Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2151

    Må selv bare innse nå at Haglund blir i LSk minst ett år til, mot mitt eget ønske.Men en etter å tenkt meg litt mere om,så bør det alikevel ikke være/bli så ille? t.o.m jeg skal innrømme at kontinutet kan ha noe for seg.Spesielt da han uttalte at Fofana og Friday var spillere som han virkelig hadde trua på , og skulle få sjansen til å være med å prege LSK i nærmeste fremtid,gav meg svar jeg har ventet på.
    For det største problemet jeg har hatt med LSK sine trenere de siste årene er hvorfor får spillere på gamle meritter,så mange flere sjanser på å spille seg gode igjen,enn våre talenter?
    Etter mitt syn(som sikkert ikke alltid er fasitenså burde 20-åringer som er minst like gode som 30-åringene faktisk komme foran i køen,da dem er fremtiden.I LSK har det for det meste blitt kun tenkt på nuet,og i fare for å rykke ned,så skal dem som "lever"på gamle meritter, liksom være vår "safe" redning?
    Det jeg egentlig vil frem til, er at jeg er ferdig med heksejakten mot Haglund,og håper likesinnede må bare innse at han er med oss også fra seriestart neste år,og at vi er fortsatt like optimisiske som vi pleier være før en ny sesong,selv med Haglund ved roret.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Kan man ikke få slettet, eller stoppet denne tråden frem til det evt blir ett tema igjen.. sånn ca til 17. Mai 2014!

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4112

        Opprinnelig skrevet av Folke
        Kan man ikke få slettet, eller stoppet denne tråden frem til det evt blir ett tema igjen.. sånn ca til 17. Mai 2014!
        Det er lenge siden navnet på tråden ble endret, og for meg kan moderator gjerne fjerne det som står i parentes, siden noen tydeligvis synes det er leit...

        Men å foreslå at man ikke skal kunne diskutere treneren i en fotballklubb, må vel være temmelig drøyt, spør du meg!

        God debatt! Og et forhåpentligvis strålende 2014 for LSK! Og for Haglund!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Holterkanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 581

          Haglund begrunnet neppe fornyelsen med støtten fra et lukket forum
          ________________________
          TB

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Jeg er lei hele Haglund og slipper gjerne å diskutere han i 6-8-10 mnd til før vi finner ut om han er mann eller mus!

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Fjerner (var: Haglund må gå). Aldri skjønt poenget med det annet enn å påpeke at det var originaltittelen for dritlenge siden.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                Haglund må gå!
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Fra Romerikes Blad mandag 4. november: Per Kristian Torvik: - Er det noe du er fornøyd med? - Den siste halve timen var god. Og Bjørn Helge Riise viste igjen at han er en god kantspiller, sa Magnus Haglund.

                  Det skal han ha, Haglund, han ser ut til å lære til slutt, selv om det tar låång tid! Jeg tror kanskje den viktigste forutsetningen for et godt 2014, er at Haglund holder seg oppdatert på forumet!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Jeg kom til ett punkt i etterkant av sommeren der jeg ikke lenger fant noen grunn til å støtte han og endte vel opp med å ønske at han ikke skulle forlenge med klubben. Grunnen til det er jo såre enkel, når det virkelig gjelder så svikter laget.. gang etter gang! Om man spiller "god" fotball mot antatt bedre lag har egentlig ingen ting å si, det er mot de andre lagene i bunnkampen man må ta 3 poeng om man skal holde seg unna bunnstriden. Først når Åråsen igjen er ett fort, når bunntilværelsen er borte og laget sitter skikkelig trenger vi å hamle opp med de beste.. Frem til da er det alt annet vi må bli bedre på og der ser jeg liten fremgang! Det er ikke noe trøst for meg at laget "spiller god fotall" mot RBK, da de uansett ikke tar 3 poeng siden motstander er for gode til det.

                    Men jeg støttet Haglund når han kom til klubben, jeg støttet Haglund underveis når resultatene manglet men innsatsen var god og jeg skal støtte Haglund når sesongen 2014 starter. Men akkurat nå trenger jeg litt fri fra denne svensken som ikke innfrir i det hele tatt per dags dato!

