Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krogen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2009
    • 228

    Opprinnelig skrevet av norveggio
    Det er jo bare så altfor åpenbart at dersom Haglund (mot formodning, får vi tro) skulle finne på å bli værende, så er det kun fordi han ikke har lyktes med å finne noe bedre. I så fall blir vi eventuelt sittende med en trener som i tillegg til å være generelt dårlig (det viser jo poengsnittet hans ualminnelig tydelig), også må antas å være umotivert og egentlig ønske seg noe annet.
    Å fortsette med Haglund inn i 2014 vil være galskap og drepen for interessen og entusiasmen rundt LSK. Heldigvis er det vel mer og mer som tyder på at det ikke skjer. Jeg stusser over ledelsens dømmekraft som har tilbudt han ny kontrakt.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      Opprinnelig skrevet av krogen
      Å fortsette med Haglund inn i 2014 vil være galskap og drepen for interessen og entusiasmen rundt LSK. Heldigvis er det vel mer og mer som tyder på at det ikke skjer. Jeg stusser over ledelsens dømmekraft som har tilbudt han ny kontrakt.
      Første setningen din er mer eller mindre grunnen til at jeg nå, etter hvert, tror at nok et trenerskifte faktisk vil være fornuftig, til tross for at det kanskje ikke vil gi umiddelbare sportslige resultater, men løfte "alt" rundt (vi skal vel bl.a. reforhandle brorparten av sponsoravtalene, pluss forhåpentligvis selge +3000 sesongkort).

      Den siste setningen din, ny kontrakt fra ledelsen, tenk på når Haglund fikk tilbudet. Vi hadde ikke tapt på 7-8(?) kamper, var i køppsemi, hadde slått pengebingen fra Molde (nok en gang), spilt fotball på Lerkedal som vi aldri har gjort før, det var tilsynelatende noe på gang (det tror jeg de aller fleste mente på det tidspunktet - jeg snakka hvert fall med mange Haglund-hatere som på det tidspunktet faktisk hadde gjort helomvending).
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av andee
        Første setningen din er mer eller mindre grunnen til at jeg nå, etter hvert, tror at nok et trenerskifte faktisk vil være fornuftig, til tross for at det kanskje ikke vil gi umiddelbare sportslige resultater, men løfte "alt" rundt (vi skal vel bl.a. reforhandle brorparten av sponsoravtalene, pluss forhåpentligvis selge +3000 sesongkort).

        Den siste setningen din, ny kontrakt fra ledelsen, tenk på når Haglund fikk tilbudet. Vi hadde ikke tapt på 7-8(?) kamper, var i køppsemi, hadde slått pengebingen fra Molde (nok en gang), spilt fotball på Lerkedal som vi aldri har gjort før, det var tilsynelatende noe på gang (det tror jeg de aller fleste mente på det tidspunktet - jeg snakka hvert fall med mange Haglund-hatere som på det tidspunktet faktisk hadde gjort helomvending).
        Jeg ser den, men det var bare et tidsspørsmål før vi gikk inn i dårligere tider. At vi tapte mot Hønefoss hjemme og røyk ut for Molde i cup'en var ingen bomber, snarere varslede ulykker.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Opprinnelig skrevet av andee
          var i køppsemi, hadde slått pengebingen fra Molde (nok en gang),
          Det var moro å være i cupsemien, men noen gigantisk prestasjon var det vel ikke akkurat. Seier mot start på bortebane er vel den eneste kampen på vei til semien det ikke hadde vært veldig pinlig om vi tapte:

          Skedsmo - Lsk 0-4
          Grorud - Lillestrøm 2-4 etter ekstraomganger
          Kvikk Halden - Lillestrøm 0-2
          Lillestrøm - Bryne 2-0
          Start - Lillestrøm 0-1

          Molde møtte vi heldigvis 2 ganger mens de ble slått av alle. Hadde vi møtt dem på mindre gunstige tidspunkt hadde vi fort rykka ned i år.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Ingen lag takler mindre, ingen lag avslutter færre angrep og ingen lag omsetter færre sjanser i mål. Tre statistikker vi havner dårligst ut på, men det er sikkert en del flere å ta av der vi er uakseptabelt langt nede om ikke helt sist. Mulig Haglund er godt likt, men noe skurrer, det hersker en resignasjon.

            Mulig Haglund også har lært mer enn han har lært bort.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Ingen lag takler mindre
              Er det egentlig så negativt? Hva ligger i begrepet "takle" her?

