LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Opprinnelig skrevet av flisbyen
    stor og stygg jævel av en spiss.
    Skal du ha tilbake Ollie?
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2936

      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Skal du ha tilbake Ollie?
      Tror han sikter til Sveinpung Fjeldstad
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        Opprinnelig skrevet av bjarmann
        Tror han sikter til Sveinpung Fjeldstad
        Skikkelig bolespiss, altså.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 967

          En annen stor forskjell fra i fjor er jo at vi har en mye bredere stall. I løpet av sesongen mista vi jo nesten en hel første 11er pga av skader eller salg. Ujah, Nosa, Sundgot, Søgård, Gisse, Bergmann osv.

          Da måtte vi stole på unge spillere (Gabrielsen, Guldbransen, Ohi og Ringstad) og spillere som hadde vært skadet og langt unna toppform (Bolly,Knudtzon).

          I år får kanskje maks 2-3 av de nevnte spillerne spille samtidig. De skal ikke være grunnstammen i laget men talenter som kan komme inn eller starte når de er i toppform. Ikke være de spillerne som skal ha alt ansvaret på skulderne sine og måtte spille selv om de er totalt ute av form, halvskada eller slitene. Det er da vi kan få se toppnivået til de forskjellige talentene. Men når det er sagt så fikk de jo en enorm erfaring med å spille så mye i fjor. Noe vi bør få igjen for i år.

          Jeg vil ikke gå så langt å si at alle de nye spillerne er KLARE forsterkninger. Men at spillere som Westerberg, Guy Roger, Johan Andersson og Sead burde være store forsterkninger i forhold til de spillerne som spilte på de plassene i fjor er det ingen tvil om.

          Hvis man legger til grunn at vi helt sikkert får enda en stor forsterkning (kanskje Mix), har en klarere og bedre trener og at alle de unge talentene har fått et år mer erfaring og ikke må ta så mye ansvar. Så kan jeg ikke skjønne at vi ikke skal vinne 4-5 kamper mer enn i fjor.

          Uten at jeg mener noe som helst med det så bare nevner jeg at hvis vi hadde vunnet 5 kamper til i fjor så hadde vi vært a poeng med RævBK på 3.plass ;-)

          Uansett om vi får inn flere spillere eller ikke så er jeg STOOOOR optimist og tror vi kjemper om 3.-6. plass neste år.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Veien mot noe stort begynner for alvor om åtte dager, det bør bli folksomt i LSK-Hallen! Overkommelig tidspunkt, kl. 1700!

            Kommentar

            • Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Har ikke sett at denne spilleren har blitt nevnt. Men jeg har en følsle av at vi signerer en utenlandsk spiss, en av prøvespillerne. Og at vi dermed blir tvunget til å hente en norsk venstreback, om vi skal ha en venstreback.
              Vi SKAL ha VB. Det holder ikek med Ringstad. Da er vi i trøbbel.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av Ginola
                Vi SKAL ha VB. Det holder ikek med Ringstad. Da er vi i trøbbel.
                Amen, det er ikke en snøballs sjanse i helvete for at Ringstad holder samme nivået som klassespillere som Yndestad eller El Fakiri!
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Amen, det er ikke en snøballs sjanse i helvete for at Ringstad holder samme nivået som klassespillere som Yndestad eller El Fakiri!
                  Absolutt. Man kan ikke la en posisjon stå uten forsterkninger - alle andre er bedre enn de som spiller på LSK.

                  Kommentar

                  • Mikki Mifsud
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2005
                    • 244

                    Spørsmålet her er ikke om han holder mål -vi har sett han har de kvalitetene som trengs. Spørsmålet er jo om han holder 30++ kamper, noe som er lite sannsynlig. Husk nå at SP, Midtgarden kan vikarere der!

                    Kommentar

                    • athomash
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Oct 2007
                      • 118

                      SteinHard kan spille venstre back, og det kan vel også Scheei... Så håpløse er vi ikke der. Har også trua på Ringstad. Spiss må prioriteres.

