Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av jeykey
    Fremover venter vi Odd (h), Sogndal (b), HBK(h) og Ulf(b). Her bør det være "möligheter"
    Vi vet jo alle det historiske her. Vi spiller alltid bra og tar poeng mot de antatt beste lagene. Alle får blod på tann og er sikre på at nå begynner klatringen. Det går til helvete, ALLTID. Hvor mange seiere har vi mot disse lagene de siste tre årene? Ikke mange.

    Edit:
    Her er tallenes tale.
    Mot Odd står det i Odds favør 3-3-1
    Mot Sogndal står det i Sogndals favør 3-1-1
    Mot Hønefoss står det i Hønefoss favør 2-2-1
    Mot Ulf står det 1-1-1
    Tallene er fra sesongen 2010 til dags dato og hentet fra nifs.no
    Last edited by Uwes disippel; 26.08.2013, 07:44.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Førtidspensjonistene våre har ære, men ikke vinnervilje. Etter 1-0 i går begynte ruslefotballen, da hadde de gjort sitt for lønna. Entusiasme og energi er sjelden vare.

      Kommentar

      • norveggio
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2008
        • 65

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Edit:
        Her er tallenes tale.
        Mot Odd står det i Odds favør 3-3-1
        Mot Sogndal står det i Sogndals favør 3-1-1
        Mot Hønefoss står det i Hønefoss favør 2-2-1
        Mot Ulf står det 1-1-1
        Tallene er fra sesongen 2010 til dags dato og hentet fra nifs.no
        Dette er dypt skremmende tall. Måtte jeg bare ta feil, men går dette som jeg frykter så bør snart Haglund-fansen (omsider) realitetsorientere seg. Det er en reell fare for at vi om et par-tre seriereunder står dypere plantet i nedrykksstriden enn noen gang.

        Forøvrig, i likhet med stadig flere andre så balanserer jeg på grensen av supporter-apati, og jeg gidder kun en sjelden gang i blant å skrive noe her inne, men det slår meg altså som fullstendig ufattelig at noen fortsatt har troen på Haglund. Diverse innlegg som viser at vi resultatmessig har et absolutt fravær av fremgang burde kanskje tilsi noe annet..?

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3395

          Problemet her inne er lett å lese.

          Mange ser kun på sjansestatistikk, possession, hjørnespark og måten vi spiller ball i hatt med motstandere. Vi taper jo tross alt ikke kamper lenger, men likefullt står vi planta i nedrykksstriden. Ganske godt gjort?

          Andre (undertegnede) leser tabellen uke etter uke, og forholder seg til realiteten. Det er skremmende lesning. Haglund evner ikke spillere til å prestere i 90 minutter, og to år med én god omgang pr. kamp er ikke holdbart i mine øyne. For andre er det tydeligvis mer enn bra nok.

          Jeg spør igjen, hva blir sagt i pausene under kampene?

          Vi har et lag bestående av kvalitetspillere (sett på papiret) i Udjus, Kippe, Stoor, Andersson, Palmí, Riise, Petter Vaagan Moen og Helstad. Det er kun Kippe og Andersson som har innfridd i år - resten er tildels tynn suppe og langt under pari av det vi før forvente. Hvem sitt ansvar er det å motivere spillerne? Jo, Magnus. Dette lykkes han ikke med.

          For all del - de trofaste Haglund-supportere får fortsette å lese til sjanser, overtall, trykk og hjørnespark kamp etter kamp. Det gir ikke poeng i min bok. Jeg leser tabellen, og kan lett konkludere med at prosjekt-Haglund er et dødfødt prosjekt.

          Kommentar

          • nebbjævel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 511

            Jeg fitter og begraper ikke hvordan oppegående forumpostere ikke formår å se framgangen til laget. Tabell og tabell, javel. Gutta speller jo som guder mer og mer, Det nytter ikke å se seg blind på tabellsituasjon i et femårsperspektiv hvis man vil videre. Det er jo der vi har den store forzen. Langsiktig planlegging. Det finnes næggu meg ikke et topplag som kan vise til liknende historie som LSK. La gå at det har holdt hardt noen år, men det har holdt ! Så dårlige som vi var på det verste de siste åra skal det en mester av en trener til å rette opp. Det holdt på å gå i dass med Tom N, og Henning tok utfordringen med å papegøye prestasjonen i serien. Nå speller laget tidvis som kunstnere, det har ikke gitt full uttelling ennå men når den dagen kommer er jeg glad for at jeg flytta tilbake fra Trøndelag. Se det inn i øya: Laget var et togvrak da Haglund kom. Nå har vi i det minste en onkel ved spakene.

