LSK anno 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 007

Delsitat fra Haglund herfra: http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlHM0L.ips
    (som ligger i Nyhetstråden) etter signeringen av Andersson og Westerberg:

"- Vi må ha en midtbanespiller til, og kanskje en spiss. Kanskje også en back, vi får se, sier han."

Vi trenger helt sikkert de to førstnevnte og sikkert også den sistnevnte.
    Hvis de også har bra kvalitet og er spillere som har muligheter til å spille seg inn i 11'ern, kan det bli moro i 2012
    Forza Fugla!!!!

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6104

Opprinnelig skrevet av 007
      Kanskje også en back
      Betyr dette kanskje en venstreback, eller er dette en litt dårlig oversettelse fra svensk og kan bety midtstopper (mittback)?

Kommentar

• BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1441

Noen tanker etter signeringene:

1. Gitt at Haglund spiller 4-2-3-1, har vi overflod av habile alternativer til de tre offensive plassene. Bolly, Knudtzon, Björn, Andersson, Palmason. I tillegg har vi Ohi og Solberg i bakhånd. Kan det være noen på vei ut?

2. Kan Palmason spille på en av de to defensive plassene? Hvis ikke ser det ut til at Gabrielsen og Roger er favoritter til å kapre disse plassene akkurat nå.

3. Jeg håper på en virkelig god defensiv midtbane, og en rimelig spiss inn (gjerne Kjeldsrud J). Ellers er det nok for min del i denne omgang! Har lyst til å se spillere som Ringstad, Ruben, Bolly, Ohi og Guldbrandsen regelmessig på banen også neste år!

4. Jeg gleder meg til å ha en benk som faktisk har noen gode spillere neste år, og en trener som forhåpentligvis bruker dem når det er fornuftig.

Kommentar

• BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1441

Opprinnelig skrevet av HSft
          Betyr dette kanskje en venstreback, eller er dette en litt dårlig oversettelse fra svensk og kan bety midtstopper (mittback)?
          Jeg tolker det som back. Ringstad er vel den av spillerne som ser ut til å ha førsteretten i sin posisjon, som har overbevist minst så langt. Jeg håper likevel ikke at vi signerer en venstreback i denne omgang, tror Ringstad kan vokse mye på å å bli satset på. Gi han sjansen!

Kommentar

• Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

Er Roger så god som folk skal ha det til?

Kommentar

• kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2429

Opprinnelig skrevet av Kanariz
              Er Roger så god som folk skal ha det til?
              Han har gode skussmål og er merittert. CL-mester i Afrika. Så spørs det om han knekker den "norske-koden".
              Bassey var jeg også hauset opp som en frelser og arvtager til Nosa, men det viste seg at han må mer tid.
              Det kan jo hende at han i tospann med Roger vil blomstre, eller at spillerstilen til Haggis passer Bassey bedre.
              Etter det jeg har forstått, eller håper på, så skal Roger være litt samme type som Thioune. Må nok vente til
              treningskampene begynner for å bekrefte nivået hans.

Kommentar

• nebbjævel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2009
                • 511

Det er stor moro med de nye signeringene, og det er antakeligvis mer i vente. Kvaliteten på førsteelleverens enkeltspillere kan med rette forventes å stige kraftig. En av den nye trenerens største utfordringer blir å etablere det mentale grensesnittet mellom enkeltspillerne, slik at vi også får et samspill som er på høyde med den enkeltes ferdigheter. Her har vi ikke vært gode nok i de siste sesongene. (Skrekkeksemplet er Simen Brenne, som blomstret i FFK, var middelmådig hos oss, men ble landslagsaktuell på nytt hos Odd).

Det er grunn til å frykte at vinterpausen er i korteste laget til å trylle fram et fungerende samhandlingsmønster, og at vi derfor ikke kan forvente kjemping helt i toppen fra første spark. Får heller ta det som en bonus hvis så skulle skje. Det er grunn til å se kraftig lyst på fortsettelsen uansett.

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Helt utrolig - føler meg nyforelsket.
                  Dette pga ny trener og en bråte nye spillere som det oser klasse av: Ramovic, Andersson, Palmi og Westerberg.
                  I tilegg henter vi "backup" og tallent i Midtgaard og Scheel.

I dagens rb sies det at Mix(nokengang) er sterkt ønsket og at Haglund fortsatt ønsker en back og spiss... Dæven - blir nesten rørt her jeg sitter å drømmer meg bort i arbeidstiden.

Litt off: Møtte en nabo i dag tidlig som holder med søpla - han uttaler følgende: Hvorfor vil alle til LSK om dagen(de vraker rbk og enga) - han frykter lsk skal kjempe seg langt opp i teten:-) Lenge siden noen har fryktet oss gitt!

