Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Opprinnelig skrevet av andersmm
    Igjen: Hvor "sönderlästa" ble vi i går og mot søpla? Vanskelig å skape så mye om man "saknar lösningar" og alltid "passar bakåt".
    Nei, det har jo aldri skjedd under Haglund. Er full fart fremover, og både RBK og søpla leverte fantastisk spill.

Synes det er en helt virkelighet i dagens velspillende LSK enn hans tidligere klubb:
    KRÖNIKA. Uppskattningsvis har Elfsborg allsvenskans näst dyraste trupp, men vad gör väl det när tränaren inte längre kan leverera?

Magnus Haglund är den svenska versionen av Claudio Ranieri. Du vet vad du får; ett habilt och taktiskt stabilt lag med en tränare som aldrig lyckas.
    Du får även en mediefrånvänd coach som gömmer sig bakom plastgräsplaner och svenska landslagsspelare.
    Du får en tränare som köper in Premier League-lirare som inte kan prestera. Du får en tränare som vill stanna i 25 år.

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9564

Opprinnelig skrevet av reka
      Nei, det har jo aldri skjedd under Haglund. Er full fart fremover, og både RBK og søpla leverte fantastisk spill.
      Husk, vi slo jo et kjempe godt Haugesund da...

(Haugesund spilte sin dårligste kamp side opprykket, var så ille at Grindhaug holdt spellera igjen 45 min etter kampen, hårføner)

Kommentar

• *46*

Er jo ikke bare tilfeldig kritikk, er jo det samme som går igjen i hans trenerkarriere både før og nå:
        Litt som din kritikk. Den er ikke tilfeldig den heller. Har vært samme kritikken fra dag 1. Blir sikkert noen som holder din kritikk her inne som fasit en gang i fremtiden når Haglund trener en annen klubb.

Jeg vil gi deg en utfordring: Hvor mange kamper så du med Haglund som trener i Elfsborg? Jeg har nok sett et to-sifret antall. Og stort sett var det underholdene fotball med en fellesnevner: tre poeng til Elfsborg.

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Opprinnelig skrevet av *46*
          Litt som din kritikk. Den er ikke tilfeldig den heller. Har vært samme kritikken fra dag 1. Blir sikkert noen som holder din kritikk her inne som fasit en gang i fremtiden når Haglund trener en annen klubb.

Jeg vil gi deg en utfordring: Hvor mange kamper så du med Haglund som trener i Elfsborg? Jeg har nok sett et to-sifret antall. Og stort sett var det underholdene fotball med en fellesnevner: tre poeng til Elfsborg.
          Du har helt rett: Er det samme nå, vi spiller underholdende fotball og Elfsborg tar tre poeng.

Når det gjelder min kritikk har jeg vært på ball fra dag én. Helt riktig. Det meste tyder på at denne kritikken vil være valid i hans neste trenerjobb også.
          Last edited by reka; 08.07.2013, 13:55.

Kommentar

• *46*

Du har helt rett: Er det samme nå, vi spiller underholdende fotball og Elfsborg tar tre poeng.

Når det gjelder min kritikk har jeg vært på ball fra dag én. Helt riktig. Det meste tyder på at denne kritikken vil være valid i hans neste trenerjobb også.
            Elfsborg ligger på fjerde plass. Tok gull med dårligste antall poeng siden det ble 16 lag i serien. Haglund samla tilnærmet like mange poeng hvert år som trener.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Elfsborg ligger på fjerde plass. Tok gull med dårligste antall poeng siden det ble 16 lag i serien. Haglund samla tilnærmet like mange poeng hvert år som trener.
              De burde jo tilbudt ham en 25-års kontrakt, må ha vært grisefornøyde over å se klubben vinne og vinne .... ingenting.

Elfsborg har tre poeng opp til gullet pr dd. og ett gull i skapet av ett mulige. Ser ikke ut som tapet av Haglund gjorde dem noe dårligere.

Kommentar

• *46*

Elfsborg har tre poeng opp til gullet pr dd. og ett gull i skapet av ett mulige. Ser ikke ut som tapet av Haglund gjorde dem noe dårligere.
                I beste fall ja. Sannsyligvis er det nærmere syv enn tre. Og nå er Anders Svensson skadet og det lover aldri bra.

