Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Hvorfor skal vi komme med et annet alternativ en Solbakken? Han er ledig, han er glad i LSK og han er akkurat det vi trenger.

    Men han skjer ikke.... Av og til er ting for godt til å være sant. Så når han sier nei, hvem skal da ta over? Teitur Thordarson? Hahah.

    Vær snill å gi meg et fattig bedre (realistisk) alternativ enn Haglund utover Solbakken.
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Hvorfor skal vi komme med et annet alternativ en Solbakken? Han er ledig, han er glad i LSK og han er akkurat det vi trenger.
      Men neppe aktuelt for han å ta over LSK.... Venter spent på andre kandidater.

      Kommentar

      • forzafugla!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 461

        Opprinnelig skrevet av Holterkanari
        Vi kan like godt åpne en ny tråd med det samme. "Den nye treneren må gå"
        Den nye treneren må jo være helt blåst som ikke har vært i media og ønsket å ta over LSK ennå.
        I følge en del på forumet her trenger vi jo ingen trener. Haglund spiller jo ikke på banen og har dermed 0 innvirkning å resultatene. Så da kan vi jo bare droppe å bruke penger på en ny trener.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 807

          1. Skulle LSK ved et under greie å fått ansatt Solbakken vil tilbudene om en bedre betalt jobb til slutt være umulig for han å si nei til. Tipper at han ikke blir så lenge.
          2. Skulle han ha et reellt ønske om å bli er ikke akkurat klubben og supporterne et sted som tar vare på trenerne.

          Mao, greit å ha et annet, fremtidig alternativ til Solbakken.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Forsvinner Haglund tror jeg det er pga. manglende ressurser og muligheter til å nå målene han har satt seg selv med LSK. Tror han kommer til å sette helt spesifikke krav for å fortsette. Med interesse fra klubber som Malmø, i en helt annnen liga på nærmest samtlige områder, så har LSK litt av en jobb å gjøre for å sukre en forlengelse.

            Så må det jo også med i beregningen hvor lysten Haglund er på en retur til Allsvenskan.
            Manglende ressurser? Når man kan hente spillere som PVM, Helstad, Østli, Stoor, Andersson, Palmason, Riise, Udjus? Sånn i motsetning til for eksempel hvilke klubber som har hentet så mange flere på papiret gode og etablerte spillere?
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Opprinnelig skrevet av jeykey
              Men han skjer ikke.... Av og til er ting for godt til å være sant. Så når han sier nei, hvem skal da ta over? Teitur Thordarson? Hahah.

              Vær snill å gi meg et fattig bedre (realistisk) alternativ enn Haglund utover Solbakken.
              Det finnes flust av trenere rundt omkring uten at jeg kan navnet på noen. Vi må tørre å se lenger en Sverige. Styret må kanskje driste seg til å snakke engelsk med personen. Men de finnes og det er mange av dem.

              Kommentar

              • forzafugla!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 461

                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                2. Skulle han ha et reellt ønske om å bli er ikke akkurat klubben og supporterne et sted som tar vare på trenerne.
                Vi har da tatt greit vare på Haglund så lenge han går ut kontrakten. Når Haglund signerte en toårskontrakt så må han jo da ha hatt en plan som gikk ut på at klubben skulle utvikle seg spille og resultatmessig på disse to åra. Når han da ikke har fått dette til så er det jo helt fair at det ikke blir signert en ny kontrakt.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Opprinnelig skrevet av jeykey
                  Kan ikke de som skal ha Haglund vekk fortelle meg om et realistisk og bedre alternativ enn Haglund utover Solbakken? Jeg lover å le om dere nevner Erlandsen, Nordlie etc.
                  Jeg bare minner dere i all vennskapelighet på at det er Haglund-tilhengerne som (enda en gang) setter i gang debatten om hvorvidt Haglund må gå eller ikke! Og jeg minner også om at mange her (som vanlig) forutsetter en hel rekke forskjellige ting, ene og alene på bakgrunn av en artikkel i den kulørte presse!

