Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4112

    Fra dagens papir-VG: "Lillestrøm-trener Magnus Haglund mener han fortsatt må se seg bakover på tabellen etter tapet i Haugesund. - Bunnlagene tar mye poeng for tiden, så vi må slå tilbake allerede i neste kamp. Her er ingenting avgjort, sier Haglund."

    Fra rb.no: "– Etter at vi fikk 2-2 så vi ut som det sterkeste laget, men så slipper vi inn 3-2-målet. Vaagan Moen slipper mannen sin, og det er han som scorer, sier LSK-trener Haglund."

    Det er lenge siden jeg har hørt så klar tale fra Haglund. Det skal han ha kreditt for. Men det er kanskje fordi han har bestemt seg for å dra?
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Men, den nye treneren vi får må bare forvente kakling og klaging fra en diger syklubb uansett resultater han klarer å skaffe.
      Jeg er en så enkel sjel at jeg kun krever 100% innsats til enhver tid. Klarer man det, så er det stille fra meg.

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av Børge
        Glem det. Kommer alltid til å være syting, med mindre laget vinner 30 kamper og ikke slipper inn mål. Mulige feller ved en slik statistikk, er at man ikke spiller attraktiv fotball.

        Er langt i fra fornøyd med hvordan laget har fremstått siden tapet i semifinalen. Ser nesten ut som om laget har tatt ferien allerede. Tidvis god innsats i går, men tre tabbe-mål i mot så vinner man ikke kamper. Null press på mål en, sleivete støttepassning på mål to og assist fra Kippe på mål tre til en umarkert+upressa spiller med en skuddfot man vet er god.
        Laget som nekter å tape er blitt laget som nekter å vinne.

        Kommentar

        • Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Fra dagens papir-VG: "Lillestrøm-trener Magnus Haglund mener han fortsatt må se seg bakover på tabellen etter tapet i Haugesund. - Bunnlagene tar mye poeng for tiden, så vi må slå tilbake allerede i neste kamp. Her er ingenting avgjort, sier Haglund."

          Fra rb.no: "– Etter at vi fikk 2-2 så vi ut som det sterkeste laget, men så slipper vi inn 3-2-målet. Vaagan Moen slipper mannen sin, og det er han som scorer, sier LSK-trener Haglund."

          Det er lenge siden jeg har hørt så klar tale fra Haglund. Det skal han ha kreditt for. Men det er kanskje fordi han har bestemt seg for å dra?
          Det spiller ingen rolle hva svensken sier eller ikke sier lenger. Jeg vet en ting og det er at han ikke klarer å få skikk på spillerne og laget. Reis!!

          Kommentar

          • Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Glem det. Kommer alltid til å være syting, med mindre laget vinner 30 kamper og ikke slipper inn mål. Mulige feller ved en slik statistikk, er at man ikke spiller attraktiv fotball.
            Det er ikke resultatet på kampene som avgjør om jeg skal "syte", det er innsatsen til spillerne og den taktiske vurderinger gjort av trener. Og mener man virkelig att spillerne har gjort sitt beste til enhver tid og att haglund har gjort korrekte valg, ja da er man bare dumsnill som lukker øyene og vil ikke se på hvor jævlig dårlig LSK kan være til tider. Skal vi klappe spillerne på skulderen når dem viser null offervilje?? Skal vi geni-erklære haglund når han sitter stille på benken og ser att spillerne løper rundt på banen som ville høns som nettop har fått kappet av seg hode???

            Nei, tåler man ikke kritikk så for man bare finne seg en annen klubb enn LSK.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av Boing
              Nei, tåler man ikke kritikk så for man bare finne seg en annen klubb enn LSK.
              Stor forskjell på kritikk og ren usaklig syting.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Opprinnelig skrevet av Børge
                Stor forskjell på kritikk og ren usaklig syting.
                Ja, og enda verre er det med ren trakkassering! Sånn som i de verste hatinnleggene mot FG! Det er vel du enig i, Børge? (?)

                Den profilen som hadde noen av de verste utfallene mot FG, og også mot de som turde å stille spørsmål ved Haglunds kompetanse, har blitt slettet. Det var kanskje en klok beslutning. Samtidig opprettet du profilen din. Sikkert helt tilfeldig, men du representerer den samme avsporingen i debatten som han gjorde.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9463

                  Børge leide altså asiatiske hæckere for å få endra profil? Kreativt

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Den profilen som hadde noen av de verste utfallene mot FG, og også mot de som turde å stille spørsmål ved Haglunds kompetanse, har blitt slettet. Det var kanskje en klok beslutning. Samtidig opprettet du profilen din. Sikkert helt tilfeldig, men du representerer den samme avsporingen i debatten som han gjorde.
                    Det var ikke jeg som hacket forumet som gjorde at brukere forsvant.... Når profilen ble slettet, kunne jeg etter samtale med mod ta nytt brukernavn - noe mindre anonymt. Stil gjerne spørsmålet til moderator om det er noe mer du lurer på? Og ja, jeg står for det jeg mente/mener om FG. Hvis det er noe mer du lurer på om min person, send meg gjerne en pm. Jeg svarer alltid for meg.