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3500

                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Først når Åråsen igjen er ett fort
                      Her må det startes, da det faktisk ikke er så utrolig mye som skal til for å få til dette. Vi har tapt 3 av 14 hjemmekamper i år, og det er bare fire lag som har tapt færre enn dette. Dessverre har det blitt alt for mange uavgjorte som ødelegger hva som kunne vært en god hjemmestatistikk.
                      Det er ikke bare positivt man har å si om Tom Nordlie, men en ting han står for har jeg savnet på Åråsen under Uwe, Henning og Magnus. Nemlig at det er bedre å risikere å tape ett poeng for å vinne tre.

                      Noen ganger når man risikerer alt på stillingen 1-1 vil man kanskje slippe inn ett mål og tape det ene poenget, men samtidig vil man kanskje få uttelling noen ganger også og vinne alle tre.
                      Hvis våre 5 uavgjorte kamper hadde endte med to tap, to seiere og at den ene kanskje hadde ebbet ut i uavgjort på tross av at vi satset alt den siste halvtimen, så ville vi fremdeles tatt to poeng mer på hjemmebane enn vi faktisk har gjort. I tillegg ville publikum garantert fått sett noen flere thrillere som minner om Tromsø kampen der vi faktisk gjorde dette, og lyktes med det.
                      Det er ikke uten grunn at man en gang i tiden sørget for at seire ga tre poeng istedenfor to. Det var nemlig for å motivere til mer offensiv fotball, og at lag skulle ta mer sjanser.
                      Jeg tror også en sånn offensivt innstilling til hjemmekampene kunne gjort noe med de tre tapene våre også.

                      Neste sesong bør målet være ti seire på hjemmebane, og det må flagges ut til publikum. Kom gjerne med garantier som gir alle som kjøper sesongkort for neste sesong noe tilbake hvis man ikke lykkes med dette. Åråsen må vinnes tilbake, og bli stedet der ingen forventer å få med seg noe hjem i fra.
                      FK Haugesund og Strømsgodset har klart det i år, mens Brann kan klare det i siste serierunde. Det er ikke uoppnåelig i det hele tatt med riktig innstilling til alle kamper, og er nøkkelen til at FK Haugesund tar medalje i år og at Strømsgodset sannsynligvis vinner serien.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Kampanjer er bra det, men det aller beste er tydelig kommunikasjon ut. At LSK.no tar seg sammen slik at Nettavisen og KFLs eget podcast er et supplement, og ikke er de som går i front for å vise hva som rører seg i klubben. Fugl1120 har et utmerket innlegg om dette i en annen tråd. Beste måten å pushe prosjekt Haglund er å få frem hva man ønsker å oppnå. Da kommer folk selv om ikke alt går på skinner.

                        Hvem utenfor de mest ivrige visste f.eks om spillere som Nordermoen før Haglund nevnte ham som veldig spennende og et fullverdig a-lagsmedlem fra neste sesong? LSK må ta innover seg at man lever i et informasjonssamfunn, det kan egentlig ikke bli for lite. Ser forresten også at Grindhaug og Haugesund trekkes frem som laget som kan avgjøre gullstriden på TV2 nå. Ingenting om LSKs rolle. Har klubben engang henvendt seg til mediene med forsikringer om at man har fullt fokus på å gi alt til helga? Et av TLs mest tradisjonsrike oppgjør, men det virker som om alle regner med at RBK gjør sin del av oppgaven og ingen bryr seg.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Beste måten å pushe prosjekt Haglund er å få frem hva man ønsker å oppnå. Da kommer folk selv om ikke alt går på skinner.
                          Klubben og Halgund har vel vært nokså tydelige på hva man ønsket å oppnå. Når dette ikke lykkes og man mister troverdighet spiller det liten rolle hva man sier i ettertid.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Klubben og Halgund har vel vært nokså tydelige på hva man ønsket å oppnå. Når dette ikke lykkes og man mister troverdighet spiller det liten rolle hva man sier i ettertid.
                            Joda, hvor man vil har man vel gjort klart, men ikke hvordan og med hvilke midler man skal realisere målene. Bjarmann har stotrende fått frem at vi skal følge utviklinga, og Riise sier på inn- og utpust at vi spiller fantastisk fotball. Det er mulig Riise har rett i det, men det må skje på trening, for i kamp er det bare i små glimt man ser tegn på god fotball.

