Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2994

Grunnen til at Haglund får fortsette kan kun være for å unngå videre latterliggjøring i media etter fadesen med å hente 20 gamle avdanka spillere over middagshøyden og de siste års trenerskifter. Ledelsen kunne vel ikke leve med nok et trenerskifte nå. Jeg kan ikke forstå noe annet. Det er virkelig ingenting som tilsier at han har fortjent å fortsette. Jaoda, kontinuitet kan være artig å prøve igjen det men det hjelper ikke en dritt det når vi er kontinuerlig rævva. Og hva er da poenget med å gi han 1 år? Jeg gir opp, alt håp er ute. Jeg sliter virkelig med å memorere et mer kjedelig, grått og tafatt Lillestrømlag som det vi har vært vitne til under svensken. Det sier mye!
    I år så tar vi alt

Kommentar

• hthaug
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 440

Må si jeg er litt mer avventende etter dagens nyheter om skifte. Det er mulig det skjer mer innenfor dørene på Åråsen enn vi er klar over og at man selv også innser at ting må endres skal man forbli en toppklubb.

Regner vel egentlig med at det kommer flere slike nyheter i løpet av vinteren, så alt håp er ikke ute enda selv om det jaggu er farlig nære.

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2564

Opprinnelig skrevet av bjarmann
        Jeg sliter virkelig med å memorere et mer kjedelig, grått og tafatt Lillestrømlag som det vi har vært vitne til under svensken. Det sier mye!
        Du sliter kanskje litt med humkommelsen også, for å være litt flåsete?
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2994

Opprinnelig skrevet av Børge
          Du sliter kanskje litt med humkommelsen også, for å være litt flåsete?
          Sliter ikke med dårlig hukommelse, men muligens selektiv
          I år så tar vi alt

Kommentar

• Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

Opprinnelig skrevet av bjarmann
            Grunnen til at Haglund får fortsette kan kun være for å unngå videre latterliggjøring i media etter fadesen med å hente 20 gamle avdanka spillere over middagshøyden og de siste års trenerskifter. Ledelsen kunne vel ikke leve med nok et trenerskifte nå. Jeg kan ikke forstå noe annet. Det er virkelig ingenting som tilsier at han har fortjent å fortsette. Jaoda, kontinuitet kan være artig å prøve igjen det men det hjelper ikke en dritt det når vi er kontinuerlig rævva. Og hva er da poenget med å gi han 1 år? Jeg gir opp, alt håp er ute. Jeg sliter virkelig med å memorere et mer kjedelig, grått og tafatt Lillestrømlag som det vi har vært vitne til under svensken. Det sier mye!
            Seriøst. Gå tilbake til mai/juni 2008. Bertheussen & Gundersen. Midtrabattun Lie.

Vi var også mye verre stilt i juni i fjor for øvrig, med Scheel & co mot ulf. ULF! Også Glimt i køppen da...

Kommentar

• Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2564

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
              Seriøst. Gå tilbake til mai/juni 2008. Bertheussen & Gundersen. Midtrabattun Lie.

Vi var også mye verre stilt i juni i fjor for øvrig, med Scheel & co mot ulf. ULF! Også Glimt i køppen da...
              Høsten 2011 var vel heller ikke noe høydare.... BBS skadet, Nosa og Ujah solgt. Søgård gitt bort. Tokstad inn på sentral midt! Var virkelig svung over det der....
              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7135

Høsten 2011 var vel heller ikke noe høydare.... BBS skadet, Nosa og Ujah solgt. Søgård gitt bort. Tokstad inn på sentral midt! Var virkelig svung over det der....
                Husker jeg feil, eller var det i samme periode at den ubegripelig svake Tom Sadeh mente han skulle "kjempe om en plass i elleveren"?
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2564

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Husker jeg feil, eller var det i samme periode at den ubegripelig svake Tom Sadeh mente han skulle "kjempe om en plass i elleveren"?
                  Det var i 2010. Han fikk hele 92 minutter og LSK måtte ut med en fet sjekk i utdanningskompensasjon for han + LSK-hateren Mads Dahm som fikk 543 min (minutter hentet fra alt om fotball). Kravet i utdanningskompensasjon var ca 430 000,-. Noe som betyr at hvert minutt dem spilte i 2010 kostet kroner 677,17+ lønn. Vel anvendte penger, Henning Berg. At LSK lakk som en sil i 2011, var vel også at Henning Berg ikke fikk signere Mads Dahm i følge HB selv... Som nå spiller 2. div og nok har funnet nivået sitt. Sadeh falt også helt igjennom i 2010, hvis jeg ikke husker feil.

Hjalp ikke mye å ha BBS, Nosa og Ujah - når Henning Berg fikk kryddere stallen med slike spillere i 2010. Alt var ikke gull da heller. Ta en titt på enkelte lagoppstillinger i 2008, 2009, 2010 og 2011 - mye trist lesing. Mange triste resultat. Ikke bare Haglund som har bomma, selvom han nok har en jevnere stall enn HB. HB hadde 3-4 topper som redda laget,mens Haglund har et lag som jevnt over presterer dårlig.To onder, men jeg har trua på at Haglund og laget kan snu det i vinter. Det er ikke mye som skal til før laget presterer en del bedre.

