LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    Opprinnelig skrevet av Kvalen
    Kan det tenkes at de har kommet lengre i forhandlingene enn det gis uttrykk for, og at Chukwu ikke hadde full innsats fordi han ikke ville senke sin nye klubb? Jeg kjenner ikke til hva han har gjort tidligere, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om. Bare noe som slår meg..
    Da er han så til de grader uproff, så da vil jeg iallefall ikke ha han. Det finns bedre, billigere, og mer spennende alternativer en Chukwu. Det gjelder bare å lete litt.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3500

      Opprinnelig skrevet av McGuffy
      Da er han så til de grader uproff, så da vil jeg iallefall ikke ha han. Det finns bedre, billigere, og mer spennende alternativer en Chukwu. Det gjelder bare å lete litt.
      Jeg kan på en måte ikke helt se behovet for en spiss til med BHR på plass. da må det i såfall være på lån. Vi har nå Helstad og Erling som kjemper om den fremste plassen, mens Fredrik G også kommer tilbake igjen etterhvert. I tilllegg til dette viser Bolly at han kan vikariere i den posisjonen. Bak spissen kan Johan Andersson, PVM og BHR alle spille, selv om PVM er det klareste alternativet for øyeblikket.

      Jeg synes rett og slett vi begynner å få på plass en god og bred tropp, der flere spillere kan vikariere i andre posisjoner når det er nødvendig. Det er også viktig at ikke er spiller som Joachim Osvold skal se på det som umulig å få spilletid med en positiv utvikling, og da synes jeg det blir for dumt at vi skal ha 4-5 alternativer till en plass lengst fremme.

      Kommentar

      • perrern80
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 603

        Og Christian Bjerknes står også på trappa og vil inn, med glimrende prestasjoner både i jet turnering, på landslag og for juniorene. Syns LSK bør gå for en skikkelig VB, ved siden av og få sikret seg Stoor.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Helt enig Totti21, og jeg har gnålt om det en stund selv nå. Vi har overhode ikke den kvalitative bredden i forsvarsleddet som vi nå har fremover. Vi trenger mer enn Østli, kampen i går viste hvor lite som skal til før det er vanskelig å få kabalen til å gå opp bak der. Kjempespennende med denne ghanesiske spissen, men vi trenger å holde nullen en gang også.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3448

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Tipper det er viljen det sto på. Sikkert ikke så mange som ville spytte inn veldig mye penger når de fikk furtetrynet til Berg servert på TV skjermen etter hver kamp! Men nå skal det sies at Henning Berg ikke bare hadde med dårlige spillere å gjøre, tørr jeg nevne Nosa, Ujah og Bjørn?
            Og vi skal huske at mens de spillerne var her lå vi på 4.plass, og det var ikke så mye surmuling. Det var etter kollapsen på høsten at kritikken dukket opp.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 967

              At vi har spillere som BHR, PVM og andre stjerner er selvfølgelig bra. Men tror du tar totalt feil ellers. Hvor mange store stjerner har Godset? Så ræva nivået er i Tippeligaen så holder det med at du har en gjeng som gir 110 % innsats og beholder en trener over tid som for bygget opp et eget spill som alle spillerne kan ut og inn. Så må man terpe og terpe og bli perfektsjonist på sin egen stil.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7097

                Håper alle optimistene har rett og at lønningene ikke er noe å bekymre seg over, men jeg frykter at vi er på vei til å kjøpe oss inn i en ny likviditetskrise. Det var ikke akkurat fullt på Åråsen på lørdag heller, og klubben er jo nødt til å tape penger på tilskuersvikten.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 967

                  Det nytter ikke få inn en ny trener og en haug av nye spillere hvert år. Det som står om Godset og Molde i VG i dag er et godt eksempel på hvordan det bør drives/trenes. De trener ikke på å treffe med pasninger men på hvilke fot pasningen skal treffe.