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              Opprinnelig skrevet av LS89
              For all del - de trofaste Haglund-supportere får fortsette å lese til sjanser, overtall, trykk og hjørnespark kamp etter kamp. Det gir ikke poeng i min bok. Jeg leser tabellen, og kan lett konkludere med at prosjekt-Haglund er et dødfødt prosjekt.
              Det er sjelden (med få unntak) at trenere gjør gråstein om til gull på 1-2 år. Alle ser at laget har blitt bedre under Haglund, det går det ikke ann å si noe i mot. Vi har nå 6 kamper på rad uten tap, det er bra, selv med mange uavgjort.

              Haglund har faktisk holdt det han har lovet. Dette sa Haglund da han kom:

              1. Først skal jeg få laget til å slippe inn færre mål. Laget skal bli bedre bakover. Hva har skjedd? Vi har fått tak i Origi, klassekeeper!! (Synd han er skadet, det er ikke Haglund sin feil). Kippe STORSPILLER, i hver kamp, det gjorde han ikke i fjor. Vi har også begynt å slippe inn lite mål, veldig lite faktisk.

              Jeg vil si Haglund har holdt det han har lovet der.

              2. Haglund sa; jeg vil bruke 3 år på å få laget til å spille slik jeg vil de skal spille. Når det er gjort, vil vi ha et spillende lag, som er gode defensivt og giftige fremover.
              Haglund har som nevnt fått til det defensive nå, nå mangler det offensive. Det er innimellom glitrende, men det er lenge mellom hvert klasseangrep.

              For å oppsummere så vil jeg si Haglund har holdt det han har lovet. Han kan faktisk i sitt andre år føre oss til cupfinale. Fortsetter utviklinga laget har hatt i år så blir vi et spillende lag som høster mange poeng. Vi er allerede nå leie å slå. Viking og Brann borte er vanskelige kamper, og vi kunne fort fått med 3 poeng der.

              Strømsgodset og Deila fikk mye tyn i starten, de spilte tidvis bra, men poengene uteble. Jeg syns LSK minner litt om Godset nå.

              Neste år tar vi alt! Haglund får min fulle støtte!

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1601

                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                Det er sjelden (med få unntak) at trenere gjør gråstein om til gull på 1-2 år. Alle ser at laget har blitt bedre under Haglund, det går det ikke ann å si noe i mot. Vi har nå 6 kamper på rad uten tap, det er bra, selv med mange uavgjort.
                Gråstein? Er det spillermateriellet i Lillestrøm du tenker på? Hvor halve laget har erfaring fra landslag eller utenlandsopphold.

                Jo, det er kanskje vanskeligere å få gode resultater ut av presumptivt gode spillere enn ut av ekte gråstein som man finner i klubber som Sogndal, Haugesund, Aalesund o.l.

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  Opprinnelig skrevet av Dole
                  Gråstein? Er det spillermateriellet i Lillestrøm du tenker på? Hvor halve laget har erfaring fra landslag eller utenlandsopphold.

                  Jo, det er kanskje vanskeligere å få gode resultater ut av presumptivt gode spillere enn ut av ekte gråstein som man finner i klubber som Sogndal, Haugesund, Aalesund o.l.
                  Hvis vi tenker på spillerne som var i klubben i tiden da Berg ga seg så vil jeg si vi hadde mye gråstein ja. Sogndal, Haugesund og Aalesund har faktisk veldig mye bra spillere (sett ut i fra tabellposisjon vs midler).

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                    Hvis vi tenker på spillerne som var i klubben i tiden da Berg ga seg så vil jeg si vi hadde mye gråstein ja.
                    Var jo omtrent ingen spillere igjen fra den perioden. Kun en håndfull talenter. Haglund har jo henta et helt nytt lag. Så det er ikke akkurat snakk om hva han fikk ut av restene etter Berg. HAn hadde rimelig blanke ark.

