LSK anno 2012
Collapse
X
-
Og godt er det! Men at "Frelserne" ikke er på plass enda er bekymringsverdig. Hvis de jobber mot konkrete spillere - hvilket jeg antar de gjør - er det åpenbart at forhandlingene er vanskelige. I motsatt fall hadde noen vært på plass allerede... Og klubben vil selvfølgelig ha nye spillere på plass tidligst mulig. Jeg også tror nye spillere kommer inn døra, men jo lenger tid som går, jo større sjangs for plæn B; ukjent tryne med "talent". Og det holder faen ikke! Gi meg en kvelitetsspiller nå!!!!!!!!Team Wenche MyhreKommentar
-
Og godt er det! Men at "Frelserne" ikke er på plass enda er bekymringsverdig. Hvis de jobber mot konkrete spillere - hvilket jeg antar de gjør - er det åpenbart at forhandlingene er vanskelige. I motsatt fall hadde noen vært på plass allerede... Og klubben vil selvfølgelig ha nye spillere på plass tidligst mulig. Jeg også tror nye spillere kommer inn døra, men jo lenger tid som går, jo større sjangs for plæn B; ukjent tryne med "talent". Og det holder faen ikke! Gi meg en kvelitetsspiller nå!!!!!!!!
Klubben (Torgeir, Magnus og Henning Berg (?)) har gjort en kjempejobb med å forsterke laget før denne sesongen. Jeg merker jeg begynner å bli irritert på folk som krever og krever og krever. Det holder ikke.
Det er ikke sikkert at vi kommer til å vinne tippeligaen 2012, men at LSK 2012 er på vei mot noe stort, er jeg ikke i tvil om. Hva med å stikke fingeren i jorda, og se hvor vi har vært de siste årene.Last edited by Rune; 15.02.2012, 20:26."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Kommentar
-
Mhm. Klubben har allerede hentet inn Johan Andersson, Palmi Rafn Palmasson, Sead Ramovic, Guy Roger, Jesper Westerberg, Erik Midtgarden og Isak Scheel (mulig jeg glemmer noen i farta). Vi vet hva Johan og Sead står for. Guy Roger, Palmi og Isak ser ut som kupp. Jesper kommer, og jeg er temmelig sikker på at også Midtgarden blir viktig denne sesongen.
Klubben (Torgeir, Magnus og Henning Berg (?)) har gjort en kjempejobb med å forsterke laget før denne sesongen. Jeg merker jeg begynner å bli irritert på folk som krever og krever og krever. Det holder ikke.
Det er ikke sikkert at vi kommer til å vinne tippeligaen 2012, men at LSK 2012 er på vei mot noe stort, er jeg ikke i tvil om. Hva med å stikke fingeren i jorda, og se hvor vi har vært de siste årene.
Fint du er fornøyd nå da. Det hadde jeg vært også (til en viss grad) hvis dem hadde sagt "vi kommer til å hente noen spiller, vi gjør så godt vi kan".Team Wenche MyhreKommentar
-
What?
Hadde du ærlig forventet mer enn de som allerde har ankommet.
Sorry, jeg er faktisk STRÅLENDE fornøyd so far, skulle vi fortsette med å signere spillere, vil det være påske og jul på engang.
Det går ann å se et år eller fem tilbake for så gruble over fremtiden. Klarer man å kjøpe seg direkte til gull med midler som LSK besitter?
Hvilke navn og spillertyper forventer du?
Sead var i Tromsø Tl beste keeper.
Isaak var en av de bedre unggutta i fjor.
Palmi og Johan har levert godt for Stabæk i MANGE år(vært med i topp og bunn).
Westerberg kjenner jeg ikke - var visst HET i Sverige i fjor.
Roger`n er jeg allerede blitt glad i(imponert på trening og match)Kommentar
-
What?
Hadde du ærlig forventet mer enn de som allerde har ankommet.
Sorry, jeg er faktisk STRÅLENDE fornøyd so far, skulle vi fortsette med å signere spillere, vil det være påske og jul på engang.
Det går ann å se et år eller fem tilbake for så gruble over fremtiden. Klarer man å kjøpe seg direkte til gull med midler som LSK besitter?
Hvilke navn og spillertyper forventer du?
Sead var i Tromsø Tl beste keeper.
Isaak var en av de bedre unggutta i fjor.
Palmi og Johan har levert godt for Stabæk i MANGE år(vært med i topp og bunn).
