Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    Men, har Haglund sagt dette eller har RB vridd litt på svaret.

    Dersom atte kan det ende med nedrykk?
    svar: i værste fall med flere salg/skader så er det et scenario.
    rb: LSK i fare for nedrykk!

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
      Men, har Haglund sagt dette eller har RB vridd litt på svaret.

      Dersom atte kan det ende med nedrykk?
      svar: i værste fall med flere salg/skader så er det et scenario.
      rb: LSK i fare for nedrykk!
      Fyren har jo helt rett. Vi har 18 stykk i stallen. Et tenkt scenario med tre skadet og en med karantene, kan vi så vidt stille lag.
      Det er sportslig krise og jeg forstår godt at han er ærlig på dette.

      Kommentar

      • stovnerfugl
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Nov 2013
        • 163

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Fyren har jo helt rett. Vi har 18 stykk i stallen. Et tenkt scenario med tre skadet og en med karantene, kan vi så vidt stille lag.
        Det er sportslig krise og jeg forstår godt at han er ærlig på dette.
        Er litt lei dette nå. Midtstopper er en kritisk plass og må forsterkes.
        Blir ringstad solgt? Kind Mikalsen overtar. Eller Mjelde.
        På den andre siden? EK? Ohi?
        Spiss? Friday eller Ostvold?

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3447

          P.d.d. har vi 22 poeng, 9 p. ned til kvallik og 10 til nedrykk. Jeg opplever at vi ikke er så svekket at vi faller helt igjennom. Nedrykk er fortsatt veldig langt unna, og ikke nødvendig å begynne å snakke om ennå.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            P.d.d. har vi 22 poeng, 9 p. ned til kvallik og 10 til nedrykk. Jeg opplever at vi ikke er så svekket at vi faller helt igjennom. Nedrykk er fortsatt veldig langt unna, og ikke nødvendig å begynne å snakke om ennå.
            En relativt beskjeden stall har blitt redusert med fire spillere på en uke, ingen av disse har hittil blitt erstattet. Selvfølgelig er det kritisk. Utover førsteelveren sitter det nesten utelukkende juniorer på benken.

            Kommentar

            • Avon
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2011
              • 267

              Går vi på en like stor sprekk som i 2011 kan vi rykke ned, men jeg synes ikke det ser like mørkt ut som da, stallen er mye jevnere og det er ikke talentene som bærer laget nå, men mer rutinerte spillere som vil bli ut sesongen. Vi har en erstatter for ringstad, vi har grei dekning på midtbanen selv om et tap av fofana vil svekke det etablerte angrepsspillet betydelig. Får vi inn en HB, en backup midtstopper, og kanskje en spiss er vi ikke så veldig svekket og bør klare en plass midt på tabellen.

              Haglund sin uttalelse er nok først og fremst taktisk, han vil ikke ha skylda hvis de sportslige resultatene svekkes på grunn av salgene.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Om man ser bort fra bredden i stallen, så kan det faktisk styrke oss at BHR prøves på backen, og at vi får en spiller som går mer naturlig innover på kanten. Ruben var ingen naturlig back, så BHR kan fort fungere like bra her. I hvert fall offensivt. Det er mulig dette hadde vært den beste måten å bruke stallen på før Ruben dro også, da med Ruben istedenfor MAgnar sentralt, selvfølgelig.

                Kommentar

                • PetterH
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2012
                  • 668

