Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Nå er alt opp til Haglund selv, PM/klubben sier jo at LSK vil ha han med videre! Så kan vi andre mene hva vi vil om dette..

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9539

Opprinnelig skrevet av Folke
      Nå er alt opp til Haglund selv, PM/klubben sier jo at LSK vil ha han med videre!
      Da bør klubben ha midler til spillerkjøp rimelig klart.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Forventer en halv forumsides utlegning i beste FM-stil om den geniale taktikken Haglund ikke helt lykkes med mot storheten Hønefoss.

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

Spørs vel om ikke pipa til PM blåser en annen vei etter denne kampen.. Om ikke i kveld, så gjør den nok det om en uke når cup'en er over og nedrykksspøkelset er tilbake!

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Opprinnelig skrevet av Folke
            Spørs vel om ikke pipa til PM blåser en annen vei etter denne kampen.. Om ikke i kveld, så gjør den nok det om en uke når cup'en er over og nedrykksspøkelset er tilbake!
            Ta et oppgjør med innkjøpspolitikken, ikke Haglund. Det burde denne kampen vise bedre enn noe.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Ta et oppgjør med innkjøpspolitikken, ikke Haglund. Det burde denne kampen vise bedre enn noe.
              jeg grave fram intervjuet der Haglund sier at han må ha full kontroll på innkjøpspolitikken i lagene han trener?

Her er iallefall et annet :
              - Hvor involvert er du i spillerjakt?
              - Jeg er alltid delaktig i spillerjakt. Alle kjøp i Elfsborg, og de fleste i LSK, har jeg vært med på. Noen av spillerne i LSK ble kjøpt før jeg kom hit, men resten var jeg med på. Petter Vaagan Moen var for eksempel i tvil om hva han skulle gjøre. Da reiste Torgeir Bjarmann og jeg hjem til ham i Hamar. Slik har jeg også gjort i Elfsborg. Jeg reiser hjem til spillere, sitter på kjøkkenet, snakker med konene deres, foreldrene, hva som helst. Rett og slett forklarer hvorfor vi ønsker en spiller. Jeg har ennå ikke mislyktes. Alle spillere jeg har reist hjem til har jeg fått

Blir helt idiotisk å forsøke å skille ansvaret fra Haglund for laget slik det er pr idag.
              Last edited by reka; 21.09.2013, 16:18.

Kommentar

• Geirfugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 561

Jeg har ikke sagt noe særlig i denne tråden, blant annet fordi de som dominererer tråden - ikke minst på min side - er håpløst usaklige og platte. Og hva er min side: Jeg håper Haglund reiser hjem til Sverige. Grunn: For liten variasjon i spillet, for dårlige valg underveis i kamper, bidrar for lite til å skape entusiasme rundt klubben. Og til slutt: For dårlige resultater.

Kommentar

• Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Med Thomas Piermayr, Bjørn Helge Riise, Johan Andersson, Moryke Fofana og Petter Vaagan Moen å velge mellom på midtbanen lurer jeg i tilfelle veldig på hva slags nivå du mener en "god" spiller bør ligge på i Tippeligaen!
                  Tja, kan ikke så noen til disse spillerne du nevnte i dag kan stemples som en god tippeligaspiller etter kampen i dag. Og norges beste midtbane er ikke den i LSK i allefall etter denne kampen, dette er til dem som jevnlig skriver att vi har norges beste midtbane på papiret, i så fall er det skrevet på ett dasspapir som er på vei til RA2 akkurat nå.

Kommentar

• G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3263

En leder er ansvarlig for holdninger, innsats og resultater. Kan trenerspørsmålet i det hele tatt være noe å diskutere etter denne fadesen???

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Hvorfor starer EK i dag, hva i svarte har han å bidra med offensivt fra en kantposisjon? Negative yardage er et begrep fra amerikansk fotball som passer utmerket på ham, det er faen meg en tragedie at man kan stille med offensive spillere på dette nivået som ikke kan utfordre med ball i beina.

