Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    Samtlige trenere har gjort det bedre i sine klubber enn Haglund med tilsvarende eller svakere ressurser, så det svaret er rimelig greit. Dessverre får vi vel neppe greie på hvor mye PVM, Andersson og Riise ++ koster oss i lønn og bonuser, men jeg tror nok Haglund ligger helt på bånn om man regner antall poeng fordelt på lønns-/overgangsutgifter. Mulig Rekdal er dårligere, men neppe om man utelukkende ser på spillerne trenerne har hentet selv.

    Blant ting som faktisk er for dumme kan man ta forestillingen om at laget plutselig skal begynne å ta poeng etter snart to sesonger på bånn i tippeligaen. Hver eneste kamp hvor vi ikke lever opp til forventingene er håndfaste bevis på at Haglund ikke leverer, allikevel ser ikke folk ut til å klare å ta fakta inn over seg. Stupid is as stupid does.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      Tror neppe Molde kommer spesielt grønt ut av en sånn sammenligning, "reka", og sannsynligvis ikke Brann heller. Hadde vi p.t. vært grønne i dine øyne, om mais(!) legendariske skadebonanza ikke hadde funnet sted, og vi hadde tatt, tja, f.eks. tre poeng mer i den perioden?
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Opprinnelig skrevet av andee
        Tror neppe Molde kommer spesielt grønt ut av en sånn sammenligning, "reka", og sannsynligvis ikke Brann heller. Hadde vi p.t. vært grønne i dine øyne, om mais(!) legendariske skadebonanza ikke hadde funnet sted, og vi hadde tatt, tja, f.eks. tre poeng mer i den perioden?
        De regjerende seriemesterne molde ,"andee"? De som vant gull i fjor er altså svakere enn Haglunds LSK? Det blir vel litt teit å mene?

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          Det ville vært usedvanlig teit å hevde at fjorårets Molde var svakere enn fjorårets Fugla, det er jo historie og ferdig snakka. Snakker om årets utgaver, med Guds gave til norsk fotball på den ene trenerbenken, og en pengebinge som får Bent Høie i valgkamp til å framstå som en blakk mann, vs Fugla anno 2013 med gjeldende midler og personell. Spørsmålet var om du hadde vært happy med sjetteplass og køppsemi p.t., i og med at det spillemessige er ravende likegyldig for deg?
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av Laplace
            Hva baserer du det på? Hadde vi Ståle på kroken og bare venta på å rykke til slik at nappet var fullkomment, eller bare synser du nå? Jeg spør, fordi Ståle er en våt drøm som LSK-supporter, men som realist totalt uaktuell i mine øyne. Han tjener garantert minst 10 ganger bedre i FCK enn i LSK, og hadde han tatt over LSK så hadde han garantert nesten uvahenig av resultater gått til en større klubb i Skandinavia eller evt. England før 1-2 år var over.
            En velinformert Fugl visket meg i øret allerede i April at Ståle ventet på telefon fra LSK. Han har aldri tatt feil før, tror ikke han gjorde det nå heller.

            Om han hadde gått til en større klubb etter 1-2 år hadde det vært helt greit. For det ville han gjort basert på jobben han hadde gjort i LSK. Du argumenterer som om du ikke ønsker deg en ny Ujah, 8jørn eller Nosa, fordi de kommer til å bli solgt etter relativt kort tid.

            Du foretrekker kanskje et LSK utelukkende bestående av gråstein som ingen andre vil ha?
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              En velinformert Fugl visket meg i øret allerede i April at Ståle ventet på telefon fra LSK. Han har aldri tatt feil før, tror ikke han gjorde det nå heller.
              Og da forventer du at klubben skulle snudd seg om, sparka Haglund og gitt Solbakken jobben?

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Og da forventer du at klubben skulle snudd seg om, sparka Haglund og gitt Solbakken jobben?
                Det forventer faktisk jeg.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Og da forventer du at klubben skulle snudd seg om, sparka Haglund og gitt Solbakken jobben?
                  Ja, faktisk. Det ville utvilsomt styrket klubben.

                  Om vi får muligheten til å signere 8jørn eller Ujah, mener du kanskje vi bør la være, siden vi allerede har spillere i deres posisjoner?
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Ja, faktisk. Det ville utvilsomt styrket klubben.

