Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maurakanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 638

    Er jo en grunn til at selveste Tom Nordlie trakk seg fra skal vi danse. Han skal ta over fugla.
    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Opprinnelig skrevet av maurakanari
      Er jo en grunn til at selveste Tom Nordlie trakk seg fra skal vi danse. Han skal ta over fugla.
      Ikke tull med sånt.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1474

        Tirsdager og onsdager pleier å være gode dager for nyheter om klubben.
        - Holder en knapp på avklaring neste uke..

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Veldig optimistisk. Jeg tror vi får smöre oss med tålmodighet og vente til sesongen er ferdig. Malmö er interessert. Godt mulig at han ikke er förstevalget, men det er tydelig at det er interesse og kontakt. Uansett hvem Malmö går for, så kommer de sitte veldig stille i båten fram til Allsvenskan er avgjort. De har ypperlig utgangspunkt for å ta gull, og ingen i ledelsen der nede kan väre så dumme at de ködder med trenerspörsmålet nå. Det kunne potensiellt skapt en masse internt bråk som igjen påvirker det sportslige. Haglund på sin side er nok også interessert av MFF. För det blir noen avklaring fra MFF så vil nok også Haglund avvente. Eneste måten dette går noe fortere på, er om Malmö gir Haglund beskjed om at han er uaktuell eller forlenger med Norling i löpet av hösten.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Opprinnelig skrevet av andersmm
            Haglund på sin side er nok også interessert av MFF.
            Han er jo avhengig av en meget god stall og et lag som allerede fungerer om han skal lykkes, så jeg tror neppe han takker nei til tilbudet.

            Kommentar

            • Marit
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2010
              • 885

              Opprinnelig skrevet av reka
              Han er jo avhengig av en meget god stall og et lag som allerede fungerer om han skal lykkes, så jeg tror neppe han takker nei til tilbudet.
              Det kommer mange gode argumenter både for og imot Haglund på forumet her, dessverre kommer ingen av dem fra deg om dagen, reka.

              Ikke meninga å komme med personangrep, for jeg syns ofte du er hysterisk morsom, men når det gjelder Haglund er du like insisterende og unyansert som jeg er angående Alexander Skarsgård, bare med motsatt fortegn.
              Andas in och andas ut
              Orkar jag så orkar du

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av reka
                Han er jo avhengig av en meget god stall og et lag som allerede fungerer om han skal lykkes, så jeg tror neppe han takker nei til tilbudet.
                Generelt sett, så er alle avhengig av en god stall for å lykkes, så det er vel ganske så åpenbart. Ønsker man gode resultater over tid, er det ingen vei utenom en god stall. Har du noen flere åpenbare poenger, siden du først er i gang?
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  en god trener kan klare å oppnå bra resultater med en dårlig stall, en dårklig trener (som Haglund) kan mislykkes med en god stall. Der har vi vel et åpenbart poeng som tydeligvis gikk deg hus forbi?

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    en god trener kan klare å oppnå bra resultater med en dårlig stall, en dårklig trener (som Haglund) kan mislykkes med en god stall. Der har vi vel et åpenbart poeng som tydeligvis gikk deg hus forbi?
                    Haglund har lykkes ganske så bra i år. En mai uten skader på en rekke meget viktige spillere, så ville LSK vært med i kampen om bronse. Kun marginer gjorde at det ikke ble cupfinale. Marginene og skadene har ikke spilt på LSK sin side i år.

                    En god trener, som er ute etter raske resultater, kan gjøre noe bra med en mindre god stall. Innenfor en begrense periode, men svært sjelden over en lengre periode.

                    Haglund er i min bok en god trener. Tydligvis er det flere som er enige i meg det. Bla MFF - en Sveriges største klubber gjennom tidene. Elfsborg nevnes også som mulig neste stoppested, selv om du og en blogger mener han gjorde en dårlig jobb der....
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Haglund har lykkes ganske så bra i år. En mai uten skader på en rekke meget viktige spillere, så ville LSK vært med i kampen om bronse. Kun marginer gjorde at det ikke ble cupfinale. Marginene og skadene har ikke spilt på LSK sin side i år.

                      En god trener, som er ute etter raske resultater, kan gjøre noe bra med en mindre god stall. Innenfor en begrense periode, men svært sjelden over en lengre periode.

                      Haglund er i min bok en god trener. Tydligvis er det flere som er enige i meg det. Bla MFF - en Sveriges største klubber gjennom tidene. Elfsborg nevnes også som mulig neste stoppested, selv om du og en blogger mener han gjorde en dårlig jobb der....
                      Jeg vil bare minne om at om det er svenske klubbers signeringsvilje som er den ultimate testen for om en trener er god eller ikke: Arne er like ønsket/foreslått i DIF som Haglund i MFF.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Jeg vil bare minne om at om det er svenske klubbers signeringsvilje som er den ultimate testen for om en trener er god eller ikke: Arne er like ønsket/foreslått i DIF som Haglund i MFF.
                        Arne er ikke noe mer ønsket i DIF enn du er. Han ble listet opp av Grönhagen som en av de trenerene i norsk fotball som er ledig pr d.d., hvor også Haglund ble nevnt Når Høgmo ble ansatt, var det vel Erlandsen selv som lanserte seg som kandidat. Haglund har vært i møter med MFF.