                            Når det bare funker i teorien, og ikke i praksisen, så må man stå på for å selge produktet sitt.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Tror det må leveres på banen om entusiasmen skal vekkes til liv. Selv om det er mye å hente på å eksponere spillerne på en noe mindre endimensjonal måte er det ikke å forvente at de med karisma og utstråling alene skal trekke publikum. Vi har allerede sett et dybdeintervju av Haglund i RB, selv om formen kanskje best kan sammenlignes med en 20 siders særeoppgave kom det vel også nokså tydelig frem at det er lite konkret å bite i når det gjelder Haglunds tankegods, og iallefall ikke noe som inngir spesielt mye entusiasme om man har sett dette omsatt i praksis.

                              Et grunnleggende element som må være tilstede om man skal skape entusiasme hos mottaker er at det er entusiasme hos avsender. Dessverre er det fint lite entusiasme å spore hos spillerne, trenerne eller ledelsen. Autopiloten i LSks mediaavdeling tiliser at også der er entusiasmen paradoksalt nok noe fraværende. Det hausses opp positivitet i nær sagt ethvert kommunikè, men i realiteten fremstår dette som nokså påtatt, virkelighetsfjernt og anmassende. Dog skal det sies at de har fint lite å jobbe med, basert på min kjennskap til eliteseriespillere vil vel et dybdeintervju stort sett dreie seg om hvor man får levert den beste pizzaen fra og hvor langt spilleren er kommet på "Call of Duty". Selv en personlighet som Runar Normann hadde lite å by på når man måtte unngå å tematisere utelivets eksesser og online gambling.

                              Heldigvis har klubben mer enn herrelagets medietrøtte gjeng. Er mange gærne LSK-jenter å intervjue, og jeg har en mistanke om at Isabell Herlovsen kan ha noen friske fraspark, iallefall en velrettet finger. Trist at websidene her ser ut til å være statiske som granitt og blottet for nyhetsstoff, er tross alt den eneste delen av klubben som har noe å vise til de siste seongene. Mer stoff fra juniorsida ville også vært velkomment, å eksponere juniorene i media burde ha mange positive effekter for både klubb og spillere. Uansett hyggelig å bli kjent med norsk fotballs fremtid før de flytter til Drammen.
                              Last edited by reka; 05.11.2013, 14:56.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                Sikkert kult med utelivets eksesser og fraspark fra gærne LSK-jenter. Personlig kunne jeg tenkt meg å se folk sparke fotball litt oftere. Når så vi sist noen klipp fra trening? For et par år siden hadde vi stadig klipp fra trening der man faktisk så gutta sparke litt ball og fikk muligheten til å se hva de trente på. På rbk sin hjemmeside har de nå bl.a. akkurat lagt ut et 20 min klipp fra trening.

                                Kommentar

                                • PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

                                  Det må da kunne gå å lage litt mer entusiasme rundt egen klubb, treninger og jr-lag enn det er pr dags dato?

                                  Videoklipp fra treninger er nevnt.

                                  Nå når alle bærer seg over at våre lokale spillere forsvinner så kunne det kanskje vært på sin plass å lagd noen intervjuer med Nordermoen som Haglund har nevnt blir tatt opp neste år. Eller kanskje Echem fra Jr-laget som har trent med A-laget de siste ukene. Eller kanskje Holmedahl som også ble tatt ut på landslaget i høst. Eller det mange mener er spilleren som kan bli minst like godt som Høibråten, nemlig Nikolas Walstad.

                                  Mulighetene for å skaffe litt entusiasme og tro fra egne rekker er da ikke så langt unna. Man må bare orke å gjøre det, i stedet for det evige pjattet som går på repeat hver uke.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Opprinnelig skrevet av PetterH
                                    Det må da kunne gå å lage litt mer entusiasme rundt egen klubb, treninger og jr-lag enn det er pr dags dato?

                                    Videoklipp fra treninger er nevnt.