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Det var moro å være i cupsemien, men noen gigantisk prestasjon var det vel ikke akkurat.
                Alltid en stor prestasjon komme til i køppsemien, da kun fire lag av potensielt 25 eller så greier det pr. år. Det var utrolig stas å slå Haugesund i 07, selv om vi garantert spilte tre ganger bedre fotball f.eks. borte mot RBK i år (i køppen spiller det sjelden noen rolle hvem man slår, men noen ganger spiller det en ekstra rolle hvem man taper for, det er hvert fall min mening).
                Last edited by andee; 23.10.2013, 12:51.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Er det egentlig så negativt? Hva ligger i begrepet "takle" her?
                  Ikke godt å si, ingen forklaring. Men laget mangler jo generell duellkraft og spillerne har en tendens til å rygge i en mot en-situasjoner istedenfor for å stå opp. Vi lager også det jeg mener er mange helt unødvendige frispark, spesielt på feilvendte spillere, og Palmi er blant dem som lager flest frispark av alle i ligaen. Samtidig får vi altså veldig få gule kort, med PVM som unntaket.

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Opprinnelig skrevet av krogen
                    Jeg ser den, men det var bare et tidsspørsmål før vi gikk inn i dårligere tider. At vi tapte mot Hønefoss hjemme og røyk ut for Molde i cup'en var ingen bomber, snarere varslede ulykker.
                    Det kan du si, men samtidig var matchen mot Molde et bevis på hva som kan bo i laget, når det meste ligger til rette (det som ikke lå til rette, var Hoseths høyrebeinsdrømmetreff som han kanskje ikke engang gjør hvert femte år, en ukonsentrert Udjus og et par brente sjanser på nivå med Udjus' glipp).

                    De nøytrale var enige om at Fugla var det beste laget, og de 3-5000 innafor portene som kun nå og da går på Åråsen, hadde sett en fantastisk fotballkamp. Det er de LSK må treffe oftere og bedre, ikke oss på forumet/de som hvert år uansett ser 20-25 kamper live, og akkurat den kvelden traff klubben faktisk ganske mange av dem. Alle kom jo ikke igjen neste kamp, det så vi jo, og forventa heller ikke, men det handler om stein for stein, en serie med tiltak og mer eller mindre heldige treff og avgjørelser som får klubben ordentlig på beina igjen.

                    PS: Drillo var forresten på kampen, sammen med nærmest stinn brakke av mer eller mindre betydeligheter i norsk fotball, og gjorde som han alltid gjør på kamper, når han ikke sitter på trenerbenken, gikk hjem etter 80 min.
                    Last edited by andee; 23.10.2013, 12:54. Begrunnelse: Drillo-tillegg
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3447

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Dette er bare tull. Godset har hentet Thomas Sørum (30), Jørgen Horn (26), Jarl Andre Storbæk (35), Simen Brenne (32), Mounir Hamoud (27), Lars Iver Strand (30) og Peter Kovacs (35) de siste to årene.
                      Av disse er det vel kun Horn og Stobæk som er i førsteelleveren? Kovacs har spilt en del, og Brenne noe mindre, i hvertfall i de kampene jeg har sett. Strand og Sørum har jeg ikke sett, men husker at de ble hentet i sin tid.

                      Det virker fort gjort å glemme Kwarasay og Kamara som også har spilt flere år i klubben. At Godset har fått til et vellykket samarbeid med City kan da ikke telle imot dem? Jeg ser at de har leid inn flere ungdommer derifra, men skal vi få kjeft fordi vi leide inn Elyonussi og HN i sin tid?
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3500

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Av disse er det vel kun Horn og Stobæk som er i førsteelleveren? Kovacs har spilt en del, og Brenne noe mindre, i hvertfall i de kampene jeg har sett. Strand og Sørum har jeg ikke sett, men husker at de ble hentet i sin tid.

                        Det virker fort gjort å glemme Kwarasay og Kamara som også har spilt flere år i klubben. At Godset har fått til et vellykket samarbeid med City kan da ikke telle imot dem? Jeg ser at de har leid inn flere ungdommer derifra, men skal vi få kjeft fordi vi leide inn Elyonussi og HN i sin tid?
                        Kovacs var fast inntil Kamara kom tilbake. Strand forsvant ut igjen etter en sesong mens Sørum har vært skadet siden tidlig i sesongen.
                        Poenget var uansett at de fleste unge spillerne de har som faktisk holder høyt Tippeliganivå er de som er hentet fra Man City på lån. Det skal ikke brukes mot de, men de skal heller ikke ha æren for utviklingen av disse.
                        Dette er spillere som er blant de største talentene i verden i sin årsklasse og kommer til Norge med Tippeliganivået langt inne allerede. For de er Tippeligaen bare det samme som ett utlån til 2.divisjon eller Adeccoligaen er for de største Norske talentene. Ibrahim hadde f.eks spilt Premier League kamp for Man City allerede før han kom til godset.
                        Tarik og HN var positive i LSK, men først og fremst som bidragsytere der og da, ikke som en del av vår langsiktige tankegang.