                    Det er vesentlig forskjell på å stille spørsmål om Haglund og hans rolle og komme med tilnærmet utelukkende usakligheter. Hadde du lest litt mer av hva jeg skriver, så hyller jeg ikke akkurat Haglund sin jobb etter semifinalen. Prestasjonene har vært vesentlig dårligere. Man kan stille seg spørsmålet om cupfinalen var det siste målet til Haglund i LSK og om det er derfor lufta forsvunnet helt ut av laget? Forsvant Haglund sin motivasjon? Med tanke på dette, trekker jeg slutningen om at han ikke forlenger med klubben - det har jeg vært 90 % sikker på siden i sommer når MFF ryktene kom. Nå virker han til å ha tankene i MFF allerede og jeg er 100 % sikker på at han forsvinner. Forlenger han, ja da overrasker det meg stort. Ingen har slike jobbtilbud stående i lang tid, uten å takke nei - det hører i hvertfall til tilfeldighetene.

                    La meg avslutte med et klassisk Tom Nordlie sitat fra slutten av hans tid i LSK: "det de gutta her trenger, er ikke kjeft. De trenger kjærlighet." Ta meg ikke bokstavlig, det kan hende sitatet ikke er ordrett også, men det er en liten sannhet i det. Detter kompisen din på ræva, er det ikke sikkert det er kun kjeft som hjelper

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Børge leide altså asiatiske hæckere for å få endra profil? Kreativt
                    Det er sånn vi jobber på bygda. Leier østeuropeisk arbeidskraft til hus og hage. Asiatiske hackere for elektroniske problem
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      La meg avslutte med et klassisk Tom Nordlie sitat fra slutten av hans tid i LSK: "det de gutta her trenger, er ikke kjeft. De trenger kjærlighet."
                      Sa Tom Nordlie virkelig det? Phew... snakk om paradoks.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4384

                        Vi trenger ikke en rabiat som Tom Nordlie. Men det må da for faen gå ann å slå i bordet når det er nødvendig! Og det har ikke skjedd siden Nordlie og Fjørtoft var her. Siden den gang har det vært to puddingtrenere her som står der forbanna likegyldig om man taper 0-4 hjemme mot en bunnlag. Å være knallhard, men fair er en fin ting. Synes Uwe klarte det fint og jeg savner en sånn type.
                        ..................

                        Kommentar

                        • Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Jeg er en så enkel sjel at jeg kun krever 100% innsats til enhver tid. Klarer man det, så er det stille fra meg.
                          Dette går igjen som en grunn for å kritisere laget og Haglund. I går og i flere av kampene vi har tapt har det ikke i hovedsak vært innsatsen det har stått på. Tross alt har vi vært fullt på høyde i bane- og duellspillet. Det vi kan kritisere er heller maglende kynisme. Problemet er at vi ikke klarer å avgjøre eller å ta nok poeng i kamper som vipper. Vi har ikke vært gode nok til å spille på egne styrker, og brutalt utnytte svakhetene til motstanderen på en effektiv måte. Isteden har vi blitt møtt av motstandere som virkelig har gjort hjemmeleksa. Dette blir forsterket gjennom Haglunds ord om at han ikke var godt nok forberedt på norsk fotball. Dessverre har ikke denne evnen til å vippe kamper i vårt favør blitt bedret. Selv om vi har hatt mange tabber i år, er ikke det hele forklaringen.

                          Disse tabbene kommer etter at vi mister ballen og får press mot et forsvar som individuelt ikke er godt nok når det blir for mange balltap. I sum blir det kostbare feil. Sesongen under ett har Østli og Riise vært særlige eksponenter for slike ballmiss. Skal vi summere opp baklengsmål vi har sluppet inn, er manglende kynisme involvert i for mange. Tilsvarende har vi vunnet for få kamper hvor vi har slått motstanderen på grunn av taktiske virkemidler, som å tilpasse og utnytte motstanderens taktikk. Dette blir Haglunds bane for mange av de ustabile prestasjonene.

