Daglig leder - Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    #41
    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    En mulighet er jo også å ansette noen som er under 60 og som ikke trappet ned fra daglig yrkesaktivitet for flere år siden. Just thinking.
    Ansettelsen av daglig leder er, etter min mening, viktigere enn hvilke spillere som kommer inn i vinter.
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

    Kommentar

    • *46*

      #42
      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      En mulighet er jo også å ansette noen som er under 60 og som ikke trappet ned fra daglig yrkesaktivitet for flere år siden. Just thinking.
      Eller foreslå noen som passer som daglig leder, ikke sportslig leder. De aller fleste som kastes ut her, er jo sportslig leder-emner.

      Kommentar

      • lskgogo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 633

        #43
        Opprinnelig skrevet av Folke
        Tom Lund er jo ett veldig bra forslag. Sammen med Ivar Hoff er dette to av veldig få personer jeg kan se for meg som DL i LSK.
        Eller ansette noen som faktisk kan drive ett firma...
        Daglig leder er ikke en som skal sitte å slikke frimerker til sesongkortene. Skal drive klubben godt økonomisk, både mtp inntekter og utgifter. At noen tenker I. Hoff gjør meg redd.
        Tar seg en pause til mars 2012..

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1822

          #44
          Opprinnelig skrevet av lskgogo
          Eller ansette noen som faktisk kan drive ett firma...
          Daglig leder er ikke en som skal sitte å slikke frimerker til sesongkortene. Skal drive klubben godt økonomisk, både mtp inntekter og utgifter. At noen tenker I. Hoff gjør meg redd.
          Enig! Allikevel mener jeg at den daglige lederen burde ha en viss form for tilknytning eller et forhold til LSK og fotball generelt...

          Før årets sesong fikk Lillehammer hockeyklubb en ny styreleder som etter bare noen uker i klubben greide å brenne uttalige (viktige) broer. Han var hentet fra næringslivet, uten noe forhold til ishockey, han dreit seg ut og måtte pakke sakene sine litt uti sesongen...

          Kommentar

          • lskgogo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 633

            #45
            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
            Enig! Allikevel mener jeg at den daglige lederen burde ha en viss form for tilknytning eller et forhold til LSK og fotball generelt...

            Før årets sesong fikk Lillehammer hockeyklubb en ny styreleder som etter bare noen uker i klubben greide å brenne uttalige (viktige) broer. Han var hentet fra næringslivet, uten noe forhold til ishockey, han dreit seg ut og måtte pakke sakene sine litt uti sesongen...
            hvorfor må personen ha noe med lsk å gjøre? Heller en som kan drive denne minusbedriften i pluss. Daglig leder er daglig leder, ikke supporterkontakt. Jeg ønsket med Kjetil Siem men. Etter det vil jeg ha en som IKKE HAR NOE MED FOTBALL å gjøre.
            Tar seg en pause til mars 2012..

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1822

              #46
              Opprinnelig skrevet av lskgogo
              hvorfor må personen ha noe med lsk å gjøre? Heller en som kan drive denne minusbedriften i pluss. Daglig leder er daglig leder, ikke supporterkontakt. Jeg ønsket med Kjetil Siem men. Etter det vil jeg ha en som IKKE HAR NOE MED FOTBALL å gjøre.
              Skrev vel verken MÅ eller ha noe med, men jeg ser på det som en fordel at personen kanskje har et forhold til klubben eller nærmiljøet og gjerne erfaring med å lede en idrettsklubb.. Å lede en fotballklubb er vel ikke helt det samme som å lede en vanlig mellomstor bedrift??

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #47
                Opprinnelig skrevet av lskgogo
                Eller ansette noen som faktisk kan drive ett firma...
                Daglig leder er ikke en som skal sitte å slikke frimerker til sesongkortene. Skal drive klubben godt økonomisk, både mtp inntekter og utgifter. At noen tenker I. Hoff gjør meg redd.
                Med fare for å gjenta meg selv, veit du hvem Ivar Hoff er? Ja bortsett fra breiale utgaven av mannen som vi ser/hører på tv en gang innimellom.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av christoffer
                  Gi meg Bengt Eriksen!
                  Bengt Eriksen er i hvert fall ferdig i TV2.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Bengt Eriksen er i hvert fall ferdig i TV2.
                    http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...t-3676513.html
                    Skal en vif mann styre LSK ?????God Natt.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4112

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Skal en vif mann styre LSK ?????God Natt.
                      Jeg har ikke tilstrekkelig grunnlag for å vurdere om Bengt Eriksen har de nødvendige kvalifikasjoner for jobben.

