Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6104

Om Haglund drar tipper jeg vi henter treneren til KR Reykjavik som erstatter.

Kommentar

• Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2564

Opprinnelig skrevet av xeR
      Fin fyr, men det hadde vært helt krise, flere skritt tilbake og ny start.. ALt arbeidet Haglund har lagt ned rett ut av vinduet..
      Økonomisk er det tilbake til start. Krise? Det er å rykke ned. Det gjør ikke Arne. En langt bedre løsning enn å gi assistenten til sist trener jobben.

Og han er ikke en mann med kun en stil. Det spilles fotball etter hvem man har i stallen. Flink til å få det beste ut av hver spiller.

Og 2015 kan ikke innebære noe prøveprosjekt på trenersiden. Blir vel knapt spillere igjen av dagens stall, så å sjanse på en trener som Vegard Hansen el, vil være å spille høyt med klubben som eksistens som innsats. Lønnsbudsjett og midler til kjøp i 2015 er så dårlig at det er snart så forumet ikke bare må bidra med cash, men finne spillere her inne på forumet som kan bidra
      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

Opprinnelig skrevet av HSft
        Om Haglund drar tipper jeg vi henter treneren til KR Reykjavik som erstatter.
        LSK hadde islandsk trener i 1959....

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Opprinnelig skrevet av Børge
          Økonomisk er det tilbake til start. Krise? Det er å rykke ned. Det gjør ikke Arne.
          Rykket han ikke ned med Kamma?

Og nei, det er ingen krise å rykke ned. Krise er å tro at man kan kjøpe og lønne seg vekk fra nedrykk, den typen mekanismer som styrte oss ut i denne sumpa i utgangspunktet. Nå har vi endelig fått på plass et system som kan legge grunnmuren for det som kan bli et lag som hevder seg i mange år fremover, og som spiller fotball som et lag som vil hevde seg. Å ønske Arne tilbake vil jeg sidestille med uttrykket "alt var bedre før".

Og for en trener som har vært såpass lenge utenfor toppfotballen vil jeg hevde det nettopp vil være et prøveprosjekt. Og helt feil retning.

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Rykket han ikke ned med Kamma?

Og nei, det er ingen krise å rykke ned. Krise er å tro at man kan kjøpe og lønne seg vekk fra nedrykk, den typen mekanismer som styrte oss ut i denne sumpa i utgangspunktet. Nå har vi endelig fått på plass et system som kan legge grunnmuren for det som kan bli et lag som hevder seg i mange år fremover, og som spiller fotball som et lag som vil hevde seg. Å ønske Arne tilbake vil jeg sidestille med uttrykket "alt var bedre før".

Og for en trener som har vært såpass lenge utenfor toppfotballen vil jeg hevde det nettopp vil være et prøveprosjekt. Og helt feil retning.
            Han gjorde kanskje det året etter dem rykket opp?

Selvsagt er det krise å rykke ned. Det vil vært en enorm krise og jeg er faktisk ikke sikker på om klubben har rygg til å rykke ned.

Det systemet du snakker om som legger grunnmuren for mange år fremover, den grunnmuren blir rasert nå førstkommende høst. Man kan forvente at Fofana og Ringstad nok forsvinner i sommer. Sannsynligvis på billigsalg for å redde klubbens eksistens økonomisk. Johan, Palmi og Petter forsvinner helt sikkert før eller etter sesongen - ikke nubbsjans om denne bedritene økonomien klarer å holde dem i gult og svart. Origi? Har klubben midler til å signere han for nye år? Høyst tvilsomt når man ikke klarer å betale strømmen - å tro på at man skal klare det er ganske så optimistisk. Magnar forsvinner nok enten tilbake til MFK eller en annen klubb nå som LSK har spilt han i form. Ruben skal du ikke se bort i fra ryker allerede i sommer - tipper MFK for en slikk og ingen ting. Spennende lag man sitter igjen med gitt... Mye kontinuitet i det:

Udjus
            Nordremoen - ? - Kippe - Mikalsen
            Riise - Lundemo - Ohi - ?
            Mjelde
            Knudtzon

Hullene fylles vel med spillere alla Mads Dahm og Tom Sadeh: det er den hylla LSK har penger til å plukke fra! "Kan'ke bygge bil når'n ette eier nåla i veggen, veit du Solan" var det en som sa en gang. Man kan bygge lag ved knapt nok å ha penger, men solid blir det ikke. Bonke har jeg ikke satt opp. Risikoen for at han signerer for andre lag, er alt for stor. Den avtalen dem har er det ikke sikkert er så mye verdt om lovnadene om gull og grønne skoger er stor nok. Blir han signert, kan Ohi spille venstre ving i laget for 2015 som er satt opp ovenfor. Benken? Den består så langt av Osvold og Friday. Juniorer kommer nok til å fylle opp en del av benken i 2015. Skader er det beste å unngå, for stallen kommer til å bli veldig smal.

