Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av Mynten
    Jeg mener at Haglund burde tørre å sette ut PVM og bruke en annen spiller i hans rolle for å se om vi kan skape mer sentralt. Vår nye østerrike eller Friday kan muligens være alternativer da jeg tror at vi bør spille med spillere som kan frigjøre seg og være god rettvendt.
    Sånn som ståa er nå er det vanskelig å være uenig i det. Virker litt "ute" om dagen. Om vi skal benke ham så ser jeg for meg at man kanskje skal la Mjelde ta plassen hans. Er ikke så altfor ulik spillertype og har en del erfaring fra den posisjonen i Brann så vidt jeg kan huske.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Robiwan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 603

      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Sånn som ståa er nå er det vanskelig å være uenig i det. Virker litt "ute" om dagen. Om vi skal benke ham så ser jeg for meg at man kanskje skal la Mjelde ta plassen hans. Er ikke så altfor ulik spillertype og har en del erfaring fra den posisjonen i Brann så vidt jeg kan huske.
      Mener å ha lest at Mjelde også har utmerket seg på andrelaget og treninger i akkurat denne rollen.
      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        Opprinnelig skrevet av trigz
        90 % av forumet ser seg blinde på at vi IKKE TAPTE i går. Kampen var drit dårlig disponert, og de som mener LSK var gode i går bør se den i reprise. Jeg hadde luksusen av å se kampen på TV. Vi var forutsigbare og elendige etter pause, og vår overlegent beste spiller var stuet vekk på høyreback.
        Blinde? Vi har hatt kamper der vi faktisk har vunnet, hvor majoriteten her inne fortsatt var like bestemt på at Haglund måtte gå. I går var vi klart best, og derfor var man ikke like misfornøyde, TROSS uavgjortresultatet.

        Ronny Deila synes vi var gode. Stefan Johansen synes vi var gode. Alle "eksperter" jeg har sett synes vi var gode, eller i hvert fall best.

        Men trigz synes ikke det.
        Twitter

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3395

          Vi har visstnok vært sykt gode i det siste der eksperter, spillere, supportere skryter av laget. Men poengfangsten er laber, og tabellen sier 12.plass. Hva hjelper det at vi er så utrolige gode når poengfangsten uteblir? Mange supportere ser seg blind på poengfangsten og ser kun på hvordan vi spiller ball i hatt med motstanderen, uten å skape all verden foran kassa. Jeg er ikke så opptatt av finspill og possession som mange andre her inne - jeg ser utelukkende på poengene og tabellen, det er jo det som avgjør til syvende og sist! Hvem husker til neste år at vi spiller ball i hatt med VIF og RBK når vi taper begge oppgjørene? Vi vil jo helst glemme de sure tapene så fort som mulig.

          Og det er kritisk og ikke holdbart med den stallen Haglund disponerer.

          For meg er dette langt i fra godt nok, og jeg begynner virkelig å si meg lei på nesten-prestasjoner i denne klubben og at vi tross alt godtar det slik som det er. Vi er jo tross alt bare LSK fikk jeg inntrykk av etter sommerpausen her på forumet, der vi spilte godt, men resultatene uteble. To poeng mot to gode lag som Viking og Brann, der vi faktisk leder og bør ha kontroll blir sett på som to gode resultater. I mine øyne er det langt i fra godt nok. Haglund er ung til å være trener, og har mye å lære på taktiske disposisjoner under kampene. Der Rekdal løfter en lillefinger i pausen og snur skuta på Åråsen, må Haglund løfte to hender før det hele tatt skjer en endring!

          Vi har lag som Ulf, Sogndal og Odd foran oss på tabellen. Se på spillerstallen deres kontra våres. En blir rett og slett paff og har vanskelig å se det for seg at de ligger foran oss på tabellen. Ulf er et lag med mye spirit og et vanskelig lag å slå, samtidig kan de slå hvem som helst (Godset hjemme, Tromsø borte bare for å nevne ett par eksempler).

          Sogndal er et gjerrig lag som en aldri blir klok på. Nærmest alle forventet de på nedrykk og heisen ned til Adecco. P.d.d ligger de på en fin 9.plass. Hvem hadde trodd det?