                    Om vi får muligheten til å signere 8jørn eller Ujah, mener du kanskje vi bør la være, siden vi allerede har spillere i deres posisjoner?
                    Dette blir for dumt å si. Det er ikke sammenlingbart. En spiller kan du sette på benken. Og det er faktisk bare en hovedtrener.
                    Haglund får jobbe i 2-3 år til mot Ståle i 1-2 år. Haglund for min del,

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av 307
                      Dette blir for dumt å si. Det er ikke sammenlingbart. En spiller kan du sette på benken. Og det er faktisk bare en hovedtrener.
                      Selvsagt er det sammenliknbart. Klubben skal alltid være på jakt etter å styrke alle posisjoner i klubben. Treneren er da selvfølgelig ikke fredet?

                      Haglund får jobbe i 2-3 år til mot Ståle i 1-2 år. Haglund for min del,
                      Dette er jo bare en antagelse. Baser gjerne din argumentasjon for at Haglund er rett mann på antagelser, jeg foretrekker fakta:

                      1 Rosenborg 20 12 6 2 36-17 42
                      2 Strømsgodset 20 12 4 4 44-20 40
                      3 Aalesund 20 11 4 5 44-29 37
                      4 Viking 20 9 7 4 28-21 34
                      5 Haugesund 20 10 3 7 27-26 33
                      6 Brann 20 8 3 9 31-32 27
                      7 Odd 20 7 5 8 24-21 26
                      8 Vålerenga 20 7 5 8 29-33 26
                      9 Sogndal 20 6 8 6 26-30 26
                      10 Molde 20 6 7 7 30-28 25
                      11 Sandnes Ulf 20 7 4 9 23-33 25
                      12 Lillestrøm 20 6 6 8 25-29 24
                      13 Tromsø 20 5 6 9 30-31 21
                      14 Start 20 4 6 10 26-40 18
                      15 Sarpsborg 08 20 4 5 11 25-43 17
                      16 Hønefoss BK 20 3 7 10 21-36
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Det forventer faktisk jeg.
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Ja, faktisk. Det ville utvilsomt styrket klubben.
                        Ville vært sinnsykt lite profesjonelt. Ønsker man å fremstå som useriøs, ja da er det sikkert greit....

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Ville vært sinnsykt lite profesjonelt. Ønsker man å fremstå som useriøs, ja da er det sikkert greit....
                          Stemmer det. Alle profesjonelle fotballklubb lar treneren som har fått alle spillerne han ønsker seg uten å skaffe et snev av resultater sitte ved roret til evig tid.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Alle profesjonelle fotballklubb lar treneren som har fått alle spillerne han ønsker seg uten å skaffe et snev av resultater sitte ved roret til evig tid.
                            Ganske så fiffig at du kan konkludere med at han fått alle spillerene han har ønsket seg.... Du er vel eneste som klarer å dra en slik konklusjon

                            Man sparker ikke trenere under kontrakt, kun fordi en annen kandidat til jobben er ledig. Slik så det ut etter siste spilte serierunde i april. Man sparker ikke trenere som ligger på 6. plass på tabellen og har 3. poeng opp til 1. plass, fordi en annen mulig aktuell kandidat er ledig på markedet.... Da er man rett ut dum i hodet hvis man gjør det og ber om massivt bråk i media, trøbbel med trenerforeningen og tapt omdømme.

                            Kanskje på tide å slutte med all denne svartmalinga, kroniske depresjoner, stange hodet i veggen og konsentrere seg om hva som faktisk skjer i dag?

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Man sparker ikke trenere under kontrakt, kun fordi en annen kandidat til jobben er ledig.
                              Når han ikke har levert, så jo. Tabellen etter 6 runder sier absolutt ingenting. Hvordan dette laget har utviklet seg under Haglund med flere av Norges beste spillere er skremmende uansett.
                              Så vidt min sviktende hukommelse husker, så ble vi rævkjørt av godset og Molde. Viking- og start-kampene var skremmende og så langt fra man vil fremstå man kan komme. Brann-kampen vil jeg tørre å påstå at vi fikk gratisseier, da de fikk feilannulert mål og vi fikk vel et mål vi ikke skulle(?)
                              Oppe på det så var det taktiske valg som for meg i beste fall var skremmende. Der første omgang mot godset står i en særstilling.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Ganske så fiffig at du kan konkludere med at han fått alle spillerene han har ønsket seg.... Du er vel eneste som klarer å dra en slik konklusjon
                                Kremt.. hentet ikke fyren et tosifret antall spillere, deriblant Johan, PVM og Riise?

