Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3210

    Hadde tenkt å skrive et innlegg hvor jeg slakta Haglund (har sjelden vært så sint som i går), men endte opp med en erkjennelse av at det kanskje iblant er hakket vanskeligere å være trener enn verdensmester (som meg) på tribunen. Her er noen betraktninger etter kampen i går:

    1) Jeg begynte med å bli rasende på Haglund fordi Piermayr var satt ut av laget. Jeg mener at formspiller ALLTID skal spille, og Piermayr har vært MEGET god for oss. Jeg mente han burde erstatte enten Stoor eller aller helst Palmi. Så starter Stoor og spiller sin beste kamp for oss... - og Palmi gjør sin beste / viktigste kamp på lenge....
    Piermayr burde ha spilt, men jeg vet ikke lenger hvem han burde erstattet. Et poeng til Haglund, null til meg.

    2) Jeg ropte etter Erling i 20 minutter før han kom. Helstad virket kjørt, og kampbildet passet heller ikke Torstein. Så kommer Erling inn, og spiller med all respekt en meget svak kamp. Så, byttet kom altfor sent (Haglunds feil), men Erling ble ikke den frelseren jeg trodde (min feilvurdering). Ingen poeng hverken til Haglund eller meg her.

    3) Etter utvisningen tar Haglund ut Fofana, den eneste spilleren som virkelig kan skape noe på egen hånd. En kolossal feilvurdering etter min mening. Samtidig er det mannen som kommer inn som scorer seiersmålet for oss. Her både får og mister Haglund et poeng i min bok, og ender i null.

    4) Tror ikke det var Haglunds intensjon at vi skulle ligge så lavt. Jeg tror vi ble spilt lave fordi vi var en mann mindre. Kan mest sannsynlig ikke ta Haglund for den.

    5) Innsatsen var formidabel. Haglund lykkes åpenbart med å få flere og flere til å "blø for drakta".

    6) Pausepraten til Haglund synes fortsatt ikke å virke særlig bra. Uansett resultat er vi stort sett alltid elendige de første 10-15 minuttene av andre omgang. Hvorfor?

    Kanskje, kanskje er vi på vei mot noe med Haglund ved roret? (Eller er det seiersrusen som gjør meg ukritisk? Jeg vet ikke selv en gang lenger....

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Moderatormelding:
      Innlegg som utelukkende går på spillestil osv. flyttet hit: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=19423&page=96 Her er temaet Magnus Haglund.

      Kommentar

      • Jan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2007
        • 386

        Opprinnelig skrevet av RSP
        Moderatormelding:
        Innlegg som utelukkende går på spillestil osv. flyttet hit: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=19423&page=96 Her er temaet Magnus Haglund.
        No offence, men spillestil og Magnus Haglund går hånd i hånd.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4134

          - Burde ikke tapt kampen
          - Vi gjorde to av tre gode perioder, sier Haglund om treningskampen mot Sarpsborg 08.

          Bortforklaringenes nisse har talt. Haglund minner mer og mer om politikerne hvor selv de som har tapt valget, later som de har vunnet. Snakk om å leve i sin egen boble!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            - Burde ikke tapt kampen
            - Vi gjorde to av tre gode perioder, sier Haglund om treningskampen mot Sarpsborg 08.

            Bortforklaringenes nisse har talt. Haglund minner mer og mer om politikerne hvor selv de som har tapt valget, later som de har vunnet. Snakk om å leve i sin egen boble!
            Er du dum? Dette er en treningskamp, eller, faktisk bare trening. Når man trener så tar man med det positive.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Kanariz
              Er du dum? Dette er en treningskamp, eller, faktisk bare trening. Når man trener så tar man med det positive.
              Stemmer. Det synes åpenbart at man under Haglund i stor grad har valgt å se bort i fra det negative.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Moderatormelding:
                Mange innlegg flyttet hit: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=19423&page=97 I denne tråden er temaet Magnus Haglund.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  3 poeng på en bane ingen forventer at vi skal være så dumme som å se på en vanlig kamp. Ræva tekke, defensivt innstilt motstander og en tøff bortekamp for alle i TL. Hvis ting er status que er trenerbytte meningsløst.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    3 poeng på en bane ingen forventer at vi skal være så dumme som å se på en vanlig kamp. Ræva tekke, defensivt innstilt motstander og en tøff bortekamp for alle i TL. Hvis ting er status que er trenerbytte meningsløst.
                    Alle bortekamper er vanskelige, jeg kan veldig enkelt skrive tilsvarende beskrivelser av alle lagene i TL. Det gjør ikke at man ikke skal forvente 3 poeng, vi er LSK for faen.

