Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

1 på rad hjemme bør tilsi livstidskontrakt for haglusken, beste seiersrekke på mange år.

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Viking, Brann, Molde.. Noen av de kampene som lag med "riktig" vinnerkultur hadde vunnet. Så når Haglund klarer flere 3p i "store" kamper så skal jeg si meg enig i at han skal få ny kontrakt. Han er på vei mot noe, men ikke helt i mål enda! Laget har vel fått færre poeng enn fortjent til nå i år, i motsetning til de med best vinnerkultur som har fått flere poeng enn "fortjent" ut fra spillet! De yngste i laget må beholdes, for da tror jeg man har ett vinnerlag innen få år!

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4397

Opprinnelig skrevet av Folke
        Viking, Brann, Molde.. Noen av de kampene som lag med "riktig" vinnerkultur hadde vunnet. Så når Haglund klarer flere 3p i "store" kamper så skal jeg si meg enig i at han skal få ny kontrakt. Han er på vei mot noe, men ikke helt i mål enda! Laget har vel fått færre poeng enn fortjent til nå i år, i motsetning til de med best vinnerkultur som har fått flere poeng enn "fortjent" ut fra spillet! De yngste i laget må beholdes, for da tror jeg man har ett vinnerlag innen få år!
        Sant nok. Nå har jo taperkulturen herja i klubben i mange år, og det er ikke gjort over natta å snu den negative trenden. Nå vinner vi hvertfall de kampene vi SKAL vinne! Det er en stund siden. Mer av det fremover så tar vi topplaga etterhvert, og skaper vinnerkultur
        ..................

Kommentar

• Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

Jeg tør påstå at LSK er på rett vei. De seneste fem-seks årene har et av kjennetegnene ved Fugla vært at de har spilt jevnt med alle lag de har møtt, uansett om det har vært Eidsvoll Turn eller lag i toppen av Tippeligaen. I år ser vi for første gang på lenge at laget er i stand til å utspille alle lag de møter (jeg var ikke i Bergen, så hva som skjedde der har jeg ikke peiling på) i lengre perioder av kampen. Etter hvert vil også poengene komme. De som har sett kampene vet at hjemmetapet for Viking var blodig urettferdig. Det samme var uavgjort mot Aalesund og vif.
          Knurr...

Kommentar

• Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

Faktum er at vi er bunnsolide. Bunnivået vårt er skyhøyt, og kampen i Bergen er den eneste vi har vært svake i en hel omgang. Førsteomgangen var vi fullt på høyde og skapte en haug sjanser, mens det ble verre da Riise gikk ut og vi valgte å kjøre to spisser. Vi er gode nå, og med "korrekt" utelling hadde vi vært på andreplass med luke ned før kampene i dag. Vi hadde vært en vaskekte gullutfordrer, noe jeg faktisk tror vi er nå også. Ketchupeffekten på Erling kommer, og da kommer vi til å ta MYE poeng. Jeg spår tredjeplass, 12 mål på Erling og fem til på Foffen før han bli solgt for 15+ i August til Ligue Un. Pengene bruker vi på nye kontrakter på Arnold og Yohan, som er must, og en liten mill på et nytt bindeledd(Liridon Khaludra?) mens resten brukes til å bøte på økonomien. Dette ordner seg, gutter.
            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Fredet PDD. Spiller så bra om dagen med beskjedne lønninger så kudos til Magnus (har gitt han syre før). Spennende å se hva laget blir i 2015
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4397

Med tanke på den økonomiske situasjonen så er det mye snakk om hvem av spillerne som blir, og ikke blir. Men noe av det viktigste må jo være at Haglund blir? Selv om vi kan miste en del spillere så har jeg tro på at andre spillere kan gå inn og gjøre jobben i den, etterhvert, gode innarbeida spillestilen til Haglund.

Hadde ikke trodd jeg skulle si det her for et år siden, men håper virkelig Haglund fortsetter neste år!
                ..................

Kommentar

• Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Med tanke på den økonomiske situasjonen så er det mye snakk om hvem av spillerne som blir, og ikke blir. Men noe av det viktigste må jo være at Haglund blir? Selv om vi kan miste en del spillere så har jeg tro på at andre spillere kan gå inn og gjøre jobben i den, etterhvert, gode innarbeida spillestilen til Haglund.

Hadde ikke trodd jeg skulle si det her for et år siden, men håper virkelig Haglund fortsetter neste år!

Haglund har det virkelig løsnet for det sist året. Vi spiller god fotball. Vi varierer og er bedre trent enn motstanderne våre. Vi spiller både direkte og holder på kula. Vi tar de kontringene vi må, og lar være der vi står i fare på å spille på oss brudd. Leddene våre er samlet når vi møter gode enkeltspillere og spillerne passer på sonene sine.