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        Opprinnelig skrevet av athomash
                        SteinHard kan spille venstre back, og det kan vel også Scheei... Så håpløse er vi ikke der. Har også trua på Ringstad. Spiss må prioriteres.
                        Men det er akkurat dette som har vært problemet vårt i flere sesonger nå. Den og den spilleren KAN spille der og der, men han er ikke spesialist på den plassen. Vi trenger en som spilelr og vil spille VB. Vi har nok av eksempler fra LSK de siste årne når det gjelder å bruke spillere i posisjoner hvor de ikke hører hjemme!

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          Har veldig troa på Ringstad selv. Han mangler litt gudt og trøkk, men dette tror jeg vil komme nå som treningene legger opp til litt mer intensitet. Som backup har vi i hvertfall SP, og kanskje Midtgarden. Har ikke hørt noe om at Westerberg kan spille på venstre, men på videoene jeg har sett han så virker det som om han er omtrent like god med begge ben.

                          Tror som sagt vi går for en utenlandsk spiss ettersom Pedersen ikke er interessert. Dermed kan vi kun hente norske venstrebacker, alternativene er da Hedenstad (blir dyr og er best på høyre) og Holmvik (krver nok en del lønn og er ikke bedre enn Ringstad, langt mindre talentfull).

                          Ellers var det en i ryktetråden som nevnte at PVM ble sett på som en spiller som kan spille på hele venstresiden. Aldri hørt om at han kan spille back?

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            Opprinnelig skrevet av Ginola
                            Men det er akkurat dette som har vært problemet vårt i flere sesonger nå. Den og den spilleren KAN spille der og der, men han er ikke spesialist på den plassen. Vi trenger en som spilelr og vil spille VB. Vi har nok av eksempler fra LSK de siste årne når det gjelder å bruke spillere i posisjoner hvor de ikke hører hjemme!

                            Enig i at førstevalgene bør være på plassen de er best. Ringstad er venstrebacken vår og han er best på venstreback. Backup som gir oss dekkning på plassen kan derimot godt være spillere som eentlig er best på andre plasser.

                            Kommentar

                            • Reyrey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2010
                              • 379

                              Nå har vi 2 fransk pratende spillere (Bolly/Toindouba), tipper det er et STORT pluss ang. signering av Agoussi Okan!!! ;D kjør på!!!!
                              LSK i med- og motgang <3

                              Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av Ginola
                                Men det er akkurat dette som har vært problemet vårt i flere sesonger nå. Den og den spilleren KAN spille der og der, men han er ikke spesialist på den plassen. Vi trenger en som spilelr og vil spille VB. Vi har nok av eksempler fra LSK de siste årne når det gjelder å bruke spillere i posisjoner hvor de ikke hører hjemme!
                                Helt enig, men når PVM signerer så er det i mine øyne unødvendig å bruke penger på en VB reserve.. Om det skal signeres en VB, så må det i så fall være en som overgår Stian Ringstad sitt potensial og dersom denne spilleren må være norsk (tar utgangspunkt i at kvota blir fylt opp med en utlandsk spiss) så ser jeg ingen aktuelle spillere. Og da kan PVM vikariere der når/om det trengs, på den måten har både Ringstad og Bolly mulighet til å rullere litt og få den match treningen de trenger!

