Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7135

Har ikke tall på dette, Totti, men Ohi har vel fått vesentlig mindre spilletid enn han fikk i fjor? Situasjonen til Ødegård er jo også en klar pekepinn. Mediokre prestasjoner får ikke konsekvenser for de etablerte spillerne. Osvolds meritter i 3. divisjon i år burde i det minste kvalifisert til en del innhopp i de mange kampene der vi har stanget og stanget uten å komme noen vei. I stedet har Helstad og Knudtzon lagt beslag på alt av spilleminutter, selv om ingen av dem har levert på et akseptabelt nivå. Osvold har en evne til å score mål som kan bære ham langt, og som vi absolutt ikke kan kaste bort.

Scenarioet er at Haglund får en ny toårskontrakt. Ser fram til å lese forumet etter at vi spiller 0-0 hjemme mot Ranheim midt i juni og okkuperer den viktige 12. plassen. Syns han har fått nok sjanser og ikke innfridd.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
      Torgeir Bjarmann og Frode Kippe sa tydelig på sesongkortholdermøtet at de ville ha med Haglund videre, det holder for meg.
      Majoriteten av tyskere ville ha med Adolph videre i 38 også. Det var vel ikke automatisk noen god avgjørelse fordet?
      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4263

Opprinnelig skrevet av Totti21
        Dette kan i alle fall kalles antagelser.
        Det har du jo rett i!

Det er ingenting som tyder på at Magnus Haglund har hatt noen negativ innvirkning på disse spillerne sine valg. Snarere tvert i mot når det kommer til Marius Høibråten, mens Fredrik G nok hadde vært tapt uansett om Pep Guardiola hadde forført han med tiki-taka så lenge pengene fantes ett annet sted.
        Er dette antagelser, for ikke å si rene spekulasjoner, hentet ut fra ingenting? Så definitivt!

Tar for øvrig ikke stilling til den debatten der (gjesp), men det får da være måte på å møte seg sjøl i døra!

God - og saklig - debatt videre!
        Elska þetta félag

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Det har du jo rett i!

Er dette antagelser, for ikke å si rene spekulasjoner, hentet ut fra ingenting? Så definitivt!

Tar for øvrig ikke stilling til den debatten der (gjesp), men det får da være måte på å møte seg sjøl i døra!

God - og saklig - debatt videre!
          Jeg sier at det er mer som tyder på at Magnus Haglund ikke har hatt en negativ innvirkning på Marius Høibråten enn at han har hatt det basert på hans egne uttalelser, der han skryter av Svensken. Det betyr ikke at det er sånn, men det er udiskutabelt at det er mer som tilsier at han mener det, enn at han skryter av han uten å mene det.
          Ift Fredrik G, så har jeg ikke peiling på om Magnus Haglund har hatt en negativ innvirkning, men det er jo bekreftet fra flere at han lønnsmessig var godt tjent med å bytte klubb.

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
            Torgeir Bjarmann og Frode Kippe sa tydelig på sesongkortholdermøtet at de ville ha med Haglund videre, det holder for meg.
            Ingen av dem betaler for å se LSK.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4263

Jeg sier at det er mer som tyder på at Magnus Haglund ikke har hatt en negativ innvirkning på Marius Høibråten enn at han har hatt det basert på hans egne uttalelser, der han skryter av Svensken. Det betyr ikke at det er sånn, men det er udiskutabelt at det er mer som tilsier at han mener det, enn at han skryter av han uten å mene det.
              Ift Fredrik G, så har jeg ikke peiling på om Magnus Haglund har hatt en negativ innvirkning, men det er jo bekreftet fra flere at han lønnsmessig var godt tjent med å bytte klubb.
              For å ta det siste først: FG brukte jo selv Solskjær som argument, så at treneren spilte en rolle for ham, synes udiskutabelt.

Marius til rb.no i dag: "– Samtalen jeg hadde med Ronny Deila var spennende, og mitt inntrykk er at de er flinke med unge spillere i Godset." Dette må jo også tolkes dithen at treneren - og det han sa - spilte en rolle for Marius.

Bjarmann sa til rb.no etter at Marius' overgang var klar: "Nå er det trenere som Ronny Deila og Ole Gunnar Solskjær som er flinke til å trekke til seg spillere. Jeg håper LSK kommer tilbake i den posisjonen etter hvert."

Jeg forstår ikke at det kan tolkes på annen måte enn at treneren spilte en rolle både for FG og MH. Bjarmann mener jo det samme. Da må vi kunne påpeke det og drøfte det, og ikke late som om verden er helt annerledes enn den viser seg å være. Så kan vi sikkert mene at de har pumpet våre tidligere gutter fulle med falske løfter, men de klarte uansett å overbevise dem.