Kippe sier vi skal ut å styre, men med Johan ute tør jeg påstå det er en rein løgn han serverer. Hele kampbildet og spillervalg bar preg av at dette var noe LSK hadde forberedt seg på, akkurat som flere av oss forventa på forhånd.

Kommentar

• Xavi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 1275

Sagt det før, sier det igjen. Haglund kan ikke sette sjansene selv. Se høydepunktene, 2 skudd fra palmi innenfor 16, Kippe corner, BHR sin syke miss, Palmi(?) i stolpen på slutten, PVM sitt frispark var ikke langt unna.

Hadde vi tapt kampen fortjent, uten noen de sjansene vi faktisk produserte hadde jeg godt innrømmet at Haglund hadde feilet i taktikken.
                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3410

Du Xavi. Du sier MH ikke kan sette sjansene sjøl, noe man kan si seg enig i. Men hva i helvete er det som blir sagt i pausa? Jeg fikk kun sett 2.omgangen i dag, og det var direkte flaut og pinlig! Vi kan ikke ha en trener som serverer boller og saft i pausa. Det som skjedde i 2.omgangen i dag er så hinsides svakt av Haglund, for til syvende og sist er det lederens ansvar. Og det som skjer i pausa er rett og slett oppsigelsesgrunn, for måten vi spiller mot et bunnlag på hjemmebane er uhørt.

Og Hønefoss kunne lett punktert denne kampen hadde Riski vært litt kaldere i avslutningsøyeblikket.

Fortjent seier til Hønsa i mine øyne. Latterlig svakt av Haglund og spillerne.

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4263

Opprinnelig skrevet av reka
                            Forventer en halv forumsides utlegning i beste FM-stil om den geniale taktikken Haglund ikke helt lykkes med mot storheten Hønefoss.
                            Ja, det skal bli spennende lesing! Enn så lenge minner jeg om hva Leif Gunnar Smerud sa til CMore etter kampen: - Vi har studert Lillestrøm, og ønsket å utnytte de rommene som er der. Jeg synes vi i perioder rundspilte dem, selv om vi også var heldige med noen marginer. (I hvert fall nesten ordrett!)

De fleste vil hevde at Lillestrøm har en bedre stall enn Hønefoss. Vi fikk noen skremmeskudd i første omgang og i andre omgang var Hønefoss litt mer presise. Da ble vi i perioder nesten latterliggjort av bunnlaget Hønefoss på vår egen hjemmebane. Er Haglunds LSK så enkle å avsløre? Eller er det Smerud som er en genial taktiker?
                            Elska þetta félag

Kommentar

• Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

Folk klapper og er kjempefornøyd etter første omgang, vet ikke om jeg skal le eller grine. Har vært borte i 4 uker og gått glipp av noen kamper, resultatet skulle tilsi at ting har blitt bedre, men der tok jeg feil. Eneste håpet jeg ser nå er at når vi taper til uka og vi ikke kommer til Europa så takker Haglund ja til å flytte hjem og trene ett svensk lag. Kommer vi videre i cup'n er jeg redd Haglund blir enda en sesong.

Kommentar

• Gjest

Hønsa var litt mindre dårlige og Smerud gjorde en MYE bedre jobb enn Haglund!

Kommentar

• nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

Nedtur. Vond sak. Nå ser jeg ikke lyst på torsdagen, Haglund. Få på Fofana og Friday fra start iallfall. Der har vi to fotballspillere, i motsetning til fotballsparkere som vi har for mange av.Blir Andersson klar øyner jeg et syltynt håp. Helstad må få hvile sammen med Palmi, som kunne lagd hattrick i dag med mer ballkontroll.

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Ja, det skal bli spennende lesing! Enn så lenge minner jeg om hva Leif Gunnar Smerud sa til CMore etter kampen: - Vi har studert Lillestrøm, og ønsket å utnytte de rommene som er der. Jeg synes vi i perioder rundspilte dem, selv om vi også var heldige med noen marginer. (I hvert fall nesten ordrett!)