                                    Nå når alle bærer seg over at våre lokale spillere forsvinner så kunne det kanskje vært på sin plass å lagd noen intervjuer med Nordermoen som Haglund har nevnt blir tatt opp neste år. Eller kanskje Echem fra Jr-laget som har trent med A-laget de siste ukene. Eller kanskje Holmedahl som også ble tatt ut på landslaget i høst. Eller det mange mener er spilleren som kan bli minst like godt som Høibråten, nemlig Nikolas Walstad.

                                    Mulighetene for å skaffe litt entusiasme og tro fra egne rekker er da ikke så langt unna. Man må bare orke å gjøre det, i stedet for det evige pjattet som går på repeat hver uke.
                                    Eller hva med et intervju med kapteinen på G16-laget vårt som ble nr 2 i NTFG-16 i sommer, og kaptein på G15-landslaget når vi er i gang med å prate med juniorene.

                                    Hva med en prat med G19 og G16 stløtteapparatenen nå som sesongen er over. Høre hvilke spillere som står frem, hvordan de arbeider osv. Jeg tror ikke alle vet hvem juniortreneren vår er engang.

                                    Hva med et ordentlig dybdeintervju med Haglund og hvordan han ser fremtiden nå som han har signert ny kontrakt? Den eneste saken om signeringen som avgjorde mye av LSK sin fremtid for et par uker siden er en sak med 6 bilder og en link til rb.no.

                                    En ordentlig sak med Fofana og Friday kunne vært artig. Med Nosa, Ujah, Edwin og Dosso visste vi jo omtrent hva de spiste til middag hver dag osv. Friday og Fofana derimot...

                                    Hva med en prat med Bjerkenes og høre om hvordan det går på utlån i strømmen?

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 433

                                      Ønsker i allefall at noen kan bytte ut RB's utskremte i LSK magasinet, Vidar Theisen og Magnhild Meltveit Kleppa fremstår som Ylvis i forhold. Snooker blir interessant i forhold.

                                      Kommentar

                                      • Patriot
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2010
                                        • 437

                                        Denne diskusjonen bør kanskje skilles ut i en egen tråd? Blir rart å diskutere mediestrategi i en tråd om Haglund.

                                        Når det er sagt, er jeg enig i mye av det som blir skrevet her. Komiske Ali ble nevnt, noe jeg mener er godt beskrivende for lsk.no. Selv etter 7-1-tapet mot Aalesund, husker jeg det ble lagt ut noe ala dette på Facebook "I dag var vi ikke gode nok, men vi står på videre. Forza Fugla!"

                                        Ikke er det ærlig, ikke er det spennende og ikke er det med på å skape engasjement. LSK.no er heller ikke i nærheten av å oppfylle eget potensial. Hvor er dybdeintervjuene? Innsideblikkene?

                                        Jeg er ikke enig med han som etterlyste Ivar Hoff som ny head of media, men en klubb som LSK bør bli langt flinkere til å selge seg. Vi har fordelen av å ligge 20 minutter unna alle landets riksaviser, men faktum er at vi får mindre dekning enn Haugesund, Brann og Sandnes Ulf. Da hadde det lyst en varsellampe, hvis jeg var ansatt i medieavdelingen.

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Neste sesong er et være eller ikke være for Sportsklubben. FKH og Godset har levert bedre prestasjoner enn oss de siste årene. Det er begrenset hvor lenge dagens styre og stell kan dekke seg bak "40 strake sesonger i toppen!" og "Vi har ikke penger!".

                                          Dersom klubben ikke leverer snart igjen, vil vi ikke ha 4500 på hjemmekampene, for å si det sånn.

                                          Det går alt for lang tid mellom de gode prestasjonene og semifinaletap i cupen klarer selv Adecco-liga-lag. Hødd vant jo også cupen forleden. Jeg foreslår at folk melder seg inn i LSK og møter opp på årsmøtet og forteller at det er uakseptabelt det LSK har levert og får noen taleføre folk til å gå igjennom pengebruk og sportslige utbytte. Et hett tema for møtet er spillerlogistikken og det faktum at vi i perioder i år har savnet en ren spiss til å starte kampene da Helstad var skadet og Guldbrandsen ble solgt.

                                          Det har vært en spillestilsutvikling, men også den må utvikles ytterligere i vinter, i tillegg til nye signeringer, dersom LSK skal bli et lag å regne med neste år.

                                          Kommentar

                                          Working...