                                Kommentar

                                • Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Enig i at førstevalgene bør være på plassen de er best. Ringstad er venstrebacken vår og han er best på venstreback. Backup som gir oss dekkning på plassen kan derimot godt være spillere som eentlig er best på andre plasser.
                                  Jeg mener at en bør ha dobbeldekning på alle plasser for å gi større konkurranse om plassen og dermed vassere prestasjoner. Ta for eksempel Logi i fjor. Uten konkurranse så falt nivået hans. De samme gjaldt også flere andre spillere. Med to vb'er er ringstad nødt til å heve seg og utvikle seg. dersom vi bare har spillere fra andre posisjoner sm back up vil Ringstad føle at plassen er trygg i mangel av andre alternativer, og dermed vil han ikke være like skjerpet. Mao er jeg helt uenig at vi IKKE skal hente en dedikert VB.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av Ginola
                                    Jeg mener at en bør ha dobbeldekning på alle plasser for å gi større konkurranse om plassen og dermed vassere prestasjoner. Ta for eksempel Logi i fjor. Uten konkurranse så falt nivået hans. De samme gjaldt også flere andre spillere. Med to vb'er er ringstad nødt til å heve seg og utvikle seg. dersom vi bare har spillere fra andre posisjoner sm back up vil Ringstad føle at plassen er trygg i mangel av andre alternativer, og dermed vil han ikke være like skjerpet. Mao er jeg helt uenig at vi IKKE skal hente en dedikert VB.
                                    Mulig trygghet er det som skal til for at en ung og fortsatt lovende spiller skal ta det siste steget opp. Logi tilhører ikke den kategorien og i den saken er jeg 100% sikker på at klubben gjorde en tabbe med å ha en førstekeeper uten reel konkurranse om plassen. Å bruke penger på en VB helt uten potensial virker mot sin hensikt, lik situasjonen med partysvensken som back up for Logi. Så eneste alternativ til å droppe å hente en ny VB er i mine øyne å hente en som er nesten like god eller bedre og den spilleren finner man ikke med norsk pass til en passende pris, tror jeg!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Ginola
                                      Men det er akkurat dette som har vært problemet vårt i flere sesonger nå. Den og den spilleren KAN spille der og der, men han er ikke spesialist på den plassen. Vi trenger en som spilelr og vil spille VB. Vi har nok av eksempler fra LSK de siste årne når det gjelder å bruke spillere i posisjoner hvor de ikke hører hjemme!
                                      Da må det i såfall inn en høyre back også. Det er det kun Jesper som er ren høyre back, men flere som kan bekle posisjonen.

                                      Jeg mener helt seriøst at edruligheten snart burde innhente forumet. Den fornyingen og forsterkningen av stallen som er gjort før denne sesongen, hadde i hvertfall jeg aldri trodd på om noen skulle visket det i øret på meg i september. Da ville jeg trodde den personen var splitter pine gal. Stallen er pussa opp og fornya, ny trener er på plass og optimismen lyder godt fra de aller fleste. La nå ikke den kveles i et forsøk på å tro at klubben har ei bunnløs kasse med penger å benytte på spillere. Kommer det to spillere til, da er jeg veldig fornøyd. Kommer både Mix og PVM, skal vi være meget fornøyd med hvordan laget er forsterka.

                                      Og laget skal bygges bakfra. Tette igjen bak og bygge spillet fremover på banen. At man ikke har signert en ny spiss, er ikke min største bekymring. Vi har BBS og Gulbrandsen (han putter, men da må han bli servert bedre biffer enn han fikk i høst - svært få klarer å få noe godt ut av den tråeste flatbiffen.... Så jo hvordan stå var når han spilte sammen med BBS).

                                      Og laget må bli samkjørt! Treningskamp på fredag - endelig.

                                      Kommentar

                                      • Ginola
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2010
                                        • 549

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Da må det i såfall inn en høyre back også. Det er det kun Jesper som er ren høyre back, men flere som kan bekle posisjonen.
                                        Tror uansett at vi får en ny VB iom at dette til og med har blitt flagget i media og fortalt på årsoppsummering til klubben. Men det er klart at ting kan endre seg. Det er gjort veldig mye bra til nå!
                                        Last edited by RSP; 23.01.2012, 12:20. Begrunnelse: Quoting.

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5916

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Har ikke sett at denne spilleren har blitt nevnt. Men jeg har en følsle av at vi signerer en utenlandsk spiss, en av prøvespillerne. Og at vi dermed blir tvunget til å hente en norsk venstreback, om vi skal ha en venstreback.
                                          Hvorfor mener du at vi blir tvunget til å hente en nordmann? Jeg kan ikke se at vi har brukt mer enn sju av ni mulige.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...