LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • armykanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 742

    Opprinnelig skrevet av glasgow
    http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=205104

    Fy faan og digg denne seieren her var. ( LSK - rbk 4-2 )
    Se hvordan spillerne kjemper for og vinne denne kampen.
    Legg også spes merke til viljen både i Sundgot og Occean på siste målet.
    RBK prøver seg med alt uten og stoppe et fantastisk arbeids mål.
    Dette er en mentalitet jeg savner og denne håper jeg kommer tilbake i 2012.
    Det jeg lurer på er hvor i helvete er folk, når det er match!! Det var jo faen meg sild i tønne på den kampen da vi var hårstået unna nedrykk. Nå til dags kan vi jo faen meg ta med oss hver vår egen ku.

    All cred til alle som går på matcher, men enkelte som bor i nærmiljøet må ta seg selv i nakken. Skulle gjerne selv gått på hver kamp, men i og med at jeg bor i Bergen så ville antagligvis ikke økonomien gått rundt.

    Kommentar

    • Holterkanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 581

      Det er snart 35 år siden det herrens året 1977. Jeg husker ikke noe av det, men ønsker å oppleve noe magisk med LSK
      Det må gjerne skje i 2012, men 2013 kan faktisk være realistisk og da er det 36 år siden sist
      Last edited by Holterkanari; 21.12.2011, 12:29.
      ________________________
      TB

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av Holterkanari
        Det er snart 35 år siden det herrens året 1977. Jeg husker ikke noe av det, men ønsker å oppleve noe magisk med LSK
        Det må gjerne skje i 2012, men 2013 kan faktisk være realistisk og da er det 35 år siden sist
        En liten digresjon: De tre siste seriegullene har kommet samme året som fattern fikk barn. Jeg er eldst (så da kan man jo tippe aldere). Det som er litt synd, er at han vært hos rørleggeren

        For meg er ikke medaljer det viktigste for 2012, men fremgang fra de siste 4 årene som har vært tragiske og man må takke gudene for at TL er økt til 16 lag - ellers hadde LSK rykka ned. Jeg vil se fremgang og opp av nedrykksdumpa og all den dritten det fører med seg. Og ikke minst - jeg vil se publikum tilbake på Åråsen. Må ha vært en pine for ledelsen og sponsorer oppe på vippen å se ut over opptil 8-9 000 tomme setere på et par kamper i år. Det har vært lite folk på tribunene.... Sportslig fremgang og mer publikum i 2012 hadde vært supert!

        Kommentar

        • Boudewijn
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jul 2007
          • 207

          Opprinnelig skrevet av Holterkanari
          Det er snart 35 år siden det herrens året 1977. Jeg husker ikke noe av det, men ønsker å oppleve noe magisk med LSK
          Det må gjerne skje i 2012, men 2013 kan faktisk være realistisk og da er det 35 år siden sist
          Mulig jeg misforstår deg, men det er vel strengt tatt 35 år siden i 2012. Men du må gjerne ha rett, i så fall utsetter jeg 35-årsdagen min til 2013. Det gjør absolutt ingen ting.
          Byråkratkanaris

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 581

            Opprinnelig skrevet av Boudewijn
            Mulig jeg misforstår deg, men det er vel strengt tatt 35 år siden i 2012. Men du må gjerne ha rett, i så fall utsetter jeg 35-årsdagen min til 2013. Det gjør absolutt ingen ting.
            Ikke utsett bursdagen din, My Bad
            Godt du følger med :-)
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • erikh
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2008
              • 443

              Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, men jeg leste akkurat det lengre intervjuet RB hadde med Per Berg, og synes han kommer med noen litt merkelige uttalelser.

              Han klager over at det ikke ble trent nok under Henning (hvilket jeg er helt enig i), men han fokuserer på det fysiske og mener gutta så slitne ut i 2.omgangene - det skjønner jeg ikke bæret av. Er det noe det laget har vært konkurransedyktig på så er det fysisk form. Det som har vært under enhver kritikk er de elendige fotballmessige basisferdighetene. Her må det trenes langt mer.

              Tenkingen rundt Uwe også virker jo helt dust. Man ansetter en fyr uten erfaring, som tar oss til flere 4.plasser (stabilitet!) og ørten finaler i Royal League og cupen, men så etter flere år mener man han ikke har nok erfaring til å ta oss videre!? Signer en ny kontrakt så han får opparbeidet seg mer erfaring da.....merkelig.

