 12.plass, og nye trener tar over, da vi ikke har råd til å sparke han!

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Opprinnelig skrevet av mats
                    Jeg tipper Maguns sitter ut året, vi haver på en 12.plass, og nye trener tar over, da vi ikke har råd til å sparke han!
                    Jeg tipper vi rykker ned med Magnus ved roret. Er flaks at vi vinner og kamper og lenge siden jeg har tenkt at: "Nå er vi jaggu igang, og neste kamp kommer vi ihvertfall til vinne!"
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • norveggio
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2008
                      • 65

                      På toppen av det hele utstråler både kroppsspråket hans og det han uttaler en fullstendig likegyldig holdning. Hva med litt guts og offervilje for å snu dette? I stedet lirer han av seg piss om å fortsette "det gode offensive spillet", etter en omgang (i Tromsø) hvor i alle fall pressen var samstemt i at Fugla ikke hadde skapt noe som helst offensivt.

                      Kommentar

                      • AG-3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 1081

                        Hva er det som kommer ut av munnen til svensken i pausa i går?
                        Fra å levere god fotball med trøkk og innsats, faller vi tilbake til samme suppa vi har sett så alt for mange ganger. Redde, passive og puslete. Var det planlagt?


                        Vi er straks ferdig i toppdivisjonen - vi må bare innse fakta. Vi ikke se en skjebnekamp som vi MÅ vinne med Haglund bak roret.
                        Dette må slutte nå - bussen er i full fart mot stupet og det uten bussjafør....

                        Tror både Morgan og Ola-Conny fra Ullared gjør jobben like bra og med samme entusiasme og innlevelse.
                        Nok er nok.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Om han er så fantastisk godt skikket til å snu dette, hvorfor er ikke den jobben allerede gjort?
                          Det samme trodde folk når QPR hentet inn Harry Redknapp for å redde en stall med en haug av Champions League og ligamestere fra nedrykk. Faktum var at de fikk en liten opptur de første 5-6 kampene, men han endte til slutt opp med ett dårligere poengsnitt enn sin forgjenger.
                          Det finnes dessverre ingen enkel vei ut av problemer, og det å hente inn en vikar ut sesongen tror jeg definitivt ikke er løsningene så lenge Haglund fremdeles har full tillit i spillergruppen. Problemene startet lenge for Magnus Haglund ble ansatt, og derfor mener jeg man må lete litt dypere enn det.

                          Av en eller annen idiotisk grunn er det sånn at man i en fotballklubb tror at en ny spiss eller en ny trener er det som skal til for å snu opp ned på resultatene.

                          Kommentar

                          • forzafugla!
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 461

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Det samme trodde folk når QPR hentet inn Harry Redknapp for å redde en stall med en haug av Champions League og ligamestere fra nedrykk. Faktum var at de fikk en liten opptur de første 5-6 kampene, men han endte til slutt opp med ett dårligere poengsnitt enn sin forgjenger.
                            Det finnes dessverre ingen enkel vei ut av problemer, og det å hente inn en vikar ut sesongen tror jeg definitivt ikke er løsningene så lenge Haglund fremdeles har full tillit i spillergruppen. Problemene startet lenge for Magnus Haglund ble ansatt, og derfor mener jeg man må lete litt dypere enn det.

                            Av en eller annen idiotisk grunn er det sånn at man i en fotballklubb tror at en ny spiss eller en ny trener er det som skal til for å snu opp ned på resultatene.
                            Endringer skal til for å snu på resultater. Og er Haglund virkelig mannen til å gjøre de endringene....? Det så ut som vi spilte med 10 mann igår pga at han ikke klarte å bytte ut Palmi. Når han ikke klarer å gjøre en så liten endring, tviler jeg sterkt på at han klarer å endre laget så vi begynner å ta poeng igjen.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Det samme trodde folk når QPR hentet inn Harry Redknapp for å redde en stall med en haug av Champions League og ligamestere fra nedrykk. Faktum var at de fikk en liten opptur de første 5-6 kampene, men han endte til slutt opp med ett dårligere poengsnitt enn sin forgjenger.
                              Det finnes dessverre ingen enkel vei ut av problemer, og det å hente inn en vikar ut sesongen tror jeg definitivt ikke er løsningene så lenge Haglund fremdeles har full tillit i spillergruppen. Problemene startet lenge for Magnus Haglund ble ansatt, og derfor mener jeg man må lete litt dypere enn det.

                              Av en eller annen idiotisk grunn er det sånn at man i en fotballklubb tror at en ny spiss eller en ny trener er det som skal til for å snu opp ned på resultatene.
                              Nå har Haglund gjennom 1.5 sesong ettertrykkelig bevist at det han gjør ikke fungerer, og du er allikevel sikker på at han er rett mann til å snu dette siden statistikken tyder på det?