Den grunnmuren du snakker om, blir det ikke mye igjen av i 2015 - det er jeg 100 % sikker på. Bare å krysse fingrene for at laget klarer å holde seg opp i Tippeligaen. I motsetning til deg, GIF, så ser jeg på nedrykk som døden økonomisk og sportslig. De økonomiske rammene er så mye dårligere i 1. divisjon. Spranget opp igjen er veldig stort sportslig. Vil bare føre til elendighet når man rykker ned og sannsynligheten for at man ved opprykk kaster seg på en ny bølge av rekke forsterkninger er stor.

Arne ville ikke vært noe prøveprosjekt. Han har erfaring og har stort sett trent lag de siste årene. Imponerende hva han fikk til med Kisa. Redda Moss i 2013. Prøveprosjekt, det ville vært å finne en ung ambisiøs fyr eller la assistenter rykker opp - det er risikable prøveprosjekt.

Bare å nyte resten av 2014 - dette kan være siste gangen LSK har en reell sjanse til å blande seg inn i topp 6. Trist som faen, men de økonomiske realitetene tilsier det.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Tror ikke vi skal ta utgangspunkt i at Haglund reiser fordi noen har hørt ditt og datt på et treningssenter. Er ikke sikkert
              Hørte på på Strømmen Storsenter at Suarez skal til Everton forresten...

Det er jo bare fantastisk at Haglund får den skryten han nå fortjener etter å ha nesten blitt kjeppjaget ut av klubben av enkelte. Kontinuitet lønner seg!

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Skulle bare mangle om ikke laget begynte å prestere, er tross alt en stamme med spillere som begynner å få noen sesonger sammen. Vi ble lovet at forsvaret skulle fikses og at vi skulle "attackera toppen" da Haglund begynte, dette klarte han ikke å innfri. Mannen leverte under pari og var langt unna å oppnå noen av målsetningene sine. Haglund må bære sin del av ansvaret for ta vi nå er i økonomiske vanskeligheter etter å ha levert dårlige resultater og handlet dyre spillere med store lønnskrav som han ikke har klart å få til å levere.

At han nå skal fortjene skryt fordrer vel store skylapper og dårlig hukommelse.

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Du tuller nå Reka(forstår jeg deg rett at du digger Reka på Valle)?

Er det sikkert at det er Haglund som ønsket Vaagan, Palmi og Johan? Sikker på at det ikke er Bjarmann, Lund, Mathisen eller damene i Kioskene som har gått over hans hodet å hentet disse? At økonomien i klubben er dårlig er da ve ikke Haglund sin skyld?? Dette kan dras tilbake til Berg, Nordli tiden da de hentet alt mulig søppel til dyre summer. Dette sliter LSK med i dag, og vil gjøre i flere år fremover.

Hvem skal få æren for at Fofana, Ohi, Ruben, Stian, Marius med fler har tatt steget til å bli toppspillere i Tippeligaen? Denne sesongen er vi på topp 3 over mest skårede og minst innslupne mål - imponerende med dagens stall!

Du som har hukommelsen med deg, sa Magnus at LSK skulle bli et stabilt topplag på 1 sesong eller at det ville ta litt tid. Jeg lever godt med at det tok en sesong lengre enn planlagt. Når Reka først er nevnt, han med tid vil dessverre få søpla i toppen igjen. Magnus sier selv han tok litt vann over hodet i intervjuet med Lars(?) men at det nå bærer frukter av hardt arbeid over lengre tid.

Legger inn denne:
                  - Du nevner skadesituasjonen. Er det tilfeldig at den er kraftig forbedret fra fjoråret, eller jobber dere enda bedre med for eksempel individuell belastningsstyring?
                  - Jeg tror også det kan komme av at vi etter hvert tåler treningsmengdene bedre. Vi trener ganske hardt, og spillere har nok vokst litt inn i det. For hvis man tåler mye trening, blir man jo etter hvert en mye bedre spiller. Jeg tror vi har bygget opp en tåleevne når det gjelder å trene hardt og mye. Jeg gikk kanskje litt hardt ut da jeg begynte her, og vi ble nok straffet for det. Men jeg tror som sagt vi har vokst inn i det. Dessuten har vi et veldig bra støtteapparat som tar vare på hver eneste spiller, med belastningsstyring og så videre. I blant står noen spillere over treninger nettopp av den grunn. Vi må behandle alle ulikt, ettersom alle er ulike. Er man 31 år har man en annen kropp enn en 19-20-åring.

