Magnus Haglund
Collapse
X
-
-
OT; håper de aller fleste uansett er medlem i LSK, uavhengig av ønsket «om å stå på barrikadene» eller ei (det er sunt å være nysgjerrig og stille krav, ikke misforstå meg). Dette er "kaffepenger" for de aller fleste, men gull verdt for en økonomisk pressa klubb (det koster under 30 spenn i måneden for voksne).
TS05 - Felt CKommentar
-
Glemte å påpeke at å avslutte med årsverste er helt fantastisk, samt at ballbesittelse bare er piss. Spill LSK-fotball, FOR FAEN!!!
Årsbørs? Gidder ikke dere, gidder ikke jeg.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Kommentar
-
Magnus Haglunds LSK i TL 2013 vs 2012:
2012:
9 Lillestrøm 30 9 12 9 46–47 −1 39
2013:
10 Lillestrøm 30 9 9 12 37–44 −7 36
Én plass ned fra 2012.
3 poeng dårligere enn i 2012.
9 mål færre scoret, 3 færre sluppet inn, i sum minus 6 mål dårligere enn i 2012.
Kort oppsummert er forskjellen fra i fjor at vi har klart å vippe tre av fjorårets uavgjortkamper til tap i år.
Tap for søpla på Åråsen. Vi bli pissa på av RBK på Åråsen og går av banen uten å score mot dem på Åråsen for første gang på 10 år.
Fremgangen slår oss i øynene! Gratulerer med ny kontrakt, Haglund!Elska þetta félagKommentar
-
Ni seire for femte året på rad! Samtlige sesonger med 16 lag. Det man berger seg på er altså antallet uavgjort. På banen ser man ett lag som forklarer pinlig enkelt at det er langt enklere å ødelegge enn å skape noe selv. Det mangler tempo, det mangler kreativitet og det mangler løpskraft. Og ingen lagmoral overhode.
Det er stort sett mangler på alt som skaper en god enhet.Kommentar
-
Jeg ble helt matt av dagens match, igjen. Men når jeg tar et steg tilbake og ser litt stort på det, så virker det på meg som en del utpå banen har litt "vondt i vilja" og manglende guts, tenning, innstillng osv. Jeg aner ikke hva som foregår oppe i huet på spillerne, men ut fra det de har prestert de kampene jeg har sett i år, så virker det på meg som om en del tenker - "oi, jeg rakk vist ikke den ballen allikavæl, jaja, bare jeg rekker en tur innom Martins i kveld så går det sikkert greit. Plass på laget har jeg uansett.". Selvsagt satt kraftig og jævli langt utpå på spissen.
Men for å snu problemstillinga et halvt sekund - om så til de grader fra før av overbetalte spillerne som tar på seg den hellige drakta, i tillegg er avhengig av en "motiverende trener" ala der Uwe for å ta ut toppnivået sitt, så velger jeg en kort stund å ta Haglund i forsvar. En jævli kort stund. For jeg får det ikke helt til å gå opp dette med "vi som spillergruppe er meget fornøyd med Haglund og det han leverer", samtidig som selv en blind kamel kan se at det er et enormt forbedringspotensiale mhp feks. innsats, guts og basisferdigheter, noe som det skulle være totalt unødvendig å måtte påpeke ovenfor porfesjonelle fotballspillere. Sånn, takk da er jeg ferdig med min utblåsning, godt å få det ut!Kommentar
-
Laget faller i sammen i pressa situasjoner. Personlige feil helt fra start i dag, der dårlige avklaringer går igjen fra begge våre stoppere. Paradokset er at dårlige individuelle ferdigheter stadig feller ett lag som gjerne vil ha possession å styre kamper. Hvor mange ydmykelser til må man ta før man innser at denne gjengen aldri vil kunne spille den fotballen Haglund legger opp til? Jeg tror faktisk man må ned i Adecco før noe virkelig forandres, for denne gjengen vil man jo utrolig nok ha med videre.
Jeg kan ta mange ydmykelser, men ikke når det skjer uten en mening. At man lærer noe og utvikler seg.Kommentar
-
Morten Svesengen, kan du gjøre meg en tjeneste: Sett et kritisk blikk på det arbeidet som gjøres i denne klubben.
Jeg har fått med meg at i din virkelighetsoppfatning er følgende tilfelle: Spillemessig fremgang, spillerne liker treneren, tidsriktig og "fin" spillestil, vi må gi treneren mer tid.
