Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
    Perry er jo en god taktiker, så kan jo godt være at han veit at LSk er scoringsvaksinerte og ville gi gutta en kamp hvor de kunne slappe av litt å kose seg.
    Dagens innlegg uten tvil! Tror du virkelig Perry ønsker at dem skal løpe mer etter ball enn dem har den selv? Tror du virkelig at Perry ønsker at LSK skal komme til sjanse etter sjanse?

Har et lite håpe om ironi, men i denne tråden har jeg ikke spesielt stort tro på det.

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4263

Opprinnelig skrevet av *46*
      Dagens innlegg uten tvil! Tror du virkelig Perry ønsker at dem skal løpe mer etter ball enn dem har den selv? Tror du virkelig at Perry ønsker at LSK skal komme til sjanse etter sjanse?

Har et lite håpe om ironi, men i denne tråden har jeg ikke spesielt stort tro på det.
      Nei, 46, innlegget ditt er dagens morsomste. I særklasse!
      Elska þetta félag

Kommentar

• knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9539

Opprinnelig skrevet av *46*

Kommentar

• andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

Opprinnelig skrevet av knut
          Etter mye prøv og jævlig mye feil, har vi kommet fram til at Andersson er Pirlo på midtbanen og Roger Brown på utdo på backen.
          (Roger Brown er han i Hodejegerne, knut anm)
          Stian blir skada, hva gjør Haglund? Det eneste han faen i hælvette - finnes ikke nok banneord - må gjøre: Andersson blir back.
          Graverende. Jeg gråter.
          Skal gladelig innrömme at jeg dro meg i håret av det byttet, jeg også. MEN; når vi summerer opp andre omgangen så kan vi konkludere med at vi fortsetter å skape masse sjanser og dominerer totalt i mesteparten av omgangen, på tross av nevnte bytte. Det er ikke det valget som feller oss. Aldri.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

Spillemessig er vi jo faktisk best i andre, til tross for(?) Johan på back, et move fra Haglund de aller fleste fant hodeløst, meg selv inkludert (mente Høibråten på VB ville være best, færrest mulig rokeringer).
            Uten Helstad tilgjengelig, og med skade på Ringstad underveis, kunne neppe Haglund håndtert dette bedre, selv ikke med etterpåklokskapen for hånden.
            TS05 - Felt C

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3492

Opprinnelig skrevet av sten
              Hjelper ikke hvor bra vi spiller så lenge vi ikke scorer mål. Er enig og tror det vil løsne. noen som vet når Helstad er klar?
              Det må sies at Ørlund var i det umulige hjørnet i går. Jeg vil hevde at med gårsdagens sjanser hadde vi scoret flere mål mot et annet lag.

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Eneste lille feil i dag var å ikke sette Mjelde ned på back plassen når Johan dominerte som han gjorde ....Vi er en spiss unna og være et topplag og det er for meg helt bak mål at det ikke blir gjort noe med dette.
              Er enig i at byttet ikke fremstod som så veldig klokt, men hvor mye tid brukte Johan på backen da? Synes han holdt seg sentralt mesteparten av tiden etter byttet også.

Det eneste jeg vil "ta" Haglund på etter gårsdagen er at han ventet så lenge med å flytte Fofana over på høyre. Han gjorde Dorsin til akkurat den rundingsbøye jeg forutså, og med 20 min. ekstra hadde Dorsin gått inn i andre halvdel av sesongen med knust selvtillit.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

Opprinnelig skrevet av MortenA
                Det må sies at Ørlund var i det umulige hjørnet i går. Jeg vil hevde at med gårsdagens sjanser hadde vi scoret flere mål mot et annet lag.
                Både mot bart og søpla har keeperne vært i storslag og avverga utrolige muligheter. Kongshavns redning på PVMs frispark mot søpla er ganske symptomatisk for den perioden vi er inne i.

Kommentar

• Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

Ett spørsmål til dere som mener haglund må få fortsette: Hvor langt under streken og hvor mange poeng bak sikker plass er dere villig til å la Haglund stå til ansvar for?? Og eventuell hvor langt skal det gå før det er greit å si ifra til spillerne att nok er nok?

Jeg er mest kritisk til Haglund og vil ha han redusert til renholdsarbeider resten av året, bare det kommer en trener som forlanger noe av spillerne, er engasjert på sidelinjen og en som tør å si ifra att i LSK som blør man for drakta, hvis ikke så er det bare å finne seg en annen klubb å spille for.

Nå går kontrakten til Haglund ut, og hvis vi rykker ned, så er det ene alene styret og ledelsen i LSK og spillerne sin skyld, Haglund er det fult mulig å permitere resten av sesongen.

Kommentar

• Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

Jeg har vært negativ til Haglund, og ment at han bør dra langt inn i de svenske skoger. Men om man ser kampen i går, kontra kamper LSK spilte for 1 år siden, så er det faen meg stor forskjell. Vil veldig gjerne se flere sånne LSK kamper!