Kommentar

• Patriot
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2010
                    • 437

Forsvinner Haglund, bør vi hente Runar Kristinsson. LSK-gutt, brenner for trenergjerningen og har allerede litt erfaring som hovedtrener på ok nivå.

Og viktigst: Sikkert ikke den dyreste i drift.

Kommentar

• 307
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2007
                      • 358

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                      Tror ikke vi skal ta utgangspunkt i at Haglund reiser fordi noen har hørt ditt og datt på et treningssenter. Er ikke sikkert
                      Hørte på på Strømmen Storsenter at Suarez skal til Everton forresten...

Det er jo bare fantastisk at Haglund får den skryten han nå fortjener etter å ha nesten blitt kjeppjaget ut av klubben av enkelte. Kontinuitet lønner seg!
                      Takker så meget for denne Jeg nevnte ordet kontinuitet angående Haglund. Det er egentlig ganske digg å får rett

Kommentar

• 307
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2007
                        • 358

Opprinnelig skrevet av Folke
                        Om klubben ikke vinner i lotto så er det nok ikke mye "Haglund" igjen i stallen neste år.. Johan, Palmi, PVM med flere er neppe å se i gul drakt. Arne kjenner klubben, kan norsk fotball og trenger ingen 3 års plan for å skape vinnermentalitet. Om Haglund drar så er det nok fordi han ikke ser noen muligheter for å videreføre sin stil i tråd med klubbens økonomi, da vil det heller ikke være noe å videreføre for andre med samme stil. Selger man Ruben, Ringstad, Fofana og ikke får til forlenget avtale med MØ så er det tilbake til start uansett hva treneren heter!

Gunnar Halle og Magnus Powell er mitt tips.
                        Haglund kan selvsagt videreføre stilen uten kjente klassespillere. Men det forutsetter at Haglund blir og ball spillere alla Lundemo også blir. Og hvis Bonke er den spilleren mange mener han er. Så hvorfor ikke. 2015 trenger ikke bli som 2014 økonomisk. Nye kluter til og en hovedsponsor og videreføring av Vier Lsk. Trenger ikke å bli så feil. Det sier jo fra Lsk at det først og fremst er ut 2014 som er problemet. 2015 er det et nytt budsjett. Men strammere. men fotball lag skal vi ha. Det skjer jo så mye bra utenom økonomien så hvorfor ikke.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Du tuller nå Reka(forstår jeg deg rett at du digger Reka på Valle)?

Er det sikkert at det er Haglund som ønsket Vaagan, Palmi og Johan? Sikker på at det ikke er Bjarmann, Lund, Mathisen eller damene i Kioskene som har gått over hans hodet å hentet disse? At økonomien i klubben er dårlig er da ve ikke Haglund sin skyld?? Dette kan dras tilbake til Berg, Nordli tiden da de hentet alt mulig søppel til dyre summer. Dette sliter LSK med i dag, og vil gjøre i flere år fremover.
                          Er vel et godt bevis på din totale amnesi at Berg skal få skylda for dårlig økonomi. Gikk med heidundrende overskudd i hans regime.

Ta en kikk på spillere Haglund har henta og spør deg selv om dette har vært økonomisk fornuftig:
                          Erik Midtgarden (Flora Tallinn, Estland), Isak Scheel (Sogndal) - utlånt til Bærum, Guy Roger Toindouba (Esperance Sportif, Tunisia), Sead Ramovic (Novi Pazar, Serbia), Palmi Rafn Palmasson (Stabæk), Johan Andersson (Stabæk), Jesper Westerberg (Mjällby, Sverige), Petter Vaagan Moen (Queens Park Rangers, England), Espen Nystuen (Sandefjord), Thorstein Helstad (Monaco), Anders Østli (SønderjyskE), Bjørn Helge Riise (Fulham), Espen Søgård (Start, legger opp etter sesongen), Lasse Staw (Syrianska), Fredrik Stoor (på lån fra Vålerenga).

Her har pengene rent ut av klubben på lønninger og sign-on fee til spillere som Ramovic og Helstad. Ren idioti.

