Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Lenge siden vi har hatt en trener med positiv statistikk mot vif.
    Magnus Haglund står nå med 2-3-1 mot enga etter at han kom til klubben! Ikke like overlegne i dag som på Ullevaal sist, men poengene er viktigere enn prestasjonen i disse kampene.
    Selvom vi ikke var like overlegne som sist, så var det en 110% fortjent seier. Engen har ikke stort å by på. Zahid og han unggutten som kom inn var vel beholdninga.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4112

      Magnus Haglund: I dag freder vi deg. For en stakket stund! For selv om en seier over søppelpakket betyr mye, og du har reddet svenskeskinnet ditt inntil videre, er det nå du må vise at du er en vinnerskalle! Nå forventer vi, jeg vil nesten si at vi krever, at vi går offensivt ut og viser at vi vil - og kan - vinne også over Sogndal i en mye "kjedeligere" kamp enn derbyet mot erkefienden!

      Som du sa, Magnus, det er ikke vanskelig å motivere spillerne til kampen mot enga.

      Mot Sogndal, derimot, kreves det antageligvis mye mer fra deg som hovedtrener og hærfører for at vi skal få se at spillerne våre går ut med selvtillit og en offensiv tankegang og en klar plan (A og B!) for hvordan vi skal hente hjem tre poeng! For her mener jeg vi SKAL ha tre poeng. Klarer vi det kan pratet om medalje eller topp 5 bli noe mer enn bare prat.

      Det virker som Pelle er en spennende tilvekst. Jeg håper vi får se mer av ham mot saftkokerne i Erlings karantenefravær. Og jeg håper vi får se en Petter Vaagan Moen på samme nivå som vi fikk se på denne historiske aften!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • 10theri
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2010
        • 438

        Vi ligger på 6. plass på tabellen, har nogen lunde kontakt med bronsen og er i ferd med å levere vår beste sesong siden Røsler. Også snakker man om at Haglund er "fredet" enn så lenge?

        Jeg personlig mener Haglund fortjener skryt for jobben han har gjort over 3 år. LSK var et bunnlag når han kom, nå er vi absolutt på vei tilbake mot toppen. Jeg bare håper han fortsetter i jobben også neste sesong, så man kan fortsette å bygge opp Lillestrøm som toppklubb igjen. Rom ble ikke bygget på en dag.
        Heia Lillestrøm......

        Kommentar

        • ap4
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 271

          Håper Haglund blir. Å begynne på nytt med ny trener igjen ser jeg egentlig ingen fordeler med. Se bare på Odd hvor storsjarmøren Fagermo har fått holde på siden 2008. Kontinuitet er utrolig viktig.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av ap4
            Håper Haglund blir. Å begynne på nytt med ny trener igjen ser jeg egentlig ingen fordeler med. Se bare på Odd hvor storsjarmøren Fagermo har fått holde på siden 2008. Kontinuitet er utrolig viktig.
            Å begynne på nytt er noe LSK har lagt bak seg, fortsetter ikke Haglund ser man etter en som kan bygge videre på den filosofien som er lagt. Og henter vi spillere fra Bærum kan vi hente trenere også, hint hint. Potensiell trenerjesus!

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Opprinnelig skrevet av 10theri
              Vi ligger på 6. plass på tabellen, har nogen lunde kontakt med bronsen og er i ferd med å levere vår beste sesong siden Røsler. Også snakker man om at Haglund er "fredet" enn så lenge?

              Jeg personlig mener Haglund fortjener skryt for jobben han har gjort over 3 år. LSK var et bunnlag når han kom, nå er vi absolutt på vei tilbake mot toppen. Jeg bare håper han fortsetter i jobben også neste sesong, så man kan fortsette å bygge opp Lillestrøm som toppklubb igjen. Rom ble ikke bygget på en dag.
              Enhver framgang er enten tuftet på flaks eller spillernes prestasjoner uavhengig av Haglunds rolle. Enhver motgang skyldes helt og holdent Haglunds udugelighet som coach og udugelighet til å velge spillere.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Rune
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 1229

                Jeg tolker uttalelsene i rb i dag som at Haglund blir om PVM og JA blir, og han får beholde støtteapparatet sitt. Jeg er faen så usikker på hva jeg vil. Vi vet hva vi har, men ikke hva vi får.


