Enig, uholdbart at klubben skal vente på et svar fra Haglund uten å ha satt en tidsfrist. Haglund har hatt tilbudet fra LSK en god stund allerede og han bør være kjent med eventuelle tilbud fra Sverige nå. Jeg er ganske sikker på at han har fordelt pros and cons allerede, på et gitt tidspunkt må han kunne bli enig med seg selv om hva som veier tyngst. Til tross for at LSK jobber med alternativer, kan de ikke presentere en trenerjobb til en ny kandidat når de allerede har et utestående tilbud til sittende trener. Det blir useriøst å approache en annen trener for å gi vedkommende et hypotetisk tilbud dersom Haglund ikke takker ja. En tidsfrist innenfor landslagspausen burde være på sin plass. Haglund og LSK har nå hatt god tid til å oppklare eventuelle uenigheter og uklarheter, på tide å ta en avgjørelse. Personlig håper jeg han signerer, men klubben kan ikke finne seg i å sitte maktløs over lengre tid.
På generelt grunnlag er jeg enig med deg, men et prøvespill vil jo ikke si at han nødvendigvis blir signert. Dersom vedkommende Mendes viser seg å være en vanvittig bra fotballspiller som er tilgjengelig nå er det likevel verdt å teste han. LSK trenger sårt en spiss som er sterk i kropp, god i oppspill/ballfordelingsfasen og som er tøff i boks. Glem ikke at gode spisser er det vanskeligste å finne på markedet til en rimelig penge, da spisser som bøtter inn mål uten unntak er jævlig dyre. Ålesund brukte vel 3-4 år på å lande en spiss etter kriteriene de søkte, til tross for at de var villige til å slenge 10 millioner på bordet. At vi nå henter inn et par unge, spennende typer synes jeg er helt ok, samtidig som man bør være langt mer sikker før man velger å signere, nå som trenersituasjonen enda er uklar.
På generelt grunnlag er jeg enig med deg, men et prøvespill vil jo ikke si at han nødvendigvis blir signert. Dersom vedkommende Mendes viser seg å være en vanvittig bra fotballspiller som er tilgjengelig nå er det likevel verdt å teste han. LSK trenger sårt en spiss som er sterk i kropp, god i oppspill/ballfordelingsfasen og som er tøff i boks. Glem ikke at gode spisser er det vanskeligste å finne på markedet til en rimelig penge, da spisser som bøtter inn mål uten unntak er jævlig dyre. Ålesund brukte vel 3-4 år på å lande en spiss etter kriteriene de søkte, til tross for at de var villige til å slenge 10 millioner på bordet. At vi nå henter inn et par unge, spennende typer synes jeg er helt ok, samtidig som man bør være langt mer sikker før man velger å signere, nå som trenersituasjonen enda er uklar.
Kommentar