Ganske så merkelig at denne diskusjonen blusser opp etter en meget god bortekamp hvor man kun er en keepertabbe unna 1 poeng og ineffektive spisser unna å stikke av med alle 3 poengene. Steffen Iversen mente et mer rettferdig resultat ville vært 3-1 til LSK. Dessverre kan ikke Haglund gå ut å putte målene selv. Slikt som dette er selvsagt ubetydelige detaljer....

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Dessverre kan ikke Haglund gå ut å putte målene selv. Slikt som dette er selvsagt ubetydelige detaljer....
                  Han kunne jo i det minste stått på sidelinja og ropt ballen inn i mål. ;-)

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Opprinnelig skrevet av Lars
                    Hvor står dette? Er interessert i å lese resten av intervjuet.
                    I RB dagen etter enga-kampen. Magnus gir spillerne stor frihet i det offensive spillet. Spillere som Kippe og Anderson var veldig fornøyd med dette.

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Leste artikkelen din, reka. Den var veldig dårlig. Artikkelforfatteren bød på ingen argumenter, og formålet var tilsynelatende utelukkende å rakke ned på haglund. Jeg har sett fire kamper der vi var best i tre og ikke gode i en. Det burde gitt semifinale og seks poeng, men det er faktisk utelukkende dårlige avslutninger som ligger til grunn for at det ikke ble det. Vi har spilt strålende fotball, og det er det Haglund KAN gjøre noe med. Pulsen og kroppstemperaturen til spillera er liksom ikke noe en kan legge på en førtiåring førti meter unna.

Ikke engang Esten ville fått publisert sånn dritt i norske aviser.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

Man kan diskutere synlige og usynlige fremganger så mye man vil, det koker ned til en ting: resultater.

Jag klarer ikke å si det bedre enn Ivar Hoff:

En fotballtabell er det ærligste som finnes.
                        Da gir konklusjonen seg selv.
                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

Fotballtabell er ærlig den, men håpløst å konkludere før sesongen er over.

i.e : Molde
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Bryr meg midt i ræva om tabellplassering, så lenge vi holder oss, poenget er spillemessig fremgang. Det klubben prøver på er det vanskeligste av alt, og tar enda lenger tid på budsjett. Niendeplassen i fjor ble reddet på en god sluttspurt der ingen utenom bydelslaget hadde noe å spille for i møtet med oss. Det er en kosmetisk og overfladisk målestokk.

Jeg var nesten i ferd med å joine de som vil ha Haglund sparka også, fordi fremgangen var så vanskelig å få øye på, men kampen mot RBK var såpass oppløftende at jeg synes det er rart flere ikke er mer positive hva angår fremtiden. Selvfølgelig er det taktiske valg man aldri blir enig i, men slik vil det alltid være uansett. Mulig Fredrik har tatt all oppmerksomheten, men jeg har ihvertfall ikke følt samme optimisme siden turen ned Kiellandsgate til bilen etter kampen mot RBK i fjor.

Da spilte vi ut de på Åråsen, nå spilte vi ut de på Lerkendal.

Kommentar

• MagnetMagne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 446

Selv om Fredrik scorer i dag og vi tar en ufattelig viktig borteseier, så må det stilles kritiske spørsmål til Haglund om hvorfor han velger å starte med en spiller som med 99% sannsynlighet forsvinner fra klubben i morgen. Hvilket signal sender det til spillerne på benken som faktisk har lyst til å spille for klubben?

Dette er i mine øyne pinlig dårlig ledelse!
                              Snart neste hælj.....

Always Hardcore
                              TS05

Kommentar

• Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

Tror Haglund kun tenker på å ta poeng med LSK. I dag mente han at Fredrik var det beste valget. Han scoret og vi vant, så var vel en grei vurdering.
                                Twitter

Kommentar

• mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

Opprinnelig skrevet av Herman
                                  Tror Haglund kun tenker på å ta poeng med LSK. I dag mente han at Fredrik var det beste valget. Han scoret og vi vant, så var vel en grei vurdering.
                                  Enig!
                                  Det positive her er at du ser Helstad har mye mer kloke og riktige løp!
                                  Signer han ute neste sesong, asap!

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9564

Opprinnelig skrevet av Herman
                                    LSK er en ingenting i norsk fotball pdd, men vi hadde iaff selvrespekten.

Merk 'hadde'. Mesteparten forsvant med starten til Fredrik i dag. Helt håpløst.

Kommentar

• Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

Jeg er vel blant de som er mest positive til Haglund, et standpunkt mange stiller seg undrende til. Mange av oss som støtter Haglund bruker Twitter en god del, og da kan fort sentrale argumenter som gir støtte til Haglund unnslippe forumet. Tenkte jeg derfor skulle poste to ting jeg har bitt meg merke i, som mange kanskje kan finne interessante.