                  Jeg mener potensialet til BHR er større på backen enn som kant i en midtbane 4´er. Der har han utspilt sin rolle da han verken har fart/gjennombruddskraft nok, eller teknikk/overblikk nok til å bli en stor trussel for motstanderen.
                  BHR er i mine øyne en indreløper, men da vi ikke har den rollen så kan backplassen revitalisere hans spill. Tror jeg.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Utover førsteelveren sitter det nesten utelukkende juniorer på benken.
                    Jeg skreiv noe tilsvarende i går i treningsreferatet, men pessimismen tok litt overhånd der. Benken, hvis PVM spiller, består tross alt av Palmi, Ohi, Simen Kind, Fred Friday, Osvold og Faye Lund foruten juniorer. Østli satt på benken før han forsvant, "alle" var enige om at Udjus burde lånes ut og noen færre om at Høiland ikke ville bli dypt savnet. Det er som alle ser og sier særlig forsvarsrekka som er alvorlig svekka, men bredden totalt er også farlig redusert, noe innbytternes rolle i cup-kampen mot AaFK klart viste betydningen av.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      P.d.d. har vi 22 poeng, 9 p. ned til kvallik og 10 til nedrykk. Jeg opplever at vi ikke er så svekket at vi faller helt igjennom. Nedrykk er fortsatt veldig langt unna, og ikke nødvendig å begynne å snakke om ennå.
                      Jeg er enig med deg, og man kan tydeligst se dette ved å sammenligne oss med nedrykkskandidatene. Sandnes Ulf er i fullstendig oppløsning etter en bråkete avskjedigelse med hovedtreneren, planlagt erstatter nekter å ta over. De har et dårlig lag i tillegg. Brann sliter med å plukke poeng og kommer til å få det økonomisk tøft nå som de øser ut penger for å overleve. Stabæk har knapt plukka poeng de siste 5 rundene og har mistet 2 av sine desidert viktigste spillere (Fontanello og Adu), mens Vålerenga er i enda verre økonomisk krise enn oss og må etter alle solemerker selge islendingen som aleine har løfta Vålerenga i år. Rekdal kanskje også på vei ut?

                      Det er rett og slett mange lag det ser stygt ut for utover året, ikke bare oss. Heldigvis har vi plukka med oss godt med poeng tidlig i sesongen. Med unntak av Ruben har vi foreløpig ikke solgt oss ned noe særlig i kvalitet på 11ern, hvilket betyr at vi fortsatt har et slagkraftig lag som kan ta poeng framover. Det blir nok tøffere dersom vi selger flere spillere, men først da tror jeg det er særlig grunn til å diskutere nedrykk.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 807

                        Ikke solgt oss noe særlig ned? Med fire etablerte spillere ute blir kvaliteten på treningene svekket kraftig. Haglund har helt rett, dette vil prege laget på lang sikt selv om 11-ern foreløpig ikke er alt for svekket.

                        Tror ikke på nedrykk jeg heller, med mindre det begynner å rakne skikkelig allerede i sommer.

                        Kommentar

                        • stovnerfugl
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Nov 2013
                          • 163

                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                          Ikke solgt oss noe særlig ned? Med fire etablerte spillere ute blir kvaliteten på treningene svekket kraftig. Haglund har helt rett, dette vil prege laget på lang sikt selv om 11-ern foreløpig ikke er alt for svekket.

                          Tror ikke på nedrykk jeg heller, med mindre det begynner å rakne skikkelig allerede i sommer.
                          Mener at Haglund krisemaksimerer for alt det er verdt. Ja, vi er ille ute.

                          Haglund er slu. Slu som faen. Han er ferdig i klubben. Nå er det vinn-vinn for han. Om LSK rykker ned, sier han "klubben solgte alle mine spiller." Havner vi på for eksempel 8. Plass er han nærmest erklært som et geni.

                          Henter LSK en midtstopper som holder nivået, er vi ganske bra dekket på alle plass.

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            Bare for å illustrere Stovnerfugls poeng. Dersom vi får med investorene og ordner dette eksternt, så kan vi med en ny stopper og en ny spiss faktisk være med i medaljekampen med litt flaks. Vi har slått Godset 3-0 og har mange overkommelige hjemmekamper etter vestlandsturen vår. VIF-kampen lever som vanlig alltid sitt eget liv. Vi har RBK hjemme, og mange av de lagene vi normalt bør slå hjemme, venter nå i høst. Alt vi trenger, er to nye spillere og litt flaks med skader.

