Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4384

    Opprinnelig skrevet av Kay
    Dog bare 2 tomler opp



    Jeg antar at Haglund har en lønn som det er veldig mange duganes trenere som er villig til å jobbe for. Trenere som har evne til å jobbe med spillermateriale og spille på styrkene deres istedefor å være avhengig av kostbare spillere/utelandsproffer som skal skape ting på egenhånd.
    Og alternativene dine står i kø ser jeg.
    ..................

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Og alternativene dine står i kø ser jeg.
      Slike kommentarer er helt latterlige, da "Kay" ikke er den som skal ansette trenere, men da Stabæk har Bradley, Sarspborg har Deane, så skulle vel et habilt navn i det store utland være mulig å oppdrive innenfor gjeldende budsjetter. Vi bør jo ha et brukbart nettverk i Tyskland via Fjøra/Grodås, England via bla Berg/Halle/Johnsen/Uwe mfl eller et annet sted via egen research.

      Den beste treneren en norsk klubb kan få er neppe fra Sverige eller Norge, det viser det internasjonale fotballbildet ganske klart. At det behøver å være dyrt med en internasjonal trener viser 2 av de fattigste klubbene i tippeligaen at det ikke behøver å være.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        I den grad dagens kamp går under "taktisk mageplask"? Vi har jo faen ikke andre spillere! Kampen mot Brann borte er jeg enig i at var en taktisk skivebom, når Riise må ut og Haglund velger Høiland inn. Det var skivebom. Hva skulle han gjort annerledes i dag?? Spillerne gadd jo rett og slett ikke.
        Se på totale mangelen på disiplin i eget pasningsspill idag. Åssen kan vi opptre slik mot kontringslaget Start når vi selv vet at vi mangler tempo til å bli med på tut og kjør-fotball? 1-3 er jo et skoleeksempel på gi faen-holdninga her, en dasspasning rett i hælene på egen spiller og kontringa er i gang, man er rett og slett ikke påskrudd. Man skal forvente mer av spillerne, avgjørelser med ball er det ikke nivå over i det hele tatt i dag.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Opprinnelig skrevet av knut
          Så ikke kampen, men hørte at Høiland og Knudtzon spellte sammen. Høres ut som en genistrek det, igjen, Haglund.

          Lærern ikke?
          Har knapt andre å velge i, så det er ikke så mye å kritisere han for.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Opprinnelig skrevet av knut
            Så ikke kampen, men hørte at Høiland og Knudtzon spellte sammen. Høres ut som en genistrek det, igjen, Haglund.

            Lærern ikke?
            Seriekamper under Haglunds ledelse der vi har startet i en flat 4-4-2:

            2012:
            LSK 1-1 Molde
            LSK 1-2 FFK
            TIL 5-1 LSK
            VIF 1-2 LSK

            2013:
            LSK 2-2 Sarp
            AaFK 7-1 LSK
            Viking 2-2 LSK

            2014:
            Start 3-1 LSK

            Fasiten gir 1 seier, 3 uavgjorte og 4 tap. 11-23 i målforskjell.
            Twitter

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4384

              Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
              Slike kommentarer er helt latterlige, da "Kay" ikke er den som skal ansette trenere, men da Stabæk har Bradley, Sarspborg har Deane, så skulle vel et habilt navn i det store utland være mulig å oppdrive innenfor gjeldende budsjetter. Vi bør jo ha et brukbart nettverk i Tyskland via Fjøra/Grodås, England via bla Berg/Halle/Johnsen/Uwe mfl eller et annet sted via egen research.

              Den beste treneren en norsk klubb kan få er neppe fra Sverige eller Norge, det viser det internasjonale fotballbildet ganske klart. At det behøver å være dyrt med en internasjonal trener viser 2 av de fattigste klubbene i tippeligaen at det ikke behøver å være.
              Bradley er en syk signering som ingen skjønner noe av. Uvanlig, og noe som antageligvis ikke kommer til å skje igjen på mange år. Uten at jeg vet det så tviler jeg også på at han har noe dårligere betalt enn Haglund. Brian Deane? Han har klart å holde S08 oppe, (via kvalik i fjor). Virker som en helt grei trener, men ikke noe ekstraordinært. Og tror du virkelig det finnes mange internasjonale trenere som er villige til å gå til en klubb truet av konkurs i en mindre attraktiv liga?