                    Dette er ikke like ille som etter NULL avslutninger borte mot Godset, men Sogndal er tross alt et lag vi skal vaske gulvet med. Ikke juble hemingsløst i lettelsen etter å ranet til oss 3 poeng.

                    For all del, jeg er glad for poengene, men heller ikke denne gangen imponert over prestasjonene.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      For all del, jeg er glad for poengene, men heller ikke denne gangen imponert over prestasjonene.
                      Sorry kompis men de siste 8 kampene har vi fått poeng. Spillemessig best i de siste 10. En kontrakt til Magnus er rett og fair. Kan godt være på 1 år for min del for da kan han vise at vi er i toppen neste år og er vi ikke det så er det billig å bytte.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Sorry kompis men de siste 8 kampene har vi fått poeng. Spillemessig best i de siste 10. En kontrakt til Magnus er rett og fair. Kan godt være på 1 år for min del for da kan han vise at vi er i toppen neste år og er vi ikke det så er det billig å bytte.
                        Fair??? Nonsense. Se på spillere inn og ressursbruk under Haglund og sammenlikn dette med resultatene vi har fått. Står de i stil? Ikke i nærheten. Vi har i år og fjor den soleklart mest underpresterende stallen i TL, hva får deg til å tro at det kommer til å bli så mye bedre neste år?

                        Vi burde vært i toppen for lenge siden, om ikke i fjor, i det minste i år. Når han ikke har klart mer enn det han har fått til bør han heller få lov å prøve videre et annet sted. Vi har en topp 4 stall, beviselig ikke en topp 4 trener.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Fair??? Nonsense. Se på spillere inn og ressursbruk under Haglund og sammenlikn dette med resultatene vi har fått. Står de i stil? Ikke i nærheten. Vi har i år og fjor den soleklart mest underpresterende stallen i TL, hva får deg til å tro at det kommer til å bli så mye bedre neste år?

                          Vi burde vært i toppen for lenge siden, om ikke i fjor, i det minste i år. Når han ikke har klart mer enn det han har fått til bør han heller få lov å prøve videre et annet sted. Vi har en topp 4 stall, beviselig ikke en topp 4 trener.
                          Der er vi kanskje forskjellig og kanskje det er derfor jeg har gått fra din side til den andre. At han har kasta bort tid er lett å se men nå starter ting å sitte bedre og bedre. Dette laget med Haglund trur jeg vil gjøre det bra i 2014. Ellers... Er jeg tilbake til "the dark side"
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Der er vi kanskje forskjellig og kanskje det er derfor jeg har gått fra din side til den andre. At han har kasta bort tid er lett å se men nå starter ting å sitte bedre og bedre. Dette laget med Haglund trur jeg vil gjøre det bra i 2014. Ellers... Er jeg tilbake til "the dark side"
                            Vi hadde en sterk høst i fjor også, gjorde det sesongen i år særlig mye bedre?
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Høstschmøst. Hvem bryr seg om når i sesongen man plukker poeng så lenge man gjør det? Vi er vanskeligere å slå enn vi har vært på mange, mange år, vi slipper nesten ikke inn mål, og vi tar poeng jevnt og trutt. Det viktigste er som alltid å komme over lillebror, og det gjør vi i år. Jeg synes som alle andre at det er frustrerende å se på at vi gang på gang gir fra oss initiativet i kamper vi styrer, men mantraet har hele tiden vært at det vil ta tid. Nå sitter det defensive og i perioder det relasjonelle, neste år sitter det offensive. 2014 blir en fuckings fest, og jeg gleder meg til både det og cupgullet vi runder av med i år.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Høstschmøst. Hvem bryr seg om når i sesongen man plukker poeng så lenge man gjør det? Vi er vanskeligere å slå enn vi har vært på mange, mange år, vi slipper nesten ikke inn mål, og vi tar poeng jevnt og trutt. Det viktigste er som alltid å komme over lillebror, og det gjør vi i år. Jeg synes som alle andre at det er frustrerende å se på at vi gang på gang gir fra oss initiativet i kamper vi styrer, men mantraet har hele tiden vært at det vil ta tid. Nå sitter det defensive og i perioder det relasjonelle, neste år sitter det offensive. 2014 blir en fuckings fest, og jeg gleder meg til både det og cupgullet vi runder av med i år.
                                Om vi ska hevde oss i toppen bør vi vel strengt tatt plukke poeng hele tiden?

