Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Errevs
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jun 2005
    • 200

Enorm nedtur om han blir.

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Opprinnelig skrevet av G-Man
      her har du hele essensen av problemet meget presist beskrevet. jeg hadde gleden (nok en gang) av å se Dortmund her om dagen. Himmel og hav! De forsvarer seg med konstant press på ballfører over hele banen. Et godt lag som Arsenal fikk stort sett aldri tid til å gjøre noe konstruktivt. Hver gang en Arsenalspiller fikk ballen hadde han en Dortmundspiller på leggspillet umiddelbart. Når Dortmund fikk ballen gikk det lynhurtig fremover, gjerne med 5-6 mann, som med smarte kryssløp gjorde det nesten umulig for Arsenal å ta dem ut. Fantastisk fotball, helt etter mitt hjerte, og omtrent så langt fra Haglunds LSK anno 2013 det er mulig å komme.
      Kanskje også verdt å nevne at Dortmund, sammen med resten av tysk fotball, var mer eller mindre i dvale i nærmere 10 år, omtrent siden begynnelsen av årtusenskiftet og fram til 2011. Gjengangsmelodien var en revolusjonering av ligaen hvor man byttet ut dyre utlendinger og satset i større grad på ungdomsakademiene for å hente opp egne spillere. Det tok mange år, men har høstet gode frukter i dag. I LSK får man ca 6 måneder før man blir hengt for manglende resultater. Endringen som skjer i Norge nå, og som startet i 2009/2010, er ikke helt ulik hva som skjedde i Tyskland for ca 10 år siden. Har man tålmodighet kan det være norsk fotball om 5-6 år får et løft som resultat av at mange unge har fått sjansen tidlig og at ungdomsakademiene har blitt bedre. Det er uansett håpløst å sammenligne norsk fotball med noen av de store ligaene, forskjellen både fysisk og teknisk er utrolig stor.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Hvilken endring? Den Berg startet ved å fornye stallen, eller den Haglund snudde ved å forgubbe den igjen?
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          I LSK får man ca 6 måneder før man blir hengt for manglende resultater.
          Problemet er jo at man ansetter en trener som er kjent for basere sin fremgang på å hente hjem gamle proffer. Burde aldri vært ansatt, spesielt ikke etter ungdomsfokuset under Berg.

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

Jeg skjønner hvorfor Haglund jages av Malmø når Smerud i svensk presse omtales som en suksesstrener http://www.fotbollskanalen.se/allsve...os-tips/#cmore

Kommentar

• junior
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 492

Opprinnelig skrevet av KFL41
              Jeg skjønner hvorfor Haglund jages av Malmø når Smerud i svensk presse omtales som en suksesstrener http://www.fotbollskanalen.se/allsve...os-tips/#cmore
              Jaja, kanskje det er noe i alle disse svenskevitsene?
              ------- Forza Fugla! -------

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av LS89
                Men for faen da: http://www.nrk.no/sport/fotball/hagl...ale-1.11315969
                – Gode sjanser for at jeg blir i LSK
                Om han regner sjansene vedrørende dette på samme måte som han regner LSK sjanser i kamp, så vil jeg vel si det er store sjanser for at vi slapp han i 2014.. Tror han er ville sagt det samme selv om halve navnet hans sto på kontrakten til en annen klubb! Så lenge det ikke er offentlig hva han velger vil han skjule dette så godt han kan!

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

He's got a 50/50 chance of staying, but there's only a 10% chance of that.

Kommentar

• Holterkanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 590

Håper Haglund fornyer, kontinuitet ser man av 1. Og 3. Plass på tabellen at slår alt annet.

HAGLUND MÅ BLI!!!

Kommentar

• Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2564

Står mellom LSK og Elfsborg. MFF trolig ute av bilde. Dette melder rb.no i kveld. Avgjørelsen meddeles LSK antageligvis i morgen og senest innen kampen mot TIL.
                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Opprinnelig skrevet av reka
                        Problemet er jo at man ansetter en trener som er kjent for basere sin fremgang på å hente hjem gamle proffer. Burde aldri vært ansatt, spesielt ikke etter ungdomsfokuset under Berg.
                        Jeg kjenner ikke godt nok til hvilke spillere som tok stegene opp på a-laget under Haglund i Elfsborg, men husker at jeg leste dette i forbindelse med sparkingen av Jørgen Lennartsson, og stusser over at en mann som kun baserer seg på å hente hjem gamle proffer får slike skussmål:

Lennartsson var kanske ingen bra tränare för Elfsborg.
                        Det där guldet de vann hade ju sitt pris. Laget som arbetat mest långsiktigt av alla i Sverige med att utveckla sina spelare, att ha en konstruktiv, kreativ spelidé, valde att välja bort den.
                        Det sas då att man bara kompletterade en befintlig tanke med ett stråk cynism, att det var därför man vann. Men på sikt var det inte längre så. Elfsborg hade blivit ett lag som alla andra, de fanns inte längre några väsensskilda lag mellan hur de spelade fotboll och hur, låt säga, Öster gjorde det.
                        I en miljö som Borås, där man sjunger läktarramsor om att bollen ska spelas på marken, var det ett problem.

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3263

Blir han nå, spesielt etter å ha vinglet så lenge, blir det en enorm nedtur i forhold til neste sesong. Jeg har så lenge LSK har vært mitt lag gått til hver ny sesong med glede og forventning. Ja, jeg har ofte blitt skuffet, men det kommer da ikke til å skje neste år. Med Haglund i sjefsstolen i 2014 vil jeg for første gang gå inn i en sesong helt uten håp og forventninger. Med Haglund i 2014 vil alt annet enn nedrykk bli en stor positiv overraskelse.