                Hva er alternativene?
                Brian Deane
                Jonas Olsson
                Runar Krisstinsson
                Morten Tandberg
                Magnus Powell


                Min personlige favoritt dersom vi skal ha ny trener er naturlig nok Runar Kristinsson. Har også sansen for Deane og Olsson. Begge disse har fått mye ut av lite. Olsson er kanskje litt for defensiv, men har etter min mening gjort en glimrende jobb med SIL. Morten Tandberg er for meg totalt ukjent, men Bærum driver tydeligvis godt. Kjernekaren Magnus Powell er den fødte assistent, han kan helt sikkert jobbe godt sammen med alle disse.

                En svart hest: hva med Trond Nordsteien? Kan han være ett alternativ. God på talentutvikling, men vil han noen gang forlate Trondheim?
                Last edited by Rune; 18.08.2014, 18:12.
                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                Kommentar

                • Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

                  Opprinnelig skrevet av Rune
                  Jeg tolker uttalelsene i rb i dag som at Haglund blir om PVM og JA blir, og han får beholde støtteapparatet sitt. Jeg er faen så usikker på hva jeg vil. Vi vet hva vi har, men ikke hva vi får.


                  Hva er alternativene?
                  Brian Deane
                  Jonas Olsson
                  Runar Krisstinsson
                  Morten Tandberg
                  Magnus Powell


                  Min personlige favoritt dersom vi skal ha ny trener er naturlig nok Runar Kristinsson. Har også sansen for Deane og Olsson. Begge disse har fått mye ut av lite. Olsson er kanskje litt for defensiv, men har etter min mening gjort en glimrende jobb med SIL. Morten Tandberg er for meg totalt ukjent, men Bærum driver tydeligvis godt. Kjernekaren Magnus Powell er den fødte assistent, han kan helt sikkert jobbe godt sammen med alle disse.

                  En svart hest: hva med Trond Nordsteien? Kan han være ett alternativ. God på talentutvikling, men vil han noen gang forlate Trondheim?
                  Jeg håper mest på at Haglund fortsetter. Konturene av et godt lag er virkelig synlig, og jeg tror det bare blir bedre jo lengre han får holde på. I det minste om vi får beholde Origi, Vaagan Moen og Andersson.

                  Olsson vil jeg egentlig ikke ha. Dette er en trener som nå har blitt vant til et lag nesten helt uten eget spill. Dårlig tegn. Skal Lillestrøm bli gode igjen trenger vi eget spill.
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av Oddis
                    Jeg håper mest på at Haglund fortsetter. Konturene av et godt lag er virkelig synlig, og jeg tror det bare blir bedre jo lengre han får holde på. I det minste om vi får beholde Origi, Vaagan Moen og Andersson.

                    Olsson vil jeg egentlig ikke ha. Dette er en trener som nå har blitt vant til et lag nesten helt uten eget spill. Dårlig tegn. Skal Lillestrøm bli gode igjen trenger vi eget spill.
                    I følge mine "kilder" i Sogndal skal Olsson uansett tilbake til Sverige etter sesongen . Så han er uaktuell.

                    Jeg tror i hvert fall at Haglund har lyst til å fortsette. Liker at han legger litt press på ledelsen når gjelder satsning. Selv om alle kuttene er nødvendige, er det bra at noen i klubben gir jerndamene litt motstand. Sunnhetstegn.
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av Rune
                      I følge mine "kilder" i Sogndal skal Olsson uansett tilbake til Sverige etter sesongen . Så han er uaktuell.
                      Er dine "kilder" i Sogndal stort sett de fleste aviser? Dette var jo i de fleste avisene allerede før sesongstart..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Er dine "kilder" i Sogndal stort sett de fleste aviser? Dette var jo i de fleste avisene allerede før sesongstart..
                        Må innrømme at nyhetssaker som omhandler Sogndal ikke er det første jeg klikker meg inn på, men det hender jeg prater med folk i støtteapparatet.
                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3209

