LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    #81
    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Håper Kippe hever seg litt fra i år selv om han gjorde det bra i år. Han er TLs beste midtstopper og var mer konge i fjor.
    Kippe får en utfordring med den nye spillestilen vil jeg tro. Han blir nødt til å utvikle seg til en mer spillende stopper. Hvor sillende er egentlig Scheel?

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4112

      #82
      Erik Hoftun sutrer til TV2:
      – Hva synes du om Lillestrøms satsning?

      – Det er jo bra at gamle storheter våkner, norsk fotball trenger flere gode lag. Lillestrøm satser friskt, og vil nok få en god sesong.
      – Kan dere matche, og vil dere matche LSK på spillermarkedet?
      – Det er for tidlig å si, men jeg vil anslå at 90% av lagene i Norge er i samme situasjon som oss og må se på utgifter og kostnader. Det har vært lite med inntekter de siste årene, så er det slik at noen kan forsterke - slik er status nå, sier Hoftun.

      I går signerte vi to spillere som Rosenborg ønsket. I dag er Hoftun ute og sutrer! Drømmer vi? Er alle våre bønner i den dypeste fortvilelse endelig hørt? Er verden snudd på hue? Jeg har aldri før vært sååå utålmodig på at de neste tre månedene skal gå FORT, og at vi kan skrive År 1 for nye LSK!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

        #83
        Det blir nesten litt surrealistisk det som skjer... Men at LSK har ryddet opp og startet tidsnok får vi igjen for nå med renter. Vi er selvsagt også heldige som har Per Berg som sørger for prikken over ièn... Sesonkortet er fornyet. Jeg gleder meg som en unge til sesongen starter igjen.. Selv om det kan ta tid til å få spilt dette laget virkelig godt så ser fremtiden veldig lys ut.... Haglund fikser dette... Tenk å få se et spillende LSK leke med RBK, Enga og Molde... Litt vel optimistisk her nå, men dette ser lyst ut.
        NÅ er det deilig å være fugl....
        Fugla Forever

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #84
          Er nok ikke bare tomsinger som jobber i LSK, klubben har rett og slett gjort drittarbeidet med å rydde opp i den alt for dyre/dårlige spillerstallen i god tid før alle andre i det hele tatt har tenkt tanken. Nå er det kun LSK og ett veldig fåtall andre lag som har mulighet til å kjempe om de beste spillerne, det er rett og slett deilig!

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #85
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Jeg er helt enig i at Shane er et godt eksempel på at en spiller kan vokse med tillit, men så vidt jeg kan huske var det vel først og fremst Rösler som ga Shane tillit....
            Litt off topic først. Shane spilte fast i starten av 2004, fikk en fornyet og lengre kontrakt samt skyøye forventninger som gjorde at høsten ble mer ustabil. 2005-sesongen under Uwe var han reserve, men fikk sjansen under Royal League som han tok. Altså ikke tillit i seriespill...

            Stian har levert stabilt og bra de gangene han har fått sjansen, men vi må huske på at han sjelden fikk sjansen når Fugla var i sin beste form. Tror han har mye å levere på banen i årene fremover, men frykter at med den satsingen som gjøres nå, blir Kippe den eneste med LSK-hjerte på banen neste år.

            Ser ikke lovende ut for de av oss som ønsker å se noen lokale gutter på laget...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #86
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Litt off topic først. Shane spilte fast i starten av 2004, fikk en fornyet og lengre kontrakt samt skyøye forventninger som gjorde at høsten ble mer ustabil. 2005-sesongen under Uwe var han reserve, men fikk sjansen under Royal League som han tok. Altså ikke tillit i seriespill...

              Stian har levert stabilt og bra de gangene han har fått sjansen, men vi må huske på at han sjelden fikk sjansen når Fugla var i sin beste form. Tror han har mye å levere på banen i årene fremover, men frykter at med den satsingen som gjøres nå, blir Kippe den eneste med LSK-hjerte på banen neste år.

              Ser ikke lovende ut for de av oss som ønsker å se noen lokale gutter på laget...
              Det som er mest positivt nå i mine øyne er at vi får et erfarent lag med lovende innbyttere som holder veldig bra kvalitet. Ikke lenge siden vi hyllet Fellus som turte å utfordre en spillere og som nå er helt ute av elitestatus. Vi har faen noe på gang!

              Bolly, Ruben, Ohi, Fredrik & co kan få gode muligheter til å vise seg frem uten det ansvaret som lå på dem på slutten av året i fjor.

              Håper Marius også vil vise seg frem i 2012.

              I tillegg har vi vel bare Björn som er et stort salgsobjekt pr i dag så vi mister ikke nøkkelspillere i sommer uten å erstatte de.

              Gleder meg veldig til 2012!
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #87
                [Mod]Har slått sammen tullebukk sin tråd,Lsk 2012 veien mot noe stort, med denne. Begge tråden omhandler det samme, nemlig det vanvittig spennende året 2012[/Mod]
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #88
                  Tror Ringstad har en fair sjanse til å spille seg inn på dette laget som venstreback, selv om Haglund skulle få ønsket om å få inn en til oppfylt. Men ser på med skrekkblandet fryd at førstelleveren mot Hønefoss neste år kan bestå av ti helt nye fjes i tillegg til Björn. Selv ikke Kippe er selvskreven.