Hadde LSK hatt en spiss som kan score (Helstad skadefri), så hadde vi vunnet denne kampen, og kanskje kampen mot søpla. Da hadde vi plutselig lukta på 4 plassen. Haglund har fått LSK til å bli et spillende lag, morsomt og se på. At Fredrik ikke kan score er ikke hans skyld (ikke Powel sin heller). Er vi i tippeligaen i november og vinner en evt cupfinale, trur jeg det ikke er så dumt med Haglund et år til, om han får midler til å kjøpe en skikkelig spiss.

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Under Haglund har vi spilt et par (vil ikke kalle det håndfull) bra kamper - nemlig sesongåpningen hjemme mot Ræv i fjor og gårsdagens kamp. Jeg synes vi var minst like gode mot et bra RBK lag i fjor som vi var mot den gjengen som hadde et hvileskjær i går.

Det vi skapte i går kom stort sett på gjenvinninger høyt i banen når vi presset høyt med hele laget. Hadde Ræv vært på hugget ville vi nok blitt straffet hardere på kontringer.

Fortsatt er vi nesten ute av stand til å ta raske overganger når vi ligger dypere i banen, det slås støttepasninger i øst og vest, og vi klarer ikke å sette fart fremover. Det somles med ball og vi kaster bort muligheter i overtall gjentatte ganger. Det er åpenbart viktigere å ligge kompakt og nekte motstander brudd enn å sende folk fremover i angrep. Istedet kommer det en håpløs langball mot en ensom spiss. Om man ikke klarer å utnytte motstandernes feil ender vi opp som i går: Vi er prisgitt at Andersson og PVM har en god dag på jobben, og at det andre laget lar oss hæppe ball og ikke utnytter balltapene våre.

LSK per i dag er et lag med kvalitet i alle ledd og vi har kanskje Norges beste midtbaneduo i johan og PVM. Allikevel har vi et svært begrenset offensivt repertoar som på sitt verste er uendelig primitivt. Er rett og slett tragisk at vi med den stallen vi har i dag ikke klarer å spille offensiv fotball med en gjenkjennelig struktur.

Kommentar

• Bukkenbruse
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 515

Opprinnelig skrevet av reka
                        Er rett og slett tragisk at vi med den stallen vi har i dag ikke klarer å spille offensiv fotball med en gjenkjennelig struktur.
                        I følge Kippe får jo spillerne veldig mye frihet i det offensive spillet....kanskje det er grunnen til at det ikke alltid er så lett å finne en offensiv struktur. Spillet er for mye overlatt til spillernes egen kreativitet?

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                          Spillet er for mye overlatt til spillernes egen kreativitet?
                          Om så er, hva skal vi da med en trener?

Har venta i snart to sesonger nå på å se Haglunds bidrag. Så langt står jeg igjen med to alternativer:

1) Haglund er ute av stand til å formidle sin plan til spillerne.

2) Haglund har ingen plan.

I fjor ble vi lovet at det skulle se bedre ut når laget ble samspilt. Deretter fikk vi inn nye spillere, igjen måtte laget ha mer tid. Nå er vi vitterlig samspilte, men det er umulig å forstå hva Haglund mener om spillet da vi åpenbart ikke ser de samme kampene (ref. Tromsø-kampen).

Kommentar

• Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                            I følge Kippe får jo spillerne veldig mye frihet i det offensive spillet....
                            Hvor står dette? Er interessert i å lese resten av intervjuet.

Kommentar

• 307
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 358

Opprinnelig skrevet av Boing
                              Ett spørsmål til dere som mener haglund må få fortsette: Hvor langt under streken og hvor mange poeng bak sikker plass er dere villig til å la Haglund stå til ansvar for?? Og eventuell hvor langt skal det gå før det er greit å si ifra til spillerne att nok er nok?

Jeg er mest kritisk til Haglund og vil ha han redusert til renholdsarbeider resten av året, bare det kommer en trener som forlanger noe av spillerne, er engasjert på sidelinjen og en som tør å si ifra att i LSK som blør man for drakta, hvis ikke så er det bare å finne seg en annen klubb å spille for.

Nå går kontrakten til Haglund ut, og hvis vi rykker ned, så er det ene alene styret og ledelsen i LSK og spillerne sin skyld, Haglund er det fult mulig å permitere resten av sesongen.
                              Jeg håper fortsatt at Lsk har is i magen og signerer Haglund for flere år. Jeg syns det ser spennende ut sjøl om, ja vi sliter med poengfangsten og da er det lett å finne noen å skylde på. ref Haglund og Riise. Det var noen som sa at dersom vi signerer Helguson så ville alt ordre seg. Det var alt vi trengte. Så da må vel en spiss som scorer være løsningen???? Sesongen er nå halvspilt. Inn med en spiller som kan sette mulighetene Gulbrandsen ikke setter. Den spilleren har vi i Helstad, Håper bare han ikke har mistet det han hadde før han ble skadet. Men en spiss til trenger vi. Men har vi pengene??? Jeg er en som har sansen for Haglund. Som flere sier minner han om Janne Jønson. Og han har vel fått det til. Må vi ha en gærning som skriker og syter i media og som går klubben på nærvene. Ref Røsler og Nordli. Reka i Vif får det ikke helt til han heller. Sjøl om jeg har sansen for han som trener. Vi har en spiss som ikke scorer, men kommer til muligheter. Han har Sundgot og Powell som jobber med han. det hadde vært verre om vi ikke skapte muligheter. Inn med en ny spiss eller få Helstad på beine som han var før han ble skadet.