Westerberg kjenner jeg ikke - var visst HET i Sverige i fjor.
Roger`n er jeg allerede blitt glad i(imponert på trening og match)Fugla ForeverKommentar
-
Mix er vel kun på lån til Belgia - mulig LSK må vente på han. Dersom vi er på jakt etter feks Vaagan Moen så er det garantert interesse fra Brann, Søpla og ikke se bort i fra Molde. Det kan også være at spillere bruker "lang" tid på å bestemme hvor fremtiden ligger.
Jeg også "venter" på en midtbanemann og back, men må jeg vente til neste år så mister jeg ikke gnisten av den grunn.Kommentar
-
Ja jøss. Klart at når du tror at alle spillerne vi har hentet til nå kommer til å bli årets navn i TL 2012, så kan jeg jo skjønne deg... Åpenbart er løftene om "et par backer og opptil ytterligere 6 spillere", "etablerte navn...", "mange vil bli overrasket over" u.z.W allerede innfridd for deg. Sorry mac, men det er ikke tilfellet for meg. ´Krever og krever´ meg i arslet... jeg har fått en lovnad, I´m just collecting!!! Lover ikke guttungen PS3 for så å gi en gameboy - for deretter å si ´skjerp deg, du bare krever og krever´.
Fint du er fornøyd nå da. Det hadde jeg vært også (til en viss grad) hvis dem hadde sagt "vi kommer til å hente noen spiller, vi gjør så godt vi kan".
Opprinnelig skrevet av RuneMhm. Klubben har allerede hentet inn Johan Andersson, Palmi Rafn Palmasson, Sead Ramovic, Guy Roger, Jesper Westerberg, Erik Midtgarden og Isak Scheel (mulig jeg glemmer noen i farta). Vi vet hva Johan og Sead står for. Guy Roger, Palmi og Isak ser ut som kupp. Jesper kommer, og jeg er temmelig sikker på at også Midtgarden blir viktig denne sesongen.
Det er ikke sikkert at vi kommer til å vinne tippeligaen 2012, men at LSK 2012 er på vei mot noe stort, er jeg ikke i tvil om. Hva med å stikke fingeren i jorda, og se hvor vi har vært de siste årene.
Innimellom blir jeg overrasket over hvor lett det er å bli bortskjemt.Last edited by Rune; 16.02.2012, 10:20."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Litt info paa Jesper.
Jeg har vert etpar dager i Sverige med jobben,og kom i samtale med en som kjente Jesper godt,baade som spiller og person.han kunne fortelle at han var en av publikumsfavorittene i Mjellby,og sett paa som en meget god spiller.Der har han spilt for det meste som kantspiller siste aaret.Derfor har han kanskje ogsaa virket vel offensiv i kampene hittil,og kansje litt paa feildistanse i kampene i LSK.Dette blir bedre!Han er visst en rask spiller,saa tydeligvis er det tunge bein vi har sett hos han forelopig i LSK drakta.Han paastod iallefall,at ogsa vi ville helt sikkert faa mye glede av han etterhvert.Kommentar
-
Det var klart etter opprenskingen i stallen at nye ansikter måtte inn. Vi hadde vel 11-12 spillere under kontrakt. Spillerne vi har fått inn har helt klart forsterket laget i forhold til hva vi avsluttet med. Problemet slik jeg ser det er fortsatt organiseringen. Vi slipper fortsatt inn for mange mål. Hvorvidt Haglund får ryddet opp fort nok til å få et hederlig resultat i 2012 er jeg usikker på. Resultatene i treningskamper så langt har blitt forklart med tunge treninger, men våre motstandere har vel vært igjennom den samme treningsperioden?
Det skal bli spennende å se hva som skjer. Ruben overrasket meg i 2011, og jeg håper han får muligheten til å utvikle seg videre. Fredrik viste også mye bra i 2011, selv om det ble få mål. Fortsetter han i samme sporet kan det bli bra. Jeg er ikke sikker på at jeg på død og liv skal ha inn forsterkninger bare fordi vi har blitt lovet det. Da er det bedre å spare noen kroner nå, og heller se til sommeren hva som behøves og hva som er tilgjengelig.