Kommentar

• Robiwan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 603

Opprinnelig skrevet av Paddis
                    Litt off: Møtte en nabo i dag tidlig som holder med søpla - han uttaler følgende: Hvorfor vil alle til LSK om dagen(de vraker rbk og enga) - han frykter lsk skal kjempe seg langt opp i teten:-) Lenge siden noen har fryktet oss gitt!
                    Gi naboen et LSK-skjerf, å fortell han hvor han kan kjøpe sesongkort, så vil han skjønne hvorfor.
                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• Mynten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 484

Nå begynner brikkene å falle på plass, julegavene er innkjøp og spillere kommer. Spørsmålet blir da også: Hvem må ut? Kan ikke tenke meg at alle spillere vi nå har blir i LSK gjennom hele neste sesong.

Nico - Tror jeg forsvinner i løpet av vinteren, enten lån eller permanent. Han stiller fort bak Palmi, Andersson, Erling, Midtgarden og evt. Ohi.

Ohi - Er redd han kan se fram til lite spilletid, i allefall dersom vi henter en spiss til. Tror han bør leies ut til f.eks. Ull/Kisa, men være med på noen LSK-treninger om mulig.

Bassey - Henter vi inn en midtbanespiller til tror jeg ikke vi får se Bassy så mye på banen. Tipper han forsvinner i løpet av sesongen.

Midtgarden - Skal bli spennende å se om han er i nærheten av en plass. Virker som han er hentet som en potet, men fremstår mer og mer som et panikkjøp før ny trener og P. Bergs penger var på plass. Tror ikke vi ser mye til han heller, og tipper han forsvinner i løpet av sommerpausen.

Henrik - Kommer ny spiss inn tror jeg ikke han blir. Kanskje han kjøpes for så å leies ut da de nok ser at han stiller bak flere andre i køen.

Kommentar

• McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5102

Opprinnelig skrevet av Mynten
                        Midtgarden - Skal bli spennende å se om han er i nærheten av en plass. Virker som han er hentet som en potet, men fremstår mer og mer som et panikkjøp før ny trener og P. Bergs penger var på plass. Tror ikke vi ser mye til han heller, og tipper han forsvinner i løpet av sommerpausen.
                        Midtgarden lukter veldig Eirik Soltvedt, men det at han er potet og kan vikariere på flere plasser taler til hans fordel.

Kommentar

• HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6104

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                          Midtgarden lukter veldig Eirik Soltvedt, men det at han er potet og kan vikariere på flere plasser taler til hans fordel.
                          Hvilke plasser er det snakk om her?

Har hørt at han kan spille høyreback, høyreving og sentral midt.

På Høyrevingen har han nok Andersson, Bolly, Palmason, Knudtzon, Ohi og Gulbrandsen forran seg og vi har ikke behov for mer dekning her.

Sentralt på midten har han Ruben, Bassey, Roger og en eventuell nysignering forran seg, så her har vi nok heller ikke noe stort behov for mere dekning.

Dermed ser jeg han bare som ekstra dekning på Høyrebacken, og at han kan spille de to andre plassene er ingen stor fordel for han. Kan han spille på venstre eller som stopper så hadde det vært en fordel.

Kommentar

• McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5102

– I Erik har vi fått en spiller som kan spillere i flere posisjoner. Vi har en følelse av hvor han vil bli best, men mener at han kan gjøre en jobb både som kantspiller, sentral midtbane, hengende spiss og back, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.
                            I følge Lars, som har en merkelig god kontroll på Mjøndalen, så spilte han i alle posisjoner bortsett fra mellom stengene når han var der.

Jeg sier ikke at Midtgarden kommer til å få masse spilletid fordi han er potet, jeg sier at han har bedre forutsetninger for å få så spilletid enn Eirik Soltvedt, som var regelrett screwed from the get go.

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3218

Aldersfordelinga i 2012

Med de 19 spillerne som nå er klare for 2012 (20 med Henrik Kjelsrud Johansen) er aldersfordelinga nå jamnere enn den var i slutten av 2011-sesongen. Vi har fire spillere over 30 år, seks mellom 23 og 30 og fortsatt halve stallen, ni-ti spillere, i aldersgruppa 18-22:

Pedersen (37), Kippe (34), Ramovic (33), Magnússon (32)

Andersson (29), Pálmason (28), Westerberg (26), Midtgarden (25), Toindouba (24), Knudtzon (24)

Bolly (22), Scheel (22), Solberg (21), Ringstad (21), Sigurðarson (21), Bassey (20), Gabrielsen (20), Gulbrandsen (20), Johansen? (19), Omoijuanfo (18).

Sannsynligvis vil også en sentral midtbanespiller, en spiss og en eventuell (venstre) sideback også bidra mest til aldersgruppa 24-30. Marius Høibråten (17) fra rekruttene er også meget nær A-stallen.

gilbert

Kommentar

• Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

Opprinnelig skrevet av Mynten
                                Nå begynner brikkene å falle på plass, julegavene er innkjøp og spillere kommer. Spørsmålet blir da også: Hvem må ut? Kan ikke tenke meg at alle spillere vi nå har blir i LSK gjennom hele neste sesong.