                          De andre blir organiseringen og sammensetningen av laget, med for mange halvveiskomplementære spillere og for lite kjemi i "playmakerrollen", som tross alt kanskje er lagets viktigste og vanskeligste rolle. Denne har ikke Vaagan Moen fungert godt nok i over lengre tid. Han har faktisk vært bedre som sentral midtbane. Tegn på endringer har heller ikke Haglund vist prov på - selv om en spiller som Ohi åpenbart kunne prøvd seg. Andre taktiske valg burde spesielt ha blitt gjort på hjemmebane, hvor motstanderene våre har gjort jobben på forhånd og vi har gjort minimalt med tilpasninger. Hjemmestatistikken er ryggraden for suksess for både trener og klubb. Den står til total stryk.

                          I mine øyne blir det å møte problemet i feil ende å skylde på manglende innsats. Det er rammene for å prestere som er feil. Det går ikke på honnørord som "blø for drakta", men på smartness og ferdigheter. Ingen tar medalje i eliteserien fordi de kjemper og kriger mer enn alle de andre lagene. De har gode ferdigheter, riktig system å jobbe innenfor og kynisme. Noe positivt skal Haglund selvfølgelig ha. Det er derfor mange av oss har vært usikre. Håpet er at også neste trener videreutvikler dette: Å både hente og bruke mange av våre gode ballspillere til å dominere kamper når vi funker som en enhet og får nok alternativer å spille på. Når vi har gjort det, har vi til gjengjeld vært kanongode. Dessverre altfor sjeldent og med for lite taktiske justeringer og kynisme til å få resultater.

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Takker han ja til ny kontrakt, er min frykt at LSK som toppklubb er ferdig. Jeg krysser fingrene for at han drar hjem. LSK er på et nivå som er skammelig.
                            Toppklubb. Haha. Den var god. Lsk er ingen toppklubb. Trist tragisk men sant. Vi har en lang vei å gå.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3447

                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Og det er en ukultur. Se hva som skjer i andre klubber? Aafk, FKH, Godset er klubber hvor ledelse og trenere får jobbe under lavere press. Resultatene har kommet. De to sistnevnte etter langsiktig jobbing. I LSK finnes det ikke en tøddel av tålmodighet blant mange. Som en sa, man kunne kjøpt seg tålmodighet med bedre resultater på hjemmebane - jeg tror neppe det er nok her inne eller på tribuna.
                              Etter min mening er den store forskjellen at spesielt Godset har hatt en klar ungdomslinje. Hadde Haglund fortsatt å satse på de unge spillerne våre, så hadde han fått mer tid. I stedet har han hentet inn en masse rutinerte spillere, og da øker forventningene og tiden han får blir kortere. I startelleveren vår er det kun Ringstad som er i en alder hvor vi kan forvente forbedringer. For resten er opprettholdelse av status quo det meste vi kan håpe på. Hadde vi vært med i medaljekampen i år, så hadde det vært akseptablet med tanke på rutinen laget har, men i stedet kjemper vi mot nedrykk.

                              For meg virker det som om Haglund har hatt for stor tillit til at rutinerte spillere finner løsninger, men det har ikke vært tilfelle og da virker det som om han ikke har noen klare alternativer.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Haglund og Bjarmann har hentet inn spillere. Vi har en sportsdirektørstilling i motsetning til de fleste andre. Haglund aleine har ikke ansvar for spillerne som er hentet. Det er viktig å huske hvis det igjen er slik at bare treneren forlater Åråsen og alt annet sitter igjen.

                                Med Haglunds åpenbare kunnskapsmangler om norsk fotball, langt på vei innrømmet av mannen selv, mener jeg det er overveiende sannsynlig at Bjarmann sitter med hovedansvaret for det som er hentet.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Blir helt latterlig å påstå at sportslig ledelse og klubben generelt er under eller har vært under noen som helst slags form for press. RB har rævsleika hele veien frem til i dag, supporterene har stilt lojale opp uten noen form for negativitet fra tribunen og det har vært nær sagt null interesse rundt klubben fra riksmedia.

                                  Haglund har fått full støtte fra klubben hele veien, når ting gikk "litt" trått i fjor åpnet man pengesekken for ham, og nå sitter man altså på gjerdet med lua i hånda og venter på at fyren skal bestemme seg.

                                  Om noen tror en håndfull negative innlegg på et obskurt supporterforum representerer press må de ha et nokså forvrengt virkelighetsbilde.

                                  Haglund har hatt de beste forutsetninger for å prestere i løpet av sine to år her - han har kunnet velge spillere eller i det minste stort sett fått det han har bedt om, han har hatt norges beste treningsfasiliteter, store ressurser i og rundt klubben og fullstendig ro rundt sin stilling fra et handlingslammet og tilnærmet sparkeallergisk LSK-ledelse.