          Odd lå å kava i bunnen, men er et av formlagene i TL. Hva skjedde med de?

          08, Hønefoss er rett og slett ikke gode nok, og kommer til å rykke ned. Start tror jeg kan klare det, men vi skal og er rett og slett for gode sett utifra spillerstallen å rykke ned. Men en kvalikkplass er faretruende nær, og der kan alt skjer. Jeg føler meg absolutt ikke trygg..

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Det virker som det holder for forumet å holde ballen mer enn motstanderen for å være "klart best". Vi har åpenbare problemer med en gang vi nærmer oss motstanderens 16-meter og vi har gjennombruddsevne lik null. Når vi da i tillegg ikke scorer på de sjansene vi skaper eller er giftige på dødball minner Haglunds LSK mer om enn oppvarmingsøvelse enn et Eliteserielag.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              [ironi]Men herregud folkens, se på motstanderne. Her har vi møtt verdens beste hjemmelag og verdens beste bortelag, hva forventer dere?[ironi]

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                Opprinnelig skrevet av Herman
                Blinde? Vi har hatt kamper der vi faktisk har vunnet, hvor majoriteten her inne fortsatt var like bestemt på at Haglund måtte gå. I går var vi klart best, og derfor var man ikke like misfornøyde, TROSS uavgjortresultatet.

                Ronny Deila synes vi var gode. Stefan Johansen synes vi var gode. Alle "eksperter" jeg har sett synes vi var gode, eller i hvert fall best.

                Men trigz synes ikke det.
                Hva er vitsen med å latterliggjøre? Viktig med litt disputt, og vi driter vel langt i hva motstander sier for å pynte på. Vi hadde flaks som fikk med oss noe.

                I utg.punktet vanskelig å se hvordan vi kunne satt opp laget annerledes, men Deila er ikke så dum som Solskjær var. Ga sjølsagt ikke noe rom til Erling. Vet at han har gode kontraspillere. Og dødball som option.

                Synd at Ringo gikk ut før start, Marius opphever offside osv. Men sånn er det. Hvorfor fåkke Mjelde'n spille mer? Ut med Palmi, Foff over på høyre hadde vært bedre. Kunne også gått over til 4-3-3, ble bare kælking i annen jo. Ohi inn i boks. Synes ikke vi får igang Yohan offensivt som vi vet han kunne før han kom til oss. Er han involvert i målsjanser da?

                Prøv å vær litt ærligere folkens (ikke som hæggis, som mener vi styrte samfulle 90). Hvilke "veldig" store sjanser hadde vi i første omgang egentlig? Det går an å argumentere for at vi ikke hadde noen. Et par brukbare kanskje. I 2.omg hadde vi tre klare sjanser. Helt på slutten, og veldig desp.

                Vi var ikke dårlige i går, men litt for forutsigbare. Status quo altså. Nå er det bare å mobilisere sinnsykt mot Ullaredvaal. Men den har coachen vår "jinxa" allerede... Tidlig revansjeprat der altså.

                Selvom Triggarn kan være litt agggro-negativ så trur jeg han går deg en høy gang i fotballforståelse. Så langt.

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Det virker som det holder for forumet å holde ballen mer enn motstanderen for å være "klart best". Vi har åpenbare problemer med en gang vi nærmer oss motstanderens 16-meter og vi har gjennombruddsevne lik null.
                  Førsteomgangen i går var god, så god som en kan forvente med denne spillestilen. Stilen gir god defensiv kontroll, nesten mot ethvert lag. Den er moteriktig og "publikumsvennlig".

                  Offensivt blir det vanskelig når motstandera alltid er på rett side. Vi kan ikke forvente mer enn et par, tre sjanser pr. omgang. Skal du ha mer må det inn spillertyper som klubben ikke har råd til.
                  Det er mulig en kan få til noe mer med en type som Friday fremme. Muskler og hodestyrke kan gi avsluttningsmuligheter vi i dag mangler. Jeg er dog ikke sikker siden motstandera alltid vil ha tid til å ta ham ut.

