Magnus Haglund
Collapse
X
-
Det er alltid surt å miste to poeng etter å lede 2-0, men å bruke dette imot Haglund nå føles feil. Jeg har vært kritisk til han tidligere, men i kampene siden Tromsø har det absolutt sett bra ut. Det er absolutt grunn til å stille noen spørsmål ved noen taktiske valg, men generelt ser det bra ut.
Sett fra skjermen var det tydelig at Johan, Riise og Helstad var tomme og burde vært byttet tidligere. Forsvarsspillet vårt er veldig krevende på midtbanen som skal dekke store områder, og det var når de ikke evnet å presse ballfører lenger at Viking kom inn i kampen. Å bytte inn Piermayer etter ca. 60 min. hadde muligens hjulpet mye.
Det taktiske i å la Erling dekke Suleimani på corner var nok ikke det lureste (ikke Erlings fineste øyeblikk), men det får man ta læring av. Å starte med både Helstad og Erling var noe flere var skeptiske til på forhånd, men jeg synes det gikk bedre enn fryktet (scoring av Erling og assist av Helstad).Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Skryt til LSK, dog i den vanlige overfladiske TV2-ånden, fra studio før hovedrunden. Mener Haglund er i ferd med å sette sitt stempel på laget uten at de gikk noe grundigere til verks på hva de legger i det. Og at ledelsen fortjener skryt for å vise tro på ham.
Blir spennende med kampen mot Brann nå, hvordan de takler semi-kollapsen i Stavanger. Urovekkende at man går såpass opp i liminga med nærmest toppa ellever, det så i en lang periode like ille ut som i havgapet tidligere i år. Men man løftet seg jo til en viss grad mot slutten, det skal dem ha. Så stiller jeg spørsmålet om Piermayr er småskadet, og at det er derfor han har fått et knapt tosifra antall minutter på de to kampene siden Ull/Kisa. En motstander han fikk spille nitti minutter mot med argumentet matchtrening.
Magnar og Fred inn, PVM tilbake fra karantene og Fofana ut av ramadan. Med seier mot Brann kan man fortsatt håpe på noe i serien også.Kommentar
-
Er vel ikke akkurat snakk om dybdeanalyse av LSK. Det viktigste er vel egentlig at vi har fått i gang Fofana og Anderson. Nå har plutselig Haglund endelig fått satt sitt stempel på dette laget... Jeg er forøvrig avventende til Haglund. Befinner meg verken blant lovers eller haters. 7 poeng på de første tre kampene i 2. halvdel lover bra. Skal være gode muligheter mot Brann også.Kommentar
-
Men kom igjen da, reka. Roger hadde åpenbare holdningsproblemer, og derfor er Haglund en dårlig spillerutvikler? Haglund prøvde jo faktisk å jobbe med Roger, og var på LSK 2-kamper der han drev med egen coaching for Roger for å kunne rette på svakheter som gjorde at han slet på A-laget. Og er det at Fredrik går for mer penger i Molde et eksempel på dårlig spillerutvikling?Kommentar
-
Men kom igjen da, reka. Roger hadde åpenbare holdningsproblemer, og derfor er Haglund en dårlig spillerutvikler? Haglund prøvde jo faktisk å jobbe med Roger, og var på LSK 2-kamper der han drev med egen coaching for Roger for å kunne rette på svakheter som gjorde at han slet på A-laget. Og er det at Fredrik går for mer penger i Molde et eksempel på dårlig spillerutvikling?
