LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Smukken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 720

    Opprinnelig skrevet av Herman
    Må vel i tillegg gjennom medisinsk test først.
    No no - ref. Hodejegerne Renomme, renomme, renomme. Også Kisen da.
    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
      Rolig nå, sailor-boy. Viking, Molde og Rosenborg har hittil signert en(1) mann hver seg, mens søpla ennå ikke har begynt.
      Jeg ser også rem til vår nye spiss kommer inn døra, men bedre å vente på "riktig mann" enn å gjøre noe overilt..
      Rosenborg handler jo i sommervinduet, så det er ikke forventet at de gjør så ekstremt mye i dette vinduet.

      Ellers er vi i en litt spesiell situasjon siden vi lot alle etablerte spillere gå og dermed må hente inn og spille inn et helt nytt lag. Vi trenger litt mer tid på det enn VIF trenger på å spille inn e\en eller to spillere.
      Last edited by HSft; 04.01.2012, 14:59.

      Kommentar

      • aguado
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 448

        Opprinnelig skrevet av Ginola
        Har du noen gang sett at LSK eller andre har signert en spiller på den måten?
        Det er virkelig norges mest vanlige måte å få unna kontrakter i arbeidslivet på. Å reise milevis kun for å signere et stykke papir et ekstremt uproduktivt. Uavhengige medisinske tester kan man gjøre hvor som helst. Pressekonferanse med påfølgende "kontraktssignering" kan man så gjøre når man har tid.

        Dog, hva som foregår i LSK og fotballverdenen spesielt vet jeg fint lite om, annet enn et par nyhetsartikler knyttet til kreative kontrakter som har dukket opp i det siste.

        Kommentar

        • Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

          Opprinnelig skrevet av aguado
          Det er virkelig norges mest vanlige måte å få unna kontrakter i arbeidslivet på. Å reise milevis kun for å signere et stykke papir et ekstremt uproduktivt. Uavhengige medisinske tester kan man gjøre hvor som helst. Pressekonferanse med påfølgende "kontraktssignering" kan man så gjøre når man har tid.

          Dog, hva som foregår i LSK og fotballverdenen spesielt vet jeg fint lite om, annet enn et par nyhetsartikler knyttet til kreative kontrakter som har dukket opp i det siste.
          Det er tross alt fotballverden vi prater om her inne... Hva som gjøres ellers i arbeidslivet er vel knakende likegyldig?

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Moderatormelding:
            Tilbake til temaet - LSK i 2012. De nærmere detaljer omkring hensiktsmessige måter å inngå kontakter på får heller diskuteres annet steds.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Jeg forventer også signeringer denne uken.... Skal vi satse så må vi satse 100% nå er vi bare på 75%. Vi mangler spiss som garanterer +12 mål og en venstre kant/back får vi en midtbanespiller også da er jeg meget fornøyd.
              Får vi en midtbanespiller er du fornøyd - var det ikke du som mente Mix skulle komme? Mistet grepet gutt?
              Håper ikke Belsvik har en altfor god overtalelsestaktikk...

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Moderatormelding:
                Holdt debatten til temaet for tråden. En haug med innlegg flyttet.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2366

                  Vil være veldig pussig om Mix blir i Stabæk. Om han velger LSK er en annen sak, men den offentlige flørtingen i media tyder på at Mix er på vei til Åråsen. Håper han tar med seg Hedenstad, selvom det vil gå på bekostning av Ringstad. Er spissen fra Elfenbenskysten Ujah-klasse er vi klare til å gjøre reint bord i '12.

                  Kommentar

                  • Mikki Mifsud
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2005
                    • 244

                    Det er veldig lenge siden jeg har følt at noe stort er på gang i Sportsklubben som nå.