Kommentar

• stovnerfugl
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Nov 2013
                    • 163

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                    Haglund har det virkelig løsnet for det sist året. Vi spiller god fotball. Vi varierer og er bedre trent enn motstanderne våre. Vi spiller både direkte og holder på kula. Vi tar de kontringene vi må, og lar være der vi står i fare på å spille på oss brudd. Leddene våre er samlet når vi møter gode enkeltspillere og spillerne passer på sonene sine.
                    Fruen til Haglund sier åpent på Elixia at de skal mest sannsynlig tilbake til Sverige "neste år". Tipper at mannen tenker at han har tatt LSK så langt han kan med vilkårene han har på seg.

Kommentar

• xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                      Fruen til Haglund sier åpent på Elixia at de skal mest sannsynlig tilbake til Sverige "neste år". Tipper at mannen tenker at han har tatt LSK så langt han kan med vilkårene han har på seg.
                      Det ligger vel dessverre litt i kortene, trist.. Då håper jeg vi fortsetter på det arbeidet Haglund har gjort, naturlig å la Powell ta over, kanskje sammen med legenden? Billig løsning og kara har jobbet i LSK noen år og kjenner klubben og spillerene godt. Jeg orker ikke å starte på nytt igjen, jeg fikser det virkelig ikke..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Opprinnelig skrevet av xeR
                        Det ligger vel dessverre litt i kortene, trist.. Då håper jeg vi fortsetter på det arbeidet Haglund har gjort, naturlig å la Powell ta over, kanskje sammen med legenden? Billig løsning og kara har jobbet i LSK noen år og kjenner klubben og spillerene godt. Jeg orker ikke å starte på nytt igjen, jeg fikser det virkelig ikke..
                        Synd om Haglund drar, men jeg tror desverre ikke Powell har styrkene som skal til for å være hovedtrener. Haglund spiller en moderne fotball, så bør ikke være så vanskelig å finne en etterfølger som har samme tankesett.

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Synd om Haglund drar, men jeg tror desverre ikke Powell har styrkene som skal til for å være hovedtrener. Haglund spiller en moderne fotball, så bør ikke være så vanskelig å finne en etterfølger som har samme tankesett.
                          Godt mulig du har rett, men at en trener spiller moderne fotball er i langt i fra å være nok. Mange andre faktorer som avgjør om en trener passer inn eller ikke. Hvem andre trenere i vil du mene er naturlige etterfølgere? Vi kan ikke velge på øverste hylle, vi er ikke attraktive nok ei heller har vi økonomi til å lokke til oss de beste..

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2564

Godt mulig du har rett, men at en trener spiller moderne fotball er i langt i fra å være nok. Mange andre faktorer som avgjør om en trener passer inn eller ikke. Hvem andre trenere i vil du mene er naturlige etterfølgere? Vi kan ikke velge på øverste hylle, vi er ikke attraktive nok ei heller har vi økonomi til å lokke til oss de beste..
                            Hvor kan man sette penger på at Arne Erlandsen trener LSK i 2015? Bor like i nærheten, kjenner klubben og forlanger neppe gull og grønne skoger for å trene LSK igjen. Og Arne rykker aldri ned. For fokus i 2015 er neppe attraktiv fotball, men å overleve på banen og økonomisk.

Dessverre tror jeg Haglund forsvinner ut med den økonomiske ryddeaksjonen. Opprydding i stall og LSK sine økonomiske muskler er neppe noe som står i stil med Haglund sine ambisjoner. Begynner jo å ligne på noe, men nå ryker vel store deler laget i vinter.... Veldig, veldig synd om han forsvinner etter 2014 (eller i 2014? Er vel ingen garanti for at han blir ut 2014 om rett tilbud kommer).
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

Jeg kommer ikke på noen i farten. Men som jeg sa før Haglund kom, så er det mange spennende trenere i Tyskland og Nederland blant annet. Selvfølgelig ikke fra noen av de store klubbene, kanskje heller ikke fra de store ligaene. Men det finnes mye kvalitet der ute som bør kartlegges. På trenersiden så føles jeg at man tenker litt trygt, ikke bare i LSK men i de fleste lag i TL. Om det er realistisk i dagens situasjon er jeg mer usikker på.

