Lsk har helt andre spisser en Azar i søkelyset.
Magnus Haglund
Collapse
X
-
Og hva er nå greia? Har Haglund skrevet under ny kontrakt? Har vi en ny trener på tråden? Eller er man på jakt etter ny spiller uten at eventuell ny trener er med i beslutningen? Om siste er tilfelle, så er det stor sjanse for å bomme med kjøpet.Kommentar
-
Eller har vi en god spiller i søkelyset men avventer logisk nok til trenerspørsmålet er klarert hvis det ikke er det allerede?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvis man er klare på at spillestilen skal videreføres neste sesong uavhengig av trener, så er det jo ikke noe galt i at man sonderer bosman markedet allerede nå etter de rette spillertypene.Kommentar
-
Det er vel hovedårsaken til at jeg mener klubben bør ansette trenere som passer deres filosofi og langsiktige plan, og ikke at man skal legge tilrette for treneren man ansetter i form av spillerkjøp/salg.
Hvis man er klare på at spillestilen skal videreføres neste sesong uavhengig av trener, så er det jo ikke noe galt i at man sonderer bosman markedet allerede nå etter de rette spillertypene.
Jeg håper saker er avgjort, det virker egentlig slik om vi henter nye spiller. Hvilken vei det går, aner jeg ikke.Kommentar
-
Kan aldri se for meg at sportsklubben har noen gode spillere i kikkerten. Ei heller Haglund. Å plukke spillere ser ikke ut til å være vår greie de siste årene. Med mindre de kommer fra vår kompis med spesial felt: nigeria/elfebenkysten.Seriegull 2016!!!Kommentar
-
Jeg har lært meg én ting, og det er at når Tullebukk tuller, er det veldig ofte ikke tull!
Når Tullebukk fomulerer seg sånn, kan det ikke tolkes på annen måte enn at vi sikter langt høyere enn Karadas. Kanskje det kommer en svenske fra Ålesund eller Malmø, eller en islending fra Island som "har med seg" noe?
Det er vel hovedårsaken til at jeg mener klubben bør ansette trenere som passer deres filosofi og langsiktige plan, og ikke at man skal legge tilrette for treneren man ansetter i form av spillerkjøp/salg.
Hvis man er klare på at spillestilen skal videreføres neste sesong uavhengig av trener, så er det jo ikke noe galt i at man sonderer bosman markedet allerede nå etter de rette spillertypene.Elska þetta félagKommentar
-
Jeg merker at den gamle LSK-ånden holdes ved like og at vi tror at Hooleys prinsipper skal bringe oss til gull. Slik er ikke fotball lengre. En stor og sterk spiss, god fysikk og utholdenhet og fokus på dødball kan få oss et stykke på vei, men laget må også spille fotball og ikke bare sparke ballen til en stor spiss på topp. La nå Haglund få fortsette litt til. LSK har virkelig spilt perioder i år med god fotball som er morsom å se på. Men vi må ha en spiss. Det burde vi ha hentet i vinter i og med Helstads alder og Fredriks utgående kontrakt og forhandlinger i stampe. Erling er en fin spiller å sette inn i kamper med mye rom, men er ikke stabilt god nok og er ikke en spisstype som skaper mye på egenhånd. Fred Friday trenger nok mange helger til på norske fotballbaner før han blir freaky friday og skyter oss til høy plassering. Osvold er en joker som kan bli en riktig knekt! Dessverre er jo LSK nå så presset fra investorer og økonomiske ledere i klubben at de selger med en gang en spiller blir god og LSK rykker tilbake til start. Vi er "fattige", og det suger!Kommentar
-
Virker som enkelte tror at, om vi signerer en targetman så er det drillofotball, parkering av bussen og man gir opp den fotballen vi i dag spiller. Vi er skuffende svake på cornere og keeperutspill. Da er en som er god i luftrommet noe som vil bidra positivt. Det samme gjelder pasningsalternativet en alltid vil ha uansett hvordan matchen utvikler seg. Er targetmannen giftig nok, vil han også åpne opp for andre. Ellers i ligaen har alle topplagene en ordentlig targetman. Se på Godset og Trønderne.
Her trenger en ikke velge, vi kan gjøre både og. LSK har behov for en Sundgot. En Iversen.
Det trenger slettes ikke være Azar Karadas for min del. Men min oppfatning er at han vil gi mye for lite. Du får en erfaren kriger hvor lønnskostnaden er lav. Finnes det bedre alternativer målt opp mot pengebruken, så skrik ut. Har vært noen spennende alternativer foreslått rundt omkring i Europa på dette forumet. Så får håpe de rette folkene har tatt seg bryet og undersøkt eller har nødvendig oversikt fra før.