2012 blir nok ikke et stort år for oss, men jeg tror det kan bli et viktig år for å legge kursen inn i fremtiden.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Mye henger (dessverre) på om klubben får tak i de siste forsterkningene. Vi er i kamp med bl.a. søpla om nye spillere, mye tyder på at vi jakter de samme navnene. Dessverre/heldigvis er ikke våre ledere kriminelle eller lider av grandiose narsissitiske vrangforestillinger, dermed kan vi ikke tilby 3 milioner i lønn som f.eks. Stoor mottar og/eller flere millioner i overgangssum. Vårt håp er at spillerne forsatt har en karriére igjen og vil signere for den klubben som også vil ivareta deres sportslige fremtid uavhengig av personkjemi og stormannsgalskap.Kommentar
-
. Jeg er ikke sikker på at jeg på død og liv skal ha inn forsterkninger bare fordi vi har blitt lovet det. Da er det bedre å spare noen kroner nå, og heller se til sommeren hva som behøves og hva som er tilgjengelig.QUOTE]
Vi har blitt "lovet" flere forsterkninger fordi ledelsen i klubben har innsett at vi trenger flere forsterkninger. Stallen er for tynn. Hva tror dere skjer om vi får Andersson, Roger og Scheel skadet over en lenge periode? Da er det rimelig tynt i rekkene og laget ser ut som det samme laget som var desidert dårligst av lagene i TL i fjor høst. Vi var så dårlige at det var flaut! Ja, vi hadde mange skader, men det samme kan skje igjen. Med andre ord er det viktig for klubben å få inn 2-3 spillere til for at laget skal bli slagkraftig og tåle skader og karantene. Jeg tenker med grøss og gru på scenarioet hvor vi plutselig må stille med Ohi, Ruben, Bassey og EK på midten i samme kamp, det er ikke mye kreativitet og styrke i en slik midtbane. Vi MÅ ha nye spillere inn dersom vi skal ta steg videre fra i fjor. Kanskje er vi heldige og unngår skader og får en hederlig plassering på tabellen, men mest sannsynlig får vi skader. Og da er vi i trøbbel med en gang. Så jeg krysser alle fingre for at TB får ja fra en eller flere spillere de nærmeste dagene. TB har gjort en kanon jobb så langt og jeg håper han fortsetter med det.Kommentar
-
Tror vi er avhengig av en viss suksess allerede i år. Det har vært mange triste år nå, og vet ikke om man kan leve med en ny bunnplassering. Synes man har sagt at "i år er fortidlig, men bare vent i et par år så er vi i toppen", i flere år nå. I år kan jeg kanskje forstå denne påstanden noe bedre, men forventer et godt skritt i riktig retning denne sesongen.Kommentar
-
Tror det er viktig at klubben er med i toppen igjen nå i år, ikke først og fremst pga ny trener/spillere, men fordi klubben rett og slett har hvert ute av det gode selskap så lenge nå at det er helt nødvendig med suksess for å komme "på banen igjen" i forhold til media/sponsorer/tilskuere osv. Vålerengen er på vei utfor stupet nå, LSK suksess kan bidra til at fallet deres blir enda større. De fleste lag har nedjusterte budsjetter og spillerstaller hvert eneste år de siste årene og det kan være LSK sin bane på vei mot toppen. Der få andre lag er i stand til å forsterke/fornye seg, så har LSK tatt ett skippertak over flere år nå for igjen å være i toppen. Det blir heder og ære i fotball Norge dersom dette laget presterer bra alt i år! Jeg forventer en real opptur alt i 2012, med gull/medaljer som målsetning i 2013.Kommentar
-
Tror det er viktig at klubben er med i toppen igjen nå i år, ikke først og fremst pga ny trener/spillere, men fordi klubben rett og slett har hvert ute av det gode selskap så lenge nå at det er helt nødvendig med suksess for å komme "på banen igjen" i forhold til media/sponsorer/tilskuere osv. Vålerengen er på vei utfor stupet nå, LSK suksess kan bidra til at fallet deres blir enda større. De fleste lag har nedjusterte budsjetter og spillerstaller hvert eneste år de siste årene og det kan være LSK sin bane på vei mot toppen. Der få andre lag er i stand til å forsterke/fornye seg, så har LSK tatt ett skippertak over flere år nå for igjen å være i toppen. Det blir heder og ære i fotball Norge dersom dette laget presterer bra alt i år! Jeg forventer en real opptur alt i 2012, med gull/medaljer som målsetning i 2013.Fugla ForeverKommentar
-
Mener du løftene gitt om forsterkninger er innfridd til fulle? Retorisk, for du svarer åpenbart JA på dette. JEG SVARER NEI! Er stallen forsterka; JA - men det er noe forbanna annet, og ser ikke du dette, skal du bare fortsette å kose deg i den rosa bobla di - et sted midt på tabellen. For meg er det - per d.d. - et gap mellom løfte og resultat, og å blande inn bortskjemthet i detta er så far off som du får det. Trur alle er enige om at vi har tatt et steg i riktig retning, så du får gjenta deg selv nok en gang til hvis du vil fortsette å spinne rundt dette.
