Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

To spisser som skaper sine egne sjanser og scorer mange mål hadde redda enhver treners manglene evner. Hvor får man kjøpt et par sånne?
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
      To spisser som skaper sine egne sjanser og scorer mange mål hadde redda enhver treners manglene evner. Hvor får man kjøpt et par sånne?
      Hvor FÅR man sånne blir vel mest riktig.. :-)

Kommentar

• Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

"Laget skal være godt nok for topp4", "burde kjempe om medaljer med denne troppen" etc... Morsomme kommentarer, men litt spesielle;
        - er vår stall i nærheten av RBK, Molde og Godset? Nei, definitivt ikke, så vi skal ha kjempetreff for å blande oss inn topp3.
        - er vår stall på nivå med Viking, Brann, Ålesund, vif og Odd? Nja, vårt førstelag er det, men stallen vår, bak spiller 14 er crap. Så vi er altså 6 lag som burde være i topp4 - sammen med RBK, Molde og Godset? Går vanskelig opp det bildet der.

Vi gikk inn i sesongen med to spisser. En var skadeutsatt (og ble selvsagt skadet), en ble solgt.

Vår stall i dag, forsvarer nok 5-9 plass. 10-12 er underprestasjon.

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

Opprinnelig skrevet av Ola
          - er vår stall på nivå med Viking, Brann, Ålesund, vif og Odd? Nja, vårt førstelag er det, men stallen vår, bak spiller 14 er crap. Så vi er altså 6 lag som burde være i topp4 - sammen med RBK, Molde og Godset? Går vanskelig opp det bildet der.
          .....
          Vår stall i dag, forsvarer nok 5-9 plass. 10-12 er underprestasjon.
          Du som har så fantastisk oversikt over stallene til f.eks. Odd og vif. Hadde vært morsomt med en sammenligning av spillerne fra 12-18 i stallen og sammenlignet det med LSK sin. Ta gjerne med keeperne også. Rangeringen bør også ha med en viss historikk over tidligere prestasjoner, da våre spillere dessverre ikke får vist seg fra sin beste side i LSK.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Hvorfor må Magnus Haglund gå:

1. Overambisiøs spillestil: vi skal (tydeligvis) trille ball til motstanderen er svimmel - helst på en så elegant måte at vi kan spille på fot på stillestående spillere. Stilen Haglund legger opp til krever så gode spillere at vi ikke får de til TL, og om vi klarer å utvikle noen blir de rask kjøpt av klubber fra større ligaer. Derfor: en spiss eller to som er scoringsmaskiner vil ikke hjelpe oss veldig: vi får ballen frem i boksen med avslutningsmulighet alt for sjelden.

2. Total mangel på gjennombruddshissighet: vi tar ikke kontringsmuligheter lenger og vi evner ikke å skifte tempo i angrepsspillet slik at vi overrumpler motstanderen. jeg sier ikke vi skal ta alle overgangene, men noen ganger bør vi åpenbart forsøke. Nå vender vi hjem og venter på egne spillere som jogger etter i stedet. Gjett hvor motstandernes forsvar er da? Tilbake på rett side bak ballen.

3. Åpenbare svakheter som motivator: Vi har gjennom to sesonger sett et LSK som tidvis reiser seg mot de store lagene og til de viktige kampene, men feiler gang etter gang mot "overkommelig" motstand. Hvorfor? Gutta er ikke tent og klare når fløyta går. Det ble sagt av enkelte av cupsemien var beviset for at Haglund kan motivere - det er bare tull: i en cupsemi er alle gutta tent og klare uansett, de vet hva som står på spill. Det er borte mot lag som Ulf vi ser hvor bra eller dårlig motivator treneren er.

4. Supernaivt forsvarsspill: manglende markeringer, manglende pondus i duellene og svake klareringer. Vi skal jo spille oss ut uansett må vite!

5. Big-name-blindness: Haglund plukker laget som en fjortis som setter opp drømme-11 i Boing: De største navnene blir valgt først. Uansett. Dagens i dag var nok et eksempel: Torstein har ikke akkurat vist seg som veldig skarp etter sommerpausen, alikevel blir han valgt fremfor Friday og Osvold.

...and the list goes on..
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

Odd og vif er nok bedre enn oss på talentutvikling, og jeg holder en knapp på deres andrelag og juniorlag foran våre.

Vi har en del navn i klubben. Johan, Mjelde, Helstad, Riise og Vaagan er sterke historiske navn, men hva viste de egentlig av kvalitet de to siste sesongene før LSK? Kan det være at dette er spillere på hell?