                    Engasjementet som oppleves innad og utad føles som en helt annen verden. Jeg personlig har sjeldent vært mer positiv enn det jeg er nå, og vi har tydeligvis mer i vente. Dette merkes først og fremst gjennom media, men også blant spillere, støtteapparat og supportere rundt om. For et halvt år tilbake hadde jeg ikke i min villeste fantasi forhåpninger om navn som Andersson, Mix og PVM som aktuelle for klubben i den situasjonen vi var i.

                    Vi har altså hentet kvalitetspillere i alle ledd (spissplassen regner jeg med kommer), og hvis Mix bringer med seg noen godbiter ser jeg virkelig lyst på fremtiden.

                    Jeg er innom her flere ganger daglig, og entusiasmen og gløden er noe helt annen enn det jeg har opplevd tidligere, og det gleder meg. Håper det fortsetter slikt! Jeg GLEDER meg!

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5916

                      Er det lov å være bekymret midt i all denne euforien?

                      Hvis både Mix og PVM kommer og begge hentes med sponsormidler, er det da midler til en spiss?

                      Selv dette laget bekymrer meg, dersom det ikke forsterkes med en målgarantist.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Er det lov å være bekymret midt i all denne euforien?

                        Hvis både Mix og PVM kommer og begge hentes med sponsormidler, er det da midler til en spiss?

                        Selv dette laget bekymrer meg, dersom det ikke forsterkes med en målgarantist.

                        Blir fort bare hentet en prøvespiller. Om vi henter PVM og ingen spiss så tror jeg vi får se BBS på topp i en rekke kamper neste år. Personlig tror jeg potensialet hans er størst rett bak spissen, selv om han nok har potensiale til å score en god del mål.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Er 99 % sikker på at vi vil få en spiss. Er sjelden Per Berg har glemt å legge tak på byggene sine.

                          Kommentar

                          • Ginola
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2010
                            • 549

                            Folkene som jobber med dette get godt hva vi trenger og hva vi har råd til. Er definitivt ikke bekymret for at vi ikke skal få en spiss om vi signerer to andre. Spillerne får tilbud innen de satte økonomiske rammene, og takker de nei så finner vi noen andre. Ledelsen er ikke dumme og bruker mer enn hva som er satt av til nye spillere og lønn. Tb, pm og åb har garantert stålkontroll på dette.

                            Kommentar

                            • El Nunòz
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Jan 2012
                              • 3

                              Tipper alt fra 6-3. plass i år. Jeg er optimist.

                              Kommentar

                              • joacim
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2009
                                • 559

                                Tipper at vi får en middels sesong i år, men at vi neste år tar steget opp og kanskje kan kjempe om medalje.
                                Styremedlem 2016

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Er det lov å være bekymret midt i all denne euforien?
                                  Hvis både Mix og PVM kommer og begge hentes med sponsormidler, er det da midler til en spiss?
                                  Selv dette laget bekymrer meg, dersom det ikke forsterkes med en målgarantist.
                                  Ja, det er lov. Jeg har riktignok bare sett to hele treninger, og uttaler meg selvfølgelig på veldig tynt grunnlag, men synes det er et par mangler. Ideelt sett tror jeg vi trenger en svær diger spiss som kan stange inn frispark og mål i «slitekamper». Synes de fleste fra midten og framover ser i overkant lette ut. Mange gode individualister, men vi må ha noen som kan vinne de tøffeste duellene i motstanderens boks. Også midtbanesjefen er et stort spørsmålstegn. Roger skal jo være god, men det har vi ingen garanti for.
                                  Neppe noen tvil om at kvaliteten i troppen totalt sett er blitt høyere, men det må den også være skal vi klare å produsere de magiske målene og poengene Nosa/Ujah fikset i vårsesongen i fjor.
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Ja, det er lov. Jeg har riktignok bare sett to hele treninger, og uttaler meg selvfølgelig på veldig tynt grunnlag, men synes det er et par mangler. Ideelt sett tror jeg vi trenger en svær diger spiss som kan stange inn frispark og mål i «slitekamper». Synes de fleste fra midten og framover ser i overkant lette ut. Mange gode individualister, men vi må ha noen som kan vinne de tøffeste duellene i motstanderens boks. Også midtbanesjefen er et stort spørsmålstegn. Roger skal jo være god, men det har vi ingen garanti for.
                                    Neppe noen tvil om at kvaliteten i troppen totalt sett er blitt høyere, men det må den også være skal vi klare å produsere de magiske målene og poengene Nosa/Ujah fikset i vårsesongen i fjor.
                                    Veldig enig med deg Per ,vi har fortsatt noen hull i stallen som MÅ tettes...Syns det er veldig betenkelig om vi ikke henter inn en spiss +2 spillere til foreløbig satser vi bare halvveis syns jeg.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Helt enig med Per og Sykkel. Håper det foreløpige fraværet av spiss betyr at vi får desto mer igjen for pengene når vi finner den rette. Frykter at det kan bli i overkant småpent og teknisk og litt i minste laget målfarlig med Björn, Johan, Palmi, Bolly (og Mix?). Vi trenger en killer.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 967