              For å legge til en ting, så er jeg ikke helt frelst av Haglund jeg heller. Har gjort en del taktiske bommerter i år. Men jeg synes han får ufortjent mye tyn her inne. Hver eneste gang vi taper (uten unntak) så hagler kritikken her inne mot han med en gang. Når vi vinner så er det ikke en kjeft som sier noe. Haglund får all skyld ved tap, og null kred ved seier. Enkelte benytter hver jævla mulighet til å pepre Haglund med dritt. Når folk i tillegg presterer å legge skylda på Haglund etter dagens tap så reagerer jeg hvertfall. At vi har fire nøkkelspillere ute, det overser folk glatt. Vi har 2 spisser, null midtbanespillere, 2 forsvarsspillere og 1 keeper på benken, hvor alle unntatt keeper er 20 år eller yngre. Det eneste man eventuelt kunne diskutere med laguttaket var om Friday burde startet, men jeg tror det hadde hatt veldig lite å si, med tanke på den kollektive svikten som spillerne sto for i dag. Ingen, absolutt ingen av spillerne var i nærheten av sitt vanlige nivå. Det var dassing ute på banen fra en annen verden. Er det Haglunds feil? Hvis det foregår over lang tid; Ja. I en enkelt kamp? Nei!

              Som sagt tidligere; Det tapet her må faen meg spillerne stå for 100%
              ..................

              Kommentar

              • Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Når folk i tillegg presterer å legge skylda på Haglund etter dagens tap så reagerer jeg hvertfall. At vi har fire nøkkelspillere ute, det overser folk glatt.
                Du missforstår, det er ikke pga dagens kamp at jeg klager på Haglund, det er bare at dagens kamp avslører Haglund. Han har ikke evne til å tilpasse seg realitetene. Han bruker flere år på å finne riktig posisjon til spillere, han klarer ikke å ta grep under veis. Hans taktikk er å prøve det samme hver gang, for til slutt så må vi få det til. Jeg har vært kritisk i lang tid forde hele planen til Haglund har hele tiden blitt lagt frem som at vi skal bli gode når kontrakten til både han og alle nøkkelspillerne er ute. Vi lever av resultater NÅ, lovnader om at vi er gode om 3 år får ikke folk på tribunen nå, ei heller sponsorer som spytter inn midler. Jeg er tilhenger av å gi trener tid, men "plan Haglund" skjønner jeg ikkenoe av. Første han sier når han blir ansatt er at han trenger ihvertfall 3 år på seg, også får han 2 års kontrakt...

                Og opsjon på forlengelse 1 år som ligger der nå, hvem er det som egentlig har den ? Klubben eller treneren ?

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Blir tøvete å frikjenne treneren for ansvaret her. Det som skjer på matta er til syvende og sist alltid trenerens ansvar. Både kampforberedelser og lederskap står til stryk i dag.
                  Du sklir inn i debatten på bananskall hver gang det kommer et tap.... "Det som skjer på matta er til syvende og sist alltid trenerens ansvar" sier du, men jeg har ikke hørt deg si det etter seier? Da er du tyst som graven med din fanatiske kritikk av Haglund. Du dukker bare opp i denne tråden som et forventet troll i eske hver gang laget taper og gjør en dårlig kamp. Er det ikke slitsomt å ha et så negativt, og åpenbart anstrengt, forhold til sittende trener at du benytter en hver mulighet til å bringe din edder og galle på banen?

                  BTW, regner med at kampforberedelser og lederskap er glitrende hver gang sportsklubben vinner? Eller er det spillerene som skal ha kreditten alene?
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    BTW, regner med at kampforberedelser og lederskap er glitrende hver gang sportsklubben vinner? Eller er det spillerene som skal ha kreditten alene?
                    Hver gang vi vinner er Haglund flink til å fortelle at kamp planen ble fulgt 100% og akkurat som i Elfsborg tiden så kommer resultatene 3 året og blah blah blah...

                    Kamp planen i dag funka ikke, men Haglund var fornøyd til pause, så det var bare å fortsette å bli løpt i senk i andre omgang!

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3500

                      Vi tapte en bortekamp i Tippeligaen. 11 av 16 lag har tapt like mange eller flere bortekamper som oss, og det er i det store og det hele fordi vi med unntak av nettopp de tre kampene vi har tapt mot Brann, rbk og Start har spilt prikkfritt taktisk. I kampene mot Brann og Start spiller vi 4-4-2 i de dårlige periodene og blir straffet voldsomt for å gi fra oss rom på midten. Mot RBK skjer noe av det samme, da vi er jevngode med de frem til de tar ledelsen og blir straffet når vi må gamble offensivt.
                      Borte har vi vel egentlig vært blant de beste i ligaen helt siden Haglund kom til klubben, men viktigst av alt er at vi ser ut til å ha knekt koden på hjemmebane med ett solid grunnspill som få andre lag i Tippeligaen kan vise til.

