Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Med Johan så dyp mister vi en målscorer. Skjønner ikke helt åssen en klubb som må vende på hver krone kan ta seg luksusen å gi slipp på de scoringene som han kan gi oss ved å operere høyere i banen, en enda mer effektiv playmaker. Uansett så mangler Haglund spillertypene til å ta dette særlig lenger, det er et gammelt lag han rår over.

    Det må skje noe drastisk for at denne forlengelsen skal gi noen resultater.
    Derfor skal vi i 2014 spille:
    4 bak
    ----Thomas P---Johan-----
    Riise----PVM---Fofana--
    ------Helstad/Fred---

    Da kommer både Johan og Riise mer i posisjon for å putte

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Nå som Haglund er klar for 2014 stiller jeg meg bak han og gir han sjansen til å bygge videre,håper alle dere andre kritikerne gjør det samme ....Vi en en liten klubb som er avhengig at alle drar i samme retning...

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Jepp. Kritikerne har jo også mye rett i det de sier om Haglunds prosjekt og spillemåten til LSK. LSK må jobbe med tempovekslinger og drille inn Fofana og Friday så fort som råd er, for å få tempo i frontleddene. Vi spiller av og til direkte, men det er for mye trilling av ball som er lett å forsvare seg mot.

        Likevel har LSK endret måten å spille på, i retning mot det som er vanlig internasjonalt. Haglund har bevisst innført dette og han bør få ett år til på å vise at LSK og stallen vår er god nok til å klare å beherske stilen hans bedre enn i dag. Kunne likevel tenkt meg en spiss og Ødegård på treårskontakt.
        Last edited by Frode D. Homb; 28.10.2013, 21:35.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
          Er vel Haglund som har foreslått ett år. Dette er gjort på bakgrunn av at flere av spillerne er på utgående kontrakter og en forlengelse med disse vil være en forutsetning for om han benytter seg av opsjonen på det ekstra året
          Dette ble vel også bekreftet fra Torgeir Bjarmann i dag i forbindelse med signeringen. At Haglund ønsket seg dette, og at det var lett for klubben å si ja til det samme. Han nevnte vel også at i forkant av neste sesong er det mange kontrakter som går ut, og da er det vel lettere å starte opp med en ny trener som får muligheten til å forme laget om man ikke evner å ta ytterligere steg i 2014, og opsjonen ikke blir benyttet.

          Er uansett utrolig gledelig at absolutt alle spillerne ønsket Magnus Haglund videre iflg både Per Mathisen og Bjørn Helge Riise. Det har vel omtrent aldri skjedd i noen Norsk klubb tidligere at støtten til egen trener er så stor, og i alle fall ikke når resultatene ikke har vært bedre.
          Da tyder det i alle fall på at han lykkes med å overbevise de i garderoben, og at spillerne selv føler ett ansvar for manglende resultater. Det er kanskje det beste utgangspunktet vi kan ha for videre utvikling.

          Kommentar

          • kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

            Jeg innrømmer lett at jeg ikke er en av Haglunds frontkjempere, men spillerene ønsket dette og fikk viljen sin. Det syns jeg er bra. Så får vi endelig håpe at Haglund har presset klubben litt så han får noe midler til å hente noen han kunne tenkt seg.

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              Det er klart vi har penger å bruke. Klubben kommer sikkert med et tilsvarende budsjett som i år og der var det jo midler. Inntektene fra sponsorer o.l er vel ikke mindre inn mot 2014 enn i 2013. Det er jo ikke sånn at vi har brukt opp alle pengene til klubben, for da hadde vi vel vært konkurs. Er inntekter neste år å vøtt
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Det er klart vi har penger å bruke. Klubben kommer sikkert med et tilsvarende budsjett som i år og der var det jo midler. Inntektene fra sponsorer o.l er vel ikke mindre inn mot 2014 enn i 2013. Det er jo ikke sånn at vi har brukt opp alle pengene til klubben, for da hadde vi vel vært konkurs. Er inntekter neste år å vøtt
                Man kan jo ihvertfall ikke budsjettere med samme tilskuertall som man gjorde i år. Hvor har man hentet inn det i år ? Blir det ett underskudd vi skal slite med i flere år eller er vi reddet av spillersalg ?

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  Opprinnelig skrevet av Kay
                  Man kan jo ihvertfall ikke budsjettere med samme tilskuertall som man gjorde i år. Hvor har man hentet inn det i år ? Blir det ett underskudd vi skal slite med i flere år eller er vi reddet av spillersalg ?
                  En ting kan jeg love deg, att LSK budsjetterer med 5500-6000 tilskuere i snitt, det blir ikke hentet inn noe som koster penger og salg av spillere blir det garantert hvis det er snakk om ett par millioner. Så det blir nok en til sesong på nedre halvdel. Heldigvis er det bare 1 år Haglund har fått, da regner jeg med styret, Bjarmann og diverse ledere har en plan om ny trener etter sesongen 2014.