                            Kommentar

                            • PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

                              Det er akkurat slik tankegang vi har brent oss på i mange år nå. Bare vi får tak i en spiller til, så blir alt så mye bedre, da renner millionene inn etc.
                              Nei, det er INGEN garanti for at vi blir bedre, at vi blir rikere etc med to spillere til inn.
                              Selv om ingen hadde dratt i sommer så hadde det ikke vært noen garantier for noen ting.
                              Folk må begynne å forstå at vi kan ikke kan gjøre investeringer vi ikke har råd til for at vi muligens i fremtiden skal få penger ut av det.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Og spillere som kan komme, er ikke akkurat fra øverste hylle. Stallfyll ville vi vel kalt dem for et par år siden. Kan ikke håpe på at vi får inn en Lundemo bare personen er 19 og har erfaring fra 2 divisjon.vi trenger 12-13 poeng til. Med skade på et par sentrale , så er vi i store problemer.

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  Opprinnelig skrevet av PetterH
                                  Det er akkurat slik tankegang vi har brent oss på i mange år nå. Bare vi får tak i en spiller til, så blir alt så mye bedre, da renner millionene inn etc.
                                  Nei, det er INGEN garanti for at vi blir bedre, at vi blir rikere etc med to spillere til inn.
                                  Selv om ingen hadde dratt i sommer så hadde det ikke vært noen garantier for noen ting.
                                  Folk må begynne å forstå at vi kan ikke kan gjøre investeringer vi ikke har råd til for at vi muligens i fremtiden skal få penger ut av det.
                                  Vi må ha nok spillere, og det har vi ikke per nå. Dersom to overganger inn i stallen ikke belaster en allerede anstrengt økonomi, men ordnes gjennom investorer, så må vi benytte oss av det. Sesongen står og vipper nå. De neste kampene vil avgjøre topp eller bunn for oss. Da er det hassard og ikke ha nok spillere i stallen. Når vi vet at det trolig blir et salg til, fremstår innlegget ditt noe merkelig.

                                  Får vi inn to lovende spillere med avkastningsmulighet for investorene, akkurat slik Odd gjorde da de fikk resginert Semb Berg (Odd ble et topplag med han som bauta og har hatt flyten etter at han ble solgt til Brøndby). Vi må ha et solid forsvar og noen som scorer mål. Per nå har vi dessverre ingen av delene ettersom Erling ikke scorer, Høiland har dratt, Friday er for urutinert og Gabrielsen er borte (vår beste i vår etter min mening).

                                  Jeg lurer på hvordan du mener en fotballklubb skal drive dersom klubben ikke skal ha nok spillere i posisjoner for å spille en lang høstsesong. Hør på Magnus Haglund. Vi er for tynne.

                                  Kommentar

                                  • PetterH
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2012
                                    • 668

                                    Jeg mener selvsagt at vi skal ha flere og nok spillere.
                                    Men jeg vil at LSK skal være en klubb som kan drifte seg selv, og ikke være nødt for at ha investorer "driver" noen spillere i stallen for at vi skal få hjulene til å gå rundt.
                                    Investorer må gjerne investere i klubben, men det må da være utenom det at vi kan drifte vår egen klubb.

                                    Har vi ikke råd til spillere, så får vi rekruttere fra egne rekker.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av PetterH
                                      Har vi ikke råd til spillere, så får vi rekruttere fra egne rekker.
                                      Eller andres rekker, så lenge det er spillere som ikke koster mer enn det vi har råd til. Rekrutere fra egne rekker fungerer dårlig når resten av tippeligaen også rekruterer fra våre rekker.

                                      Kommentar

                                      • ynnor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 857

                                        Se på Høiland nå Haglund. Godt vi har målkongen Erling.

                                        Kommentar

                                        • taraldsen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2006
                                          • 161

                                          Altså... Jeg lurer på hva som skjer på treningene jeg.. Hvorfor Erlig spilte til fordel for Tommy er et myserium i seg selv. Det som er skremmenes er jo at dette er jo ikke første spilleren som presterer dobbelt så bra ETTER å ha blitt solgt/gitt bort.. Er det spillerne rundt eller klarer ikke trener teamet å få ut potensialt som ligger der? Blir vel snart en ny greie at klubber sender oss vrak gods også får de tilbake en ny og forbedret versjon etter noen mnd, uten å bruke et rødt øre på det heller....

                                          Kommentar

                                          Working...