                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Ja, det er lov. Jeg har riktignok bare sett to hele treninger, og uttaler meg selvfølgelig på veldig tynt grunnlag, men synes det er et par mangler. Ideelt sett tror jeg vi trenger en svær diger spiss som kan stange inn frispark og mål i «slitekamper». Synes de fleste fra midten og framover ser i overkant lette ut. Mange gode individualister, men vi må ha noen som kan vinne de tøffeste duellene i motstanderens boks. Også midtbanesjefen er et stort spørsmålstegn. Roger skal jo være god, men det har vi ingen garanti for.
                                        Neppe noen tvil om at kvaliteten i troppen totalt sett er blitt høyere, men det må den også være skal vi klare å produsere de magiske målene og poengene Nosa/Ujah fikset i vårsesongen i fjor.
                                        Er veldig enig i det du skriver men tror jeg har et viktig poeng.

                                        Forrige sesong hadde vi vel ingen typiske målscorere etter at Sundgot og Ujah ble borte. I år har vi fått inn Johan Anderson og Palm som har en grei statistikk i forhold til at de er midtbane spillere. Jeg tror dette kan lette litt på ansvaret til spillere som Bergmann og Guldbransen.

                                        I tillegg til at jeg tror Bergmann og Guldbransen kommer til å få bedre utelling i år. Ihvertfall Bergmann som i fjor måtte jobbe som en helt og gjøre det meste kreative selv pga manglende kreativitet hos medspillere. (ingen kan protestere på at vi har en stall med langt mer kreativitet enn tidligere) Blir Bergman valgt som spiss i år kan han konsentrere seg om spillet rundt 16 meteren og ikke hente ballen på midtbanen for å drille av et par tre spillere før han i det hele tatt er i nærheten av 16 meteren.

                                        Som i fjor kommer vi til å ha et meget raskt lag. Men i år så har vi i tillegg flere kreative spillere så jeg tror det blir lettere å få til enda bedre kontringer enn vi gjorde i fjor. I og med at vi har superraske kanter tror vi kan komme til mange innlegg. Og ja da tror jeg det absolut kunne være bra og ha en stor sterk spiss som vi mangler. MEN i og med at vi har et meget rask lag tror jeg ofte innleggene kan komme når motsanderne løper på vei hjem tror jeg det kan være like bra med innlegg langs bakken enten mellom mål og angrep/forsvarspillere eller 45 grader ut.

                                        Spillere som Johan og Bergman er vel heller ikke noe dårlige hodespillere. På dødballer blir vel forsvarsrekke flyttet om med flere gode hodespillere.

                                        Kommentar

                                        • flisbyen
                                          Utestengt
                                          • Sep 2010
                                          • 305

                                          For å gå hele vegen, trenger vi venstreback, sentral sjef midt og stor og stygg jævel av en spiss.

                                          Kommentar

                                          Working...