                  Uansett, så forstår jeg bare ikke grunnen til å gi en trener 1 årskontrakt hvis dem har en langsiktig plan. Denne avtalen vitner til att LSK ikke har noen plan for mer enn 1 år i gangen. Så jeg gir opp og gleder meg overhodet ikke til sesongen 2014. Innholdet på Åråsen og LSK er på vei til å råtne opp på samme måte som smartklubben lyn gjorde under ledelse fra bjarmann. Så beklager, LSK har ikke noe troverdighet i mine øyne.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7092

                    Investorene bidrar nok med mer enn folk tror. Tror LSKs kortsiktighet også er et resultat av at man har gjort seg avhengig av investorhjelp for å hente etablerte spillere. Spillerommet klubben har med sin egen kapital er nok meget begrenset, og det burde bekymre noen og enhver.

                    Jeg er kritisk til å bruke altfor mye på John Arne Riise, som kommer til å kreve minimum et par millioner i lønn. Vi har en meget god venstreback og trenger forsterkninger på helt andre posisjoner.

                    Som en annen har skrevet, ser jeg også mørkt på 2015-sesongen med det laget vi ligger an til å få neste år. Det er mye gammelt der som må skiftes ut. Vi har muligheten til å bruke lønna til Helstad og Stoor på yngre og sultne spillere, men Haglund vil jo forlenge med dem. De vil ta opp lønnsressurser og plasser i stallen som burde vært disponert på en helt annen måte.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      Men håpet er å spille med samme formasjon og spillere på riktig plass som de siste 10 mot Tromsø. Da føler jeg vi er på vei.
                      Last edited by ynnor; 29.10.2013, 15:33.

                      Kommentar

                      • norveggio
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • May 2008
                        • 65

                        Som noen har kommentert høyere opp: Haglund brukte bare to år på spille 10 minutter meg egnet laguttak og formasjon. Han må jo være en trenerbegavelse av de helt sjeldne.

                        Kommentar

                        • Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

                          Opprinnelig skrevet av norveggio
                          Som noen har kommentert høyere opp: Haglund brukte bare to år på spille 10 minutter meg egnet laguttak og formasjon. Han må jo være en trenerbegavelse av de helt sjeldne.
                          Ren 4-4-2? Den formasjonen brukte vi flere ganger i fjor og i sesongåpningen i år; uten særlig hell.
                          Twitter

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Premisset for diskusjonen er uansett feil. Spillertypene i de ulike posisjonene var annerledes, men vi spilte fortsatt 4-4-1-1. Erling tok over for PVM, mens Friday gjorde Helstads jobb. De som er uenige må se sluttminuttene på nytt. Se hvordan Erling tar ut de dype pasningsalternativene på midtbanen til TIL (mens Friday ligger igjen på topp), samtidig som han også jobber mye i mellomrom når vi har ballen, for eksempel på 3-2-scoringen.

                            Folk ser det de vil se. At kampen snudde på søndag var på grunn av at det gikk en faen i laget, der spesielt Riise og Fofana førte an i stormløpet. At TIL gikk tom for energi etter kamp torsdag kveld var også en sterkt medvirkende faktor. Den eneste forandringen mot slutten av kampen jeg kan tenke meg å kjøre fra start i neste kamp er Riise på høyrekant. Erling i mellomrom er bare tull selv om det fungerte på søndag og PVM på sentral midtbane har sjelden vært en suksess så langt. Friday fra start kunne vært spennende, men jeg tror det beste er et langt innhopp. Fofana på venstrekant var et bra innbytte, men kan knapt kalles noe nytt.

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Opprinnelig skrevet av Herman
                              Ren 4-4-2? Den formasjonen brukte vi flere ganger i fjor og i sesongåpningen i år; uten særlig hell.
                              Med Riise og Forfana på kant og ordentlige spisser så blir det annleis

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3209

                                Regner med at selv Haglund nå ser at Riise på høyreback er riktig løsning. Vi har spilt stort sett hele sesongen med høyre ving som et stort sort hull. Haglund ønsker at Stoor skal komme fossende der, og det har han tidvis gjort. Men siden Haglund er krystallklar på defensiv trygghet først, så er det sjelden Stoor tør å gå hele veien. Han blir derfor hengende litt i ingenmannsland iblant. Med Riise som er ren høyrekant kan kombinasjonen Stoor / Riise bli like giftig som Ringstad / Fofana. Vi vil i tillegg tvinge motstanderne til å spille bredere, slik at det vil bli mer plass og rom i midten. For meg er denne endringen åpenbar. Er jeg på vidda eller er Haglund treg?