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Noen som kjenner igjen beskrivelsen av spillet fra Haglunds Elfsborgdager?
                                Haglund kom in i rätt brytningstid när IFE de facto hade landets bästa förutsättningar. Med en tränare som gjort ett tillräckligt bra jobb skulle vi därför idag liksom de senaste 5-6 åren haft Sveriges bästa trupp och följaktligen också tagit ett flertal guld… (Alla andra lag som i sitt eget seriespel får dessa överlägsna förutsättningar, når denna typ av framgång) och de som inte gör det, gömmer sig inte bakom att de i vart fall är bättre nu… (Då får tränaren gå pga. att den inte lever upp till de rättmätiga kraven.)
                                Nu har vi enligt dig inte bästa truppen, vi har bevisligen bara ett guld och vi har lika bevisligen misslyckats totalt med våra mål att nå långt i europaspelet etc.
                                Man kan inte göra det så enkelt som du gör och hävda att förr var vi sämre och vi har faktiskt inte bästa truppen… Man måste också våga ställa sig frågan; Varför?!
                                Vi hade ju alla möjligheter… Varför blev det inte mer?!
                                Sedan vill jag lägga till en högst personlig reflektion…
                                Att vi numer skulle ha det bästa passningsspelet är i det närmaste ett falsarium…
                                Vi har inte bättre spel än ngt annat lag… Tvärtom snarare då vi numer tvingas spela hem till egen backlinje hela tiden för att kunna hålla bollen inom laget, vilket motståndarna villigt låter oss göra då vi blir helt ofarliga då.
                                Alla lag kan förövrigt spela den typen av spel, vilket du lätt kan se när andra väljer att kopiera (dagens IFE-spel) något som sker då och då under olika sekvenser i matcherna.
                                (Förr var vi dock överlägsna med otaliga offensiva nycklar att öppna motståndarna med…) men inget av det har särskilt mycket med dagens IFE att göra…
                                Vi är sönderlästa, saknar lösningar och har en stark tendens att alltid passa bakåt även när vi är i numerört överläge under en kontring…
                                Knappast bäst passningsspel i min bok…
                                Haglund har som bäst, gjort ett mediokert jobb och måste naturligtvis bort… Lämnar han inte frivilligt, tvingas väl föreningen bita i det sura äpplet och betala dubbelt…

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Øøøhhh... vi skaper jo massevis av sjanser med spillet vårt om dagen. Det blir jo farlig gang på gang. At avslutningene er under par og motstanders keeper har vært BB i de to siste seriekampene har lite å gjøre med taktikk og passningsspill. Spør Perry om han følte han "sönderläste" oss i går...

Kommentar

• *46*

http://obundetelfsborgerlig.wordpres...agnus-haglund/
                                    Jeg kjenner igjen hakk i plata når jeg hører det. Videre kan jeg ikke se noen nye argumenter. Prøv i stede å finne en positiv artikkel vedrørende Haglund. Han gjorde nemlig mye bra med laget, men det finner man kanskje ikke ut hvis man kun søker etter negative artikkler og ikke følger svensk fotball regelmessig?

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

http://obundetelfsborgerlig.wordpres...agnus-haglund/
                                      Det første avsnittet minner i alle fall om Solskjær sin inntreden i Molde.

Disse innleggene du jevnt og trutt refererer til er jo ikke noe mer verdt enn om noen skulle henvise til dine innlegg når Magnus Haglund en dag skal ta over som trener i en annen klubb. En trener vil alltid ha sine kritikere, og jeg kunne funnet en haug med lignende innlegg fra de første to årene til din drømmetrener, Ståle Solbakken i FCK også.

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

Er jo ikke bare tilfeldig kritikk, er jo det samme som går igjen i hans trenerkarriere både før og nå:
                                        Vi är sönderlästa, saknar lösningar och har en stark tendens att alltid passa bakåt även när vi är i numerört överläge under en kontring…

Kommentar

• andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

Er jo ikke bare tilfeldig kritikk, er jo det samme som går igjen i hans trenerkarriere både før og nå:
                                          Igjen: Hvor "sönderlästa" ble vi i går og mot søpla? Vanskelig å skape så mye om man "saknar lösningar" og alltid "passar bakåt".

Kommentar

Working...