                  Skal klubben spille på denne måten er førsteomgangen i går et slags mål å gå etter. Den måten å spille på vil bringe enhver motstander ut av egen stil og gi oss 1-0/2-0 seiere om en får gjennomført det i en hel kamp.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    Jeg var i fjor blant de som syntes Haglund burde kastes på dør. Det han leverte var ikke i nærheten av godt nok, enkelt og greit. Dette har imidlertid endret seg, av følgende årsaker:

                    1) I forkant av sesongen var han ekstremt tydelig på spillemønsteret på treningene. Jeg har ikke sett noen treninger etter sesongstart, men jeg går ut fra at det ikke har endret seg til det verre. Det er en rimelig antagelse.

                    2) Jeg farges av min jobb. I min jobb skal jeg få mennesker til å utvikle seg fra et gitt utgangspunkt til noe bedre. Det er sånn sett ikke av vesens forskjell fra den jobben Haglund skal gjøre med spillerne. Jeg vet også fra min jobb at dette i blant tar veldig lang tid, hvilket man selvfølgelig kan kritisere Haglund for. Det man imidlertid ikke kan ta ham på er utviklingen. Selv om jeg også skulle ønske at vi kjempet om medaljer, og selv om jeg før fjorårssesongen hadde forventet at vi i hvert fall skulle gjøre det innen medio august 2014, betyr ikke det at det ikke er forbedringer å spore. Jeg er ingen fotballekspert, men selv jeg ser at vi er nærmere suksess nå enn det vi var for både 6, 12 og 18 måneder siden. For ikke å snakke om høsten 2011...

                    3) (Det snart tynnslitte) argumentet om at det er poengene som teller er det selvfølgelig vanskelig bestride. Poengene det er spilt om får vi imidlertid ikke gjort noe som helst med nå, og dermed må dette argumentet gjelde som en antagelse av hvilken trener som gir flest poeng i kampene som kommer. Det er her synsingen kommer inn fra begge sider i debatten. Jeg tror, på bakgrunn av utviklingen, at vi er best tjent med å beholde Haglund.

                    Når det gjelder de som ønsker å fjerne Haglund, må jeg få være så ærlig at jeg forventer et langt høyere saklighetsnivå av både superbøffel og reka, spesielt førstnevnte. Dere må gjerne mene at Haglund er feil mann, det respekterer jeg, men personangrep, oppgulp, gjentakelser og usakligheter kan dere holde dere for gode for.
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av mooph
                      Førsteomgangen i går var god, så god som en kan forvente med denne spillestilen. Stilen gir god defensiv kontroll, nesten mot ethvert lag. Den er moteriktig og "publikumsvennlig".

                      Offensivt blir det vanskelig når motstandera alltid er på rett side. Vi kan ikke forvente mer enn et par, tre sjanser pr. omgang. Skal du ha mer må det inn spillertyper som klubben ikke har råd til.
                      Det er mulig en kan få til noe mer med en type som Friday fremme. Muskler og hodestyrke kan gi avsluttningsmuligheter vi i dag mangler. Jeg er dog ikke sikker siden motstandera alltid vil ha tid til å ta ham ut.

                      Skal klubben spille på denne måten er førsteomgangen i går et slags mål å gå etter. Den måten å spille på vil bringe enhver motstander ut av egen stil og gi oss 1-0/2-0 seiere om en får gjennomført det i en hel kamp.
                      God defensiv kontroll? Tja, vi slipper motstanderne til 4.6 sjanser i snitt per kamp iflg VG, det er midt på treet. At den er moteriktig er helt uvesentlig, og heller et argument til å gjøre noe annet. Om "alle" andre gjør det er det lett å forsvare seg mot. At den er publikumsvennlig er høyst diskutabelt, da det er målsjanser som skaper spenning, og som du sier; vi kan ikke forvente å skape mange av de.