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Riise på høyreback? Joda du er godt ute på vidda
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4384

                                    Det siste kvarteret mot TIL er vel omtrent den eneste gangen i år (to år?) vi har spilt med to rene kantspillere? Tror Riise kan blomstre mer der, og at vi får brukt kvalitetene hans mer. Palmason gjør stort sett en grei jobb, men han er ikke optimal å ha på kanten synes jeg. Synes det hemmer angrepsspillet vårt. Vi skaper jo ganske sjeldent noe på den siden, isåfall er det tilfeldigheter. Å ha to kanter (Riise/Fofana) som tør å utfordre tror jeg vil gi laget en ny dimensjon, og vanskeligere for motstanderen å forsvare seg mot. Vi trenger å komme oss rundt på kanten og slå inn. De gangene det klumper seg inn i midten står vi bare å stanger mot etablert forsvar. Skal ikke se bort fra at Stoor også kan blomstre mer offensivt når han har en ordentlig god kantspiller foran seg. Etter det lille jeg har sett av Friday kan jeg ikke skjønne hvorfor det er "farlig" å kjøre han inn fra start, men det kan godt hende at det lureste er å gi han noen lengre innhopp først.

                                    Edit: Så først nå at innlegget var farlig likt G-Man sitt. Men da er hvertfall vi enig
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3209

                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Riise på høyreback? Joda du er godt ute på vidda
                                      LOL...høyreving. ikke back. Ving, IKKE back. Har hatt seriøst vondt i hodet i dag, og tatt medisin som ikke akkurat skjerper sansene, for å si det sånn...

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Det siste kvarteret mot TIL er vel omtrent den eneste gangen i år (to år?) vi har spilt med to rene kantspillere? Tror Riise kan blomstre mer der, og at vi får brukt kvalitetene hans mer. Palmason gjør stort sett en grei jobb, men han er ikke optimal å ha på kanten synes jeg. Synes det hemmer angrepsspillet vårt. Vi skaper jo ganske sjeldent noe på den siden, isåfall er det tilfeldigheter. Å ha to kanter (Riise/Fofana) som tør å utfordre tror jeg vil gi laget en ny dimensjon, og vanskeligere for motstanderen å forsvare seg mot. Vi trenger å komme oss rundt på kanten og slå inn.
                                        Jeg er enig med deg i at vi må komme oftere rundt på kanten, og da kanskje spesielt på høyrekanten hvor vi sliter mest. Det betyr ikke at vi må spille med rene kanter for å få det til, men at backene må være breddeholdere istedenfor. Stian Ringstad sa jo også i intervjuet før kampen mot Tromsø at han selv trivdes best med en innoverkant foran seg som Erik Mjelde fordi det åpnet opp mer rom for han enn når Fofana spiller som ofte bruker det samme rommet.

                                        1-0 målet på søndag er vel ett kroneksempel på hvor effektivt dette kan være når det sitter.



                                        Erik Mjelde blir spilt opp på kanten, drar den med seg innover i banen som også drar backen ut av posisjon, slipper den til Johan Andersson sentralt som slår glimrende på førstetouch i det åpne rommet til Ringstad. Det målet er like mye Erik Mjelde sitt pga den gode bevegelsen som Stian Ringstad i mine øyne.
                                        Dette har vi også fått til en del på venstresiden tidligere i sesongen, men ikke i samme grad på høyre der Fredrik Stoor ikke har det samme drivet som Stian Ringstad offensivt, og ofte kommer for sent til å utnytte rommet.

                                        Dette er jo det Magnus Haglund ønsker å oppnå offensivt, og den viktigste grunnen til at hans første kjøp var Westerberg, selv om han viste seg å ikke være god nok i defensiv posisjonering.

                                        Kommentar

                                        • andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          1-0 målet på søndag er vel ett kroneksempel på hvor effektivt dette kan være når det sitter.



                                          Erik Mjelde blir spilt opp på kanten, drar den med seg innover i banen som også drar backen ut av posisjon, slipper den til Johan Andersson sentralt som slår glimrende på førstetouch i det åpne rommet til Ringstad. Det målet er like mye Erik Mjelde sitt pga den gode bevegelsen som Stian Ringstad i mine øyne.
                                          Fullstendig enig, men det er Riise som slår gjennom Ringstad før 1-0 (for sikkerhets skyld med venstra), ikke Johan Richard. To goaler og én «hockeyassist» på Riise, altså.
                                          TS05 - Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...