                  Nå håper jeg klubben beholderHaglund og prøver å bygge et lag over flere år. Håper at lokale spillere som Ohi og Gabrielsen blir brukt. Er redd for at BHR, Helstad og Østli går rett inn på laget og spillere som Ruben og Ohi blir benka.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9464

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Håper alle optimistene har rett og at lønningene ikke er noe å bekymre seg over, men jeg frykter at vi er på vei til å kjøpe oss inn i en ny likviditetskrise. Det var ikke akkurat fullt på Åråsen på lørdag heller, og klubben er jo nødt til å tape penger på tilskuersvikten.
                    Tipper vi har full kontroll

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Opprinnelig skrevet av WAK
                      Håper at lokale spillere som Ohi og Gabrielsen blir brukt. Er redd for at BHR, Helstad og Østli går rett inn på laget og spillere som Ruben og Ohi blir benka.
                      Jeg håper de som er best spiller og da er det opp til Ruben og Ohi selv om dem vill spille..
                      Last edited by RSP; 30.07.2012, 15:03. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4113

                        Til de som bekymrer seg over om klubben nå har tatt seg vann over hodet ifbm spillerlønninger:

                        Det står i dagens Romerike Blad at vi var avhengige av velvillige sponsorer for å hente BHR. Siden det ikke er snakk om noen overgangssum, må vel det bety at Per Berg betaler (deler av) lønna hans!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 967

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Jeg håper de som er best spiller og da er det opp til Ruben og Ohi selv om dem vill spille..
                          Ja helt enig i det men hvem er det som har spilt de siste kampene og vært med på og snudd dette? Jo det er blant annet Ohi og Gabrielsen.

                          Poenget mitt var da at det blir helt feil om feks Riise og Østli tar over plassene dems i allerede neste kamp. Østli og Riise må vise at de er i form på treninger/innhopp samtidig som Gabrielsen og Ohi spiller seg eller vi eventuelt begynner å tape kamper. Jeg synes faktisk det er mer naturlig at Johan benkes. Han har ikke vært i nærheten av hva han er god for selv om han har vist seg fra en litt bedre side i de siste kampene.

                          Det som må gjøres nå er å finne ut om det er Haglund det vil satses på som trener framover. Hvis han har tilit må han få jobbe med laget i flere år framover og forme og utvikle det så vi får vår egen stil/måte å spille på.

                          Det er det RævBK gjorde i sine glansdager. Hvorfor sliter de nå? Jo de har byttet trener og aldri vært i nærheten å ha et særpreg over stilen sin som de hadde før.

                          Se på Godset. De har jobbet flere år med å lage sin egen måte å spille på og nå spiller de ræva av de fleste lagene i serien. Og jeg tror mange hadde fått sjokk hvis man så lønningene i Godset. De er vesentlig mindre enn i RBK, Molde og LSK. Selv om de har fått noen bra spiller fra City så har de hentet unge spillere fra lavere divisjoner og bygd dem opp.

                          Godset har ligget og kjempet om medaljer fram til sommerpausen i mange år nå, men utover høsten gått nedover på tabellen pga tynn stall og kanskje for mange unge spiller. Men de har ikke gitt opp eller kjøpt en rekke nye "stjerner". De har fortatt å bygge videre på Deilas ideeer og i år for de betalt for det med en bred ung "erfaren" tropp. Overrasker meg ikke om Godset vil være med i toppen i mange år framover.

                          Hvis vi bruker 2-3 år på å lage vår egen spille stil/bygge et lag for framtiden med BHR, PVM, Johan og Helstad vil de være over/rundt 30 år når ting virkelig begynner å fungere og vi kan vinne sereien og ut i Europa.

                          Bruker vi 2-3 år på å bygge et lag med spillere som Ohi, Gabrielsen og Guldbrandsen er de i sin beste alder.

                          Jeg mener overhodet ikke at vi ikk skal kjøpe/bruke spillere som PVM, BHR og Johan. Men jeg håper ikke spillere som Ohi/Gabrielsen blir satt på benken og "glemt" bort.