                                Du sier mye lurt Grusom, men at det viktigste er å komme over lillebror på tabellen blir for snevert, om de rykker ned og vi havner på kvalikker du fornøyd?
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Tuller du? Jeg ville omskjært meg selv med ostehøvel om det bidro til at svina rykket ned. Hvorfor kan de ikke bare legge seg ned og dø?

                                  Selvsagt bør man plukke poeng hele sesongen, men om vi vinner sju på rad og ender på 53 poeng har vi fortsatt tatt 53 poeng uavhengig av om mai var grufull, høsten digg eller om hele sesongen var helt på det jevne? Poengsnittet er det samme uansett når man tar poengene. Hvem vet, kanskje kommer det en oktober snart da vi er vilt overlykkelige over at vi har etablert en kultur for å avslutte sesongen sterkt?
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    men Sogndal er tross alt et lag vi skal vaske gulvet med. Ikke juble hemingsløst i lettelsen etter å ranet til oss 3 poeng.

                                    For all del, jeg er glad for poengene, men heller ikke denne gangen imponert over prestasjonene.
                                    Enda godt det ikke deles ut stilkarakterer i fotball...
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

                                    Even Nordlien

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      men Sogndal er tross alt et lag vi skal vaske gulvet med. Ikke juble hemingsløst i lettelsen etter å ranet til oss 3 poeng.

                                      For all del, jeg er glad for poengene, men heller ikke denne gangen imponert over prestasjonene.
                                      Med unntak av 0-4 for RBK tidlig i sesongen har Sogndal nå to ettmålstap på hjemmebane (Molde og oss) i tillegg til tre seire og fem uavgjorte kamper. Det forteller vel egentlig at Sogndal spiller jevnt med alle lag på hjemmebane, og at verken vi eller noen andre skal forvente vaske gulvet med de.
                                      Jeg forventet derimot tre poeng, og det innfridde vi i en jevn kamp der lagene har hver sin omgang.
                                      Jeg er skuffet over at vi ikke klarer å utnytte overgangsmulighetene bedre i 2.omgangen, og at vi ender opp med å slå unna ballen for mye istedenfor å holde på den litt mer i perioder. Vi bør definitivt evne å kontrollere kampen bedre på 2-1 enn vi gjør. Men, det viktigste var at vi faktisk klarte å stikke av med de tre poengene i en kamp som med selvtilliten vi hadde tidligere i sesongen vill endt 2-2. Jeg ser at vi er i ferd med å få på plass en vinnerkultur igjen etter flere år med spillere som har tapt før kampen starter.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                        Enda godt det ikke deles ut stilkarakterer i fotball...
                                        Har ikke sagt noe om stilkarakterer. Sjansestatistikken tyder vel dog kanskje på at vi ikke akkurat dominerte kampen? Uten at VG nødvendigvis har fasit sier vel 22-8 i favør Sogndal deg noe?
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Felt C
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 776

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Har ikke sagt noe om stilkarakterer. Sjansestatistikken tyder vel dog kanskje på at vi ikke akkurat dominerte kampen? Uten at VG nødvendigvis har fasit sier vel 22-8 i favør Sogndal deg noe?
                                          Hvis VG har denne sjansestatistikken sier det meg bare at journalisten må ha vært ruset....

                                          Kommentar

                                          Working...