De fleste vil hevde at Lillestrøm har en bedre stall enn Hønefoss. Vi fikk noen skremmeskudd i første omgang og i andre omgang var Hønefoss litt mer presise. Da ble vi i perioder nesten latterliggjort av bunnlaget Hønefoss på vår egen hjemmebane. Er Haglunds LSK så enkle å avsløre? Eller er det Smerud som er en genial taktiker?
                                    Fotball handler vel stort sett om å utnytte rommene og feil hos motstanderen. At Hønefoss i likhet med samtlige andre lag ønsket å utnytte rommene som er der gjør vel ikke akkurat Leif Gunnar Smerud til noe taktisk vidunder.
                                    LSK spilte totalt sett en av sine aller svakeste kamper, men de klarer å skape nok sjanser til å score 3-4 mål før Hønefoss noe tilfeldig kommer seg inn i kampen igjen, da de utnytter en overgang etter en ballmiss når vi står opp med mange mann. Nå har Haglund fått kritikk for at vi har lagt oss lavt i banen de siste kampene når vi har ledet, men i dag kommer utligningen kanskje nettopp fordi vi går for 2-0 istedenfor å spille med litt lavere risiko. De rommene de faktisk klarte å utnytte var vel heller resultatet av ett LSK som plutselig måtte jage scoring igjen enn at det var noen klar kampplan bak det.
                                    Inntil scoringen spilte Hønefoss omtrent identisk med stort sett alle andre lag som kommer til Åråsen. De forsøkte å forsvare seg godt og vinkle pasninger hurtig i bakrom i rommet mellom stopper og back så fort de vant ballen. Forskjellen er at de er det første laget siden Viking slo oss som har klart å ta oss på akkurat det på Åråsen i år.

Det rommet LSK gir er ofte på kantene da vi skyver veldig langt over sammenlignet med en del andre lag. Dette er nok noe vi ønsker fremfor å gi rom sentralt, da vi kan tillate flere innlegg fra kant enn de fleste andre mot de fleste lagene i Tippeligaen pga luftstyrken til Østli og Kippe. Jeg synes vi stort sett har tjent på dette ift fjoråret der vi slapp inn mange mål på skudd fra 16-20 meter sentralt i banen, selv om Hønefoss nå som lag nummer to på Åråsen klarte å utnytte det med litt marginer.

LSK har helt klart en bedre stall enn Hønefoss, men forskjellene i Tippeligaen er heller ikke større enn at den forskjellen fort jevnes ut når vi ikke har nok kvalitet i verken egen eller motstanderen sin 16-meter. Det er først og fremst det som skilte lagene i denne kampen, selv om LSK sitt spill utover i kampen ikke var på topp.

Som jeg har sagt tidligere så er det ingen enkeltkamper, verken positivt eller negativt som vil endre mitt syn på at Magnus Haglund bør fortsette. Det er en helhetsvurdering av de to årene han har vært her.
                                    Nå har vel både klubben og spillergruppen sagt at han er ønsket videre, så da er det vel først og fremst opp til han selv om han blir.

Kommentar

• Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

MH har en klar mening om hvordan LSK skal spille. I stor grad handler dette om å kontrollere ballen i laget, og spille ut motstanderen. LSK er beviste på å heller ta vare på ball enn å satse på kontringer. Dette har konsekvenser for hvilke typer fotballspillere et lag trenger, og dette ser vi i hvilke spillere MH prioriterer. Spillere som Erling med stor fart og begrenset teknikk passer ikke inn i MHs system. Skal MH få suksess med dette laget er han helt avhengig av å ha gode ballspillere de fleste steder på banen.