                      Som du påpeker, vi angriper veldig mye mot etablert forsvar, da blir det automatisk mye balltrilling. Ikke negativt i seg selv, men det må kombineres med overgangshissighet når vi har muligheten. Vi var veldig sterke på kontringer under Henning Berg (mye annet var dessverre ikke like bra), men den egenskapen har vi mistet. Ungen og badevannet etc.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                        men personangrep, oppgulp, gjentakelser og usakligheter kan dere holde dere for gode for.
                        Samme kan vel sies om mange av dem som forsvarer Haglunds trenergjerning - siden kritikerne er i fåtall her inne og får definitivt flest personangrep og dritt slengt etter seg. Ellers kjenner jeg meg overhode ikke igjen i punktene du nevner over. Om noe kritikk oppfattes som "personangrep" må vel det skyldes at nettopp Haglunds personlighet, eller i det minste hans unnvikende lederstil definitivt er et punkt man må tåle diskuteres. Gjentagelser må man regne med, ettersom det er de samme feilene og skuffelsene man ser om og om igjen i LSKs kamper under Haglund.

                        Og usakligheter? Hvor?

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3453

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          God defensiv kontroll? Tja, vi slipper motstanderne til 4.6 sjanser i snitt per kamp iflg VG, det er midt på treet. At den er moteriktig er helt uvesentlig, og heller et argument til å gjøre noe annet. Om "alle" andre gjør det er det lett å forsvare seg mot. At den er publikumsvennlig er høyst diskutabelt, da det er målsjanser som skaper spenning, og som du sier; vi kan ikke forvente å skape mange av de.

                          Som du påpeker, vi angriper veldig mye mot etablert forsvar, da blir det automatisk mye balltrilling. Ikke negativt i seg selv, men det må kombineres med overgangshissighet når vi har muligheten. Vi var veldig sterke på kontringer under Henning Berg (mye annet var dessverre ikke like bra), men den egenskapen har vi mistet. Ungen og badevannet etc.
                          Jeg tar med en klype salt hva VG er målsjanser, men det er en annen debatt. Jeg er helt enig i at kontringsspillet vårt ikke har vært så bra som det burde. Mot etablert forsvar blir det mye balltrilling. Alternativet er å slå tidlig inn i feltet, men vi har ikke spissene til å ta den luftkampen. Pasningsspillet kan bli bedre og raskere, men det tror jeg vil skje over tid.

                          Det er fremgang å spore i spillet vårt, selv om det ikke har resultert i den store poenghøsten, men det var det ingen som hadde forventet utifra programmet vi har vært igjennom. Noen peker på mager poengfangst, men det deles ikke ut medajler etter halvspilt serie. Høsten vil vise om poengfangsten har vært bra nok, og jeg føler meg trygg på at når vi kommer til November vil tabellen vise en sannhet som ikke er heltsvart selv om vi kanskje ikke tar den medaljen vi forventer.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Som du påpeker, vi angriper veldig mye mot etablert forsvar, da blir det automatisk mye balltrilling. Ikke negativt i seg selv, men det må kombineres med overgangshissighet når vi har muligheten. Vi var veldig sterke på kontringer under Henning Berg (mye annet var dessverre ikke like bra), men den egenskapen har vi mistet. Ungen og badevannet etc.
                            Helt enig, overgangene er ikke bra. Det er kanskje grenser for hvor mye de får terpet denslags når det offensive i all vesentlighet skal kjøres mot etablert forsvar. En annen utfordring er å skape en fungerende plan på dødballer.

                            Personlig synes jeg spillestilen er for ambisiøs for LSK (og norsk fotball) med de typene vi kan forvente å beholde i klubben. Folk snakker om kontinuitet, men denne stilen krever mer kontinuitet i spillerstallen (forståelse spillerne imellom) enn noen annen. Får LSK inn gode nok folk til å skape mye med denne stilen er jeg redd de forsvinner fort, men kanskje det er planen.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Samme kan vel sies om mange av dem som forsvarer Haglunds trenergjerning - siden kritikerne er i fåtall her inne og får definitivt flest personangrep og dritt slengt etter seg. Ellers kjenner jeg meg overhode ikke igjen i punktene du nevner over. Om noe kritikk oppfattes som "personangrep" må vel det skyldes at nettopp Haglunds personlighet, eller i det minste hans unnvikende lederstil definitivt er et punkt man må tåle diskuteres. Gjentagelser må man regne med, ettersom det er de samme feilene og skuffelsene man ser om og om igjen i LSKs kamper under Haglund.

