Vi er et ganske solid kontringslag, så det er ikke så rart at vi ikke blir presset høyt oftere.
Magnus Haglund
Collapse
X
-
-
-
-
Kommentar
-
-
Satt og funderte på litt på væremåtene til de ulike trenerne ettersom noen har etterlyst en mer markant Haglund. Litt mere sint i media og mere aktiv og verbal på sidelinjen. Han er alltid sindig og kanskje litt kjedelig for noen, men det funker. Vi har Mons Ivar Mjelde som klikker litt i tv ruta. Vi har Rekdal som er litt mutt. Nordlie som kanskje har moderert seg litt, men stadig litt sint. Dean som er litt engasjert når han blir intervjuet. men funker det. Se på Skullerud, Ingebrigtsen, Nielsen, Haglund. De er i toppen og har stor respekt i spiller gruppa. Trenger vi egentlig en brøleaper eller fungere det med sindige personer som har respekt og god greie på fotball?Kommentar
-
Du nevner Rekdal? Skal bli gøy å se hva han får til i 2015, nå som assistenten hans reiser. Han har betydd mye etter hva jeg har hørt og tror - Rekdal er ræva på treningsfeltet påstår mange. Off-topic, men verdt å nevne.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Finnes mange måter å sette seg i respekt på, noe jeg har påpekt flere ganger. Noen gjør det ved høylytte forsøk på autoritet, men andre gjør det på bakgrunn av god kunnskap. Annet eksempel: Marit Breivik og nåværende landslagstrener for kvinnelandslaget i håndball. Begge er rolige som skjæra på tunet, men laget kjøper budskapet dem har på bakgrunn av deres kunnskap. Man kan sikkert argumentere for at det fungerer på kvinner, men jeg tror også det er adoptivbart til menn i lagidrett.
Du nevner Rekdal? Skal bli gøy å se hva han får til i 2015, nå som assistenten hans reiser. Han har betydd mye etter hva jeg har hørt og tror - Rekdal er ræva på treningsfeltet påstår mange. Off-topic, men verdt å nevne.Kommentar
-
Kjenner jeg er litt avventende til Haglund-avgangen jeg. Han har fått tid, og så har han også fått suksess. River man nå ned hele driten og begynner med en ny trener som må få tid? Sikkert ikke så mye klubben kunne gjort for å beholde Haglund mtp den økonomiske situasjonen, men jeg er ikke av dem som gleder seg over Haglunds exit. Vi er tross alt i toppen igjen. Vi hadde endelig kontinuitet nok til å få etablert et lag, et spill, og en redusert volatilitet prestasjonsmessig. Jævlig kjipt å se nøkkelspillere på utgående kontrakt, og vår trener ut døra, som betyr at den kontinuiteten igjen blir borte. Jeg klarer ikke glede meg voldsomt over Kristinsson heller, uten at jeg vet noe om ham. Hvor tung er fotballkompetansen hans?Kommentar
-
Haglunds oppførsel på benken har i mine øyne vært en fin blanding av sindig og engasjert. I media har han vært litt anonym. Det betyr ikke at vi skal ha en Rekdal som sparker i alle retninger, men noen friske utspill i ny og ne hjelper på oppmerksomheten rundt klubben.
Når det gjelder skriking, så er det av og til på sin plass når innsatsen er ræva. Hvis det er formasjoner og taktikk som ikke fungerer trenger man en pedagogisk tilnærming, men når innsatsen er laber må det ofte en utblåsning i garderoben til for å vekke spillerne. De store managerene som SAF, Wenger og Moriniho vet hvilken tilnærming de må ta i garderoben, men forsvarer allikevel spillerne sine med nebb og klør i media, selv om det til tider blir en parodi.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Helt enig med Erikh her.
Gruer meg til Haggis takker for seg og erstatter på plass. Mister vi de etablerte også så starter vi kanskje neste sesong med kun Riise av de mest etablerte. Håper Bjarmann og co har allerede lagt slagplan for neste sesong.
Må si at sesongen 2014 med all rot (økonomi og styre/stell) så har LSK hatt en imponerende sesong!
Lenge siden jeg har gledet meg slik til fotballkamper.Kommentar
-
Det viktigste er å holde litt kontinuitet i spillerstallen. Det betyr ikke at vi må beholde alle som har vist at de ikke holder mål i forhold til lønningsposen sin. Men det hadde vært en fordel om vi ikke mister alt for mange. Om vi klarer å beholde Johan og Ødegaard og signere et par lovende nye spillere så tror jeg fort det kan gå bra neste sesong.
Jeg kunne godt tenkt meg å beholdt Haglund for kontinuitet, men jeg synes ikke han har imponert voldsomt de årene han har vært her. Tippeligaen i år er ekstremt svak, og det er ikke mange av lagene bak oss jeg ikke forventer at vi har bak oss.
Haglund hadde en vanskelig jobb som trener siden han måtte bygge fra bunn av etter at laget ble plukka fra hverandre rundt Berg. Forhåpentligvis får Runar en mykere start og får beholde en bra stamme og muligheten til å legge til et par spennende typer. Det er mye som kan gjøres bedre enn under Haglund, det er jeg ikke i tvil om.Kommentar
-
Haglunds oppførsel på benken har i mine øyne vært en fin blanding av sindig og engasjert. I media har han vært litt anonym. Det betyr ikke at vi skal ha en Rekdal som sparker i alle retninger, men noen friske utspill i ny og ne hjelper på oppmerksomheten rundt klubben.
Når det gjelder skriking, så er det av og til på sin plass når innsatsen er ræva. Hvis det er formasjoner og taktikk som ikke fungerer trenger man en pedagogisk tilnærming, men når innsatsen er laber må det ofte en utblåsning i garderoben til for å vekke spillerne. De store managerene som SAF, Wenger og Moriniho vet hvilken tilnærming de må ta i garderoben, men forsvarer allikevel spillerne sine med nebb og klør i media, selv om det til tider blir en parodi.
Nå har jeg uansett liten tro på at du kan påvirke så mye fra sidelinjen sånn annet en at en synlig engasjert trener kan engasjere publikum. I garderoben er det derimot mye man kan gjøre i pausen og før kampen for å påvirke.
I media synes jeg Haglund er mer kjedelig, men han værer tydelig preg av at han ikke gidder å bli dratt inn i noen dumme diskusjoner i kampens hete av tabloide journalister som fisker etter blod. Han svarer derfor enkelt og greit, men uten å komme med noe kontroversielt og dumt når man er bitter etter et tap som Kjetil Rekdal er verdensmester i.Kommentar
-
Satt og funderte på litt på væremåtene til de ulike trenerne ettersom noen har etterlyst en mer markant Haglund. Litt mere sint i media og mere aktiv og verbal på sidelinjen. Han er alltid sindig og kanskje litt kjedelig for noen, men det funker. Vi har Mons Ivar Mjelde som klikker litt i tv ruta. Vi har Rekdal som er litt mutt. Nordlie som kanskje har moderert seg litt, men stadig litt sint. Dean som er litt engasjert når han blir intervjuet. men funker det. Se på Skullerud, Ingebrigtsen, Nielsen, Haglund. De er i toppen og har stor respekt i spiller gruppa. Trenger vi egentlig en brøleaper eller fungere det med sindige personer som har respekt og god greie på fotball?Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Er i hvert fall vanskelig å bli engasjert når Svesengen intervjuer Haglund. *gjesp*.
Trur de er brødre.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
Kommentar