                                  Kort sagt har han ingen unnskyldning.

                                  Kommentar

                                  • WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 967

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Blir helt latterlig å påstå at sportslig ledelse og klubben generelt er under eller har vært under noen som helst slags form for press. RB har rævsleika hele veien frem til i dag, supporterene har stilt lojale opp uten noen form for negativitet fra tribunen og det har vært nær sagt null interesse rundt klubben fra riksmedia.

                                    Haglund har fått full støtte fra klubben hele veien, når ting gikk "litt" trått i fjor åpnet man pengesekken for ham, og nå sitter man altså på gjerdet med lua i hånda og venter på at fyren skal bestemme seg.

                                    Om noen tror en håndfull negative innlegg på et obskurt supporterforum representerer press må de ha et nokså forvrengt virkelighetsbilde.

                                    Haglund har hatt de beste forutsetninger for å prestere i løpet av sine to år her - han har kunnet velge spillere eller i det minste stort sett fått det han har bedt om, han har hatt norges beste treningsfasiliteter, store ressurser i og rundt klubben og fullstendig ro rundt sin stilling fra et handlingslammet og tilnærmet sparkeallergisk LSK-ledelse.

                                    Kort sagt har han ingen unnskyldning.
                                    Sier på ingen som helst måte at Haglund har unnskyldinger.

                                    Men å si at Haglund har fått jobbet i fred for media og negativitet fra supportere er feil. Han har følt presset så det har holdt. Men det følger selvfølgelig med når man er trener for en klubb som Lillestrøm.

                                    Jeg tror det er så små marginer at hadde vi ikke tapt mot Godset (ufortjent) i slutten av april og fått så mange skader i mai så hadde vi ligget et helt annet sted på tabellen nå. Presset og psyken til spillerne betyr enormt mulig. Når psyken og selvtillit er på bånn så går det som regel en vei.

                                    Uansett må vel de fleste på forumet være enig at INGEN trener hadde fått arbeidsro og tillit som Deila har fått hos Godset når man ser resultatene hans de første 4 årene. Og nettopp det at han har fått holde på så lenge med Godset er grunnen til at Godset har et spill og et system som ingen andre lag i eliteserien har for øyeblikket.

                                    Må innrømme at jeg har hele tiden støttet Haglund av en eneste grunn. Og det er nettopp for at jeg tror LSK må få kontinuitet når det gjelder trener og spillestil. Skal vi bytte trener annet hvert år så får vi aldri ut den "taper mentaliteten" som sitter i veggen på Åråsen.

                                    Men ser jo nå at selv jeg håper Haglund tar sin koffert og åkar hem til Sweden.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Enig med WAK i det aller meste, men tapet mot Godset var fortjent. En forestilling som høyst lyste ambisjoner om uavgjort.

                                      Med en bedre mai, som ble spolert av en rekke skader, så ville alt sett annerledes ut. Og det hadde jeg unna Haglund!
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Haglund (og spillerne) har hatt alle muligheter til å rette opp den meget uheldige mai-måneden. Det går ikke lenger å skylde på dette!

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av vermu
                                          Haglund (og spillerne) har hatt alle muligheter til å rette opp den meget uheldige mai-måneden. Det går ikke lenger å skylde på dette!
                                          Jeg er litt lei av å høre om skadene i mai. Var det virkelig helt umulig å prestere bedre enn det vi gjorde i mai, var troppen vår virkelig så elendig at det var nødvendig å falle sammen som følge av skader?

                                          Mot Aalesund f.eks tapte vi 7-0 med følgende på banen: Udjus, Scheel, Østli, Høibråten, Andersson, Palmi, Riise, Mjelde, Ohi, Fofana og Gunersen. Hvor mange tippeligakamper har disse til sammen? Var det virkelig en helt umulig oppgave å møte Aalesund med disse? Hvor mange kamper hadde Berg et like rutinert mannskap?

                                          Kunne vi kanskje hatt større muligheter om vi hadde vært bedre til å inkludere hele troppen i pre-season og om vi var litt mer fleksible med formasjon og taktikk? Hadde det gjort en forskjell om vi hadde sluppet til høibråten i pre-season så han var mer klar til å steppe inn i tippeligaen. Burde Nordermoen sluppet til mer i pre-season når han var vår eneste backup på backen? Kunne vi vurdert å spille med tre stoppere når vi hadde tre tilgjengelige stoppere hvorav én ble sett på som en av de bedre i tippeligaen sist han spilte i en forsvars treer?

                                          Personlig er jeg lei av å høre om skadene i mai.

                                          Kommentar

                                          Working...