Nico - Tror jeg forsvinner i løpet av vinteren, enten lån eller permanent. Han stiller fort bak Palmi, Andersson, Erling, Midtgarden og evt. Ohi.

Ohi - Er redd han kan se fram til lite spilletid, i allefall dersom vi henter en spiss til. Tror han bør leies ut til f.eks. Ull/Kisa, men være med på noen LSK-treninger om mulig.

Bassey - Henter vi inn en midtbanespiller til tror jeg ikke vi får se Bassy så mye på banen. Tipper han forsvinner i løpet av sesongen.

Henrik - Kommer ny spiss inn tror jeg ikke han blir. Kanskje han kjøpes for så å leies ut da de nok ser at han stiller bak flere andre i køen.
                                Har fra sikre kilder blitt fortalt at Midtgarden er inneforstått med at han er en squad player/potet som er en utfordrer til en plass på laget. Det sies at han holder et høyere nivå enn tidligere squadplayere vi har hatt.

Roger er hentet som et salgsobjekt. Han ba selv om å bli solgt fra sin gamle klubb når han havnet ute i kulda etter at de hentet inn en ny spiller i hans posisjon. Han beskrives som en maskin som jobber knallhardt. Det sies at han gir 100% på trening, men selv mener han at han bare har gitt 80% så langt og at det siste henter han ut i kamp. det jeg har blitt fortalt virker veldig positivt. Samtidig avventer LSK frem til sommeren med å avgjøre om kontrakten skal forlenges. fyren har bare 1 års kontrakt foreløpig.

Kommentar

• lobolars
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Mar 2010
                                  • 64

Ringen

Opprinnelig skrevet av BD
                                  Jeg tolker det som back. Ringstad er vel den av spillerne som ser ut til å ha førsteretten i sin posisjon, som har overbevist minst så langt. Jeg håper likevel ikke at vi signerer en venstreback i denne omgang, tror Ringstad kan vokse mye på å å bli satset på. Gi han sjansen!
                                  Det syntes jeg absolutt.Det som ble vist av han i de siste kampene han fikk tillitt,var meget bra.Særlig kampen mot Sogndal.Håper han får tillitt,og at han slår til.Vært moro om de siste fra Romerike slo til.Er jo ikke mange igjen

Kommentar

• Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

Håper også Ringstad blir satset på som ventre back neste år. Han har alt som skal til, minus kanskje litt på det defensive. Men det kommer med spilletid. Får Ringstad tillit over tid og blir trygg i rollen, tror jeg han vil blomstre, på samme måte som Shane Stefanutto gjorde det i 2004. Han var litt rufsete til å begynne med, ikke minst i vårsesongen han debuterte, men fikk tillit av Erlandsen og vokste enorm godt på den utover sesongen og spesielt i 2005-06-sesongen, hvor han var en god spiller for oss. Det samme utviklingen tror jeg Ringstad kan få - hvis han får tillit. Han har vist mye bra, det gjelder bare at han får sjansen til det over lengre tid og spille på seg trygghet og selvtillit. Etter min mening har han vært en av de bedre i høst når han har fått sjansen.

Kommentar

• kimmern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 1174

om noen kunne spådd dette for 3mnd siden hadde jeg veddet i mot med alt jeg eier... går bare rundt og smiler og spør meg selv om dette er sant.

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3218

Opprinnelig skrevet av Canário
                                        Får Ringstad tillit over tid og blir trygg i rollen, tror jeg han vil blomstre, på samme måte som Shane Stefanutto gjorde det i 2004. Han var litt rufsete til å begynne med, ikke minst i vårsesongen han debuterte, men fikk tillit av Erlandsen og vokste enorm godt på den utover sesongen og spesielt i 2005-06-sesongen, hvor han var en god spiller for oss.
                                        Jeg er helt enig i at Shane er et godt eksempel på at en spiller kan vokse med tillit, men så vidt jeg kan huske var det vel først og fremst Rösler som ga Shane tillit, og utfordra ham ved å si at "nå har du sjansen: grip den!", samt at han litt overraskende ga Shane tillit også på dødballer, som Shane tidligere, og til å begynne med, sendte opp for å komme ned med snø på, men som med trening ble ganske mye bedre, til tider ganske harde, flate og presise.

gilbert

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Fortsatt usikker på om vi skal legge alt ansvar på Ringen selv om jeg har vært ringfan siden Rubin Kazan-kampen. Nå har vi forsåvidt SP som backup, men han er jo best i midten.

Håper Kippe hever seg litt fra i år selv om han gjorde det bra i år. Han er TLs beste midtstopper og var mer konge i fjor.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...