HVIS klubben ikke hadde vært ute å hausa opp stemninga med alt som har blitt sagt, så hadde leveransen stått i stil med bestillingen, og da hadde jeg latt den siden av saken ligge... Derimot hadde jeg da tatt diskusjonen vedr ambisjonsnivået. Fugla skal være en bauta i norsk fotball, ikke en kasteball. LSK vet at de har lagt hue på blokka, men det var også eneste mulighet til å redde klubben etter forårets sesong.
Og når klubben drar på seminar for (nok en gang) å konkludere med at vi i 2012 skal være i toppen av norsk fotball, så skriver en entusiast som meg ned dette på papiret. To sum up (i fare for å gjenta meg sjæl): Stallen er bedre enn i fjor, og bra er det, men løftene er per d.d. ikke innfridd for mitt vedkommende. Bortskjemthet er noe ganske annet (som jeg for øvrig må langt tilbake for å huske i fuglasammenheng).
Også må du komme deg ut av Matrixen - it's just fiction...Team Wenche MyhreKommentar
-
Mener du løftene gitt om forsterkninger er innfridd til fulle? Retorisk, for du svarer åpenbart JA på dette. JEG SVARER NEI! Er stallen forsterka; JA - men det er noe forbanna annet, og ser ikke du dette, skal du bare fortsette å kose deg i den rosa bobla di - et sted midt på tabellen. For meg er det - per d.d. - et gap mellom løfte og resultat, og å blande inn bortskjemthet i detta er så far off som du får det. Trur alle er enige om at vi har tatt et steg i riktig retning, så du får gjenta deg selv nok en gang til hvis du vil fortsette å spinne rundt dette.
HVIS klubben ikke hadde vært ute å hausa opp stemninga med alt som har blitt sagt, så hadde leveransen stått i stil med bestillingen, og da hadde jeg latt den siden av saken ligge... Derimot hadde jeg da tatt diskusjonen vedr ambisjonsnivået. Fugla skal være en bauta i norsk fotball, ikke en kasteball. LSK vet at de har lagt hue på blokka, men det var også eneste mulighet til å redde klubben etter forårets sesong.
I stede har det kommet en frisk svenske inn. En som kan vise til resultater over tid med samme lag - ja faktisk topper Allsvenskan hvis du legger sammen de siste 5 årene. Det har kommet inn syv friske spillere i en god alder. Johan Andersson er den jeg vil si er toppen av kransekaka av de som er henta inn - en friskus med finneser og meget godt fotballhode. En Roger som kom fra intet og man ser konturene av en god spiller. Ikke minst Sead - hvem f**n ville trodd at han skulle havne i LSK?
Nei, jeg tror ikke laget vil toppe tabellen etter ti runder. Jeg tror ikke det blir medalje i 2012, men jeg tror man vil prestere bra i enkelte kamper og komme seg opp på midten av tabellen. Uansett hvor mange og hvor gode spillere man henter inn, så vil det ta tid å bygge lag. Syv nye spillere nå - sannsynligvis en til tre nye spillere inn i tillegg. Det tar tid å bygge lag! Man ser de som har spilt sammen før, har gode relasjoner. Feks linken Palmason - Andersson ser man er gull verdt. Tenkt deg når feks BBS komme inn i dems "verden"/link? Tror det kan bli særdeles artig.
Jeg er ikke spesielt bekymra for 2012. Tror jeg det blir en mye mer innholdsrik sesong enn 2011, og da mener jeg i positiv forstand. Men, jeg merker meg jo den negative holdningen enkelte besitter. Og jeg kan ikke helt forstå den. Jeg skjønner at man er sultefora på god fopball etter høsten, men hvor mye skal man kunne kreve? Personlig har klubben innfrid mer enn nok i forhold til mine forventninger.
Full fart mot 2012 sesongen!Kommentar
Kommentar