Jeg har ingen tro på at LSK med de nåværende spillerne noen gang vil være noen reell kandidat til å kjempe om de øverste plassene, til det har vi for mange feil spillertyper så lenge MH er trener. Etter at Johan ble flyttet inn sentralt har LSK fremstått på en helt annen måte (mer spillende), og det er også i stor grad etter dette PVM har blitt helt borte. PVM har ikke de rette ferdighetene til å bekle en 10-er rolle i Haglunds system. Fofana sliter også med å tilpasse sine ferdigheter til MHs system, da dribleferdigheter ikke er det viktigste. Her handler det om "pass and move", noe Johan er det klart beste eksemplet på i dagens LSK. Riise er "ubrukelig" i det offensive spillet med sin for svake grunnteknikk og pasningsferdigheter, men er en nødvendighet i det defensive arbeidet. Jeg skjønner at MH bruker Palmi da han er en god pasningsspiller og har gode ferdigheter på små flater. At han ikke er noen Usain Bolt gjør ikke så mye i Haglunds system. På stopperplass er LSK helt avhengig av å få inn en spiller med trygghet og ferdigheter i pasningsspillet skal MH få gjennomført sin plan. Vi kan ikke ha to stoppere som begge er så svake med ball.

LSK må ta et valg skal vi ta steg videre. Enten må vi gi MH midler til å forsterke med de rette spilletypene eller så må LSK si til seg selv at vi er en klubb som ikke har de pengene som skal til for å kjøpe de rette spillerne. Det er ikke i tvil om at de rette spillertypene koster. Offensive spillere som hadde passet bra hos Haglund er Ruben Y. Jensen, Stefan Johansen, Thioune o.l. Har vi ikke de pengene bør LSK heller velge en annen trener med en annen type fotballfilosofi.

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Ref nyhetstråden så har i alle fall spillerne sagt hva de mener om Magnus Haglund:

Bjørn Helge Riise forteller at LSK-spillerne ble tatt med på råd når det gjelder trenersituasjonen.

- Klubben har spurt spillergruppa hva vi synes, og jeg tror alle spillerne blir veldig fornøyde hvis Magnus blir værende. Jeg ble også spurt, og jeg har sagt mitt. Jeg synes han uten tvil bør fortsette, sier Riise til Nettavisen.

VIL HA HAGLUND: Bjørn Helge Riise og spillerne i LSK ønsker at Magnus Haglund fortsetter.

- Spiller bedre fotball

LSK-kaptein Frode Kippe håper også svensken fortsetter på Åråsen.

- Vi har vært positive hele veien. Vi er godt fornøyde med Magnus, og vi har noe på gang her. Jeg håper at det ordner seg og at han fortsetter. Det tror jeg alle er enig med meg i, sier Kippe til Nettavisen.

Også Riise trekker fram klubbens utvikling under Haglund som hovedgrunnen til spillernes positivitet.

- Vi spiller mye bedre fotball. Utviklingen som har vært i laget fra jeg kom i fjor til nå, er ganske stor. Vi har hatt en liten stall, og sesongen ble halvveis ødelagt da vi fikk mange skader i mai og resultatene gikk imot oss. Men utviklingen i spillet vårt er fantastisk mye bedre, og neste år er alle med videre. Den gruppa som er her, den blir her neste år også. Alle har kontrakter,så hvorfor ikke la Magnus være med å utvikle dette videre, sier Riise.

- Tror du han takker ja til å bli med videre?

- Jeg håper det. Jeg får gå og overtale ham, da, avslutter Riise

Min vurdering: Ikke ofte en trener har fått så tydelige signaler fra spillerne om at de ønsker han videre. Det er vel første gang siden Uwe Rösler at vi har en spillergruppe som offentlig går ut å sier sånt.

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Ref nyhetstråden så har i alle fall spillerne sagt hva de mener om Magnus Haglund:
                                          Hva spillerne sier til en Nettavisen journalist om treneren sier vel neppe så mye?

Skulle like å se den spilleren som sier "Han er helt grei, men jeg tror vel det er på tide å skifte han ut" om treneren sin: mannen som avgjør om du får spille til helgen eller om du får ny kontrakt når den du har løper ut.
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...