Salget av Fredrik har uansett ingen ting med Haglund som trener å gjøre, det er Bjarmann som forhandler kontrakter og kjøper/selger spillere. Uansett skal Bjarmann ha all honnør og ikke pepper for det salget. 3,5 millioner for en spiller av Fredriks kaliber med 6 mnd igjen av kontrakten er rett og slett fantastisk bra. Ingen grunn til å se seg blind på prestasjonene hans i Molde, så langt har han spilt tilnærmet likt som han gjorde hos oss. Jobber hardt og brenner masse sjanser. At han scorer mot Brann er jo rett og slett en keepertabbe, går jo rett på keeper.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Jeg skjønner ikke fundamentalismen mange har til Haglund. Selv ser jeg bare på resultatene. De siste kampene har vi hatt tilnærmet fullt mannskap og spilt bra. Fortsetter det sånn er det jo ingen fare. Uansett er det vel ingen stjerneidé å starte på nytt atter en gang over jul med ny trener hvis vi nå klarer en god høst, dersom vi kan unngå det.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Jeg er ingen stor tilhenger av Haglund, og kanskje spesielt fordi han ikke evner å bidra til å skape entusiasme rundt klubben. Men dette er noe som ikke hviler på ham alene.
Pr. i dag er min konklusjon at han bør få forlenget kontrakten.
To grunner:
1. Resultatene og spillet begynner å sitte, og det vil være en sjanse å ta hvis vil skulle bytte igjen.
2. Min, og de fleste andres, drømmetrener Ståle Solbakken er antagelig ikke tilgjengelig. Senest i dag: http://www.tv2.no/sport/fotball/dans...n-4098285.htmlKommentar
-
På hvilken måte skal Haglund skape entusiasme? Skal han stille på Strømmen Storsenter i fugleantrekk og kvitre om at sommertid er fugletid. Skal han oppføre seg som en full sjømann eller kjefte i beste Rekdal-stil? Hvis ikke en 90-minutters real rævkjøring av Bart City på Lerkendal skaper entusiasme, så vet jeg ikke hva som skal til. Symptomatisk nok tapte vi den kampen, men det var en abnormalitet av dimensjoner.
Haglund bør få forlenget med ett år, og så får vi se i hvilken grad han evner å senke snittalderen på laget slik at vi kan bli et stabilt topplag, og ikke en døgnflue.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Flemming Østergaard er vel ute av FCK, der forsvinner langsiktighetstanken Ståle har satt som prinsipp for å ta over en ny klubb. Aldri i verden om dagens styre og stell gir ham den ubegrensa tilliten som Flemming ga ham. Det har forsåvidt hans ettertredere fått smake også. Blir overraska om Ståle velger å sette sitt navn på spill der nå.
Han er nesten tilbake der han startet, ihvertfall hvis han holder på jobbkriteriet.Kommentar
-
Haglund kan bidra til å skape litt entusiasme ved å kvitte seg med det generelle bilde som går igjen utad; at på Åråsen er det aksept for middelmådighet og hva værre er.
Men det er klart, da mister han vel den skjøre garderoben.
Når det er sagt, så er seire på hjemmebane den mest avgjørende faktoren for entusiasme, og der har Haglund absolutt ikke levert.Kommentar
-
15 poeng på 9 kamper (1,67 snitt) er ikke så værst.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
4 hjemmeseire hittil i år er det vel. Men hjelper lite for de som ble skremt bort i fjor (var vi nest dårligst i Europa??). Og så er det så jævlig typisk å tape mot enga og skusle bort publikums gunst mot Ulf, da, med dnb's hjelp, alt lå til rette for å kapre mange av de tilskuerne som forsvant i fjor.Kommentar
-
Lite man får gjort med det som har skjedd. Faktum er at formpila peker oppover, med flere bra kamper på rad nå, og poengene har begynt å komme også. Mange klagde at vi tapte bort 2 poeng borte mot Viking, sant nok det. Men det høster veldig lite skryt at vi faktisk scoret 2 mål borte mot et av tippeliagens sterkeste hjemmelag.
Anti-Haglund bevegelsen drar hele tiden opp tidligere kamper i år, kamper hvor vi var preget av skader. Ja vi tapte mot enga, men var det fortjent? Spilte vi ræva? Kan du ærlig si at vi ble overkjørt mot enga og rbk? Fortjente vi å tape de kampene?