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Var jo omtrent ingen spillere igjen fra den perioden. Kun en håndfull talenter. Haglund har jo henta et helt nytt lag. Så det er ikke akkurat snakk om hva han fikk ut av restene etter Berg. HAn hadde rimelig blanke ark.
                      Helt enig. Gikk litt fort i svinga der

                      Kommentar

                      • norveggio
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • May 2008
                        • 65

                        Ikke meningen å angripe noen personlig her, men tonen i et par av pro-Haglund kommentarene ovenfor gir meg litt Nord-Korea/Kina under Mao vibber... Når fremgangen siden i fjor (og for så vidt årene før) består av noe sånt som fire plussmål, så beroligere det i alle fall ikke meg. Som alle andre skeptikere håper jeg at jeg tar feil, men vår historikk mot svakere motstand er begredelig.

                        Er det noen av dere Haglund-tilhengerne som kommer til å skifte mening dersom klubben rykker ned (ikke ment som et ironisk spørsmål)? Eller skal vi glede oss til Haglund-taktikken sitter som et skudd i Adeccon?

                        Kommentar

                        • jonfugl
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2009
                          • 181

                          Resultatmessig fjoråret, og hittil i år, forsvarer han ikke en kontraktsforlengelse.
                          Ønsker klubben kontinuitet kan det hende de ikke ønsker å gi han fyken og satse et år eller to til,
                          men de har helt sikkert noen følere ute etter en ny hovedtrener, og finner de en trener med bedre CV og som de tror kan gi klubben et løft, blir det nok retur for Haglund. På den annen side, kan det også hende at Haglund selv velger å slutte.......

                          Kommentar

                          • Xavi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 1275

                            Opprinnelig skrevet av norveggio
                            Ikke meningen å angripe noen personlig her, men tonen i et par av pro-Haglund kommentarene ovenfor gir meg litt Nord-Korea/Kina under Mao vibber... Når fremgangen siden i fjor (og for så vidt årene før) består av noe sånt som fire plussmål, så beroligere det i alle fall ikke meg. Som alle andre skeptikere håper jeg at jeg tar feil, men vår historikk mot svakere motstand er begredelig.

                            Er det noen av dere Haglund-tilhengerne som kommer til å skifte mening dersom klubben rykker ned (ikke ment som et ironisk spørsmål)? Eller skal vi glede oss til Haglund-taktikken sitter som et skudd i Adeccon?
                            Aner ikke hvor du får de Nord-Korea/Mao greiene fra, helt bak mål spør du meg. Defensivt har vi blitt betydlig bedre enn i fjor, vi spiller flere bra kamper på rad. Et samlet pressekorps er enige at LSK hadde fortjent mer i flere av de siste kampene. I motsetning til deg ser jeg ikke nedover på tabellen lenger, jeg ser oppover.
                            Forskjellen fra tidligere i år når det gjelder bedre motstand er at i flesteparten av de kampene vant vi ved at vi lå lavt og var gode på kontringer. Mot søplax2, rbk, viking og godset var det vi som styrte, vi pressa, og de lå lavt. Noe som bør telle i vår favør mot nå beregnet dårligere motstand. Tiden vi vise.

                            For å svare på ditt hypotetiske rykke ned spørsmål, selfølgelig, for det vil bet at fremgangen har stoppet helt opp, og vi har begynt å ga veldig fort bakover igjen. Noe jeg tviler etter å ha sett de siste kampene.

                            Til slutt, kan jeg spørre til Haglund-motstanderne, kommer dere til å skifte mening hvis vi vinner cup'n og havner topp 6? Eller skal vi sparke trenere hvert 2 år helt til vi forsvinner ned i Adeccon? Med tanke på hvordan det har gått siden Uwe fikk sparken er det langt mer sannynlig at vi rykker ned eller at en mirakeltrener gjør oss fra bunnslam til gullkandidat på 2 år.

                            Nei håp at Haglund blir og fortsetter å bygge et topplag.
                            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                            Anders, Tidligere styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              Det har ikke vært noen bedre trener enn Haglund på Åråsen de siste fem-seks åra. Case closed fra min side.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av Xavi

                                Til slutt, kan jeg spørre til Haglund-motstanderne, kommer dere til å skifte mening hvis vi vinner cup'n og havner topp 6?
                                Om laget fortsetter utviklingen og vi på slutten av sesongen har spilt som et lag i 15 kamper på rad, så ja.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Stort stykke i RB-Papir i dag der Per M intervjues i forbindelse med avklaringen rundt Haglund. PM letter ikke noe særlig mer på sløret og henviser til TB, man regner med en snarlig eniget om å fortsette eller avslutte samarbeidet. Janne og Høgmo blir nevnt, klubben har en liste med evt erstattere klar men at man ikke skal gjøre noe forsøk på å prate med andre før en avklaring foreligger!