Å gå inn i sesongen med kun to spisser sier det meste. Vi bør ha minst 18 gode spillere i stallen for å blande oss i tet, og dobbel dekning kvalitet på sentralinjen.

Kommentar

• knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9539

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Du som har så fantastisk oversikt over stallene til f.eks. Odd og vif. Hadde vært morsomt med en sammenligning av spillerne fra 12-18 i stallen og sammenlignet det med LSK sin. Ta gjerne med keeperne også. Rangeringen bør også ha med en viss historikk over tidligere prestasjoner, da våre spillere dessverre ikke får vist seg fra sin beste side i LSK.
                Virker som du har et litt for romantisk forhold til denna troppen vår. Historikken til spillera våre betyr ikke en tøddel, og at navna i troppen klang bra i 2010 er lite relevant. Det som betyr noe er den middelmådigheta de preseterer runde etter runde. Så Ola er nok rimelig spot on med definisjon av underprestering på 10-12. Sjøl vinner jeg 2500,- om LSK havner på 10ende.

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Opprinnelig skrevet av Ola
                  "Laget skal være godt nok for topp4", "burde kjempe om medaljer med denne troppen" etc... Morsomme kommentarer, men litt spesielle;
                  - er vår stall i nærheten av RBK, Molde og Godset? Nei, definitivt ikke, så vi skal ha kjempetreff for å blande oss inn topp3.
                  Jeg støtter deg ift det du sier om rbk, Godset og Molde, men bak disse synes jeg i alle fall vår førsteellever er på nivå med de andre du nevner. Det har vi også vist, da vi faktisk har tatt poeng som holder til ett sted rundt 5-6 på tabellen his man ser bort fra den perioden vi fikk skader på mange spillere samtidig, og dermed smertelig fikk erfare at stallen vår var for tynn, noe mange her inne også påpekte før sesongstart. Dette har bedret seg kraftig nå, og med spillere som Høibråten, Ødegaard, Piermayr, Fofana, Mjelde og Helstad på benken i dag, så er det vel kanskje bare Aafk av de du nevner bak rbk, Godset og Molde som kan vise til noe i nærheten.

Klarer vi å starte neste sesong med den samme bredden og kvaliteten i stallen som vi har avsluttet denne, så er jeg skuffet om vi ikke blir topp 5 og henger med i kampen om medaljer til godt ut på høsten.

Kommentar

• Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

Poenget mitt er: 3 klubber virker overlegne for tiden, og at disse sannsynligvis vil knive om topp3. (Ja, jeg kjenner til Moldes arbeidsuhell, men de ender nok opp på fjerdeplass til slutt.)

Også har vi de 6 nevnte + Brann, med finfin ungdomssatsning. I tillegg har vi Haugesund som er garantist for 25-30 poeng hjemme hver sesong.

Vips, der har vi plutselig 3+6+2 klubber som "er gode nok for topp5", og sannsynligvis bare Haugesund som ikke er skuffet av å havne utenfor.

Da gjelder det å ha kvalitet og bredde i stallen.

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Klarer vi å starte neste sesong med den samme bredden og kvaliteten i stallen som vi har avsluttet denne, så er jeg skuffet om vi ikke blir topp 5 og henger med i kampen om medaljer til godt ut på høsten.
                      Ser ut som du med dette utsagnet ser bortifra at andre lag også har muligheten til å heve seg?

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Opprinnelig skrevet av knut
                        Ser ut som du med dette utsagnet ser bortifra at andre lag også har muligheten til å heve seg?
                        Definitivt ikke, men heller slik jeg ser det nå. Håper også vi kan klare å plukke 1-2 gode bosman spillere som kan heve oss ytterligere. Jeg bare mener at med de siste signeringene vi fikk i sommer, så har vi både en 11'er og en bredde som er god nok for å ta en av de nærmeste plassene bak de tre som bør havne foran oss.

Kommentar

• Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

Er så dritt lei denne løkke fotballen til Haglund. Få inn en trener som vet å utnytte styrkene og potensialet i spillermateriale.