                          Synes følgende sitat fra Pelle er et sterkt argument for at Hr Tandberg fra Bærum kunne bli vår neste trener:

                          Jeg syns ikke det har vært så stor forskjell. Bærum har prøvd å bygge spillet slik at det skal være lettere for oss å komme inn i andre klubber. Vi prøvde å holde intensitet og tempo oppe hele tiden.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Synes følgende sitat fra Pelle er et sterkt argument for at Hr Tandberg fra Bærum kunne bli vår neste trener:

                            Jeg syns ikke det har vært så stor forskjell. Bærum har prøvd å bygge spillet slik at det skal være lettere for oss å komme inn i andre klubber. Vi prøvde å holde intensitet og tempo oppe hele tiden.
                            Og at LSK fortjener skryt for valg av samarbeidsklubb med daværende serievinner Stabæk som nabo.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9463

                              Bra seiersintervju av Haglund.

                              Tok kampen for det den var; under pari, men var fornøyd med seier.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4112

                                Det er ingen tvil om at Haglund har tilført laget en god del. Når spillerne "får lov" til å spille på sine offensive styrker, som i 2. omgang mot Molde, er vi jækla gode.

                                Min bekymring er at han altfor ofte ikke bruker spillerne og laget på den beste måten. Inngangene til kampene er og blir trenerens ansvar og jeg håper Haglund nå ser hva som er mulig hvis vi legger bort overforsiktigheten!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Kan ikke skjønne annet enn at formasjonsendringa og spillet i andre var såpass bra at det frister til gjentagelse. Scorer vi først taper vi aldri, og neste helg venter ett lag som nærmest har for vane å slippe inn første mål. Med to spisser var det plutselig en link igjen mellom de øverste lagdelene og vi angrep som ett lag.

                                  Også gledelig å se at jaget etter utligning på slutten ikke var preget av langballer opp mot sekstenmeteren, men at man bygde opp tålmodig bakfra og skjønte at man hadde en motstander som var på felgen, og da legger man ikke selv opp til hawaii-fotball. Det sørget for at man hadde folk i boksen når innleggene kom, og selv om tempoet i pasningskombinasjonen kunne vært høyere så klarte man også brodere seg igjennom forsvaret til landets beste lag.

                                  Når LSK bestemmer så skinner Johan, det henger alltid sammen.

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    #halftimetalk
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      Taktikken til Haglund ref forumet, når vi vinner:


                                      ... eller taper:
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Synes det er vanskelig å evaluere hva han har gjort egentlig. Berg fikk til mye uten ei krone i kassa(overdrevent) og Haglund fikk plukke fritt på 2. hylle når han kom inn. Tydelig at klubben hadde en langsiktig plan for han. Jeg synes det var på trynet å sparke Henning etter han redda klubben og trur fortsatt han er både bedre og værre (vet ingenting om hva som egentlig skjedde) og har aldri gjort under forventet i noen klubb?

                                        Uavhengig av det har MH fått spillestilen til å virke når vi klarer (ingen får til noe bra hvis de blir utspilt av bedre spillere/mannskap) og vi har et kanskje svakere bunnivå nå en da Berg var her som hadde fått henta fantastiske spillere som BBS, Nosa, Ujah, Edwin (FFK antone?) og mange flere uten lommeboka til Haglund.

                                        I etterpåskapens klokskap (som vel er det nærmeste du kommer eksakt vitenskap) var det feil å sparke Henning men Mangnus har fått laget på et LSK-nivå så skal ikke klage så mye.

                                        Har mange småting jeg gjerne skulle hatt svar på men det får jeg ikke så håper Haglund er LSK-trener i 2015 også.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 807

                                          Korttidshukommelse? Bunnivået under Berg var helt skrekkelig og så jævlig at folk slutta å komme på kamp. Desverre har tilskuersnittet enda ikke kommet tilbake til nivået før Berg. Med tanke på befolkningsboomen på Romerike er det veldig veldig trist.

                                          Kommentar

                                          Working...