Greit å ha i bakhodet at klubben ikke driter spenn, og dermed ikke kan bruke 6 millioner på en Søderlund eller lignende."Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom BKommentar
-
Uten at jeg tror akkurat han er løsningen, har vi (se nyhetstråden) nå en fransk targetspiss på prøvespill. Karadas må jeg innrømme at jeg ikke spesielt ønsker meg. Som andre har forklart, betyr ikke det å skaffe seg en targetspiss (oppspillspunkt, møtende spiss) at vi dermed bare eller primært skal spille basert på det. Poenget er at en også bør ha den muligheten på menyen, og det har vi snaut hatt (bare delvis med Bjørn) siden Sundgot.
Det jeg ikke helt forstår, og et av mine mest kritiske punkter mot Haglund, er hvorfor vi ikke har satset på eller prøvd å finne en slik mulighet på over ett år? Jeg kan bare huske en svenske, som raskt ble sendt hjem, og en høy og raklete brasilianer (helt uten skuddfot) som er prøvd i denne rollen. La gå at vi ikke har budsjett til en toppspiss av denne typen. Men Haglund har flere ganger sagt at han tydelig ser behovet, uten å prioritere dette i det hele tatt. Han har, som flere på forumet, også nevnt Ohi som den som er nærmest en slik spillertype. Men har han prøvd ut dette, på treninger, i treningskamper, eller de siste minuttene av noen kamp? Det kan jeg knapt huske å ha sett eller hørt om. (Fred Friday er et godt kjøp, som med tida kanskje også kan fylle en slik rolle, men det er ennå for tidlig å si).
Jeg ser, tross alt, en god del framgang i banespill, pasningsspill, forsvar og spill mot etablert forsvar, under Haglund. Men vi mangler flere elementer (ikke nødvendigvis spillere), blant annet, men ikke bare, en targetspiss, for å bli virkelig farlige framover. En hodesterk spiller vil dessuten bidra også både på defensiv og offensiv dødball, der vi sliter alvorlig.
gilbertLast edited by gilbert; 15.10.2013, 07:12.Kommentar
-
Jeg registrerer at Haglund ennå ikke har bestemt seg, men skal gi svar så fort han har gjort det!! Det er ikke lenge til sesongen er over og jeg mener LSk burde sette en deadline for Haglund slik at de får den tiden de trenger til å skaffe en ny trener. Trener ansettelse er en av de aller viktigste oppgavene i en fotballklubb og jeg har en klar formening om at det bør brukes god tid til dette for å sikre at vi får rett mann på rett plass. Ser i dag at Aalesund nå krever svar fra Jønsson. Ser ut som de tenker tanken om at de trenger tid om Jønsson skulle forsvinne. Denne tanken bør også være høyst aktuell for LSK da muligheten for at Haglund signerer ny kontrakt er ca 50/50. Er det bare jeg som opplever at ledelsen i klubben fremstår som amatører til stadighet eller er slik fotballklubber flest opererer??Fugla ForeverKommentar
-
Hvis vi faktisk venter på han, så bør det være sterke indikasjoner på at han har tenkt til å si ja, eller at det er motkrav til klubben ift satsing neste år som gjør at han er avventende.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg registrerer at Haglund ennå ikke har bestemt seg, men skal gi svar så fort han har gjort det!! Det er ikke lenge til sesongen er over og jeg mener LSk burde sette en deadline for Haglund slik at de får den tiden de trenger til å skaffe en ny trener. Trener ansettelse er en av de aller viktigste oppgavene i en fotballklubb og jeg har en klar formening om at det bør brukes god tid til dette for å sikre at vi får rett mann på rett plass. Ser i dag at Aalesund nå krever svar fra Jønsson. Ser ut som de tenker tanken om at de trenger tid om Jønsson skulle forsvinne. Denne tanken bør også være høyst aktuell for LSK da muligheten for at Haglund signerer ny kontrakt er ca 50/50. Er det bare jeg som opplever at ledelsen i klubben fremstår som amatører til stadighet eller er slik fotballklubber flest opererer??Kommentar
-
Litt of topic men alikevel.
Hvorfor har vi en spiss på prøvespill når Haglund er i tankeboksen med hensyn til trenerjobben neste år.
Sesongen er snart over. Blir feil om en eks trener henter spillere nå på tampen. Sesongen plasseringsmessig er jo nesten samma faan nå. 10 eller 6 plass spiller liten rolle.
La nå en evnt erstatter stå for de fattigslige lønnskostnadene / spillerkjøp klubben har råd til for 2014.Kommentar
-
Jönsson drar til Djurgården, etter sterke føringer fra Høgmo. Haglund tar over Malmø og Norling blir fristet av en ny deal i Barrantes-klassen fra Ålesund, etter egentlig å ha bestemt seg for å ta et sabbatsår. Tilbake står LSK med Bakkreud som førstepri.Kommentar
Kommentar