Du vil sparke Haglund, hvem skal ta over? Hvorfor er du så utålmodig? Kan du nevne lag som har hatt gjort det bra ved å bytte trenere hvert år/andre år? Hva skal til at du blir fornøyd? Skal LSK kjøre over samtlige lag i tippeligaen borte som hjemme?
knut, superbøffel : Gi oss et bilde av hva du mener bør skje, og hva resultatet av det vil bli.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
-
Lite man får gjort med det som har skjedd. Faktum er at formpila peker oppover, med flere bra kamper på rad nå, og poengene har begynt å komme også. Mange klagde at vi tapte bort 2 poeng borte mot Viking, sant nok det. Men det høster veldig lite skryt at vi faktisk scoret 2 mål borte mot et av tippeliagens sterkeste hjemmelag.
Anti-Haglund bevegelsen drar hele tiden opp tidligere kamper i år, kamper hvor vi var preget av skader. Ja vi tapte mot enga, men var det fortjent? Spilte vi ræva? Kan du ærlig si at vi ble overkjørt mot enga og rbk? Fortjente vi å tape de kampene?
Du vil sparke Haglund, hvem skal ta over? Hvorfor er du så utålmodig? Kan du nevne lag som har hatt gjort det bra ved å bytte trenere hvert år/andre år? Hva skal til at du blir fornøyd? Skal LSK kjøre over samtlige lag i tippeligaen borte som hjemme?
Ja, vi skal kjøre over alle. Vi er LSK. Vi er den stolteste klubben i landet, vi skal spille hver kamp med en forventning og et mål om å vinne. Tror du vi tok veien fra 3. nivå til the double ved å håpe på billige uavgjortpoeng?
knut, superbøffel : Gi oss et bilde av hva du mener bør skje, og hva resultatet av det vil bli.
Forøvrig bør det vedtektsfestes hva slags fotball vi skal spille. Da kan vi hente trenere og spillere som passer oss og vår stil, fremfor å kaste oss på enhver motebølge innen fotballen. Det betyr selvsagt ikke floskler som "attraktiv angrepsfotball som engasjerer publikum". Det kan derimot bety for eksempel: "Vi skal spille med en strengt organisert 4-backslinje, hurtig i lengderetningen og være Norges beste lag på dødball."Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
1) Haglund klarer ikke å oppnå de resultatene som kreves av ham. Fikk reelt sett fyken i sin forrige klubb.
2) Spillesystemet hans (om noe slikt finnes) gir ikke resultater. Lagene hans har konsekvent underprestert med unntak av én sesong.
3) Han har for lite erfaring til å være en topptrener. Har bare trent en klubb i øverste divisjon tidligere, har ikke spilleerfaring og har ingen annen kompensatorisk utdannelse eller erfaring.
4) Virker som han har store mangler på leder/motivatorsiden. Fremstår som kompis, ikke sjef. Karisma og utstråling finnes ikke
5) Har merkelige bortforklaringer og uttalelser som virker lite gjennomtenkte. "Skal dø for å beholde plassen i tippeligaen." Har han den mentale kapasiteten som skal til for å ta grep?
6) Unnvikende, på gensen til det uærlige i enkelte uttalelser. Presterer å si "Jobben er gjort" når man nærmest får sparken, presterer å si at laget hadde et offensivt spill i Tromsøkampen. Er greit å dekke over svake prestasjonene til spillerne, er veldig ugreit å forsøke å innbille andre at en selv gjør en god jobb når man svikter. Da har man et selvtillits- eller holdningsproblem.
Kort sagt en trivelig fyr (med noen unntak), systematisk og omgjengelig, men ingen vinnerskalle. Med Haglund kan det godt hende at vi oppnår gode resulater en sesong eller to, vi kan endog til spille pen fotball, men han er ikke den store lederen som kan løfte dette laget til å bli Norges beste.Last edited by reka; 05.08.2013, 12:58.Kommentar
-
Vi kom til eliteserien, og ble norges beste lag ved å være fremovertenkende. Å vedteksfeste at vi skal spille langballer og satse på dødball virker, på meg, ikke som den resepten Lillestrøm Sportsklubb historisk har stått for.CustodesI med og motgangKommentar
-
Det er det ingen som har foreslått heller.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar