Daglig leder - Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #21
    Han må jo bygge seg opp fra ryktet som tulling, i motsetning til Hroar og han kriminelle fra Hamar som bygger seg ned. Sånn sett har han lite å tape. Personlig ville jeg elsket å få ham inn som daglig leder i LSK, og som selger av aluminiumsprofiler bør han ha basal kunnskap om inntekter og utgifter. Er temmelig sikker på at Hoffern ville håndtert viktige saker som Stabæks heksejakt etter semihandsen og Müllers uheldige hopp på en langt bedre måte, og at klubben igjen ville bli noe man ikke kødda med i media. Hans evne til å få gjort unna daglige driftsoppgaver og opprettholde et godt samarbeid med de andre i klubben er dessverre vanskelig å vurdere.

    Kommentar

    • Greven
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2005
      • 133

      #22
      Opprinnelig skrevet av glasgow
      Hva med ivar hoff.
      Du kødder nå? Hva vet han om å drive en bedrift. Hvis han kommr så blir det underskudd i mange år fremover.
      Født i glasshus med lomma full av småstein

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #23
        Opprinnelig skrevet av Greven
        Du kødder nå? Hva vet han om å drive en bedrift. Hvis han kommr så blir det underskudd i mange år fremover.


        "Nå bruker han dagene på jobben som salgssjef for Hydro Aluminium, en bedrift han har jobbet for i snart 15 år."

        Tror Ivar veit nok om forretningslivet. Han var også veldig delaktig i profesjonaliseringen av norsk fotball og med på å bygge opp LSK til den klubben det er i dag. Om jeg vil ha ham som daglig ledere veit jeg ikke, men at han skulle ha dårlig greie på ledelse og "bedriftsvane" kjöper jeg ikke.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          #24
          Du får lese deg opp litt på annet enn uttalelser i tv2. Tror Ivar hoff med sin bakgrunn og jobb som salgssjef kan være at han er en god kandidat.
          Han er dog noe fritt talende. Personlig digger jeg typen, men må nok dempes litt ;o)
          Kan være at man ønsker et alternativ utenfra og som ikke kjenner lsk slik Hoffern gjør.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #25
            Jeg foreslår Legenden eller Søgård.

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1251

              #26
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Jeg foreslår Legenden eller Søgård.
              Regner med at det var ironi.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Opprinnelig skrevet av glasgow
                Regner med at det var ironi.
                På sikt håper jeg det finnes plass til begge disse i Lsk ..Men det er for tidlig enda.

                Kommentar

                • Robiwan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 603

                  #28
                  Jeg ser gjerne for meg en som ikke har hatt noe særlig med LSK å gjøre, få inn litt nye impulser. Hva med å se over landegrensene, kanskje Sverige og Danmark har noen som er gode på dette?
                  Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3975

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    På sikt håper jeg det finnes plass til begge disse i Lsk ..Men det er for tidlig enda.
                    Helt enig, men uten at jeg kjenner noen av de to personlig, er det vel helt andre oppgaver enn som daglig leder de bør bidra med?
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • sten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 873

                      #30
                      Jens August Anker Hansen

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Greven
                        Du kødder nå? Hva vet han om å drive en bedrift. Hvis han kommr så blir det underskudd i mange år fremover.
                        Du veit hvem Ivar Hoff er eller?!

                        Ivar Hoff er det beste forslaget så langt, uten tvil. Jeg kjenner til denne mannen gjennom flere "kanaler", han har gjort mer for norsk fotball enn de fleste og har utrolig mye fotballkunnskap som det er verdt å lytte til.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #32
                          Sikkert. Men er det engasjerende eller frustrerende å ha en lite politisk bulldozer på toppen ?
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Sikkert. Men er det engasjerende eller frustrerende å ha en lite politisk bulldozer på toppen ?
                            Er ikke LSK klubben alle elsker å hate? Liker vi supportere likegyldigheten fotballnorge hadde til oss frem til nå rett før jul? Jeg ønsker at klubben i mitt hjerte skal gjøre seg bemerket over hele landet, ja gjerne også i utlandet og da kan man ikke være redd for å hente en type som Ivar Hoff.

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Er ikke LSK klubben alle elsker å hate? Liker vi supportere likegyldigheten fotballnorge hadde til oss frem til nå rett før jul? Jeg ønsker at klubben i mitt hjerte skal gjøre seg bemerket over hele landet, ja gjerne også i utlandet og da kan man ikke være redd for å hente en type som Ivar Hoff.

                              Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

                              Det er et av de klassiske oppgjørene i norsk fotball. Dette er noen av historiene rundt LSK-RBK på Åråsen.


                              Flott type. Og med næringslivserfaring håper jeg faktisk han blir vurdert.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3975

                                #35
                                Ivar i jobben som daglig leder ville ha betalt seg stort bare i form av mediedekning! Jeg bare elsker Ivar Hoffs klare meldinger!
                                Jeg tror ikke noe på at han i det hele tatt vil bli vurdert, men jo mer jeg tenker over det, jo mer tror jeg at det ville ha vært en genistrek!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • HanseFrank
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2004
                                  • 221

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Eirik
                                  Jøss.. Da lurer jeg veldig på hvorfor du ønsker at han skal lede LSK!?
                                  Jeg håper det ikke er den "fantastiske" CV-en hans som blender deg.

                                  -han ble kjent som deltager i Robinson-ekspedisjonen på 90tallet. Husker dere han tjukke kompisen til Chr Falck?
                                  -han er Bærumsgutt og ivrig Stabæk-fan
                                  -han har jobba i Stabæk
                                  -han har hatt 2 verv i Norsk toppfotball
                                  -han har hatt 3 ulike stillinger i RBK
                                  -han jobber nå i Godset

                                  Det her lukter ikke godt! Virker som en pr-kåt middelmådighet som snur seg litt for ofte etter både vinden og pengene.
                                  Det fikk meg plutselig til å tenke på en usmakelig fyr som Stian Ohr... Å fy.. Nok om det.

                                  Vi klarer mye bedre enn han her!!!
                                  Jeg føler ikke jeg er så veldig blendet, men jeg bor i Drammen og følger Strømsgodset noe mer enn den gjennomsnittelige fugl, og vil (faktisk) mene jeg har et ganske nøkternt syn på Espeseth.

                                  Hans jobb i Strømsgodset er udiskutabelt et pluss for hans CV. Uavhengig av om det er han selv, Ronny Deila eller klubbens styre som har holdt taktpinnen, har han sammen med Ronny Deila operasjonelt vært med på å snu Godset fra et verdiløst rekreasjonssenter for avdankede fotballspillere til å bli en av de mest økonomisk lønnsomme klubbene i Tippeligaene. De har lav risiko (driften er billig), og samtidig stor oppside i å ha produsert flere spennende salgsobjekter. Dette er vel stort sett i motsatt ende av skalaen i forhold til hva den gamle NRK-veteranen Tom Berntzen klarte på omtrent like lang tid. Uten å dra dette ut i langbenk så vil et Googlesøk på "Erik Espeseth" + Strømsgodset gi rundt 4-5000 treff. Til sammelikning finner du 40.000 treff på Henrik Hoff og Aalesund (uten at han heller er spesielt fremtredende i media), mens du for Morgan Andersen + Lyn lett bikker en kvart million. Dog er vel hans medieaktiviteter i stor grad av uønsket karakter og heller et resultat av inkompetanse.

                                  At det skal være negativt at han har byttet jobb 3 ganger i Rosenborg har jeg vanskkelig for å se. I min bok skjer de fleste jobbytter internt fordi man vokser med ansvar og har vist seg kompetent. I mitt daglige er det å ansette mennesker kanskje den oppgaven jeg bruker mest tid på, og min erfaring er at det beste kvalitetsstempelet som finnes er intern rotasjon. Trolig er det så enkelt som at dersom man blir funnet god nok for nye oppgaver av de som kjenner en best (ens nåværende arbeidsgiver), så har man i hvert fall gjort noe rett.

                                  Uansett håper jeg, som noen andre her påpeker, vi får inn en mann som er innstilt på å lede en bedrift, og legge til rette for sportslig utvikling uten å flagge særlig mange egeninteresser. En som er i stand til å tenke nytt, men samtidig har respekt for klubbens historie og identitet. En som er vågal og kreativ nok til å ta ny veivalg, men som samtidig forholder seg lojal til styrets retningslinjer.
                                  HanseFrank
                                  - på den andre siden...

                                  Kommentar

                                  • christoffer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 326

                                    #37
                                    Gi meg Bengt Eriksen!

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #38
                                      Gi meg TOMMY.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Gi meg TOMMY.
                                        Tom Lund er jo ett veldig bra forslag. Sammen med Ivar Hoff er dette to av veldig få personer jeg kan se for meg som DL i LSK.

                                        Kommentar

                                        • 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

                                          #40
                                          En mulighet er jo også å ansette noen som er under 60 og som ikke trappet ned fra daglig yrkesaktivitet for flere år siden. Just thinking.

                                          Kommentar

                                          Working...