Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Her er jeg helt enig med deg. Klubben har vist at de ønsker han videre, men å sitte på gjerdet å vente på at han skal se hva slags alternativer han har etter sesongen blir helt feil. Da ender vi plutselig opp i en situasjon der potensielle trenere finner seg andre klubber o'l mens vi venter på å få ett nei.

    Hvis vi faktisk venter på han, så bør det være sterke indikasjoner på at han har tenkt til å si ja, eller at det er motkrav til klubben ift satsing neste år som gjør at han er avventende.
    Enig, uholdbart at klubben skal vente på et svar fra Haglund uten å ha satt en tidsfrist. Haglund har hatt tilbudet fra LSK en god stund allerede og han bør være kjent med eventuelle tilbud fra Sverige nå. Jeg er ganske sikker på at han har fordelt pros and cons allerede, på et gitt tidspunkt må han kunne bli enig med seg selv om hva som veier tyngst. Til tross for at LSK jobber med alternativer, kan de ikke presentere en trenerjobb til en ny kandidat når de allerede har et utestående tilbud til sittende trener. Det blir useriøst å approache en annen trener for å gi vedkommende et hypotetisk tilbud dersom Haglund ikke takker ja. En tidsfrist innenfor landslagspausen burde være på sin plass. Haglund og LSK har nå hatt god tid til å oppklare eventuelle uenigheter og uklarheter, på tide å ta en avgjørelse. Personlig håper jeg han signerer, men klubben kan ikke finne seg i å sitte maktløs over lengre tid.

    Opprinnelig skrevet av glasgow
    Litt of topic men alikevel.
    Hvorfor har vi en spiss på prøvespill når Haglund er i tankeboksen med hensyn til trenerjobben neste år.
    Sesongen er snart over. Blir feil om en eks trener henter spillere nå på tampen. Sesongen plasseringsmessig er jo nesten samma faan nå. 10 eller 6 plass spiller liten rolle.
    La nå en evnt erstatter stå for de fattigslige lønnskostnadene / spillerkjøp klubben har råd til for 2014.
    På generelt grunnlag er jeg enig med deg, men et prøvespill vil jo ikke si at han nødvendigvis blir signert. Dersom vedkommende Mendes viser seg å være en vanvittig bra fotballspiller som er tilgjengelig nå er det likevel verdt å teste han. LSK trenger sårt en spiss som er sterk i kropp, god i oppspill/ballfordelingsfasen og som er tøff i boks. Glem ikke at gode spisser er det vanskeligste å finne på markedet til en rimelig penge, da spisser som bøtter inn mål uten unntak er jævlig dyre. Ålesund brukte vel 3-4 år på å lande en spiss etter kriteriene de søkte, til tross for at de var villige til å slenge 10 millioner på bordet. At vi nå henter inn et par unge, spennende typer synes jeg er helt ok, samtidig som man bør være langt mer sikker før man velger å signere, nå som trenersituasjonen enda er uklar.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Det er vel ikke utenkelig at det er mye her vi ikke vet.

      Scenario 1: Haglund har allerede signert for neste år og ett par år til (grøss....) uten at det er meldt. Vi husker hvor lang tid det tok fra 8jørn signerte til det ble meldt.

      Scenario 2: Haglund har allerede gitt beskjed om at han ikke forlenger, men at partene er enige om at det ikke skal flagges før erstatter er klar. Dette er selvsagt bra for alle parter: Det er ro i troppen og man slipper pressen på døra og opprør på forumet.

      Scenario 3: De venter på Haglund uten en plan B.

      Med tanke på klokskap i behandlinger av tidligere overganger og ansettelser tviler jeg på at Scenario 3 er det mest sannsynlige.

      Forøvrig er det bra det letes etter spillere uavhengig av trenerspørsmålet: spillerstall, spillestil og trener skal avgjøres av sportslig utvalg. Treneren skal passe til klubben, klubben skal ikke tilpasses treneren.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • jeykey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2012
        • 452

        Opprinnelig skrevet av glasgow
        Litt of topic men alikevel.
        Hvorfor har vi en spiss på prøvespill når Haglund er i tankeboksen med hensyn til trenerjobben neste år.
        Sesongen er snart over. Blir feil om en eks trener henter spillere nå på tampen. Sesongen plasseringsmessig er jo nesten samma faan nå. 10 eller 6 plass spiller liten rolle.
        La nå en evnt erstatter stå for de fattigslige lønnskostnadene / spillerkjøp klubben har råd til for 2014.
        Er ikke en heldig situasjon for LSK. Vi veit jo hva som fort kan skje med spillere som går til en ny klubb, som plutselig får ny trener. Kan bli benken eller reservelaget det.