                          De beviste allerede under Henning at de hadde tippliga nivået inne til perioder. Synes ikke de fikk prøve seg mye i starten av denne sesongen under Haglund. Ikke før det ikke var flere andre spillere å ta av.

                          Kommentar

                          • Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

                            Helt greit att det finnes rike onkler og velvillige sponsorer som er villig til å betale lønn for en spiller.

                            Men tanken som skremmer meg når det gjelder slik sponsing av spillere er jo hva hvis denne sponsoren finner ut att dem ikke gidder å betale lønn lenger til spilleren? Har LSK en avtale med denne sponsoren som gjør att han ikke kan vri seg unna før kontrakten til spilleren er over?

                            Jeg er bare redd for att LSK kan bli sittende med hele regningen på lønn av spillerne som sponsorene har sagt dem skal betale. Så jeg håper LSK har en skriftlig avtale å vise til.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3448

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Jeg håper de som er best spiller og da er det opp til Ruben og Ohi selv om dem vill spille..
                              Jeg er redd det ikke er så enkelt. I mange tilfeller teller navn og tidligere utmerkelser mer enn hvem som har best form. Mange trenere gjemmer seg også bak tanken på at "stjernene skal få spille seg i form". Jeg er redd Ohi eller Guy Roger mister plassen til BHR, selv om det er andre som burde varme benken.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Med bakgrunn i alle årets kjøp og det som er å lese i ryktetråden, har vi ikke snart henta inn nok spillere nå? Er det ikke på tide å sy sammen et lag som fungerer sammen over tid, inkludert benken?

                                LSK anno 2012 = kjøpelag. Og jeg liker det overhodet ikke.
                                Last edited by holmiz; 01.08.2012, 23:44.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  Med bakgrunn i alle årets kjøp og det som er å lese i ryktetråden, har vi ikke snart henta inn nok spillere nå? Er det ikke på tide å sy sammen et lag som fungerer sammen over tid, inkludert benken?

                                  LSK anno 2012 = kjøpelag. Og jeg liker det overhodet ikke.
                                  Ingen spillere kjøpt = ikke kjøpelag
                                  Skjønner jo hvor du vil hen, men i alle staller som har behov for spillere blir det gjort endringer og LSK før 2012 var lik halv stall. Da blir det mange nye når man skal fylle opp stallen, ekstra mange blir det når man skal redde skinnet etter dårlig start på sesongen 2012. Men se til Viking, var det snakk om 35 spillere i stallen? Eller på LSK i tiden rundt TN, var vel sikkert 35 spillere i stallen den gangen. Se på alle de unge som er med, samt de på utgående kontrakter og de som skal legge opp osv. Neste år må det sikkert inn flere dersom man skal ha en full stall. LSK har vel "lidd" under flere år med svake spillerkjøp og på den måten var det også ekstra behov for flere utskiftninger. Om klubben holder på sånn som dette gjennom neste 1-2 år, da kan jeg gå med på betegnelsen kjøpelag.

                                  Kommentar

                                  • runarM
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 565

                                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    LSK anno 2012 = kjøpelag. Og jeg liker det overhodet ikke.
                                    Solgt for ca 50 mill, kjøpt for 2(?) = veldrevet klubb spør du meg...
                                    runarM

                                    Kommentar

                                    • TomLundby
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 616

                                      LSK var jo engang klubben som innførte kjøp og salg av spillere i Norge.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9464

                                        Opprinnelig skrevet av runarM
                                        Solgt for ca 50 mill, kjøpt for 2(?) = veldrevet klubb spør du meg...
                                        Betalt gjeld/driftskostnader for de resterende 48?

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Betalt gjeld/driftskostnader for de resterende 48?
                                          Noe har vel gått til Nigeria og Island, men det meste har vel gått i lomma på Per Berg og har blitt brukt til sign-on-fee og lønninger til en rekke av spillerne våre i år.

                                          LSK sin del har vel blitt brukt til gjeld og driftskostnader.

                                          Kommentar

                                          Working...