Luke Rodgers putta i det minste det ene målet mot rbk, når man først er inne i kapitelet depressive signeringer.
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

Det var i 2010. Han fikk hele 92 minutter og LSK måtte ut med en fet sjekk i utdanningskompensasjon for han + LSK-hateren Mads Dahm som fikk 543 min (minutter hentet fra alt om fotball). Kravet i utdanningskompensasjon var ca 430 000,-. Noe som betyr at hvert minutt dem spilte i 2010 kostet kroner 677,17+ lønn. Vel anvendte penger, Henning Berg. At LSK lakk som en sil i 2011, var vel også at Henning Berg ikke fikk signere Mads Dahm i følge HB selv... Som nå spiller 2. div og nok har funnet nivået sitt. Sadeh falt også helt igjennom i 2010, hvis jeg ikke husker feil.

Hjalp ikke mye å ha BBS, Nosa og Ujah - når Henning Berg fikk kryddere stallen med slike spillere i 2010. Alt var ikke gull da heller. Ta en titt på enkelte lagoppstillinger i 2008, 2009, 2010 og 2011 - mye trist lesing. Mange triste resultat. Ikke bare Haglund som har bomma, selvom han nok har en jevnere stall enn HB. HB hadde 3-4 topper som redda laget,mens Haglund har et lag som jevnt over presterer dårlig.To onder, men jeg har trua på at Haglund og laget kan snu det i vinter. Det er ikke mye som skal til før laget presterer en del bedre.

Luke Rodgers putta i det minste det ene målet mot rbk, når man først er inne i kapitelet depressive signeringer.
                    Nå skal det sies at HB hadde langt mindre penger enn Haglund å forvalte. I tillegg fikk vi inn ganske mange millioner mer i spillersalg under hans periode, enn hva Haglund har fått til så langt. Det er vel kun Bolly og Gulbrandsen som har blitt solgt under hans periode. Spesielt salget av førstnevnte spiller skal vel HB ha en god del av æren for, siden han fikk såpass mye spilletid i ung alder. Salget av Gulbrandsen er ikke akkurat noe å klappe seg på brystet for.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Rimelig håpløs sak å trekke opp mot Henning. To spillere blei henta fra konkursboet til Lyn uten at klubben kunne oppfylle sine forpliktelser. LSKs juridiske ekspertise mente spillerne ville komme gratis, men klubben tapte påfølgende rettsak. Henning kan ikke under noen omstendigheter lastes for de pengene, selv om man kan være enig i at spillerne ikke er all verdens. Jeg tror du skal lete godt hvis du finner noen tidligere LSK-trenere med bedre kjøp/salg-ratio enn Henning, at klubben likevel brant penger under hans ledelse de første åra skyltes først og fremst gamle kontrakter forhandla frem av Fjørtoft. Bare nevner det.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4263

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        LSKs juridiske ekspertise mente spillerne ville komme gratis, men klubben tapte påfølgende rettsak. Henning kan ikke under noen omstendigheter lastes for de pengene
                        Hvis det er en Henning som eventuelt kan kritiseres for den saken, er det Henning Harborg, advokat og nestleder i LSKs styre, nevnt som mulig ny styreleder etter Per Mathisen.
                        Elska þetta félag

Kommentar

• Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

Ingen som kan kritiseres for den saken, dommen var direkte feil. Er konkursbo kan selvsagt ikke eie menneskelige ressurser.
                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6104

Det fine med Haglund er i hvertfall at han ikke er for stolt til å endre på ting. Riise ser ut til å bli kantspiller i år og Haglund uttaler at han vil gi flere spillere spilletid i pre season i år, noe jeg var veldig missfornøyd med at han ikke gjorde i fjor.

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Opprinnelig skrevet av HSft
                              Det fine med Haglund er i hvertfall at han ikke er for stolt til å endre på ting. Riise ser ut til å bli kantspiller i år og Haglund uttaler at han vil gi flere spillere spilletid i pre season i år, noe jeg var veldig missfornøyd med at han ikke gjorde i fjor.
                              Det skulle bare mangle. Han har da ingen grunn til å være stolt over det som har blitt levert hittil.

Meget skeptisk til sesongen: En (enn så lenge) meget svak trener på oppsigelse med begrenset handlerom er neppe suksessoppskriften.
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

Tror jeg aldri har hatt mindre tro enn det jeg har nå.
                                Det eneste lyspunktet er at Ruben er tilbake på beina. Dessverre er ikke han alene nok til å redde oss. Spennende med de nye som har signert, men vi må vel være såpass ærlige at de neppe kommer til å prege oss i år.
                                Om PVM får en optimal oppkjøring, at Riise og Fofana får vær sin kant, Andersson briljerer på midten og Fofana får noe "ujah-øyeblikk" på topp, så kan det bli bra i perioder. Men vi vil være ekstremt utsatt for skader. En mai som i 2013 kan fort komme igjen, opptil flere ganger.