Kommentar

• Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

Herregud, Haglund. Vet du hva, altså, jeg prøver virkelig så godt jeg kan å forsvare deg. Jeg gjør virkelig det. Jeg bruker kontinuitetsargumentet, jeg finner logiske brister i dine kritikeres argumenter og jeg ser etter lagets utvikling. Jeg føler virkelig at jeg gjør alt jeg kan for å forsvare deg og jobben du gjør, men da samtlige åtte som fikk120 minutter på torsdag starta dagens kamp, da var jeg tom. Jeg vet ikke hva jeg skal si lenger. Hva driver du med, egentlig?
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                              Herregud, Haglund. Vet du hva, altså, jeg prøver virkelig så godt jeg kan å forsvare deg. Jeg gjør virkelig det. Jeg bruker kontinuitetsargumentet, jeg finner logiske brister i dine kritikeres argumenter og jeg ser etter lagets utvikling. Jeg føler virkelig at jeg gjør alt jeg kan for å forsvare deg og jobben du gjør, men da samtlige åtte som fikk120 minutter på torsdag starta dagens kamp, da var jeg tom. Jeg vet ikke hva jeg skal si lenger. Hva driver du med, egentlig?
                              Samtidig var vi klart best i 2. omgang idag. Ingenting som tydet på at spillerne var slitne fysisk sett.

Kommentar

• Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Samtidig var vi klart best i 2. omgang idag. Ingenting som tydet på at spillerne var slitne fysisk sett.
                                Forklaringa er enkel, de brukte jo første omgang til lett oppvarming.

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Opprinnelig skrevet av superbøffel

3. Åpenbare svakheter som motivator: Vi har gjennom to sesonger sett et LSK som tidvis reiser seg mot de store lagene og til de viktige kampene, men feiler gang etter gang mot "overkommelig" motstand. Hvorfor? Gutta er ikke tent og klare når fløyta går. Det ble sagt av enkelte av cupsemien var beviset for at Haglund kan motivere - det er bare tull: i en cupsemi er alle gutta tent og klare uansett, de vet hva som står på spill. Det er borte mot lag som Ulf vi ser hvor bra eller dårlig motivator treneren er.
                                  Jeg gir deg medhold i at dine to første punkter definitivt er åpne for diskusjon, superbøffel, men jeg er uenig i dine siste tre. Jeg synes ikke det har vært noe å si på motivasjon og innsats hos gutta gjennom hele året. Jeg synes de har jobba hardt og løpt mye, men evnene har rett og slett ikke vært tilstede. Jeg synes gutta har vist at de vil spille ball og jeg tror dersom man hadde sett på antall kilometere flere av våre spillere la ned per kamp, ligger de i toppen i Tippeligaen. Palmi, Riise, Erling, Vaagan Moen for å nevne noen, er alle spillere som jobber vanvittig hardt. Jeg synes spillestil-debatten er relevant, men innsatsen mener jeg har vært jevnt over bra.

4. Supernaivt forsvarsspill: manglende markeringer, manglende pondus i duellene og svake klareringer. Vi skal jo spille oss ut uansett må vite!
                                  Haglund sa da han tok over LSK at vi var alt for dårlige defensivt. Nå er det bare to lag med unntak av topp 3 som har sluppet inn færre mål enn oss. Mot 2011 da vi slapp inn 52 mål, 2012 da vi slapp inn 47 mål, ligger vi nå ann til å kunne havne på under 40 med en god avslutning, noe som må sies å være akseptabelt. Defensivt fremstår vi bedre enn på lenge, vi har også sluppet inn flere brølere av noen keepertabber dette året enn noe annet år jeg kan huske. Trekker man fra den grusomme perioden i mai hvor vi hadde hele forsvarsrekka ute hvor vi blant annet slapp inn 7 mål i én enkelt kamp, har vi vært defensivt ganske bra. IKke perfekte selvsagt, men bra nok til at man ikke kan holde det som noe ankepunkt mot Haglund, etter min mening.

5. Big-name-blindness: Haglund plukker laget som en fjortis som setter opp drømme-11 i Boing: De største navnene blir valgt først. Uansett. Dagens i dag var nok et eksempel: Torstein har ikke akkurat vist seg som veldig skarp etter sommerpausen, alikevel blir han valgt fremfor Friday og Osvold.
                                  Dette mener jeg i større grad supporterne enn Haglund lider av. "Vi har en tropp til å kjempe om medalje" er en frase som dukker opp jevnlig her inne. Man trekker fram feks Erik Mjelde som et stort navn. Wtf? Kaptein i Sandefjord og et middelmådig Brann-lag, man skal være forsiktig med å si at en tropp med navn som var gode for 5-6-7 år siden nødvendigvis bør dominere like mye i dag. Jeg er enig med deg i at det er skuffende at ikke Friday har fått mer tillit, spesielt nå i innspurten hvor vi uansett ikke har noe å spille for. Dette sier jeg med forbehold om at det kan være grunner til at han ikke spiller, all den tid han ikke har vært på benken de siste to kampene. Osvold er rett og slett for dårlig, for meg et mirakel at han fikk ny kontrakt, men man håper vel kanskje at han skal spire.