Det første er sjansestatistikken i årets sesong. Som de fleste bør ha fått med seg, er det en veldig tett sammenheng mellom antall målsjanser og antall mål. I år har vi vunnet sjansestatistikken i 11 av 16 kamper. Én kamp har jevn sjansefordeling, mens vi utrolig nok bare har tapt sjansestatistikken fire ganger. Samtidig har resultatene vært svake. Den eneste mulige konklusjonen er at vi har et effektivitetsproblem. Vi scorer på for få sjanser, og vi slipper inn for ofte på de sjansene vi får imot. Finnes det så en naturlig forklaring på at vi har gjort det dårlig der fotballkamper avgjøres - i begge boksene? Det synes jeg. Vi har hatt skader på begge keeperne (Faye-Lund spilte ikke mye, men Udjus sto med sterke smerter - klar svekkelse) og vår soleklart viktigste forsvarsspiller. Samtidig har vår desidert beste spiss vært ute lenge. Jeg mener at disse skadene langt på vei forklarer vår manglende effektivitet når det gjelder å avverge og sette sjanser. Alle de andre skadene, som vi har hatt nok av, har selvfølgelig også svekket oss, men ikke så voldsomt som de fire nevnte.

Det andre argumentet er Elfsborg-argumentet. Elfsborg hadde jo så dårlige resultater under Haglund, og de ble så mye bedre da Jörgen Lennartsson tok over. Gull første sesongen og greier. Dette argumentet mot Haglund må nyanseres. Fakta er at Elfsborg var ekstremt gode de første to månedene under Lennartsson. Takket være et tett kampprogram ble det spilt hele 12 kamper på disse to månedene (før EM-pausen), og Elfsborg endte med fantastiske 10-0-2. Disse to månedene var nok til å ta gullet, for øvrig med to poeng mer enn man tok i Haglunds katastrofale sistesesong. Etter EM-pausen i 2012 har Elfsborg høyst middelmådige resultater. Sommer/høst-sesongen 2012, dvs de 18 siste kampene, var Elfsborg kun det 6. beste laget. I år har man så langt vært det 5. beste laget, en liten framgang, men man er nærmere 7. plass enn 4. plass. Som vi vet var Haglunds Elfsborg de seks siste årene alltid på topp fire, så det er ingenting som tyder på at Elfsborg har blitt noe bedre under Lennartsson enn de var under Haglund. Heller tvert imot.

At lag får en midlertidig boost etter et trenerskifte skjer overraskende ofte. Vi har jo et relativt nylig eksempel i vår klubb, der Nordlie, etter min mening, fløt på Röslers arbeid tidlig på våren. 5-0-1 på de første 6 kampene ga oss et poenggrunnlag som gjorde at vi hang med i medaljekampen til siste slutt, selv om vi kun var det åttende beste laget de siste 20 kampene. Et annet eksempel finner vi hos de blå i hovedstaden. Kjetil Rekdal fikk sparken på sensommeren 2006. Petter Myhre tok over og fikset 7-1-1 på de siste 9 kampene. De snøt oss faktisk for bronsen det året. En innvending jeg ser komme mot dette argumentet, er at det kan tenkes at Jörgen Lennartsson er like udugelig som Haglund. Og ja, det kan jo for så vidt hende. Men jeg tror ikke det er det som er forklaringen.

Kommentar

• Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5918

Det er sjansestatistikken som bekymrer meg, Lars. Vi kommer til sjanser og setter dem ikke. Altså er det ikke er det en veldig tett sammenheng mellom antall målsjanser og antall mål i denne sesongen. Vi trenger å sette sjansene for å berge ræva denne sesongen også.

Da skjønner jeg ikke at man unner seg den luksus å signere Friday, en spiller for framtida, fordi vi har så bra spisser fra før. For all del, jeg vil gjerne ha Friday hvis han er så lovende som det sies, men jeg vil ha en etablert "målgarantist" nå. At dette ikke prioriteres, får meg til å beholde tvilen til Haglund.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Martin83
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 794

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          At dette ikke prioriteres, får meg til å beholde tvilen til Haglund.
                                          Mye fornuftig i det du skriver, men å finne penger i klubbkassa til en målgarantist er vel mer Bjarmann og styrets oppgave enn Haglunds?

Kommentar

Working...