Det er relativt uinteressant å drøfte om Marius (og FG) gjorde "riktige" valg eller om hvor høy moral de har eller ikke, eller om hvor liten klubbfølelse de har. Det som betyr noe, er hvordan de "tror" fremtiden i den nye klubben blir. Sammenligningsgrunnlaget de har for denne "troen" på en bedre fremtid et annet sted, er jo det de selv har opplevd under Haglund.
              Elska þetta félag

Kommentar

• Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Jeg forstår ikke at det kan tolkes på annen måte enn at treneren spilte en rolle både for FG og MH. Bjarmann mener jo det samme. Da må vi kunne påpeke det og drøfte det, og ikke late som om verden er helt annerledes enn den viser seg å være. Så kan vi sikkert mene at de har pumpet våre tidligere gutter fulle med falske løfter, men de klarte uansett å overbevise dem.
                Jeg håper du også ser en forskjell på om vår trener har hatt en negativ innvirkning på deres valg, eller om en tidligere Manchester United spiller og Norges mest hypede trener ift spillerutvikling har hatt en positiv effekt? Selvfølgelig har de hatt en innvirkning, men tror du ikke Fredrik hadde blitt i LSK om han her hadde fått 6000,- mer i måneden enn i Molde? (Ja, spekulasjoner igjen...)
                Min påstand er uansett at penger (dessverre) har størst betydning for de fleste spillere, så følger mulighetene til å vinne noe, treningsforhold og til syvende og sist den minst konstante faktoren, nemlig treneren som i gjennomsnitt er i en klubb 2-3 år.

Kommentar

• ynnor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 857

Hvis han skal svare i dag så må han jo ha gjort det alt nå. Makan til vingling og ubesluttsomhet På tide å vise ansvar

Kommentar

• Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

Kom nå med et svar da Hag., slik at vi vet om vi har noe og se fram til!

Kommentar

• Bukkenbruse
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 515

Dette kan i alle fall kalles antagelser. Det er ingenting som tyder på at Magnus Haglund har hatt noen negativ innvirkning på disse spillerne sine valg. Snarere tvert i mot når det kommer til Marius Høibråten, mens Fredrik G nok hadde vært tapt uansett om Pep Guardiola hadde forført han med tiki-taka så lenge pengene fantes ett annet sted.

I VG trekker Høibråten frem at han blir eneste venstrebeinte midtstopperen i stallen til Godset...dette er vel et lite spark til Haglund som ganske tydelig har stått frem med at han vil ha en venstrebeint og en høyrebeint stopper på laget. Med Kippe i stallen er da skade/karantene på Kippe den muligheten Høibråten har til å spille tippeligafotball på favorittplassen de neste 2 sesongene.

I tillegg trekker han frem dette med 2.laget sin divisjon....det kan man ikke laste Haglund for, men faen meg utrolig at ikke klubben klarer å stable på beina en gjeng som vinner en dårlig 3.divisjonsavdeling. Tipper Brummundal går rett ned i 3. igjen neste år..de holder ikke akkurat veldig godt nivå spør du meg.

Kommentar

• Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

Ref nyhetstråden så svarer ikke gubben i dag.. Be han reise hjem a Bjarmann!

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4397

Faen meg totalt useriøst det greiene her.
                          ..................

Kommentar

• Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Om vi ikke får et svar innen søndag, så bør du Bjarmann, sette en frist til mandag kl 12. Om han ikke klarer bestemme seg, så får det være Haglunds lost.

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6104

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                              Om vi ikke får et svar innen søndag, så bør du Bjarmann, sette en frist til mandag kl 12. Om han ikke klarer bestemme seg, så får det være Haglunds lost.
                              Han skal gi svar før kampen mot Tromsø. Ingen grunn til å gi han noen ny frist på mandag.

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6104

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                I tillegg trekker han frem dette med 2.laget sin divisjon....det kan man ikke laste Haglund for, men faen meg utrolig at ikke klubben klarer å stable på beina en gjeng som vinner en dårlig 3.divisjonsavdeling. Tipper Brummundal går rett ned i 3. igjen neste år..de holder ikke akkurat veldig godt nivå spør du meg.
                                Enig i at Haglund ikke kan lastes for det. Men de mest ivrige Haglund-kritikerne vil kanskje mene at prestasjonene kunne vært bedre i 3.div om gode prestasjoner der ble belønna. F.eks om man fikk noen innhopp på a-laget om man putta 36 mål i 3. div.

Kommentar

• ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

Snakk om å leke butikk. La han gå la han gå. Vi trenger ikke hans råd.

Kommentar

• Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

Svarer ikke Hæggis før søndag bør tilbudet trekkes og Runar presenteres i pausen
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• 307
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 358

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                      Svarer ikke Hæggis før søndag bør tilbudet trekkes og Runar presenteres i pausen
                                      Det var jo smart. Legge frem en kontrakt til Runar som han sier ja til og så svarer Haglund ja på sin kontrakt. Det er jo veldig profesjonelt ovenfor Runar K. Skal da Kristinson komme til Lillestrøm og stå og vente til Haglund har svart. Det var jo smart veldig smart.

Kommentar

• 307
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 358

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Ja. Grusomme greier.

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4397

Kan godt drøyen til mandag så lenge han reiser.
                                          ..................

Kommentar

Working...