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                Opprinnelig skrevet av erikh
                Han klager over at det ikke ble trent nok under Henning (hvilket jeg er helt enig i), men han fokuserer på det fysiske og mener gutta så slitne ut i 2.omgangene - det skjønner jeg ikke bæret av. Er det noe det laget har vært konkurransedyktig på så er det fysisk form. Det som har vært under enhver kritikk er de elendige fotballmessige basisferdighetene. Her må det trenes langt mer.
                Enig med at det er en stooor jobb å gjøre på teknisk.. hva jeg forsto av 15min intervjuet med ny trener på lsk.no forrige dagen, så er vel dette og noe som skal fokuseres på. Gutta skal spille mere ball!

                Men, synes du seriøst at vi har hatt en konkurransedyktig fysisk form? Det har ikke jeg sett noe til.....
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                  Enig med at det er en stooor jobb å gjøre på teknisk.. hva jeg forsto av 15min intervjuet med ny trener på lsk.no forrige dagen, så er vel dette og noe som skal fokuseres på. Gutta skal spille mere ball!Men, synes du seriøst at vi har hatt en konkurransedyktig fysisk form? Det har ikke jeg sett noe til.....
                  Dustedebatt. Er man dårlig med ball mister man den ofte og blir fort sliten. Er man god med bal beholder man den lengen og sliter ut motstanderen. Ergo, bli bedre med ball, bli mindre sliten.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Opprinnelig skrevet av erikh
                    Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, men jeg leste akkurat det lengre intervjuet RB hadde med Per Berg, og synes han kommer med noen litt merkelige uttalelser. Han klager over at det ikke ble trent nok under Henning (hvilket jeg er helt enig i), men han fokuserer på det fysiske og mener gutta så slitne ut i 2.omgangene - det skjønner jeg ikke bæret av. Er det noe det laget har vært konkurransedyktig på så er det fysisk form. Det som har vært under enhver kritikk er de elendige fotballmessige basisferdighetene. Her må det trenes langt mer.Tenkingen rundt Uwe også virker jo helt dust. Man ansetter en fyr uten erfaring, som tar oss til flere 4.plasser (stabilitet!) og ørten finaler i Royal League og cupen, men så etter flere år mener man han ikke har nok erfaring til å ta oss videre!? Signer en ny kontrakt så han får opparbeidet seg mer erfaring da.....merkelig.
                    Det var mye interessant i intervjuet med Per Berg, men jeg reagerte også på kommentaren om fysisk form (jf diskusjonen i treningstråden nylig). Min vurdering er at kondisjonstreninga har vært god, og at laget både i fjor og i år har profitert på det, blant annet bevist ved at Fugla, for første gang på svært mange år jeg har fulgt dem, har vært i stand til å snu og vinne eller få uavgjort i en rekke kamper der vi har ligget under med ett eller flere mål langt ut i annen omgang. Det hadde ikke vært mulig uten både innsatsvilje og god nok kondis. I år gjaldt dette flere kamper i midtperioden (etter at Ujah forsvant, men før Björn ble skada), da unggutta tok ansvar og viste seg fram med tæl og guts - og kondis.

                    At laget virka slitent i de siste kampene tror jeg ikke skyldes dårlig kondisjonstrening de siste par åra (dvs under Geir Kåsene), men at kvaliteten i stallen uten Ujah, Nosa og ikke minst Björn, ferdighetene med ball, og den totale belastninga på de meget unge spillernee gjorde at vi brukte mye krefter på å løpe etter ballen, samt at unge spillere tåler mindre kondisjonstrening enn de i prestasjonsalder (23-29, som Haglund sier) og ble meget slitne av for mye spill og ansvar over tid. Som jeg før har sagt, for eksempel Ruben og Ohi virka veldig slitne i de aller siste kampene.

                    Haglunds svar på disse problemene er, slik jeg forstår ham, å supplere stallen med flere første-11'er-spillere i en alder der de har mer erfaring - og tåler mer trening, og å trene mer på basisferdigheter ("ballbesittelse"), heller enn å øke dosen med kondisjonstrening.

                    Jeg synes også merknadene/unnskyldningene for å sparke Rösler ett år før tida er litt underlige, men intervjuet er ellers interessant og klargjørende for hvordan Per Berg tenker (uten at jeg er enig i alt, som det framgår av det jeg har skrevet her).

                    gilbert

                    Kommentar

                    • *46*

                      Hvordan er det med føtter til frispark i stallen LSK har nå?

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Hvordan er det med føtter til frispark i stallen LSK har nå?
                        Foreløpig sitter nok den beste til å score mål direkte fra frispark på benken.. Erik Midtgarden.