                  Men, siden du spør, så har det vel kommet frem at Jan Jönsson er interessert i en jobb nærmere hemlandet.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Det finnes flust av trenere rundt omkring uten at jeg kan navnet på noen.
                    Jeg foreslår Superbøffel. Han har jo selv sagt han skulle gjøre det bedre enn Haglund, så han bør være på ei liste uansett

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Og jeg minner også om at mange her (som vanlig) forutsetter en hel rekke forskjellige ting, ene og alene på bakgrunn av en artikkel i den kulørte presse!

                      Men, siden du spør, så har det vel kommet frem at Jan Jönsson er interessert i en jobb nærmere hemlandet.
                      Minner om at han selv sier at det har vært samtaler med MFF.

                      Janne Jönsson? I samtaler med Aafk om forlengelse av kontrakten. Ikke ledig pr d.d. Og med tanke på hvor mye penger dem slengte etter Barrantes, så kommer han til å få tilbud han ikke kan motstå økonomisk.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Janne Jönsson... Da blir det blodtåke på forumet hver gang han uttaler seg balansert og fornuftig etter match. Kommer ikke til å gå to uker för han blir stemplet som barnehageonkel.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Hvis noen tror oppskriften på suksess er hyppige bytter av trener, så tro gjerne det. Historien viser noe annet.
                          Vis meg gjerne den klubben som har beholdt en høyst middelmådig trener over mange år og gjort stor suksess med det? Kontinuitet kommer som følge av resultater. Ikke omvendt.

                          Opprinnelig skrevet av mooph
                          Jeg forstår ikke helt dette med trenerens filosofi. Det burde da være et ansvar som pålegges styret å ansette folk som passer til klubbens filosofi.

                          (Dette helt uavhengig av om Haglund går eller ei).
                          Amen.

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Fikk en spontanmelding fra en bekjent som er MFF-fanatiker. Hans reaksjon: "Detta får inte vara sant."
                          Dems tur til å ha han.


                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Jeg foreslår Superbøffel. Han har jo selv sagt han skulle gjøre det bedre enn Haglund, så han bør være på ei liste uansett
                          Det kan du gjøre også, men det gjør oss ikke til kandidater av den grunn. Se på lista til Rønnern over: trenger ikke akkurat å være et taktisk geni for å få den gjengen til å vinne matcher i TL.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Vis meg gjerne den klubben som har beholdt en høyst middelmådig trener over mange år og gjort stor suksess med det? Kontinuitet kommer som følge av resultater. Ikke omvendt.
                            Brann
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              Flertallet av de som ønsker å bytte ut Haglund her inne vil ha inn en trener som kan skape resultater med en gang. Da faller i alle fall Ståle Solbakken bort, da han i intervjuer har vært tydelig på at hans neste jobb må være ett prosjekt hvor han får kontinuitet og ro, samt at det skal innebære en satsning.
                              Her inne skriker vi om trenerbytte etter hver eneste poengtap og det er krise i klubben hvis vi spiller uavgjort på bortebane mot Brann og Viking. Det er vel ganske langt fra de forholdene han søker hvis jeg forstår uttalelsene hans rett.

                              Da står vi vel igjen med Arne Erlandsen og Tom Nordlie som begge er garantister for resultater på kort sikt, og der i alle fall sistnevnte gjerne tar en sluttpakke etter 2-3 år og etterlater en spillerstall med stor slitasje.

                              Jeg håper vi signerer en ny 2-årskontrakt med Magnus Haglund og bygger videre på hans filosofi og tro på at man på sikt vil oppnå de beste resultatene om man klarer å skape ett spill mot etablert.
                              Vi er det eneste laget sammen med godset som faktisk er i ferd med å lykkes med å skape sjanser mot lag i etablert angrepsspill, men dette synes jeg det er skremmende mange her inne evner å se.
                              Selv i kamper tidligere i sesongen når vi sleit med å skape sjanser var det mye bra oppbygning som dessverre resulterte i en dårlig sistepasning som derfor ga lite sluttprodukt.
                              Nå begynner selv den siste fasen i angrepsspillet å sitte for oss og forsvarsspillet har blitt mye bedre etter at vi gikk bort fra ren sone i midtbaneleddet, men da ønsker altså flere å starte på ett nytt langsiktig prosjekt med en ny mann bak roret.