Stallen er syltynn og tåler nesten ikke en forkjølelse engang. Vi MÅ ha en klassespiss, men også gode spillere på midten og bakerst.

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6104

Ser ikke for meg noen toppsesong i år jeg heller. Men vi har en stall som absolutt kan prestere bedre enn i fjor. Det er flere ting som tilsier en bedre plassering enn i fjor.

Riise på vingen vil gi oss en ny dimensjon. Palmi på vingen i flere år har vært et trist kapittel.

Fofana og Friday med et år ekstra på baken. Disse kan virkelig vise seg frem i tippeligaen om de får sjansen.

Andersson har blitt spilt inn i en fornuftig posisjon og kan kanskje bidra fra starten av sesongen i år.

Forhåpentligvis utkonkurerer Ødegård Østli på stopperplass og styrker forsvaret vårt. I værste fall så spiller vi med østli igjen og svekkes ikke av det.

Haglund bruker mer av stallen under pre-season noe som vil føre til at flere er klare til å ta et tak og at det vil være mindre belastning på spillere ved sesongstart.

Lundemo kan vise seg å bli en viktig spiller i år i likhet med Ruben om han klarer å komme tilbake på riktig nivå.

De eneste stedene vi muligens er svekka i år er på høyrebacken, der Stoor gjorde en grei jobb og det på ingen måte er sikkert at Nordermoen, Ruben eller Erling vil holde samme nivå, på spissplassen, Friday har et klart høyere potensial enn Gulbrandsen og Helstad men det er usikkert om vi får ut dette potensialet, og på sentral midtbane der det er usikkert om vi klarer å tette hullet etter Riise med Lundemo $ co.

Det virker som om Haglund lærer sakte men sikkert. Han har bevist svært lite, men finner litt ut av ting underveis kan det se ut til.

Kommentar

• PetterH
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2012
                                    • 668

Jeg har tro på Nordermoen på høyreback.
                                    Men som alle unge spillere uten tidligere tippeliga-erfaring trenger han tid til å prøve å feile i den rollen over tid.
                                    Men vil en trener på 1 årskontrakt gi han den tiden?

Kommentar

• mats
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 621

Med en klassespiss og Fred i bakhånd tror jeg vi nå har en bra stall

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3218

Stallen er yngre, høyere, (litt) breiere, men (foreløpig) ikke spissere

I fjor var en del av våre mange problemer/utfordringer

- en tynn og skadeutsatt stall,
                                        - (for) mange eldre og skadeutsatte spillere,
                                        - store svakheter på dødball både bakover og forover
                                        - manglende spisskompetanse på faktisk å skåre mål.

Slik stallen og situasjonen ser ut nå etter første trening er stallen litt breiere, ikke i antall spillere i A-stallen, men nok i spillere som kan være aktuelle for 11'ern. Utskiftinga fra eldre til yngre spillere har også gjort oss noe mindre skadeutsatte, samtidig som nøkkelspillere som Andersson og Vaagan Moen er med på treninga fra starten av januar. Deres manglende formoppbygging i fjor vinter/vår bidro til at de ikke på noen måte presterte like godt utover sesongen som i starten (Vaagan Moen) og midtveis (da Andersson kom på rett plass, men ikke "varte" sesongen ut).

De unge spillerne (Ruben tilbake, Ødegaard, Kind Mikalsen, Lundemo, Nordermoen) har både god høyde, som er nyttig i dødballsituasjoner, og gjør det mulig å veksle mer og å gi mindre belastning i treningskampene, noe som trolig førte til en del av strekk- og lyskeskadene tidlig i sesongen i fjor. Riise vil (endelig!) spille på rett plass, og blir forhåpentligvis ikke skada på La Manga slik at han spiller halve sesongen med teipa ankel/ankler som i 2013.

Flere av spillerne fra i fjor gjorde store framskritt i 2013 (Stian Ringstad, Moryke Fofana), og vi bør kunne håpe på - og regne med - at Fred Friday tar ut mer og mer av sitt meget store potensiale.

Men stallen er fortsatt liten/tynn dersom ikke de fleste av nykommerne slår til og viser seg klare for 11'ern. Særlig tynn er stallen når det gjelder spisser. Jeg savner fortsatt en spiss som ikke trives best bare i bakrom; selv om vi kan håpe på at Friday kanskje kan bli en slik spiss, og/eller at Ohi kan spille hengende spiss og oppspillspunkt, må vi uansett ha en spiss til. Snarest mulig (selv om jeg også husker en viss C. Zane rett før seriestart).

gilbert

Kommentar

• stovnerfugl
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Nov 2013
                                          • 163

Ser mye fremgang fra i fjorårets LSK.... men må mannen holde på med en føkkings spiss på toppen?

Vi er ikke målfarlig lizzum.

Kommentar

Working...