Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    Ok, da er jeg med, tror jeg, om du mener spillere som er 27-28 år og nordover, som allerede lever av å spille ball og litt uavhengig av dritdyre eller ei?

    Personlig syns jeg det er stor forskjell på det og hva folk legger i "dyre eks-proffer", og litt lei av at enkelte supportere (ikke nødvendigvis du) ønsker å skape et bilde av at LSK ønsker å være et overbetalt gamlehjem av lav kvalitet.

    LSK ønsker antakelig, som de fleste andre klubber, mest mulig kvalitet pr krone og en yngst mulig stall med lokal forankring - og en større justering mot å nærme seg det scenarioet er på gang.
    Så kan vi supportere velge om vi vil støtte klubben på vei dit, eller vri enhver sak til noe negativt.
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Tanken om å hente hjem ex-proffer er god den, men desverre har vi bommet litt. Spesielt med PVM, men også med Helstad. LSK har en veldig god miks om vi ser på alder, men det er spesielt å se at de som er yngste, står frem som mest profesjonelle. Det er det det stort sett diskuteres her, ikke at vi har et gamlehjem.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Ser på intevjuet med Arne på rb.no jeg er klar for at Arne tar over NÅ.

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Tanken om å hente hjem ex-proffer er god den, men desverre har vi bommet litt. Spesielt med PVM, men også med Helstad. LSK har en veldig god miks om vi ser på alder, men det er spesielt å se at de som er yngste, står frem som mest profesjonelle. Det er det det stort sett diskuteres her, ikke at vi har et gamlehjem.
          Følger deg stort sett på det her, og gamlehjem fra meg var litt ut av kontekst akkurat her. Men jeg vil ikke være med på at vi bomma spesielt med PVM. Kanskje hadde vi spilt en litt annen type fotball (bedre?) uten ham i fjor, men det får vi aldri svaret på. Svaret vi derimot har, som er udiskutabelt i mine øyne, er at vi hadde rykka ned uten hans målpoeng.
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Blir litt hvisom atte, dersom atte, men jeg regner med at en erstatter for PVM hadde gitt noe tilbake også. Men ja, isolert sett så fikk vi viktige poeng pga han.
            Men poenget mitt er at han har skuffet hos oss. Om han spiller i feil spillestil, eller om det er form eller innstilling vites ikke, men vi vet han kan så mye mye mer. Jeg forventet egentlig at han skulle være på nivået MGP er på hos trøndera. Noe som kanskje ikke helt er realistisk heller, men en gyllen middelvei hadde vært fint.
            Med Helstad så er ikke verden så svart hvit som at han bare skuffet. Hadde ikke han blitt skadet mot Odd i fjor, så tror jeg vi hadde havnet vesentlig høyere på tabellen. Han startet veldig bra, men falt igjennom etter skaden.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av andee
              Personlig syns jeg det er stor forskjell på det og hva folk legger i "dyre eks-proffer", og litt lei av at enkelte supportere (ikke nødvendigvis du) ønsker å skape et bilde av at LSK ønsker å være et overbetalt gamlehjem av lav kvalitet.
              Eventuelt er det bare inkompetanse. Spesielt når den avgåtte Mathisen innrømmer at alt har vært på plass i åresvis uten at man har klart å stable et godt lag på beina. Ser man på de to siste satsingene ser man også hvor like de har vært og hvor lite man egentlig lærte av alt som startet den lange nedturen. Og noen som har vært med på hele nedturen sitter fortsatt.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Ser på intevjuet med Arne på rb.no jeg er klar for at Arne tar over NÅ.
                Satt med en tåre i øyekroken når jeg så det klippet der.. Rolig, autoritær, bestemt og veldig lett å forstå. Skulle veldig gjerne sett Arne Erlandsen tilbake i LSK. "vi scorer alltid 1 mål per kamp på dødball, vi trekker to mann ut av boksen for da gjør motstander det samme også blir det mer rom/større muligheter til å score". Vinnermentaliteten er STOR!

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4384

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Satt med en tåre i øyekroken når jeg så det klippet der.. Rolig, autoritær, bestemt og veldig lett å forstå. Skulle veldig gjerne sett Arne Erlandsen tilbake i LSK. "vi scorer alltid 1 mål per kamp på dødball, vi trekker to mann ut av boksen for da gjør motstander det samme også blir det mer rom/større muligheter til å score". Vinnermentaliteten er STOR!
                  Norsk fotball har ikke kommet lenger enn at Arnes fotball fortsatt duger her til lands, og vel så det. Hvis vi bytter trener enten til sommeren eller neste år, så er hvertfall Arne en av mine favoritter.
                  ..................

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Norsk fotball har ikke kommet lenger enn at Arnes fotball fortsatt duger her til lands
                    Et aggressivt forsvar, en ballvinnende midtbane og direkte angrepsspill i bakrom er helt utdatert, enig der. Er ingen som har kommet til CL-finale med en slik oppskrift.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4384

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Et aggressivt forsvar, en ballvinnende midtbane og direkte angrepsspill i bakrom er helt utdatert, enig der. Er ingen som har kommet til CL-finale med en slik oppskrift.
                      Jepp. Akkurat det jeg skrev, og som var poenget i innlegget mitt. Gratulerer!
                      ..................

