LSK anno 2012
Collapse
X
-
-
Har sett klippet nå, og det som sies er jo overskriftsverdig. Mellom linjene sier han jo at vi har en plan, men det må snu ganske umiddelbart. Dette etter at Nesbø innleder med "men en ting man ikke skal gjøre på Lillestrøm, det er å sparke treneren". Helt enig med MM, dette var ikke noe tillitsvotum. Tipper 7-9 poeng på de tre-fire neste er minimum akseptabelt, ellers kan det skje drastiske ting på kort tid...Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Ledertyper på banen er også dritviktig, det er fint at Kippe tar tak i garderoben etter kamp, men han må også være en leder på banen. Der følger jeg han har sviktet. Kapteinsrollen er langt mer enn å delta i ett myntkast før kampen.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
vi var vel langt nede i søla den sommeren vår frelser Rösler kom til klubben også om jeg ikke husker helt feil. Han var jo en åpenbaring. En ledertype som hatet å tape og ikke var redd for å vise det. Husker han løp ens ærend fra spissplassen sin helt ned til Werni på backen for å si hva han mente om innsatsen hans.
Per dags dato har vi ingen skikkelser i stallen som er i stand til å ta et kollektivt synlig ansvar. En flokk trenger en leder. Kippe har jeg ikke hørt si noe som helst på banen de siste årene. Flokken famler i blinde og virker resignert. Vi trenger desperat noen som viser vei.
Haglund er ikke problemet her. Han er en klassetrener.Kommentar
-
Han har vel ca. like elendig statistikk som trebeinet Pedersen i klubben.
Bjarmann burde vært med på flyttelasset når bobilen til Berg endelig rullet ut av Åråsen.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Jaha? Hvem ville du ha sett der i stedet, som hadde gjort en bedre jobb enn Bjarmann med de samme ressursene? Vi har vel betalt overgangssum for en av elleve spillere til denne sesongen og det var ikke Bjarmann som insisterte på å hente ham.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Så lenge alle som har noe i nærheten av ledende roller går når det buttet litt i mot er det greit.. Virker som det er moralen. Jeg er totalt uenig. Bjarmann er en legende i klubben! Han blir. Hadde blitt litt som å kaste Sundgot ut av klubben. Hadde ikke vært mye populært.Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Så lenge alle som har noe i nærheten av ledende roller går når det buttet litt i mot er det greit.. Virker som det er moralen. Jeg er totalt uenig. Bjarmann er en legende i klubben! Han blir. Hadde blitt litt som å kaste Sundgot ut av klubben. Hadde ikke vært mye populært.
Vil forøvrig legge til at det har vært en negativ trend (minus cup-gullet til nordlie) helt siden rösler ble sparka. En meget dårlig avgjørelse av klubben imho.
Nå må hele organisasjonen samle seg rundt ett mål, og det er å beholde plassen i ligaen...Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Hva er egentlig Bjarmann sin rolle? Jeg ser for meg at han tar det administrative rundt det sportslige. Altså overganger, kontrakter etc. Treneren sier hva slags spillere han vil ha, hvem han vil selge og hvem han vil forlenge kontrakter med. Og Bjar tar seg av det administrative rundt dette. I tillegg til å være ett bindeledd mellom det sportslige apparatet og det administrative apparatet med styret i spissen.
Har Bjarmann beslutningsmyndighet? Eller får han bare rammer fra styret og treneren han må jobbe under? Eller er han sjefen til Haglund?Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Artig med en triumf men på det tidspunktet var kanskje en cupseier noe av det verste som kunne skje klubben. Det kamuflerte de problemene klubben hadde og forlenget kun lidelsene vi hadde under Nordlie.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Som jeg skrev tidligere tviler jeg på at noen problemer blir løst ved å kvitte seg med enten Bjarmann eller Haglund (eller begge to for den saks skyld). Bjarmann har vært veldig dyktig med veldig begrensede midler til disposisjon. Haglund har imponerende resultater i Elfsborg å vise til (uten at mannskapet der var extraordinary).
Vi har masse kvalitet i stallen nå også. På papiret er vi altfor gode til å ligge der vi ligger (men nå er det jo mye nytt som tar tid å spille inn i et system). Akilleshælen vår er mangelen av en leder på banen. Med såpass mange nye spillere og en ny trener trenger vi sårt en lederskikkelse utpå banen. Slik det er nå fomler gutta i blinde og virker resignerte. Det blir som et orkester uten dirigent; Ingen spiller i takt og alle sitter med forskjellige noteark. Jeg vil ikke ha en kjeftesmelle ala martine, men en som kan piske gutta litt og få tenningsnivået opp slik Rösler gjorde når han kom til klubben (som spiller). Alphamale med stor A.
Jeg ønsker meg en øst-tysk midtstopper til sommeren.Kommentar
-
Når det er sagt, er det to ting som tilsier at han er en god trener:
1. Han fikk 8 sesonger i en meget hardtsatsende klubb. Da har du gjort mye riktig underveis.
2. Han tok klubben til E-cup 6 år på rad. Det viser en imponerende stabilitet i resultatene over tid.Kommentar
-
Det er rimelig bred enighet i Sverige om at Haglund burde gjort det enda bedre i Elfsborg, sett i lys av ressursene han hadde tilgjengelig.
Når det er sagt, er det to ting som tilsier at han er en god trener:
1. Han fikk 8 sesonger i en meget hardtsatsende klubb. Da har du gjort mye riktig underveis.
2. Han tok klubben til E-cup 6 år på rad. Det viser en imponerende stabilitet i resultatene over tid.
Hvis ikke Haglund er bra nok for Sportsklubben, hvem er da egentlig bra nok?
Får vi inn en skikkelig lederskikkelse i forsvaret i sommer tror jeg vi kommer til å se en rask bedring av både spill og resultater. Gruppa trenger trygghet i form av en som viser vei.Kommentar
-
Per dags dato har vi ingen skikkelser i stallen som er i stand til å ta et kollektivt synlig ansvar. En flokk trenger en leder. Kippe har jeg ikke hørt si noe som helst på banen de siste årene. Flokken famler i blinde og virker resignert. Vi trenger desperat noen som viser vei.Kommentar
-
Ja, har stusset på dette jeg også. Husker han som på grensen til gal i Tromsø med en vanvittig vinnermentalitet, men han har vel kanskje modnet litt (uheldigvis?)Kommentar
-
Kommentar
Kommentar