Hvem skal få æren for at Fofana, Ohi, Ruben, Stian, Marius med fler har tatt steget til å bli toppspillere i Tippeligaen?
                          Spillerne selv. Ser du på lista over skjønner du kanskje at Haglund ikke har drevet noen talentfabrikk. I det minste har Haglunds kjøp vært så elendige at talentene våre har hatt en lettere vei til fast plass på laget. Ringstad bør takke Haglund for å hente Jesper Westerberg til klubben, det er vel den eneste takken Haglund fortjener.

Du som har hukommelsen med deg, sa Magnus at LSK skulle bli et stabilt topplag på 1 sesong eller at det ville ta litt tid. Jeg lever godt med at det tok en sesong lengre enn planlagt. Når Reka først er nevnt, han med tid vil dessverre få søpla i toppen igjen. Magnus sier selv han tok litt vann over hodet i intervjuet med Lars(?) men at det nå bærer frukter av hardt arbeid over lengre tid.
                          Bare tullprat. Haglund lovet gullkamp sesongen etter i 2011, 2012 og 2013. Nå er vi på en sjetteplass, du må ikke forveksle dette med gullkamp.

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2564

Opprinnelig skrevet av reka
                            Ta en kikk på spillere Haglund har henta og spør deg selv om dette har vært økonomisk fornuftig:
                            Erik Midtgarden (Flora Tallinn, Estland), Isak Scheel (Sogndal) - utlånt til Bærum, Guy Roger Toindouba (Esperance Sportif, Tunisia), Sead Ramovic (Novi Pazar, Serbia)
                            Beklager å ødelegge med en dråpe fakta: disse spillerne ble signert før Haglund ble signert som trener. Med mindre du mener at Haglund hadde noe som ligner på telepatiske evner og sendte signaler til Henning Berg om at Erik Midtgarden og Isak Scheel før han sa opp i Elfsborg? Alle disse fire ble signert før Haglund satt sin signatur på kontrakten om å trene LSK. De tre første ble signert av Berg. Hvem Ramovic ble signert av, vet jeg ikke. Ramovic kan vel ikke bedømmes som noen fiasko, selv om han var en del skadet (han var også en usedvanlig kul type!). Roger'n redde vel opp sin egen seng av holdninger.
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Er vel et godt bevis på din totale amnesi at Berg skal få skylda for dårlig økonomi. Gikk med heidundrende overskudd i hans regime.

Erik Midtgarden (Flora Tallinn, Estland), Isak Scheel (Sogndal) - utlånt til Bærum, Guy Roger Toindouba (Esperance Sportif, Tunisia), Sead Ramovic (Novi Pazar, Serbia), Palmi Rafn Palmasson (Stabæk), Johan Andersson (Stabæk), Jesper Westerberg (Mjällby, Sverige), Petter Vaagan Moen (Queens Park Rangers, England), Espen Nystuen (Sandefjord), Thorstein Helstad (Monaco), Anders Østli (SønderjyskE), Bjørn Helge Riise (Fulham), Espen Søgård (Start, legger opp etter sesongen), Lasse Staw (Syrianska), Fredrik Stoor (på lån fra Vålerenga).

Her har pengene rent ut av klubben på lønninger og sign-on fee til spillere som Ramovic og Helstad. Ren idioti.

Spillerne selv. Ser du på lista over skjønner du kanskje at Haglund ikke har drevet noen talentfabrikk. I det minste har Haglunds kjøp vært så elendige at talentene våre har hatt en lettere vei til fast plass på laget. Ringstad bør takke Haglund for å hente Jesper Westerberg til klubben, det er vel den eneste takken Haglund fortjener.

Bare tullprat. Haglund lovet gullkamp sesongen etter i 2011, 2012 og 2013. Nå er vi på en sjetteplass, du må ikke forveksle dette med gullkamp.
                              Skyldte jeg på Berg, les om igjen. Jeg skreiv Nordli og Berg tiden. Nordlie/fjørtoft får hovedskylden!
                              Du er på bærtur. Mange av de du nevnder der ble hentet gratis(kan skyte gull inimellom, verdt et forsøk). Disse kostet lite i lønn osv. Sjansespill er lov. Fredrik Stoor kostet Vif mye penger, ikke fugla. Bomkjøpet kom særdeles dårlig ut, Jesper er Magnus sin skyld ene og alene.

At du Reka skriver et slikt skamløst innlegg er utrolig. At du ikke gir Magnus noe kred for at ungcgutta slår til er helt utrolig. Jeg har snakket med flere av spillerne som hyller Magnus. Til og med gutta på benken snakker varmt om Magnus, tar seg av alle, inkluderende og givende treninger. Tror vi skal få slite med å finne ny trener som er godt likt av "alle".