                      Jeg har bevisst holdt meg borte fra denne tråden i perioden hvor ting har gått bra, da dere sikkert vet fra tiden det sto på som verst at jeg etterhvert har fått stor tillit til den jobben han gjør. At han ikke legger om til 4-5-1 tidlig i dag flytter EK ned på kanten synes jeg er en tabbe, men vi skapte jo faktisk også en del sjanser på tross av at vi ga fra oss mye rom for Start å kjøre overganger i. Derfor var det en skikkelig offensiv gambling fra Magnus Haglund, som jo flere her inne har etterlyst, som vi tapte kampen på til slutt.

                      Ett bortetap forandrer naturligvis ingenting i mitt syn på Magnus Haglund, men det ville heller ikke en seier ha gjort. Totalen av den utviklingen vi har hatt over tid er det avgjørende for meg, ikke ett enkeltresultat med ett noe redusert mannskap.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Virker bare som om vi må akseptere kamper som i går under Haglund, dager da ingenting stemmer. Noen hevder hardnakket at mangelen på fire spillere hadde sitt å si, men disse har også spilt i lignende kamper før i år. Det er en kollektiv kollaps som har en langt mer kompleks forklaring. Men en ting stikker alltid frem, etablerte spillere som svikter, og i går startet det helt bakerst med Origi.

                        For meg utmerker det seg også som et reint holdningsproblem, mangel på profesjonalitet. Det er som kjent mye lettere å bryte ned noe enn å bygge det opp, slike kamper er veldig ødeleggende for LSK i situasjonen den er i. Og det er ikke noe forsøk på krisemaksimering, men man må nå vise at man lærer av slik bunnapp og gjør noe med det. Ellers blir man aldri noe lag å regne med.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Fått PVM inn bak Knudzone og Johan fremfor Ohi hadde hjulpet masse.

                          Men er Haglund like håpløs om vi henter Cupgullet og inntar 4-5 plass i ligaen? Skal han da forsatt shippes over grensa?
                          Sesongen er lang, men kritikken kommer til feil tid etter en "veldig" god sesong(i forhold til siste årene).

                          Køppen skal hjem til Åråsen!

                          Kommentar

                          • Kay
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 763

                            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                            Men er Haglund like håpløs om vi henter Cupgullet og inntar 4-5 plass i ligaen? Skal han da forsatt shippes over grensa?
                            I så tilfelle, bra jobba. Men han er fortsatt uønsket neste sesong, basert på hva han har vist som sine styrker og svakheter igjennom 2.5 sesong er han ikke egnet til å lede den troppen vi mest sannsynlig har tilgjengelig neste sesong.

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Opprinnelig skrevet av Kay
                              I så tilfelle, bra jobba. Men han er fortsatt uønsket neste sesong, basert på hva han har vist som sine styrker og svakheter igjennom 2.5 sesong
                              Heldigvis er det ikke du som bestemmer om han er ønsket eller ikke
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9466

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Heldigvis er det ikke du som bestemmer om han er ønsket eller ikke


                                Kommentar

                                • stovnerfugl
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Nov 2013
                                  • 163

                                  Etter å ha sett Start kampen to ganger.... Har jeg blitt litt skremt av en taktikk Haglund benytter seg av fra gang til gang.

                                  Mot fittegjengen fra Bergen, opp i Bart City og nå nede i Dyreparken virker det som om LSK setter opp to rekker av "firer" som ikke presser motstanderen før de kommer i banens siste tredje delen.

                                  Ja... Jeg forstår at det kan være hensiktsmessig til å holde seg kompakt og tett bakover, men dette går mot å virker tannløse.

                                  Vi er ikke et Morinho lag som kan sette 10 menn bak ballen og utfordrer motstanderen til å spille seg gjennom oss.

                                  Vi må begynne og presse på bortebane, for faen!

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Heldigvis er det ikke du som bestemmer om han er ønsket eller ikke
                                    Heldigvis ikke du heller.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Heldigvis ikke du heller.
                                      Jeg er glad for at jeg slipper å avgjøre det, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg liker utviklingen og ønsker at han er med i 2015 også.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • stovnerfugl
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2013
                                        • 163

                                        Bare til info. Alle salg/utlån til andre klubber er gjort er godkjent av Haglund. Beløpene klubben mottar/ sparer er ingenting å gjøre med han

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Spørsmålet er om han gidder dette noe særlig lenger?
                                          Hvem gidder, tenker jeg. PVM er et av få hederlige unntak. Resten blir gitt bort eller solgt for en bugg og en bj.

                                          Kommentar

                                          Working...