Kommentar

• LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3410

Ser ut som han ender opp med oss, hvorfor skal han rykke frem til start og begynne på nytt i Elfsborg hvis Mff er uaktuelt?

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4397

Blir skuffa selv hvis han blir. 2 år med vanvittige ustabile prestasjoner, der bunnivået ikke ligner grisen. Sliter med å se hvordan vi skal bli så mye bedre i den tredje sesongen. Isåfall må vi få inn en klassespiss, men er det noen som vil fortsette å investere med Haglund ved roret? I tillegg MÅ han legge om stilen sin til en litt mer direkte en. Tippeligaen er jalla og Hawaii. Man kan ikke unngå å ta kontringer og sette litt fart når vi vinner ball. Fortsetter vi i samme sporet så blir neste sesong en ny kamp for å overleve.
                              ..................

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2564

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Med Haglund i 2014 vil alt annet enn nedrykk bli en stor positiv overraskelse.
                                Da snakker vi om lavt forventningspress på Haglund i 2014
                                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Da snakker vi om lavt forventningspress på Haglund i 2014
                                  Neppe, alt fra første treningskamp kommer det til å koke her inne om resultater eller spill ikke sitter. Presset vil nok være mye større på ledelsen også, som re-signerer Haglund, om ikke umiddelbar fremgang skjer fra og med dag 1, 2014.

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    I tillegg MÅ han legge om stilen sin til en litt mer direkte en. Tippeligaen er jalla og Hawaii. Man kan ikke unngå å ta kontringer og sette litt fart når vi vinner ball.
                                    Akkurat dette tror jeg han selv også ønsker hvis man skal tro det han sa i det store trenerintervjuet i nettavisen. Jeg tror ikke han er fornøyd med at vi ikke utnytter flere overganger enn det vi har lykkes med til nå. I de beste kampene denne sesongen har vi først og fremst lyktes bra med dette, og har balansert bra mellom ballbesittende og direkte spill i perioder.

Jeg håper i motsetning til deg at han blir i klubben på en ny 2-årskontrakt, og at vi for en gangs skyld kan ta en sjanse på at kontinuitet og tro på eget spill kan være nøkkelen over tid. Vi har uansett kastet bort 7 år med ræva resultater og lite oppløftende spill, så å investere 2 år til har vi råd til.

Er enig med deg i at det må en ny spiss inn i stallen, og det kan jo godt hende at det er noen sånne krav Magnus Haglund har stilt for å fortsette.

Kommentar

• knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9539

Hvis Haglund skriver ny kontrakt, må han ha fått garantier om midler til nye spillere. Ser ingen anna grunn for at han skal gidde å signere. Den underpresterende gjengen vår får'n jo ikke max ut av.

Kommentar

• Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Akkurat dette tror jeg han selv også ønsker hvis man skal tro det han sa i det store trenerintervjuet i nettavisen. Jeg tror ikke han er fornøyd med at vi ikke utnytter flere overganger enn det vi har lykkes med til nå. I de beste kampene denne sesongen har vi først og fremst lyktes bra med dette, og har balansert bra mellom ballbesittende og direkte spill i perioder.

Jeg håper i motsetning til deg at han blir i klubben på en ny 2-årskontrakt, og at vi for en gangs skyld kan ta en sjanse på at kontinuitet og tro på eget spill kan være nøkkelen over tid. Vi har uansett kastet bort 7 år med ræva resultater og lite oppløftende spill, så å investere 2 år til har vi råd til.

Er enig med deg i at det må en ny spiss inn i stallen, og det kan jo godt hende at det er noen sånne krav Magnus Haglund har stilt for å fortsette.
                                        Kan vanskelig se for meg at Haglund er fornøyd med måten vi har utnyttet overgangene våre på. For meg virker det tydelig at vi ikke fungerer spesielt godt i kontringsspillet når vi har en hengende spiss som til de grader er temposvak, hovedsaklig i forflytninga av beina, men heller ikke pasningsfoten er hurtig nok til at vi omstiller raskt nok. Samtidig spiller vi også bare med 1 hurtig kant, da Palmi er for treig i overgangsspillet. Det gjør at vi i praksis bare kan angripe med ballfører, som ofte er Vaagan Moen, midtspiss og Fofana/Ohi/Erling på den andre kanten. Det blir for tynt framover.

Jeg håper inderlig at Tromsø rykker ned og at vi gjør et solid forsøk på å sikre oss Ondrasek som jeg tror vil være en perfekt midtspiss-type for oss. Målscorer, råsterk i kroppen og riktig alder. Samtidig håper jeg vi henter en hengespiss som er bedre i mellomrommet. Jeg vil heller ha Vaagan Moen ned på midten, jeg håper Haglund ser at vi har for lite sting i angripet når vi skal sette kontra. At han er bevisst på mangel på tyngde i boksen er jeg 100% sikker på.
                                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Handler ikke bare om spillere for min del, handler om en revamp av hele klubben. Norling er superpopulær i MFF, ikke først og fremst pga. sportslig suksess, men måten han dyrker frem juniorsatsinga. Og når man tenker over det, hvis dette virkelig er noe Haglund kan ta over og velger å si nei til, så er det altså klubben som har dyrket det som akkurat nå er verdens beste spiller. Drøyt!

Fortsetter Haglund skjer det med en splittet LSK-opinion. Det blir nok også gjort grep som vil gjøre det lettere for de fleste å gå inn i en ny sesong med en mer optimistisk innstilling, men jeg håper først og fremst det er sunne og målretta trekk som sikrer en langsiktig gevinst. Som Totti er inne på, vi har ligget i grøfta så lenge uansett, tåler greit et par-tre tråkiga år til hvis det er noe man kan tro på som det settes i gang med.

Kommentar

Working...