                  Nå må unggutta ta utfordringen på strak arm!

                  Kommentar

                  • *46*

                    #89
                    Er det bare jeg som er litt over middels opptatt av at opsjoner på Johansen skal benyttes?

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Er det bare jeg som er litt over middels opptatt av at opsjoner på Johansen skal benyttes?
                      Tja. Siden alle snakker så positivt om han er jeg relativt positiv men samtidig har ikke jeg sett det mange andre tydeligvis har sett. Nå pleier majoriteten å ha rett så jeg håper og trur han får suksess i LSK.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Emil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 306

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Om han bruker vintern til å terpe (altså virkelig, virkelig terpe) innlegg - ja.
                        Har sett han som kant en del for Lyn og litt for Fugla, synes han har slått veldig gode innlegg av det jeg har sett. Harde, skrudde innlegg i perfekt høyde, i tillegg er han blant de beste vi har til å utfordre en mot en.

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Kippe får en utfordring med den nye spillestilen vil jeg tro. Han blir nødt til å utvikle seg til en mer spillende stopper. Hvor sillende er egentlig Scheel?
                          Neste mann ut?

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #93
                            Mens Kippe er ca 63 % spillende, vurderes Scheel til å være ca 78 % spillende. Stor diskrepans, mao.
                            Last edited by reka; 16.12.2011, 08:56.

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1174

                              #94
                              kippe skal ingen steder.

                              Kommentar

                              • *46*

                                #95
                                Ønsker ikke å skape en diskusjon ut av det, men virker som om svært få har fått det med seg. Per Berg er jo inne med penger i damelaget også. Med uttalt mål om å bli et av de (det?) ledende damelaget i Skandinavia. 2012 blir spennende! Var en artikkel på det i RB tidligere i høst.

                                (ja, jeg vet det er et eget forum for damelaget her inne, men ønsker å nevne dette i sammenheng med LSK og 2012 - uten at man tar diskusjonen på det her)

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Neste mann ut?
                                  Haha, noen som er litt overfølsom for kritikk mot Kippe? Kippe er nok kanskje tippeligaens beste stopper. Men det står vel ikke i veien for at han har noe å gå på når det gjelder oppbygende spill? Selvfølgelig skal han ikke ut, men han står ovenfor en ny utfordring når han har en trener som blir mer irritert når han slår polere.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2366

                                    #97
                                    Kippe trenger ikke rare omskoleringen. Han er en som rydder opp, ala Hangis i Fulham, for så gi fra seg ballen til nærmeste "spillende" spiller. Har ikke full oversikt over alle stopperne i TL, men kan ikke huske å se en stopper av hans kaliber på Åråsen de siste åra. Hans værste sesong, og som har gitt han stempelet ufin, var sesongen da Stabæk tok gull. Da fikk han vel 2-3 røde, men mest pga at dommerne hadde falkeblikk på alt han foretok seg, og til tider virket det som de var ute etter mannen. Når det skal sies hadde han et par hasardiøse involveringer, men den påfølgende sesongen modererte han spillerstilen og har vel nesten lavest antall gule kort blant stopperen i TL (ren gjetting, men han har ikke hatt mange karantenene pga kort de siste årene såvidt jeg husker).

                                    Kommentar

                                    • Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Canário
                                      Håper også Ringstad blir satset på som ventre back neste år. Han har alt som skal til, minus kanskje litt på det defensive. Men det kommer med spilletid. Får Ringstad tillit over tid og blir trygg i rollen, tror jeg han vil blomstre, på samme måte som Shane Stefanutto gjorde det i 2004. Han var litt rufsete til å begynne med, ikke minst i vårsesongen han debuterte, men fikk tillit av Erlandsen og vokste enorm godt på den utover sesongen og spesielt i 2005-06-sesongen, hvor han var en god spiller for oss. Det samme utviklingen tror jeg Ringstad kan få - hvis han får tillit. Han har vist mye bra, det gjelder bare at han får sjansen til det over lengre tid og spille på seg trygghet og selvtillit. Etter min mening har han vært en av de bedre i høst når han har fått sjansen.
                                      Jeg må ærlig innrømme at jeg har mistet mye av trua på Ringstad. Han er altfor passiv, veik og mangler guts. Samtidig er dette relativt enkelt å gjøre noe med. Og han sliter med spilleforståelsen defensivt. Ser ikke ut som han skjønner når han skal presse og når han skal falle av. Håper han blir bedre, men har som sagt mistet veldig mye av trua på gutten. Håper inderlig at vi får på plass en god VB som hever nivået og presser ringstad til å heve seg også.

                                      Kommentar

                                      • mats
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 621

                                        #99
                                        Tenk deg Marcus og MIX inn, da snakker vi julegaver!

                                        Kommentar

                                        • Ginola
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2010
                                          • 549

                                          Opprinnelig skrevet av mats
                                          Tenk deg Marcus og MIX inn, da snakker vi julegaver!
                                          På kontrakt, og ikke på LÅN. Det hadde vært konge!

                                          Kommentar

                                          Working...