                              Og usakligheter? Hvor?
                              Jeg stiller høyere krav til deg og super enn enkelte andre. Ta det som et kompliment.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4386

                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                God defensiv kontroll? Tja, vi slipper motstanderne til 4.6 sjanser i snitt per kamp iflg VG, det er midt på treet. At den er moteriktig er helt uvesentlig, og heller et argument til å gjøre noe annet. Om "alle" andre gjør det er det lett å forsvare seg mot. At den er publikumsvennlig er høyst diskutabelt, da det er målsjanser som skaper spenning, og som du sier; vi kan ikke forvente å skape mange av de..
                                Et lite poeng er at den statistikken selvfølgelig gjelder for hele sesongen. Mange av oss liker å følge med på lagets utvikling. Vi er veldig mye bedre nå, spesielt defensivt, enn vi var i starten av sesongen. Det (forholdsvis) høye snittet for målsjanser imot er veldig mye på grunn av vårsesongen. Etter ferien har vi fremstått som et mye bedre lag, noe poengfangst og antall baklengsmål er et tydelig bevis på. Jeg håper virkelig den positive trenden vi er inne i nå fortsetter fremover. For hvis vi i tillegg får en god porsjon selvtillit i det laget her så kommer vi til å bli gode.
                                ..................

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2162

                                  Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                  Du finner noe negativt uansett. Vi spiller en MEGET god førsteomgang mor laget som har vært suverene spillemessig i Norge de 2 siste årene. Andre omgang blir vi tatt på senga og rundspilt de første 15 minuttene, før det blir en stillingskrig de neste 20 minuttene. De siste 5-10 minuttene er det powerplay mot et mål, og vi får uttelling.

                                  I fjor høst hadde jeg ledd av de som hadde sagt til meg at vi skulle rundspille Godset i 55 minutter på åråsen. Syns Haglund har fått vist hvordan han vil at laget skal spille. Dette blir moro når gutta klarer det i 2x45, ikke bare i 45 minutter.
                                  Veldig enig med deg på dette : Dette blir moro når gutta klarer det i 2x45, ikke bare i 45 minutter.

                                  Problemet er at vi ALDRI greier å prestere godt nok i 2 omganger.
                                  Å vente på dette , har jeg gjort i altfor lang tid allerede.

                                  Kommentar

                                  • jeykey
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2012
                                    • 452

                                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                    Veldig enig med deg på dette : Dette blir moro når gutta klarer det i 2x45, ikke bare i 45 minutter.

                                    Problemet er at vi ALDRI greier å prestere godt nok i 2 omganger.
                                    Å vente på dette , har jeg gjort i altfor lang tid allerede.
                                    Mr. bombastisk.

                                    Første setning ga meg inntrykk av en reflektert herremann. Også rev du det ned med store bokstaver .

                                    Har sett råtne 1. og gode 2. omganger i år. Men det er en tendenes vi har sett mindre av de siste 4-5 kampa. Det kommenterte også Haglund i et av RB-magasinene på rb.no, mener jeg å erindre.
                                    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                    - Sitat Grusom B

                                    Kommentar

                                    • tilt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 813

                                      Og der var Ståle klar for FCK. Bare å forlenge med Haglund
                                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Og der var Ståle klar for FCK. Bare å lære av FCK og sparke Haglund.

                                        FCK har fått en forferdelig start på sesongen og står uten seier på de fem første kampene under den belgiske treneren Ariel Jacobs. Han har nå fått sparken og blir umiddelbart erstattet av Solbakken.

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4386

                                          FCK er en klubb som aldri har hatt motgang. Fansen er Nordens mest sutrete og krever trenerens avgang bare man taper en kamp eller ikke leder ved pause. En klubb med masse penger som kan kjøpe hva de vil. Blir useriøst å si at vi kan gjøre det samme som de. Forleng med Haglund!
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...