                              Du trekker frem Redknapp og hans mislykkede jobb i QPR, har det slått deg at de kanskje skiftet manager for sent? At grunnen til at "redningsmenn" ikke lykkes ofte er at de kommer inn når nedrykket allerede er nær umulig å unngå?

                              Jada, la oss for all del sitte stille å se på at laget vårt er på full fart ned i Adeccoligaen. Det virker jo fornuftig i grunn...

                              Om det virker, ikke endre det. Om det ikke virker, reparer det. Vi har noe å reparere.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                Er det ikke flere som stusser på hvordan det er mulig å gjøre det så dårlig med det mannskapet som er tilgjengelig? 6 seire av 22 hjemme? Og trenern har ikke noe med dette å gjøre? 1 seier på de 8 siste og det mange sier er "gi trenern mer tid"! Føler meg veldig usikker på om vi klarer å holde oss i år, dersom ikke grep blir tatt nå.

                                Kommentar

                                • OptimistFugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 462

                                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                                  Er det ikke flere som stusser på hvordan det er mulig å gjøre det så dårlig med det mannskapet som er tilgjengelig? 6 seire av 22 hjemme? Og trenern har ikke noe med dette å gjøre? 1 seier på de 8 siste og det mange sier er "gi trenern mer tid"! Føler meg veldig usikker på om vi klarer å holde oss i år, dersom ikke grep blir tatt nå.
                                  Jeg begynner å miste troa igjen. Hadde gitt opp Haglund før Fredrikstad away i fjor, men fikk igjen litt optimisme der og det holdt inn til de siste par kampene nå. Men synes ikke fremgangen er tydelig nok. Mannskapet vårt skal være for godt til å melde seg på i nedrykksstriden.

                                  Det er en klar sammenheng mellom suksess og kontinuitet, men det er ikke gitt at det er kontinuitet som fører til suksess. Det kan jo også være at suksess fører til kontinuitet.

                                  Utenfra ser det i hvert fall ikke ut til at Haglund får til det helt store. Det kan selvfølgelig være at han gjør fantastiske ting på trening og internt som vi ikke ser og at vi derfor bør beholde han.

                                  I boka til Stokstad sier Tom Lund at LSK spiller helt feil både i forsvar og angrep. Om han fortsatt er av samme oppfatning tror jeg vi bør ta konsekvensen av det og stole på Tom Lunds analyse av LSK.

                                  Kommentar

                                  • norveggio
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2008
                                    • 65

                                    Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                                    Jeg begynner å miste troa igjen. Hadde gitt opp Haglund før Fredrikstad away i fjor, men fikk igjen litt optimisme der og det holdt inn til de siste par kampene nå. Men synes ikke fremgangen er tydelig nok. Mannskapet vårt skal være for godt til å melde seg på i nedrykksstriden.

                                    Det er en klar sammenheng mellom suksess og kontinuitet, men det er ikke gitt at det er kontinuitet som fører til suksess. Det kan jo også være at suksess fører til kontinuitet.

                                    Utenfra ser det i hvert fall ikke ut til at Haglund får til det helt store. Det kan selvfølgelig være at han gjør fantastiske ting på trening og internt som vi ikke ser og at vi derfor bør beholde han.

                                    I boka til Stokstad sier Tom Lund at LSK spiller helt feil både i forsvar og angrep. Om han fortsatt er av samme oppfatning tror jeg vi bør ta konsekvensen av det og stole på Tom Lunds analyse av LSK.
                                    Som flere har vært inne på tidligere, kontinuiteten vil trolig miste litt av sjarmen når vi skriver 2014 og terminlista har "Adecco" inkludert i overskriften.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Det som har reddet denne klubben gang på gang er at man har tatt grep i tide. Stoler på at det samme blir gjort nå.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        Har dessverre mista troa igjen. Syntes det så greit ut i vår, men så kom skadene, og nå er laget i ferd med å skli ut i nedrykksangstens første fase, der man holder seg til planen, men ikke får uttelling tross relativt godt spill. Ser ingen utvei fra dette. De neste fem kampene ser jeg for meg at vi tar 2-4 poeng. Etter det er vi allerede godt inne i august, og panikken bryter løs. Jeg tror vi rykker ned uten at grep tas og det investeres i ny trener og to eller tre kvalitetsspillere.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • fjacob82
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 1507

                                          Dersom Haglund må gå: Finnes det noen håp om at tom Lund kommer inn som en mellom løsning, inntil vi får ny hovedtrener på plass til neste sesong?
                                          Intet press da vi vet han vil gjøre sitt beste, og uansett hvordan det går så vil han fortsatt være helten.
                                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                          *Brasseberget*

                                          Kommentar

                                          Working...