                        Utenom disse har ikke godset vært noe bedre enn oss til å utvikle egne spillere de siste årene. Vi har forøvrig solgt flere spillere til utlandet enn de har gjort siden Ronny Deila kom til klubben.

                        Det beste eksempelet kommer du egentlig opp med selv her.Strømsgodset mistet egenutviklede Ola Kamara etter forrige sesong fordi de ikke ville innfri ønsket hans om å komme opp på lønnsnivå med de andre etablerte spillerne i godset. Istedenfor hentet de inn rutinerte Thomas Sørum som krever enda mer, men ender opp med å leie tilbake Ola Kamara pga skader på erstatteren som omtrent alene har skutt de tilbake i gullkampen. Nå har jo Ole Kamara tatt flere steg på ett halvt år i utlandet enn han gjorde i løpet av hele sin tid i godset, så det er ingen tvil om at de også fikk tilbake en bedre spiller enn de slapp i fjor.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Sorry, men dette er bare tull. Å skylde på skader for de katastrofale resultatene i mai holder ikke. Greit at laget blir noe svekket, men ikke til en slik grad at de resultatene vi hadde på noe måte kan forsvares. 11-eren vi stilte mot Aalesund besto av spillere med betydelig rutine og evner, den eneste som kan betegnes som en reell fersking i den kampen er Høibråten. Haglund har tilgode å stille med et like ung lag som snittalderen til Henning, selv i den verste skadeperioden, og han har levert bortimot like svake resultater: Han har rett og slett ikke noe å gjemme seg bak.
                          Nå ble vel først og fremst Aalesund-kampen drøftet i mitt innlegg som du refererte til. Om du mener skader på 3 av de 4 faste i forsvarsrekka ikke er en unnskyldning for at vi leverte elendig i den kampen, får det være min mening. Jeg mener det ikke er tull, og jeg tipper ganske mange fotballtrenere ville sagt seg enig i en slik påstand. Jeg utfordrer deg til å finne en kamp under Henning hvor vi stilte med en dårligere backrekke.

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel

                          Antall kamper bak (per i dag):

                          K. Udjus 87
                          I. Scheel 54
                          A. Østli 143
                          M. Høibråten 20
                          J. Andersson 127
                          P. Pálmason 133
                          B. Riise 199
                          E. Mjelde 235
                          O. Omoijuanfo 55
                          M. Fofana 21
                          F. Gulbrandsen 65
                          Snitt: 104
                          Trekk gjerne i fra 10 kamper per spiller, i og med at det har fortsatt blitt spilt fotball siden den kampen. 90 kamper i snitt på toppnivå i startelleveren: redusert og urutinert? Tror ikke det.
                          Jeg regner med at du da også inkluderer den danske ligaen for å trekke inn Østlis kamper. Alternativt sitter du på andre tallkilder enn meg om hans fortid. Jeg synes ikke statistikken din sier veldig mye likevel. Johan har over 100 kamper i Tippeligaen, men hvor mange som venstreback? Isak Scheel har "rutine", men er en elendig fotballspiller. Faktisk så dårlig at ingen vil ha han selv om vi har prøvd å gi han bort, nå får han "studielønn". Ikke Haglunds signering, forøvrig. Høibråten hadde noen få innhopp for A-laget + noen kamper på venstreback på Strømmen på utlån ifjor. Østli den eneste med solid rutine i sin vante posisjon. Det er forsvarsrekka som har vært diskutert og den som er interessant. Det er klart at det drar godt opp snittet med to midtbanespillere med ca 200 kamper, men det endrer ikke faktumet at forsvarsrekka bestod delvis av urutinerte og delvis dårlige fotballspillere som ikke har noe i en Tippeliga-tropp å gjøre. Det har Haglund bevist at han har sett ved å forsøke og kvitte seg med Scheel i halvannet år.

                          Jeg er helt enig med deg i at Henning har stilt med yngre og mer urutinert mannskap og oppnådd tilsvarende resultater. Det vil si en haug av tap. De fleste er enige i at mai-perioden var ræva, det er uenighet om det ble bedring fra juli - sept, mens det stort sett er enighet om at den siste halvannen måneden har vært trist, med unntak av Molde-kampen i cupsemi som var rimelig bra og hvor vi var uheldige som ikke fikk cupfinalebillett. Ja, at Hoseth sleiver inn ei perle i krysset med skeiva på overtid er uflaks.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Nå ble vel først og fremst Aalesund-kampen drøftet i mitt innlegg som du refererte til. Om du mener skader på 3 av de 4 faste i forsvarsrekka ikke er en unnskyldning for at vi leverte elendig i den kampen, får det være min mening. Jeg mener det ikke er tull, og jeg tipper ganske mange fotballtrenere ville sagt seg enig i en slik påstand. Jeg utfordrer deg til å finne en kamp under Henning hvor vi stilte med en dårligere backrekke.