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Eventuelt er det bare inkompetanse.
                        Selvsagt. Det aller meste vi gjør, er elendig. De andre treffer med alt. Og sånn går dessverre dagan inntil du sitter i styret, og jeg håper inderlig du er klar for et verv allerede fra 15. Det skal ikke stå på min stemme, hvert fall.

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Og noen som har vært med på hele nedturen sitter fortsatt.
                        Du som er så ærlig på nett, kan kanskje dele med forumet hvilke personer du ønsker å avskaffe, eller kanskje bare «legge skylden på» og kalle inkompetente?
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          . Och när Magnus Haglund drog iväg försvann även en losermentalitet som omedvetet sjunkit in i kanske Sveriges mest välskötta klubb.
                          KRÖNIKA. IF Jantelagen, eller Elfsborg som laget heter i folkmun, har Sveriges kanske bästa trupp. Ändå saknar klubben cojones nog för att kräva en ligatitel.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Pssssst: hvor ble det av han som "fikk" vinnermentaliteten tilbake - Jörgen Lennartsson? Han endte opp på Sveriges utgave av NAV etter 1 1/2 sesong. Hvorfor? Surfa inn til seriegull i kanskje den svakeste (poengmessige) utgaven av Allsvenskan på år og dag med Haglund sitt lag - Haglund hadde formet laget og lagt grunnlaget for han. Elfsborgs dårligste plassering på en rekke år kom i 2013, året etter dem tok seriegull. Losermentalitet? Når jobben til Haglund var brutt ned, kom den frem i 2013.

                            Men dette vet du sikkert alt om. Du som følger Allsvenskan så tett.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Pssssst: hvor ble det av han som "fikk" vinnermentaliteten tilbake - Jörgen Lennartsson? Han endte opp på Sveriges utgave av NAV etter 1 1/2 sesong. Hvorfor? Surfa inn til seriegull i kanskje den svakeste (poengmessige) utgaven av Allsvenskan på år og dag med Haglund sitt lag - Haglund hadde formet laget og lagt grunnlaget for han. Elfsborgs dårligste plassering på en rekke år kom i 2013, året etter dem tok seriegull. Losermentalitet? Når jobben til Haglund var brutt ned, kom den frem i 2013.

                              Men dette vet du sikkert alt om. Du som følger Allsvenskan så tett.
                              Er ikke jeg som har skrevet det, det er en svensk sportsjournalist. Men du følger sikkert allsvenskan tettere enn han.

                              Kommentar

                              • Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

                                Du har prøvd deg med disse velvalgte svenske artiklene før reka. Du lurer Ingen.
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

                                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                                  Du har prøvd deg med disse velvalgte svenske artiklene før reka. Du lurer Ingen.
                                  Hva snakker du om? Alle vet hvem Björn Ernberg (?) er, og når han skriver må det være sant!

                                  At Elfsborg prøvde å hente tilbake Haglund i fjor høst er uinteressant.
                                  Twitter

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2558

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Er ikke jeg som har skrevet det, det er en svensk sportsjournalist. Men du følger sikkert allsvenskan tettere enn han.
                                    Både du og han traff eksemplarisk med artikkelen. Jörgen Lennartson surfa på Haglund sin jobb. Når han måtte levere selv og motivere for en ny sesong, sklei han på et bananskall eller noe slikt. Ræva resultater og ut etter 1 1/2 år. Vinnerskallen sin det gitt! Mr 0-7 hjemme i debuten i gymsalen var også bra saker.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Du vet bloggen er seriøs, når flere påpeker feilene ovenfor artikkelforfatteren og 18 timer senere står den uforandret. Selvsagt er det normalt at budsjettene svinger med alt fra 35 til 60-70 mill i året. Over dobling av omsetningen er jo normalt..... Uff. Det er så mange useriøse som prøver seg uten å legge jobb i det. Kvalitetssikring er ikke viktig.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        Du vet bloggen er seriøs, når flere påpeker feilene ovenfor artikkelforfatteren og 18 timer senere står den uforandret. Selvsagt er det normalt at budsjettene svinger med alt fra 35 til 60-70 mill i året. Over dobling av omsetningen er jo normalt..... Uff. Det er så mange useriøse som prøver seg uten å legge jobb i det. Kvalitetssikring er ikke viktig.
                                        Ikke skyt meg, det er ikke min blogg. Jeg bare påpekte at den var interessant (ikke hvorfor den er det en gang), og når jeg ser responsen tyder det vel på at flere er enig i det.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • stovnerfugl
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Nov 2013
                                          • 163

                                          Syns at artikkelen er bedre skrevet enn det som er produsert i RB for tida....

                                          Derfor kan vi si med 100% sikkerhet at det er ikke Svesengen som står bak bloggen


                                          Men tilbake til virkeligheten.

                                          Går du inn på BG-LSK kamp tråden, er klubben på riktig spor igjen i følge mange forumdeltakere.
                                          Fy f**n også.... en seier over et bedritten middelslag på bortebane og alt er bare bra
                                          i LSK

                                          Kommentar

                                          Working...