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Når han ikke har levert, så jo. Tabellen etter 6 runder sier absolutt ingenting.
                                  Den sa hvordan LSK lå an etter 6. seiererunder. Tabellen er ærlig, sier Superbøffel. Juksa tabellen etter 6. runder?

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Kremt.. hentet ikke fyren et tosifret antall spillere, deriblant Johan, PVM og Riise?
                                  Har han noen gang sagt at han har hentet alle de spillerene han har hatt lyst på? Det er poenget. Jeg vet det er hentet over 20 spillere siden han kom, men utsagnet var at man kunne få inntrykk av at han har hentet de han ønsker fra hvilke hylle man selv kan velge.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Den sa hvordan LSK lå an etter 6. seiererunder. Tabellen er ærlig, sier Superbøffel. Juksa tabellen etter 6. runder?
                                    Greit nok, men spillet vi presterte sa noe annet. Og om vi hadde mulighet til Ståle da burde vi slått til uansett. Når vi ser på utviklingen etter de 6 kampene som startet med uavgjort mot Grorud og ble etterfulgt av tidenes dårligste mai mnd der vi hadde 2 poeng på 5 kamper mot Odd, Ulf, Hønefoss og Sogndal og tangering av tidenes tap mot Aafk, så burde man tatt grep. Jada, skader, men med tanke på det som ble prestert så SKAL hoder rulle. At man ikke er førstelagsspiller fratar en ikke retten til å ofre alt. Nå når ikke Ståle er tilgjengelig, så mener jeg vi bør ha Haglund på nåde ut året. Men jeg frykter at det kan bli skjebnesvangert.

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Ganske så fiffig at du kan konkludere med at han fått alle spillerne han har ønsket seg.... Du er vel eneste som klarer å dra en slik konklusjon
                                      Om han ikke klarer å finne en 11'er han ønsker seg i TL blant denne gjengen her er det noe feil:

                                      Lasse Staw
                                      Sead Ramovic
                                      Kenneth Udjus
                                      Arnold Origi
                                      Espen Nystuen
                                      Jesper Westerberg
                                      Erik Midtgarden
                                      Fredrik Stoor
                                      Anders Østli
                                      Magnar Ødegård
                                      Johan Andersson
                                      Bjørn Helge Riise
                                      Petter Vaagan Moen
                                      Palmi Rafn Palmason
                                      Henning Hauger
                                      Guy Roger Toindouba
                                      Thomas Piermayr
                                      Erik Mjelde
                                      Luke Rodgers
                                      Moryke Fofana
                                      Thorstein Helstad
                                      Fred Friday

                                      Ops, glemte stallen han startet med, det finnes vel noe brukbart der også...
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Greit nok, men spillet vi presterte sa noe annet. Og om vi hadde mulighet til Ståle da burde vi slått til uansett. Når vi ser på utviklingen etter de 6 kampene som startet med uavgjort mot Grorud og ble etterfulgt av tidenes dårligste mai mnd der vi hadde 2 poeng på 5 kamper mot Odd, Ulf, Hønefoss og Sogndal og tangering av tidenes tap mot Aafk, så burde man tatt grep. Jada, skader, men med tanke på det som ble prestert så SKAL hoder rulle.
                                        Hva med spillet vi presterer nå da? Kan vi ikke forvente at vi skal gjøre en god høstsesong siden spillet har blitt bedre etter sommerferien? SKAL hoder fremdeles rulle?
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av Rune
                                          Hva med spillet vi presterer nå da? Kan vi ikke forvente at vi skal gjøre en god høstsesong siden spillet har blitt bedre etter sommerferien? SKAL hoder fremdeles rulle?
                                          Som jeg skrev, slik som situasjonen er nå så sitter han på nåde ut året.

                                          Kommentar

                                          Working...