Jeg må dog innrømme at man går trøtt av at ethvert intervju før og etter match virker som et hakk i plata. Lite entusiasme å spore i både Haglund og Kippes uttalelser. LSK hadde vært tjent med å ha noen mer karismatiske fjes i media og i det minste forsøkt å gi uttrykk for at de spiller for plassering og publkum de siste kampene i år. Alle har innsett at dette blir en sesong der vi vil kjempe om 6-12 plass, men man kan i det minste forsøke å gi supporterne noe å glede seg over de siste kampene. Tøft å motivere seg til å følge laget med 5 runder igjen når det er null engasjement å spore. Må si jeg beundrer de som gidder å reise helt til Sandnes for å se en av tidenes trøtteste bortekamper sånn vi fremstår nå.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Det LSK først og fremst hadde vært tjent med var å være koblet til unge lovende norske spillere som har kvalitetene til å kunne utvikle den fotballen vi prøver å etterstrebe. Men vi er ikke i nærheten av å klare det, istedenfor kan vi stå igjen med en sesong der to u-landslagstalenter har forlatt LSK. Vi har en dårlig profil her, og den har ikke blitt bedre til tross for at klubben nå prøver å spille en mer moderne type fotball.

Når det går rykter rundt Marius at han savner en fremdriftsplan rundt hans videre utvikling blir jeg helt satt ut, åssen er det egentlig mulig??! Og det kan virke som om spillere nå blir spart for å sikre rekrutta opprykk, men det toget gikk i praksis da man tapte mot Brumunddal og unnlot å sende blant annet Erling, som på det nivået aleine er en game changer på bakgrunn av farta si. LSK rekker aldri toget virker det som, alltid på etterskudd, og nå er det snart borte for godt.

Kommentar

• Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 637

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Jeg må dog innrømme at man går trøtt av at ethvert intervju før og etter match virker som et hakk i plata. Lite entusiasme å spore i både Haglund og Kippes uttalelser. LSK hadde vært tjent med å ha noen mer karismatiske fjes i media
                                      Morsomt at du sier det, jeg tenkte nylig på seansen på Martins før sesongen hvor utvalgte ledere og spillere møtte fansen til Q & A. Det var en samling mennesker (Nei, ikke fansen!) som ikke akkurat utstrålte selvtillit, angrepslyst og entusiasme. Kropper og øyne fortalte at de ønsket seg langt vekk. Var det noen andre tilstede som så det samme som meg, tapermentalitet og passivitet?
                                      Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        Jeg gir deg medhold i at dine to første punkter definitivt er åpne for diskusjon, superbøffel, men jeg er uenig i dine siste tre. Jeg synes ikke det har vært noe å si på motivasjon og innsats hos gutta gjennom hele året. Jeg synes de har jobba hardt og løpt mye, men evnene har rett og slett ikke vært tilstede. Jeg synes gutta har vist at de vil spille ball og jeg tror dersom man hadde sett på antall kilometere flere av våre spillere la ned per kamp, ligger de i toppen i Tippeligaen. Palmi, Riise, Erling, Vaagan Moen for å nevne noen, er alle spillere som jobber vanvittig hardt. Jeg synes spillestil-debatten er relevant, men innsatsen mener jeg har vært jevnt over bra.
                                        The proof is in the pudding: hvor mange kamper har vi spilt to gode omganger? Evnene er åpenbart der i troppen, men de får det ikke ut mer en 45 minutter (eller mindre!) hver kamp. Hva forteller det deg? Vi leverer solid mot Molde i semien, men faller ned igjen til møkkanivåer mot Ulf, hvorfor? Har spillerne mistet evnene siden torsdag? Neppe.

Haglund sa da han tok over LSK at vi var alt for dårlige defensivt. Nå er det bare to lag med unntak av topp 3 som har sluppet inn færre mål enn oss. Mot 2011 da vi slapp inn 52 mål, 2012 da vi slapp inn 47 mål, ligger vi nå ann til å kunne havne på under 40 med en god avslutning, noe som må sies å være akseptabelt. Defensivt fremstår vi bedre enn på lenge, vi har også sluppet inn flere brølere av noen keepertabber dette året enn noe annet år jeg kan huske. Trekker man fra den grusomme perioden i mai hvor vi hadde hele forsvarsrekka ute hvor vi blant annet slapp inn 7 mål i én enkelt kamp, har vi vært defensivt ganske bra. IKke perfekte selvsagt, men bra nok til at man ikke kan holde det som noe ankepunkt mot Haglund, etter min mening.
                                        "ligger an til å havne på" er ikke relevant argumentasjon: ta utgangspunkt i fakta i stedet: tabellen som forteller nåværende situasjon: Vi har slupper inn 34 mål så langt, det 6. best: ingen katastrofe og absolutt en forbedring, men å kalle Haglunds LSK for "gjerrige" vil være et ufortjent kompliment. Forøvrig er 0-7 mot veivesenet nok et eksempel på Haglunds manglende motivatorevner: null stolthet.