                      Men jeg synes BE ved mange anledninger har vært befriende kritisk til mye av det VIF har drevet med.

                      Hvis klubben mener at den beste kandidaten er en som har spilt i VIF, håper jeg styret i LSK tar den beslutningen de mener er det beste for LSK.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Jeg har ikke tilstrekkelig grunnlag for å vurdere om Bengt Eriksen har de nødvendige kvalifikasjoner for jobben.

                        Men jeg synes BE ved mange anledninger har vært befriende kritisk til mye av det VIF har drevet med.

                        Hvis klubben mener at den beste kandidaten er en som har spilt i VIF, håper jeg styret i LSK tar den beslutningen de mener er det beste for LSK.
                        Gud hjelpe oss. Mannen er jo under middels intelligent. Tro meg.

                        Kommentar

                        • lskgogo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 633

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Med fare for å gjenta meg selv, veit du hvem Ivar Hoff er? Ja bortsett fra breiale utgaven av mannen som vi ser/hører på tv en gang innimellom.
                          Ja, jeg vet godt hvem Ivar Hoff er. Både den "breiale" utgaven på tv, og personen privat.
                          Tar seg en pause til mars 2012..

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

                            #53
                            Jeg tar jobben glatt jeg. Det første jeg ville gjort var å få med meg, Uwe, BennyLem, Superbøffel og Loddet til å se på økonomien, sette GrusomB og reka sammen med Fritz til å bedrive markedsføring, og så kan katta vurdere de etiske aspektene.

                            Veiron kan utarbeide det grafiske, Percy står for tekstene og Torolf kan lese korrektur på hele greia. Forumet har svar på det meste

                            Selv organiserer jeg det hele og bestiller nok øl, slik at alle blir fornøyd.
                            Last edited by holmiz; 07.01.2012, 11:34.
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4112

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av holmiz
                              Jeg tar jobben glatt jeg. Det første jeg ville gjort var å få med meg, Uwe, BennyLem, Superbøffel og Loddet til å se på økonomien, sette GrusomB og reka sammen med Fritz til å bedrive markedsføring, og så kan katta vurdere de etiske aspektene.

                              Veiron kan utarbeide det grafiske, Percy står for tekstene og Torolf kan lese korrektur på hele greia. Forumet har svar på det meste

                              Selv organiserer jeg det hele og bestiller nok øl, slik at alle blir fornøyd.
                              Definitivt det beste forslaget så langt!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 912

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Bengt Eriksen er i hvert fall ferdig i TV2.
                                http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...t-3676513.html
                                Både fotballforståelse og økonomiutdannelse. Ikke den verste kombinasjonen av egenskaper for en daglig leder i en fotballklubb jeg har hørt om.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Både fotballforståelse og økonomiutdannelse. Ikke den verste kombinasjonen av egenskaper for en daglig leder i en fotballklubb jeg har hørt om.
                                  Glem nå den tullingen der da. Skal vel for pokker ikke ha en med blått blod som DL i klubben vår!

                                  Kommentar

                                  • Spntneous
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 1990

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    Jeg tar jobben glatt jeg. Det første jeg ville gjort var å få med meg, Uwe, BennyLem, Superbøffel og Loddet til å se på økonomien, sette GrusomB og reka sammen med Fritz til å bedrive markedsføring, og så kan katta vurdere de etiske aspektene.

                                    Veiron kan utarbeide det grafiske, Percy står for tekstene og Torolf kan lese korrektur på hele greia. Forumet har svar på det meste

                                    Selv organiserer jeg det hele og bestiller nok øl, slik at alle blir fornøyd.
                                    Jeg kan ta ansvaret, sammen med knut, med å sende ut "morsomme" fredagsmailer

                                    edit: ""
                                    Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                    Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                    Kommentar

                                    • Patriot
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2010
                                      • 437

                                      #58
                                      Kan noen fortelle meg hvorfor vi skal ha ny daglig leder? Har noen gått av? #dårligoppdatert

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Patriot
                                        Kan noen fortelle meg hvorfor vi skal ha ny daglig leder? Har noen gått av? #dårligoppdatert
                                        Hva sier du nå? Har du ikke fått med deg det at Per Mathisen har sagt opp fordi han skal bli ny direktør i vålerengen? I bytte skulle LSK få starte med 2 spillere mer på laget hver gang lagene møtes neste 10 år. Alternativt kan det skyldes at Per Mathisen begynner å bli litt sliten etter 3 heltidsstillinger (2 i klubben og 1 i åkrene mek).

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          #60
                                          Det var også et krav fra Per Berg hvis han skulle gå inn med penger at klubben fikk en ny daglig leder

                                          Kommentar

                                          Working...