LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 794

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Bård Wiggen inn som assistenttrener. Spennende! Nå synes jeg klubben har vist handlekraft og gjort noen grep som sannsynligvis vil styrke oss fremover!
    Nå har vi en hovedtrener med solid erfaring fra Sverige (topp 4 6-7 år på rad) pluss en assistent som har jobbet med Nordens beste lag i mange år. De vil utfylle hverandre.

    Perfekt!

    (Synes for øvrig klubben har gjort en del smarte trekk i det siste: Søgård + Helstad + mental hjelp + Wiggen = kudos)

    Kommentar

    • Øystein
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2006
      • 79

      Hmm, kan godt være at Bård Wiggen er den viktigste signeringen vi har gjort denne sommeren... Dette likte jeg.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Heldig for oss at Wiggen ikke ville være med Ståle til england. Har stor tro på at han kan bidra veldig godt som assistent. Håper han blir lengre enn ut sesongen.

        Regner med at dette er noe Ståle ordna sm plaster på såret for at han stjal BBS på et vanskelig tidspunkt for oss.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4112

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Regner med at dette er noe Ståle ordna sm plaster på såret for at han stjal BBS på et vanskelig tidspunkt for oss.
          Greit at mange av oss har vært kritiske til styret i noen sammenhenger. Men jeg tror ikke vi skal ta fra dem at de er oppegående og tenkende mennesker som ønsker å gjøre en best mulig jobb for klubben! Men at "noen har snakket sammen" som det heter andre steder, virker vel ganske klart!

          Jeg blir for øvrig ikke mindre positiv til denne "signeringen" når jeg leser intervjuet med Wiggen på lsk.no (nyhetstråden).

          God på treningsfeltet
          Wiggen forteller at en av styrkene hans er på treningsfeltet.
          - Jeg har lang fartstid på treningsfeltet og kjenner 4-4-2 veldig godt. Jeg er i tillegg ikke redd for å si fra. Jeg mener at det bør være takhøyde innad i en klubb. Da jeg jobbet sammen med Ståle Solbakken så hadde vi ærlighet og åpenhet i bunnen. Det er viktig at man har det på dette nivået, ellers blir det bare tull.
          - Jeg er også en trener som kan jobbe med flere forskjellige trenertyper. Jeg er omgjengelig, selv om jeg har temperament.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Øystein
            Medlem
            Møteplager
            • Feb 2006
            • 79

            Hva skyldes den korte kontrakten mon tro? Spekulerer Wiggen i at Solbakken har fått sparken innen nyttår, og således tar over en skandinavisk klubb i januar, og dermed blir Wiggen med han igjen??

            Kommentar

            • Laksen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2004
              • 287

              Tipper de bare vil se an samarbeidet mellom han og Haglund.
              Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Wiggen til lsk.no: - Jeg har fire år i utlandet, og dermed var jeg i tenkeboksen på hva jeg skulle gjøre videre. Dette passet perfekt for meg nå.
                Det kan jo tenkes at de vil se an samarbeidet, som Laksen skriver. Men det kan jo også tenkes at Wiggen har ambisjoner om å bli hovedtrener, eventuelt gå inn i andre funksjoner i eller utenfor fotballen.
                Jeg har en, sikkert totalt urealistisk, drøm om et fremtidig LSK om noen år, hvor Ståle Solbakken kommer hjem etter forhåpentligvis stor suksess ute, går inn som klubbdirektør eller i en annen sentral rolle og tar "en Solskjær" med LSK! I en slik drøm kan det være plass til både en Haglund og en Wiggen...
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 433

                  Om ikke Bård ikke er tiltenkt å være erstatteren til Haglund med tid og stunder....

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                    Om ikke Bård ikke er tiltenkt å være erstatteren til Haglund med tid og stunder....
                    Jeg opplever heller dette som en tillit til Magnus Haglund. Det er tydlig at han har vært klar på at de har vært for få personer til å løse for mange oppgaver etter at Petter Belsvik forsvant, og at man da henter inn Arild Sundgot og Bård Wiggen så fort ser jeg på som veldig positivt. Tror dette samarbeidet vil bli bra, og ikke minst gir den nye trenerkombinasjonen oss langt bedre muligheter til å jobbe spesifikt med enkeltspillere og lagdeler.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Jeg opplever heller dette som en tillit til Magnus Haglund. Det er tydlig at han har vært klar på at de har vært for få personer til å løse for mange oppgaver etter at Petter Belsvik forsvant, og at man da henter inn Arild Sundgot og Bård Wiggen så fort ser jeg på som veldig positivt. Tror dette samarbeidet vil bli bra, og ikke minst gir den nye trenerkombinasjonen oss langt bedre muligheter til å jobbe spesifikt med enkeltspillere og lagdeler.
                      I rettferdighetens navn så oppfatter jeg det også slik at Haglund ønsket Wiggen og kontaktet han selv. Står i hvertfall slik på rb.no.