Dette mener jeg i større grad supporterne enn Haglund lider av. "Vi har en tropp til å kjempe om medalje" er en frase som dukker opp jevnlig her inne. Man trekker fram feks Erik Mjelde som et stort navn. Wtf? Kaptein i Sandefjord og et middelmådig Brann-lag, man skal være forsiktig med å si at en tropp med navn som var gode for 5-6-7 år siden nødvendigvis bør dominere like mye i dag. Jeg er enig med deg i at det er skuffende at ikke Friday har fått mer tillit, spesielt nå i innspurten hvor vi uansett ikke har noe å spille for. Dette sier jeg med forbehold om at det kan være grunner til at han ikke spiller, all den tid han ikke har vært på benken de siste to kampene. Osvold er rett og slett for dårlig, for meg et mirakel at han fikk ny kontrakt, men man håper vel kanskje at han skal spire.
                                        Det er jo Haglund som har hentet alle de store navnene for å ha en tropp som skal kunne levere umiddelbart, da blir det feil å legge denne lidelsen på supporterne. Haglund har hentet, og bruker de store navnene fremfor de "små" runde ut og runde inn, fremfor å hente smart. Ta Palmi som et eksempel: der vi for 10 år siden ville hentet han fra Island for 500k i året henter vi han nå heller som etablert "stjerne" fra egen liga til +1m i året og gir han klippekort. (Forøvrig ikke noe i mot Palmi, han leverer ikke noe verre enn de andre).

Jeg må dog innrømme at man går trøtt av at ethvert intervju før og etter match virker som et hakk i plata. Lite entusiasme å spore i både Haglund og Kippes uttalelser. LSK hadde vært tjent med å ha noen mer karismatiske fjes i media og i det minste forsøkt å gi uttrykk for at de spiller for plassering og publkum de siste kampene i år. Alle har innsett at dette blir en sesong der vi vil kjempe om 6-12 plass, men man kan i det minste forsøke å gi supporterne noe å glede seg over de siste kampene. Tøft å motivere seg til å følge laget med 5 runder igjen når det er null engasjement å spore. Må si jeg beundrer de som gidder å reise helt til Sandnes for å se en av tidenes trøtteste bortekamper sånn vi fremstår nå.
                                        Hakk i plata, grå ansikter og null rene ord for penga. Han er "rett nøjd" med alt som er uansett hvor råtten vare som blir servert. Engasjementet er totalt fraværende. Trist, men sant. Det verst er, som du påpeker, en aksept for at vi havner på 6-12 plass, og det virker som mange synes det er helt greit. Trist.
                                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Vi leverer solid mot Molde i semien, men faller ned igjen til møkkanivåer mot Ulf, hvorfor? Har spillerne mistet evnene siden torsdag? Neppe.
                                          Den treneren/manageren som blir den første i verdenshistorien som klarer å motivere en spillerstall til å prestere på samme nivå, uansett motstand, kommer aldri til å ende opp i LSK. Om det er Man Utd under Ferguson, eller Mourinho sine lag, så presterer de som regel på ett mye høyere nivå i toppmatchene enn i hverdagskampene mot de svakere lagene. Det som derimot kjennetegner de største vinnerlagene igjennom historien er evnen til å akkurat gjøre nok, og vinne på dårlige dager.

At folk her inne forventer at Magnus Haglund skal få til noe som verken Alex Ferguson, Rafa Benitez, Jose Mourinho, Pep Guardiola, Carlo Ancelotti eller noen andre av de store managerne har vært i nærheten av er litt mye å forvente.

Man kan kritisere han for mye, men å forvente at vi spillemessig skal være på samme nivå i alle kamper blir i overkant. Tom Nordlie er vel eksempelet på en trener som forventer akkurat dette, og pisker spillerne inn mot hver eneste kamp som om det er en Champions League finale. Det fungerer bra helt til man møter veggen og resultatene uteblir.

Kommentar

Working...