        Alle lag trenger dog varierte angripsspillere. Når det er sagt, så trenger jo ikke klubben be om spillerens signatur før dem veit ståa på Haglund. Men dem kan vel fint forhandle og undersøke. Er mye jobb med en overgang. Mye skal stemme før signaturen blir aktuell. Også er vel Bjarmann også sportssjef? Flere enn Haglund/ny trener som har noe han skulle sagt på Åråsen.



        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Scenario 3: De venter på Haglund uten en plan B.
        Hvorfor ikke "mens de jobber videre med en plan B" ?
        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
        - Sitat Grusom B

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Opprinnelig skrevet av glasgow
          Litt of topic men alikevel.
          10 eller 6 plass spiller liten rolle.
          La nå en evnt erstatter stå for de fattigslige lønnskostnadene / spillerkjøp klubben har råd til for 2014.
          Leste et intervju med Mathisen at det dreier seg om litt over 1 og halv million forskjell på den øverste plassen vi kan komme og 10. Mulig jeg husker feil.

          Kommentar

          • Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

            Når kommer avklaringen på trenerspørsmålet? Syns det begynner å dra ut unødvendig lenge nå!

            Kommentar

            • Jannis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 266

              Opprinnelig skrevet av Roll75
              Når kommer avklaringen på trenerspørsmålet? Syns det begynner å dra ut unødvendig lenge nå!
              I følge LSK magasinet på rb.no, så sier Haglund at en avklaring er ventet om få dager.....

              Og at han har konkrete tilbud fra Sverige.

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 433

                På tide å la han reise. Velkommen hjem Erlandsen.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Noen trenere behøver flere år på å sette sitt preg på laget, mens andre mener man trenger betydelig kortere tid! Hvilken trener har uttalt nedenstående de siste dagene?

                  – Fotball handler om resultater. Det er det vi som trenere lever av, og det er det som trekker publikum til kampene. Jeg får vondt når jeg hører trenere som snakker om at de skal bli gode neste år. I min verden handler alt om å vinne neste kamp. Som trener bør du klare å sette preg på laget du trener i løpet av to uker, fastslår han.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4112

                    Nå er det vel mye som tyder på at Haglund snart er historie på Åråsen. Det bør settes et kritisk søkelys på jobben både han og resten av ledelsen i klubben har gjort hvis det stemmer, slik det hevdes, at Marius Høibråten følger Fredrik Gulbrandsens eksempel og ser større fremtidsmuligheter i en annen norsk klubb!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3209

                      Ingen grunn til å dra ut dette lenger. Jeg ønsker gjerne Haglund god tur tilbake og krysser alt jeg har for at noe bedre er på vei inn. Hadde ikke vært meg i mot om Norling står øverst på Bjarmanns ønskeliste.

                      Kommentar

                      • Trønderkanari
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Aug 2004
                        • 84

                        Haglund har nok bestemt seg for å dra, men ikke lurt å komme med det før kampen imorgen. Vi får nok vite det på mandag!

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7092

                          Syns i grunn Haglund kan kunngjøre at han fucker off rett etter kampen i dag. Har fått nok nå.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Syns i grunn Haglund kan kunngjøre at han fucker off rett etter kampen i dag. Har fått nok nå.
                            Går det direktefly kanskje? Går an å håpe.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4384

                              Farvel Haglund....
                              ..................

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Farvel Haglund....
                                Takker han ja til ny kontrakt, er min frykt at LSK som toppklubb er ferdig. Jeg krysser fingrene for at han drar hjem. LSK er på et nivå som er skammelig.

                                Kommentar

                                • Trønderkanari
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2004
                                  • 84

                                  Haglund drar! Garantert.

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    Takk for seg.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av Trønderkanari
                                      Haglund drar! Garantert.
                                      Tipper han har pakket alt.. Men som nevnt over, blir han er det krise. Jeg har støttet han lenge, men siste månedene er det jaggu meg faretruende lite konsekvenser for store feil/mangler.. Skremmende!

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1586

                                        Uansett hvor dyktig eller udyktig Haglund er, bør han byttes ut nå. I motsatt fall starter vi neste sesong med 2000 tilskuere på Åråsen. En ny trener vil skape et glimt av håp i all elendigheten.

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          Takk for seg.
                                          Der var du jo endelig! velkommen i klubben Grusom.

                                          Dere andre er velkomne dere også, dere kommer nok etterhvert.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...