                      Helt enig! Tror dette blir bra. En viktig signering som kom som lyn fra klar himmel for flere enn meg her inne vil jeg tro.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        I rettferdighetens navn så oppfatter jeg det også slik at Haglund ønsket Wiggen og kontaktet han selv. Står i hvertfall slik på rb.no.

                        Helt enig! Tror dette blir bra. En viktig signering som kom som lyn fra klar himmel for flere enn meg her inne vil jeg tro.
                        Haglund "kjenner" Bård og Ståle gjennom "studieturer" og sparring med disse tidligere, så å hente inn han nå som en erstatter på sikt er helt utenkelig. Wiggen hadde aldri takket ja til dette om det ikke var Haglund selv som ønsket det. Helt enig med deg! Eneste minuset er evt at det blir mange kokker og muligheter for mye søl, men i den settingen klubben er nå så kan det uansett ikke bli verre.. Alle har forlangt handling og klubben har aldri "angrepet" problemet bedre enn denne gangen. Måtte der lykkes!

                        NB! Selv har jeg ingen formening om herr Wiggen, bortsett fra at jeg liker det han selv uttaler til media i dag. Men vi skal ikke glemme at vår GUD har jobbet tett med han siste 4 år og ønsket han med videre, det alene er godt nok til å få bidra på LSK trening! Velkommen Bård :-)

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Er dette en misnøye fra Haglund mot Powell????

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Er dette en misnøye fra Haglund mot Powell????
                            Tviler.. Haglund inkluderer Powell når han sier at de har ønsket å få inn en til i trenerapp. Men at de ikke har funnet den rette før nå!

                            Kommentar

                            • Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

                              En slik trenerkonstlasjon er normalt. Mer unormalt å bare ha to slik som vi har hatt.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Laget som leder TL forholdsvis suverent er samme lag som leier vår hall om vinteren og bare kan drømme om våre ressurser. Nå har de henta nok en spiller på lån fra City. Vi sitter igjen med smuler etter samarbeid med både Skeid og Bærum, kvalitativt på en annen planet. Om laget sitter på et uforsløst potensiale så blekner det i forhold til hva man har å gå på på det organisatoriske. Forbedringspotensial så til de grader.

                                Forhåpentligvis er det en motivasjonsfaktor. Å hente Wiggen er et godt skritt på veien til noe (mye) bedre.

                                Kommentar

                                • Mikki Mifsud
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2005
                                  • 244

                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Johan blir tippeligaens beste spiller i høst sammen med Roger og Petter..
                                  For en drøm - tenk deg Helstad på topp med Andersson bak der samt Roger og Petter (K) bak, Knudtzon og Palmì på kantene - med den rekka skal det ikke være mulig å rykke ned.
                                  Last edited by Mikki Mifsud; 13.07.2012, 22:06. Begrunnelse: GinTonic

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
                                    For en drøm - tenk deg Helstad på topp med Andersson bak der samt Roger og Petter (K) bak, Knudtzon og Palmì på kantene - med den rekka skal det ikke være mulig å rykke ned.
                                    Ikke mulig å rykke ned? Med den rekka skal det være mulig å ta medaljer!

                                    (Merk: ikke 2012-sesongen).
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      I treningskampene før La Manga, da også Björn var ute med skade, sto Johan og Palmi bortimot bak alt av mål og assists. Johan er en flair-spiller som er avhengig av de rundt seg, og ihvertfall at laget ikke poler ball som i første omgang i dag. Forhåpentligvis er begge tilbake på dette sporet fra forsesesongen nå som Björn forsvinner.

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1474

                                        Akkurat nå.. etter 8 skikkkelige mål på 1,5 kamp: La spillerene bli! styret bli! fansen bli! Haglund, Powell, Sundgot bli! og la Wiggen, Søgård og Helstad, og FG mfl bare komme. Alle andre som er - og som sikkert kommer er for øyeblikket bare å bli og å være velkomne :-D
                                        Og Goood tur til Bjørn BS!

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          De to siste kampene viser at det var altfor tidlig å gi opp! Når både PVM, Palmi og Erling viser at formen er på veg, og når nå også Johan (takker faen) og til og med Roger spiller på det nivået de gjør i 2. omgang i dag, må fremtida være betraktelig lysere enn den nære og depressive fortid. Når vi vet at vi har Helstad på veg inn og Fredrik på veg tilbake, gjør det meg enda mere trygg på at vi skal løse den offensive biten.
                                          Jeg håper Wiggen og Haglund i fellesskap kan få bedre skikk på forsvaret. Raskt! Der har vi fortsatt store hull. Hvis vi løser den biten, er det ingen grunn til at vi ikke skal kunne ta poeng på Lerkendal. Og så håper jeg Ramovic blir helt skadefri og slutter å surre!!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...