Du har vært pessimist hele veien, hatet Magnus m.m. Du klarer ikke snu deg i døra og innse at du har driti deg ut. At folk har hatt trua på Magnus, knall!

Vil du bytte ut Magnus? Med hvem? Rekdal?

Kommentar

• Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

Opprinnelig skrevet av 307
                                Takker så meget for denne Jeg nevnte ordet kontinuitet angående Haglund. Det er egentlig ganske digg å får rett
                                Hva fikk du rett i ?

Kommentar

• plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 821

Hmm, prøvde å søke litt på proff.no, kan si mye rart om Berg-tida, men heidundrende overskudd er vel å ta i.

Kommentar

• Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                    Hmm, prøvde å søke litt på proff.no, kan si mye rart om Berg-tida, men heidundrende overskudd er vel å ta i.
                                    Titta du på kontoen for kjøp av spillere og salg av spillere ?

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Disse kostet lite i lønn osv.
                                      Dette er direkte feil.

Sjansespill er lov.
                                      Ja, men ikke så lurt. Å hente Helstein fra Monaco på skyhøy lønn er vel et typisk eksempel på nettopp det.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

Så når spillere underpresterer er det trenerens skyld, men når de er gode er det deres egen? Interessant vinkling.

Haglund tok ikke over LSK før i 2012. Såvidt jeg kan huske gikk han ikke ut etter 2011 sesongen og sa at Tippeligaens desidert dårligste lag høsten 2011 skulle vinne seriegull, men du har kanskje en kilde på dette? Såvidt jeg husker sa Haglund at man skulle bruke 2012 på å sette laget, stramme inn forsvarsspillet og avansere på tabellen. I 2013 skulle vi "attackere" topp 6, mens vi skulle kjempe om medalje i 2014. Jeg er enig med deg i at vi gjorde trege fremskritt både i 2012 og 2013, men vi er definitivt med i medaljestriden denne sesongen. Det er enkelte faktorer som også er vanskelig for Haglund å forutse, for eksempel at Røkke øser inn 125 millioner i nyttårsgave til Molde før sesongen. Disse "små" eksogene faktorene har en ganske stor innvirkning på konkurransevilkårene til klubben. Faktum er at vi ligger 3 poeng bak sølvplass. Som Haglund sier selv, tabellen foreløpig er kun en prognose, men med kvartfinale i cupen for 2 år på rad og godt heng på medaljeplassen må den sportslige utviklingen sies å ha vært i tråd med de uttalte mål for denne sesongen. Med en så tett tabell vil man svinge fra medaljeplass til 6-7 plass fra runde til runde, glem ikke at vi har vært topp 3 i tidligere runder denne sesongen, så vi får avvente til sesongslutt med å konkludere. Det er vel likevel hevet over enhver tvil at du er en av Haglund-pessimistene som uansett utfall nekter å erkjenne at det var fornuftig å gi han mer tid, uavhengig av det faktum at vi for første gang siden 2007 endelig angriper toppen. Ville vi vært der vi er i dag om vi hadde skiftet trener hvert år vi ikke var topp 5? Antagelig ikke.

Det er forøvrig urimelig å gi Haglund skylda for at klubben sliter økonomisk. For det første er det andre faktorer enn sport som har vært svært utslagsgivende for at vi sliter. For det andre er det tross alt ikke Haglund som bestemmer hvor mye vi skal betale for spillere eller hvor mye de skal få i lønn, det er andre i klubben som har ansvar for å fortelle Haglund at de spillerne han eventuelt måtte ønske er for dyre. Heldigvis virker klubben til å være langt bedre styrt nå enn tidligere, og jeg det virker (heldigvis) som det er uaktuelt å bytte ut trener med mindre Haglund selv ikke ønsker å forlenge. I så fall tror jeg uansett at Arne Erlandsen er ganske langt ned på lista over aktuelle kandidater.
                                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• 307
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 358

Opprinnelig skrevet av Kay
                                          Hva fikk du rett i ?
                                          Det å gi Haglund tid sjøl om det buttet i mot. Han sa at han trengte tid 2-3 år. Det fikk han av meg. Fra at mange ville kaste han ut av Lillestrøm og hjem til Sverige. Det var ikke måte på hvor evneveik han var. Til at folk nå er redde for at han forsvinner.

Kommentar

Working...