Selv ser jeg følgende: Et lag som har gjort det enda dårligere enn i fjor, i seg selv nesten utrolig. Et inntektsgrunnlag i fullstendig oppløsning (altså tilskuertallet, og det faktum at vi ikke har hovedsponsor), to de to største lokale valgte å forlate klubben, en markedsavdeling som virker fortapt (det eneste man gjør er å skrive "gjenreise fort Åråsen"(!) på Facebook annenhver søndag), og jeg kunne sikkert fortsatt med Haglunds og spillernes tafatte opptreden på banen og i media. Som en ytterligere underbyggelse av det jeg sikter til, så har jeg gode kilder på at Espevalen var sjokkert over hvor uprofesjonell hele klubben er, og derfor valgte å forlate klubben etter kort tid. Så vidt jeg vet så er det ikke akkurat en jobb i det ypperste toppsjiktet i Reitangruppen han valgte å gå til.
Og for å ta en ting til. Neste år blir sikket Stian Ringstad enda litt bedre. Da er det bare et drøyt år igjen av kontrakta. Da får vel også han et lønnstilbud som ligger langt bak "stjernespillerne" Palmi og Mjelde (med flere), som han velger å avslå. Påfølgende sommer går han til Rosenborg eller Molde.
Noe må skje!!Kommentar
-
Jeg frykter at Haglund kommer til å bli treneren som tar oss til Adecco. At han ikke holder mål, forteller granngivelig tabellen alt om. Jeg bl¨ser i unnskyldninger a la mai måned og skader med påfølgende poengtap mot svakere lag. Vi gjorde det faktisk DÅRLIGERE i år enn i fjor. Det er faktisk en oppsiktsvekkende, negativ prestasjon, for i fjor var vi gud bedre meg så dårlige at jeg knapt trodde mine egne øyne i mange kamper.
Hvorfor er egentlig klubben så fornøyd med Haglund? Hvorfor stiller spillerne seg bak ham? Hva er kriteriene han bedømmes på, annet enn resultatene? Hvor er fremgangen? Hvor kan vi se den positive retningen klubben beveger seg i? Utenfra ser vi tilskuerflukt, sponsorflukt, mindre og mindre medieomtale rundt klubben og et lag som slentrer seg gjennom kampene og spiller støttepasninger så det er til å få infarkt av.
Jeg kan ikke se klubbens rasjonale for å støtte Haglund så helhjertet som de har gjort, til den grad at de tillot at han ruget på kontraktstilbudet i ukevis, åpenbart mens han ventet på, eventuelt forhandlet om, kontrakt med Malmö, muligens også Elfsborg. Måten klubben fremsto i den prosessen, var trist. Noe må det jo være som gjør Haglund så populær innad i klubben, men hva er det? Det er det jeg savner svar på.
Han har fått en ettårskontrakt. Som en annen skrev her på forumet: Hvor langt fram i tid tenker han når han skal signere nye spillere/forlenge kontrakter i vinter? Selvsagt ikke lengre enn til november 2014. Jeg tipper vi signerer et par 29/30-åringer i vinter.
FAEN!Last edited by trigz; 11.11.2013, 21:18.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Som en ytterligere underbyggelse av det jeg sikter til, så har jeg gode kilder på at Espevalen var sjokkert over hvor uprofesjonell hele klubben er, og derfor valgte å forlate klubben etter kort tid. Så vidt jeg vet så er det ikke akkurat en jobb i det ypperste toppsjiktet i Reitangruppen han valgte å gå til.Lauken er vår venn!Kommentar
-
"- Hadde vi fortsatt nå hadde jeg vært litt skeptisk, men vi har fem måneder på oss til å jobbe bort alt vi er dårlige på. Derfor tror jeg videre på dette laget, avslutter Andersson."
Sannsynligvis det nærmeste vi kommer en innrømmelse av at ting knapt går fremover, heller i revers.Kommentar
-
"- Hadde vi fortsatt nå hadde jeg vært litt skeptisk, men vi har fem måneder på oss til å jobbe bort alt vi er dårlige på. Derfor tror jeg videre på dette laget, avslutter Andersson."
Sannsynligvis det nærmeste vi kommer en innrømmelse av at ting knapt går fremover, heller i revers.Kommentar
-
I såfall nok et eksempel på lite gjennomført ansettelse fra klubbens side. Klubben er ikke tjent med å ha en daglig leder som forlater ei skute i ukjent farvann, men en kaptein som styrer oss inn på stø kurs. Dersom Espevalen stakk fordi han synes klubben var uprofesjonell synes jeg han framstår som en tiltaksløs og feig type. De fleste burde være inneforstått med at en fotballklubb der med eller mindre hele ledelsen er avdanka fotballspillere ikke er drevet som et profesjonelt selskap, det er vel nettopp derfor man ansetter folk utenifra, nettopp for å få på plass struktur.
Mulig det. Kjenner han ikke. Han ble valgt inn i styret i lsk på årsmøtet i år. Passer kanskje inn der da?Elska þetta félagKommentar
Kommentar