                            Selvsagt svekker det laget, men ikke slik at det unnskylder hverken Åleby eller summen av de andre resultatene i Mai.

                            Tja, Tokstad og Ringstad på backene mot Bart i 2010 var vel ikke akkurat en spesielt slagkraftig forsvarsrekke.


                            Jeg regner med at du da også inkluderer den danske ligaen for å trekke inn Østlis kamper. Alternativt sitter du på andre tallkilder enn meg om hans fortid. Jeg synes ikke statistikken din sier veldig mye likevel. Johan har over 100 kamper i Tippeligaen, men hvor mange som venstreback? Isak Scheel har "rutine", men er en elendig fotballspiller. Faktisk så dårlig at ingen vil ha han selv om vi har prøvd å gi han bort, nå får han "studielønn". Ikke Haglunds signering, forøvrig. Høibråten hadde noen få innhopp for A-laget + noen kamper på venstreback på Strømmen på utlån ifjor. Østli den eneste med solid rutine i sin vante posisjon. Det er forsvarsrekka som har vært diskutert og den som er interessant. Det er klart at det drar godt opp snittet med to midtbanespillere med ca 200 kamper, men det endrer ikke faktumet at forsvarsrekka bestod delvis av urutinerte og delvis dårlige fotballspillere som ikke har noe i en Tippeliga-tropp å gjøre. Det har Haglund bevist at han har sett ved å forsøke og kvitte seg med Scheel i halvannet år.

                            Jeg er helt enig med deg i at Henning har stilt med yngre og mer urutinert mannskap og oppnådd tilsvarende resultater. Det vil si en haug av tap. De fleste er enige i at mai-perioden var ræva, det er uenighet om det ble bedring fra juli - sept, mens det stort sett er enighet om at den siste halvannen måneden har vært trist, med unntak av Molde-kampen i cupsemi som var rimelig bra og hvor vi var uheldige som ikke fikk cupfinalebillett. Ja, at Hoseth sleiver inn ei perle i krysset med skeiva på overtid er uflaks.
                            Den danske ligaen er inkludert.

                            At Scheel er ræva er å ta i. Han ble ræva etter at han kom - han leverte solid i Saftbygda.
                            At Johan har få kamper på backen unnskylder da ikke Haglund - det var han som plasserte han der, selv om han hadde Mjelde på banen, som man vet behersker backplassen. Taktisk genistrek der altså.

                            Men, vi er jo enige - Halgund har, på tross av å ha skiftet ut hele troppen, levert like svakt som Henning, som hadde et juniorlag og noen pensjonister tilgjengelig.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Trønderkanari
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Aug 2004
                              • 84

                              Ifølge svenske SVD er Haglund så godt som klar for Malmø FF.

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4384

                                Opprinnelig skrevet av Trønderkanari
                                Ifølge svenske SVD er Haglund så godt som klar for Malmø FF.
                                Takk faen. Tror jeg hadde tatt repern hvis han plutselig hadde blitt en sesong til.
                                ..................

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  Haglund går. Garantert.

                                  Kommentar

                                  • lars p
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Nov 2005
                                    • 190

                                    Opprinnelig skrevet av ON
                                    Haglund går. Garantert.
                                    Da bør det presenteres på møtet for sesongkortinnehaverne på Åråsen i kveld ! på tide med en avklaring nå

                                    Kommentar

                                    • Trønderkanari
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2004
                                      • 84

                                      Så kan man undre seg hva 99 % sikre champions league klare Malmø ser i vår svenske venn..

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3209

                                        Opprinnelig skrevet av Trønderkanari
                                        Så kan man undre seg hva 99 % sikre champions league klare Malmø ser i vår svenske venn..
                                        De har kanskje et behov for å dempe entusiasmen rundt klubben? Eller kanskje de er forbannet på de raske overgangene Norling står for og ønsker posession på egen halvdel for enhver pris?

                                        Kommentar

                                        • Kay
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 763

                                          Opprinnelig skrevet av Trønderkanari
                                          Så kan man undre seg hva 99 % sikre champions league klare Malmø ser i vår svenske venn..
                                          Kanskje de ser etter en trener som passer spillermateriale deres og deres måte å spille fotball på, og som kjenner svensk fotball.

                                          Det er jo uten tvil at Haglund ikke var forberedt på og har brukt tid på å tilpasse seg Norsk fotball.

                                          Kommentar

                                          Working...