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Jeg kommer ikke på noen i farten. Men som jeg sa før Haglund kom, så er det mange spennende trenere i Tyskland og Nederland blant annet. Selvfølgelig ikke fra noen av de store klubbene, kanskje heller ikke fra de store ligaene. Men det finnes mye kvalitet der ute som bør kartlegges. På trenersiden så føles jeg at man tenker litt trygt, ikke bare i LSK men i de fleste lag i TL. Om det er realistisk i dagens situasjon er jeg mer usikker på.
                                I normale tilfeller så ville jeg vært enig med deg i at Tyskland og Nederland er smarte steder å kikke, men jeg føler ikke at det er rette tiden nå. Stallen neste år kommer til å bestå av noen av årets spillere og trolig en del påfyll fra rekruttene våre samt adecco. At vi da får inn en trener fra utlandet som ikke kjenner laget eller tippeligaen tror jeg vil sette oss tilbake fremfor å styrke oss.. Jeg tror å tenke trygt er det smarteste LSK kan gjøre slik situasjonen er pdd.

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Hvor kan man sette penger på at Arne Erlandsen trener LSK i 2015? Bor like i nærheten, kjenner klubben og forlanger neppe gull og grønne skoger for å trene LSK igjen. Og Arne rykker aldri ned. For fokus i 2015 er neppe attraktiv fotball, men å overleve på banen og økonomisk.
                                  Fin fyr, men det hadde vært helt krise, flere skritt tilbake og ny start.. ALt arbeidet Haglund har lagt ned rett ut av vinduet..

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Fin fyr, men det hadde vært helt krise, flere skritt tilbake og ny start.. ALt arbeidet Haglund har lagt ned rett ut av vinduet..
                                    Om klubben ikke vinner i lotto så er det nok ikke mye "Haglund" igjen i stallen neste år.. Johan, Palmi, PVM med flere er neppe å se i gul drakt. Arne kjenner klubben, kan norsk fotball og trenger ingen 3 års plan for å skape vinnermentalitet. Om Haglund drar så er det nok fordi han ikke ser noen muligheter for å videreføre sin stil i tråd med klubbens økonomi, da vil det heller ikke være noe å videreføre for andre med samme stil. Selger man Ruben, Ringstad, Fofana og ikke får til forlenget avtale med MØ så er det tilbake til start uansett hva treneren heter!

Gunnar Halle og Magnus Powell er mitt tips.

Kommentar

• Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

I normale tilfeller så ville jeg vært enig med deg i at Tyskland og Nederland er smarte steder å kikke, men jeg føler ikke at det er rette tiden nå. Stallen neste år kommer til å bestå av noen av årets spillere og trolig en del påfyll fra rekruttene våre samt adecco. At vi da får inn en trener fra utlandet som ikke kjenner laget eller tippeligaen tror jeg vil sette oss tilbake fremfor å styrke oss.. Jeg tror å tenke trygt er det smarteste LSK kan gjøre slik situasjonen er pdd.
                                      Du har rett. Men jeg tror, om situasjonen blir like kritisk som du nevner, at Erlandsen ville være et tryggere valg. Det er ikke noe jeg håper eller ønsker, men det er safe. Har ikke noe vondt å si om Powell, men han har ikke bevist noe. Hadde vært bedre å prøvd seg på F.eks Vegard Hansen.

Kommentar

• xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

Du har rett. Men jeg tror, om situasjonen blir like kritisk som du nevner, at Erlandsen ville være et tryggere valg. Det er ikke noe jeg håper eller ønsker, men det er safe. Har ikke noe vondt å si om Powell, men han har ikke bevist noe. Hadde vært bedre å prøvd seg på F.eks Vegard Hansen.
                                        Jeg må få si at jeg ikke brenner for Powell, men jeg sliter med å se noen alternativer av "topptrenerene" i Norge, jeg orker ikke å være med på stolleken som alle lagene i tippeligaen er med på. Hvordan ståa er i adecco vet jeg ikke, må da være noen lag der som spiller fin fotball noe ala den vi spiller. Erlandsen sin stil er for gammeldags og han er ingen mann for fremtiden.

Kommentar

• Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

Jeg må få si at jeg ikke brenner for Powell, men jeg sliter med å se noen alternativer av "topptrenerene" i Norge, jeg orker ikke å være med på stolleken som alle lagene i tippeligaen er med på. Hvordan ståa er i adecco vet jeg ikke, må da være noen lag der som spiller fin fotball noe ala den vi spiller. Erlandsen sin stil er for gammeldags og han er ingen mann for fremtiden.
                                          Om vi ser på trenere i TL, så tipper jeg alle er like uaktuelle som Haglund, om økonomien ikke bedrer seg. Og om vi skal velge mellom Haglund og en av de 15 andre trenerne i TL, så velger jeg Haglund 10 av 10 ganger, eller 16 av 16 om du vil.

Kommentar

Working...