                                  Uansett om Haglund blir eller ikke så skal hans stil videreføres, med andre ord er det ganske mange trenere her til lands som er avskrevet!

                                  Lukter til tvil fra Haglund sin side ut ifra siste dagers utspill syntes jeg! Uansett er det vel snart på tide med en avklaring.

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Det er sjelden (med få unntak) at trenere gjør gråstein om til gull på 1-2 år. Alle ser at laget har blitt bedre under Haglund, det går det ikke ann å si noe i mot. Vi har nå 6 kamper på rad uten tap, det er bra, selv med mange uavgjort.

                                    Haglund har faktisk holdt det han har lovet. Dette sa Haglund da han kom:

                                    1. Først skal jeg få laget til å slippe inn færre mål. Laget skal bli bedre bakover. Hva har skjedd? Vi har fått tak i Origi, klassekeeper!! (Synd han er skadet, det er ikke Haglund sin feil). Kippe STORSPILLER, i hver kamp, det gjorde han ikke i fjor. Vi har også begynt å slippe inn lite mål, veldig lite faktisk.

                                    Jeg vil si Haglund har holdt det han har lovet der.

                                    2. Haglund sa; jeg vil bruke 3 år på å få laget til å spille slik jeg vil de skal spille. Når det er gjort, vil vi ha et spillende lag, som er gode defensivt og giftige fremover.
                                    Haglund har som nevnt fått til det defensive nå, nå mangler det offensive. Det er innimellom glitrende, men det er lenge mellom hvert klasseangrep.

                                    For å oppsummere så vil jeg si Haglund har holdt det han har lovet. Han kan faktisk i sitt andre år føre oss til cupfinale. Fortsetter utviklinga laget har hatt i år så blir vi et spillende lag som høster mange poeng. Vi er allerede nå leie å slå. Viking og Brann borte er vanskelige kamper, og vi kunne fort fått med 3 poeng der.

                                    Strømsgodset og Deila fikk mye tyn i starten, de spilte tidvis bra, men poengene uteble. Jeg syns LSK minner litt om Godset nå.

                                    Neste år tar vi alt! Haglund får min fulle støtte!
                                    MH lovet oss kjedelige 1-0 kamper, det er det sjelden vi har fått.

                                    6 på rad? De siste ni etter ferien har vi 2-4-3, før dette hadde vi 4-3-5. Det må og SKAL skje noe nå, hvis ikke er haaagis ferdig.

                                    Vi minner lite om 'Gudset', hverken aldersmessig eller spillemessig. SIF var for øvrig på 4.plass etter 22 serierunder i 2010, med 36 poeng. Blant annet med fem spillere som er der i dag.
                                    Last edited by Yellow-not-jella; 30.08.2013, 00:11.

                                    Kommentar

                                    • plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 810

                                      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                      Vi minner lite om 'Gudset'
                                      Enig. På Åråsen var LSK klart bedre.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3210

                                        De neste 5 kampene vil avgjøre mye. Vi har hatt et spillemessig overtak mot antatt "gode" lag. Nå får vi se om vi klarer det samme mot antatt "dårlige" lag (= å vinne). Jeg synes ikke spillet har vært på langt nær så ille som de verste kritikerne her inne vil ha det til. Samtidig er jeg ikke like ubøyelig optimistisk som Haglunds beste venner, heller.
                                        Jeg frykter at vi fortsetter trenden med spillemessig overtak, men manglende uttelling i form av scoringer. Med en spiss i toppklasse hadde vi vært en brennhet medaljekandidat.

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2506

                                          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                          6 på rad?
                                          Ja, 6 på rad uten tap.

                                          De siste ni etter ferien har vi 2-4-3, før dette hadde vi 4-3-5. Det må og SKAL skje noe nå
                                          Altså var det 4-3-8 før de seks siste som har gitt 2-4-0. Det har skjedd noe, de har sluttet å tape.

                                          , hvis ikke er haaaaagis ferdig.
                                          Hvorfor skriver du det sånn?

                                          Kommentar

                                          Working...