                        Erlandsen er en god trener, men neppe den LSK ønsker. Se hvordan han var i ull/Kisa utenfor banen: signerte ikke arbeidskontrakt, nektet å involvere seg i rekrutteringen/yngres avdeling (kun jobbe med A-lager, tropper opp på stadion før cupkamp i treningstøy fra Ham-Kam. Han oppfører seg uprofesjonelt til tider - vil bli vanskelig å svelge i en profesjonell klubb. Fungerer greit som redningsmann, men får neppe sjansen i toppen igjen.

                        edit:
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Eneste måten dette går noe fortere på, er om Malmö gir Haglund beskjed om at han er uaktuell eller forlenger med Norling i löpet av hösten.
                        Forlenge gjør dem neppe, da han merkelig nok har en normal arbeidskontrakt - slik jeg har forstått det. Kan sies opp og kan selv si opp.
                        Last edited by Børge; 02.10.2013, 04:04.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          en god trener kan klare å oppnå bra resultater med en dårlig stall, en dårklig trener (som Haglund) kan mislykkes med en god stall. Der har vi vel et åpenbart poeng som tydeligvis gikk deg hus forbi?
                          Ser du ikke selv at du begynner å bli parodisk og krampaktig? Jeg synes Marit har helt rett, du er ofte(som regel) både morsom, intelligent og generelt underholdende, men dette har gått fra argumentasjon til desperat hets og rent mas. Vil du i det hele tatt være i stand til å glede deg over det om han blir og vi lykkes?
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • TomLundby
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 616

                            Tror ikke det er avgjørende for LSK om Haglund fortsetter eller forsvinner. Det han har bidratt med i LSK er godkjent men heller ikke mer. Haglund står heller ikke for noe unikt innen fotball. Det burde være fullt mulig å finne en trener som står for omtrent samme ideer og kan ta laget til nye høyder, eller ihvertfall én høyde. Siden det er en viss framgang å spore er det også OK om Haglund fortsetter, men ikke noe "must".

                            Kommentar

                            • jeykey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2012
                              • 452

                              Opprinnelig skrevet av TomLundby
                              Tror ikke det er avgjørende for LSK om Haglund fortsetter eller forsvinner. Det han har bidratt med i LSK er godkjent men heller ikke mer. Haglund står heller ikke for noe unikt innen fotball. Det burde være fullt mulig å finne en trener som står for omtrent samme ideer og kan ta laget til nye høyder, eller ihvertfall én høyde. Siden det er en viss framgang å spore er det også OK om Haglund fortsetter, men ikke noe "must".
                              Finner vel neppe så mange som står for kombinasjonsfotballen?
                              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                              - Sitat Grusom B

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Har fått et bra tilbud fra Sverige og veier det nå opp mot kontrakt i Lillestrøm, i Lsk står det litt på lengden av kontrakten... Jeg tipper Lsk vil gi han 2 år mens han selv vil ha 3 .....

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Opprinnelig skrevet av jeykey
                                  Finner vel neppe så mange som står for kombinasjonsfotballen?
                                  Kombinasjonsfotballen?
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • norveggio
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2008
                                    • 65

                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Kombinasjonsfotballen?
                                    Ja. Den som konsekvent kombinerer en grusomt dårlig omgang med en bedre omgang.

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Haglund har lykkes ganske så bra i år. En mai uten skader på en rekke meget viktige spillere, så ville LSK vært med i kampen om bronse. Kun marginer gjorde at det ikke ble cupfinale. Marginene og skadene har ikke spilt på LSK sin side i år.

                                      En god trener, som er ute etter raske resultater, kan gjøre noe bra med en mindre god stall. Innenfor en begrense periode, men svært sjelden over en lengre periode.

                                      Haglund er i min bok en god trener. Tydligvis er det flere som er enige i meg det. Bla MFF - en Sveriges største klubber gjennom tidene. Elfsborg nevnes også som mulig neste stoppested, selv om du og en blogger mener han gjorde en dårlig jobb der....
                                      Jeeseskraistes, marginer! Hæ?

                                      Det handler om liten gjennomføringskraft/klokskap under kampene. Blant annet. Med andre ord; ekte svensk sosialdemokratisk medelmåttighet.

                                      Se bare hvor lett Høgis fra TIL satte et lag (=Jurgååårn), se på gud i köben. Nordbaggarna har generelt bedre fotballfaglig utdannelse (ellers også kanskje?) kan det se ut som. Nevn en svensk med god utdannelse, nevn en...

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Mitt ønske for neste år er Haglund + en kvalitets spiss + en etablert spiller til..... Det skal ikke mere til før vi er et topplag...Ja en spiss koster kanskje noen millioner men dette tjener vi da fort inn igjen .. Med en spiss som leverer er vi et topp 3 lag.........

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Nå nærmer jeg meg faktisk tvilernes rekker her. Ikke neisiden, men tvilerne. Jeg vet rett og slett ikke om jeg synes det er så om å gjøre å holde på Haggis lenger.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...