                              Mister vi Haglund nå fordi man ikke har diskutert ny kontrakt med han på ett tidligere tidspunkt så blir jeg bare oppgitt. Det finnes rett og slett for få konkrete navn på trenere jeg har tro på at vil gjøre en bedre jobb enn Haglund, og jeg synes han også har vist tegn på at han er en trener som både vil og evner å utvikle seg ved å gjøre endringer i spillet vårt når ting ikke fungerer. Han er fremdeles en meget ung trener, og han er definitivt ikke ferdig utviklet. Allikevel synes jeg faktisk han har vist flere tegn på utvikle sin egen stil enn f.eks Ståle Solbakken har vist.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Her inne skriker vi om trenerbytte etter hver eneste poengtap og det er krise i klubben hvis vi spiller uavgjort på bortebane mot Brann og Viking. Det er vel ganske langt fra de forholdene han søker hvis jeg forstår uttalelsene hans rett.
                                Her må du vel moderere deg litt. Det "skrikes" om trenerbytte når det ikke er mulig å se noen objektiv fremgang på snart to sesonger på tross av betydelige innkjøp på spillersiden.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3500

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Her må du vel moderere deg litt. Det "skrikes" om trenerbytte når det ikke er mulig å se noen objektiv fremgang på snart to sesonger på tross av betydelige innkjøp på spillersiden.
                                  Jeg hadde lett byttet Ujah med Helstad, BBS mot PVM, Nosa mot Johan Andersson, Steinar Pedersen (2010 versjonen) mot Anders Østli, Kiko Mouheli mot BHR og Tarik Elynoussi mot Palamson. I tillegg hadde vi Espen Søgård og Arild Sundgot som var garantister for å jevne og gode prestasjoner for oss på denne tiden.

                                  Det er rett og slett pisspreik at dagens stall er noe bedre enn den Henning Berg hadde i 2010. I tillegg tror jeg lønnsutgiftene er en god del mindre i dag enn den gang, da man hadde enorme lønninger på spillere som Occean og Mouheli som hang igjen fra TV-avtalen til Rune Hauge.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Det er rett og slett pisspreik at dagens stall er noe bedre enn den Henning Berg hadde i 2010. I tillegg tror jeg lønnsutgiftene er en god del mindre i dag enn den gang, da man hadde enorme lønninger på spillere som Occean og Mouheli som hang igjen fra TV-avtalen til Rune Hauge.
                                    Er det "pisspreik" at stallen til Haglund er bedre? Tror du bør ta en lengre titt på stallen 2011 vs 2013. Må vel være helt åpenbart at laget er bedre i ALLE ledd nå, med et mulig unntak for Ujah som forsvant i juni.


                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Er det "pisspreik" at stallen til Haglund er bedre? Tror du bør ta en lengre titt på stallen 2011 vs 2013. Må vel være helt åpenbart at laget er bedre i ALLE ledd nå, med et mulig unntak for Ujah som forsvant i juni.
                                      Med all respekt, så burde du kanskje se hvilket årstall han skriver?

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Spiller liten rolle. Tror ikke det er mange trener som ville byttet vår nåværende stall mot denne gjengen:
                                        http://kfl.no/wiki/index.php?title=Spillerstallen_2010

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Spiller liten rolle. Tror ikke det er mange trener som ville byttet vår nåværende stall mot denne gjengen:
                                          http://kfl.no/wiki/index.php?title=Spillerstallen_2010
                                          Hadde en meget bra stall våren 2010. Det skal man ikke nekte for.

                                          Kommentar

                                          Working...