                        Kommentar

                        • nebbjævel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2009
                          • 511

                          Folke,
                          For å få frispark fra benken må vi ha en annen dommer enn dem vi vanligvis sliter med, en kjøpt linjemann og en endring i reglene.
                          I gamle dager, da vi bare hadde jernbanesviller som tribuner, var dette uhørt. Får vi flere av Midtgardens kaliber, faller hele poenget med fotballen bort. I tillegg må vi utvide benken. Godt nyttår gutta ! Og jenter !!
                          Last edited by nebbjævel; 29.12.2011, 20:54.

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            Har sagt det før at vi har trent for lite. Det har dog delvis vært greit pga unge gutter/skadefrykt m.m.

                            Liker ikke helt at vi ska bli et kjøpelag nå plutselig.. Men få inn Gislason + Hoås, og et ukjent venstrebein før april, så blir det minst 5. - 8. plass.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                              Har sagt det før at vi har trent for lite. Det har dog delvis vært greit pga unge gutter/skadefrykt m.m.

                              Liker ikke helt at vi ska bli et kjøpelag nå plutselig.. Men få inn Gislason + Hoås, og et ukjent venstrebein før april, så blir det minst 5. - 8. plass.
                              LSK har gjort store endringer i stallen over kort tid, noe veldig mange andre klubber nok angrer på at de ikke har fulgt med på da LSK i dag er i posisjon til å hente etablerte spillere uten at de sprenger lønnsbudsjettet. Vil ikke kalle det ett kjøpelag, men ett generasjonsskifte som var helt nødvendig. Betegnelsen kjøpelag var mer passende den gangen man handlet inn spillere for millionbeløp, overbetalte både selgende klubb og spillere. Gislason og Hoås er det ikke plass til med de spillerne man alt har handlet inn, det er liten vits å ha millionlønninger som de vil få sittende på benken, da kunne vi kalt LSK ett kjøpelag.

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                Det ser bra ut - MEN VI TRENGER EN SPISS SOM PUTTER 10-15 MÅL I ÅRET....

                                Da regner jeg med at MIX er i orden!

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  LSK har gjort store endringer i stallen over kort tid, noe veldig mange andre klubber nok angrer på at de ikke har fulgt med på da LSK i dag er i posisjon til å hente etablerte spillere uten at de sprenger lønnsbudsjettet. Vil ikke kalle det ett kjøpelag, men ett generasjonsskifte som var helt nødvendig. Betegnelsen kjøpelag var mer passende den gangen man handlet inn spillere for millionbeløp, overbetalte både selgende klubb og spillere. Gislason og Hoås er det ikke plass til med de spillerne man alt har handlet inn, det er liten vits å ha millionlønninger som de vil få sittende på benken, da kunne vi kalt LSK ett kjøpelag.
                                  Forstår nesten ikke den første, abnormt lange setningen din, Folkis...

                                  Ikke uenig, vi ekke no kjøpelag rekti enda, men mye nytt. Bedre å supplere litt i august. Skal jo sjølsagt ikke klage heller, og noen blir nok utlånt (les knøtte og sp kanskje).

                                  Når det gjelder Hoås så mener jeg du tar helt feil. Skadefri og i spann med Björn som frontmann hadde det blitt konge. ØH er Arildo 3.0. Men det blir nok lærarutdanning i stedet. Trur forøvrig ikke Haglund vet toppnivået hans. Ikke SG sitt heller. Gisla hadde fått spille han, men kommer jo an på om Roger Tombola er et topp anker. Gabri er sjanseløs enda (men vil mye heller ha han enn sp som stopper).

                                  Klart ting ser lyst ut. Lurer hva f*** Henning B tenker når han ser alle nysigneringene... Livet er jo ikke alltid rettferdig, men gud dette er deilig og spennende. Og fortjent at det nærmer seg vår tur. Til å kapre en 8. plass he-he.

                                  Kommentar

                                  • Ginola
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2010
                                    • 549

                                    Opprinnelig skrevet av mats
                                    Det ser bra ut - MEN VI TRENGER EN SPISS SOM PUTTER 10-15 MÅL I ÅRET....

                                    Da regner jeg med at MIX er i orden!
                                    Mix er ngen notorisk målscorer, så han er definitivt ikke løsningen.

                                    Kommentar

                                    • mats
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 621

                                      Opprinnelig skrevet av Ginola
                                      Mix er ngen notorisk målscorer, så han er definitivt ikke løsningen.
                                      Du oppfattet feil, MIX + en spiss!

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2936

                                        I Lillestrøm heter han ikke Mix. Forferdelig kallenavn han har gitt seg selv. Må ha blitt påvirka av Stabæktøyset
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Alle heter Mix i Lillestrøm! Heia Mix.

                                          Kommentar

                                          Working...