LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 794

    Er dette det vi kan regne som vår sterkeste 11-er?

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av Martin83
      Er dette det vi kan regne som vår sterkeste 11-er?
      Rent bort sett fra at Haglund vel nevner 4-4-1-1 som formasjon i dagens RB. Fra kamptåden LSK-S08:
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      I dagens papir-RB understreker Magnus Haglund at en ikke bør ha for store forventninger til dagens kamp, gitt at en har tre treningsuker med stadig økende intensitet bak seg, og mange spillere med veldig tunge bein. Fram til slutten av mars og seriestart vil prioriteringa være trening, heller enn resultat i treningskamper. Björn, Johan og Mathis er tre spillere som har vært tatt litt mer individuelle hensyn til, for å forebygge skader. De to første kan være aktuelle på topp i 4-4-1-1, men Haglund har ennå ikke helt bestemt seg. Mange spillere vil få sjansen i dag. Verken Logi eller Sead er klare, så det 15 år gamle stortalentet Stian Christensen vokter buret.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av Martin83
        Er dette det vi kan regne som vår sterkeste 11-er?
        Tipper det. Knudtzon kan fort utkonkurere Palmason.

        Haglund har tidligere nevnt at han spiller 4411, 442 eller 4231. Vi får se to dype midtbanespillere forran 4 forsvarsspillere, men formasjonen vil nok ellers variere en del.

        Blir spennende å se hvor god Roger er, ellers ser laget offensivt langt dårligere ut på papiret enn forran sesongstart i 2010 og 2011.

        Defensivt er vi nok styrket med Westerberg og Ramovic.

        Kommentar

        • Martin83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 794

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Rent bort sett fra at Haglund vel nevner 4-4-1-1 som formasjon i dagens RB. Fra kamptåden LSK-S08:
          Ja, så det. Men tenkte ikke helt i forhold til kampen i dag (derfor jeg posta i denne tråden og ikke match-tråden). Uansett kan man trekke ned Bolly og Pálmason for å ende opp med 4-4-1-1.

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Tipper det. Knudtzon kan fort utkonkurere Palmason.

          Haglund har tidligere nevnt at han spiller 4411, 442 eller 4231. Vi får se to dype midtbanespillere forran 4 forsvarsspillere, men formasjonen vil nok ellers variere en del.

          Blir spennende å se hvor god Roger er, ellers ser laget offensivt langt dårligere ut på papiret enn forran sesongstart i 2010 og 2011.

          Defensivt er vi nok styrket med Westerberg og Ramovic.
          Enig, spennende å se om Knudtzon klarer å ta steget. Det er vel et litt være eller ikke være for han denne sesongen.Han har noe uforløst og det blir spennende å følge han i 2012.

          Jeg er spent på Ringstad og Scheel i forsvarsrekka. Tar de nivået? De vil med gode midtbanespillere få bedre arbeidsforhold enn forsvarsrekka i 2011 fikk, men er spent på nivået. Spesielt morsomt å se Ringstad de siste kampene i fjor hvor han, etter min mening, gjorde noen bra matcher.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4112

            Langt dårligere? Jaja, det kommer som kjent an på øynene som ser.
            Hvis ikke min hukommelse har sviktet meg helt, var det vel ikke mange som var optimistiske før sjokkstarten i hangaren i fjor. Den siste tiden før sesongstart i 2011 var preget av intern krangling og et åpenbart svært anstrengt forhold mellom Henning Berg og spesielt Nosa, men også Ujah.
            Jeg er selvfølgelig enig i at den Ujah som (igjen) åpenbarte seg etter karantenen, var Tippeligaens beste spiss og at Nosa var en god spiller når han ikke hadde vondt i magen.
            Men i 2012 er jeg rimelig sikker på at vi har en spillergruppe med mye sterkere samhold, mye større optimisme, og, fremfor alt: ATTITYD!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Langt dårligere? Jaja, det kommer som kjent an på øynene som ser.
              Som du ser så sa jeg at det ser langt dårligere ut på papiret:

              2010:
              Ujah
              Nosa - Bergmann - Tarik
              Søgård - Tam

              2011:
              Ujah
              Bergmann
              Bolly - Nosa - Gislason - Knudtzon

              2012:
              Bergmann
              Andersson
              Bolly - Roger - Ruben - Palmi

              Kan ikke være mye tvil om hvilke av disse som er svakest på papiret?

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                "Kan ikke være mye tvil om hvilke av disse som er svakest på papiret?"
                Du har kanskje rett i det, på papiret, men mitt poeng er at fotball er et lagspill og at samhold og det å jobbe for hverandre og gjøre hverandre gode er en ekstremt viktig del for å oppnå resultater. Nosa, for eksempel, var jo ikke akkurat alltid like flink til å se andre i bedre posisjon?
                Jeg tror årets lag i mye større grad enn de to siste årene vil være et LAG.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Håper Haglund er en bedre trener og at større konkuranse om plassene, samt mer rutine i laget skal føre til at vi er et bedre lag i år enn tidligere. Men heller gjerne litt kaldt blod i årene på de som er klare til å ta helt av etter vinterens utskiftninger.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Kan fort bli en nokså røtin midtbane i år igjen.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Er vel en plan B hvis Disken ryker?

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Kan fort bli en nokså røtin midtbane i år igjen.
                        Bolly, Roger og Ruben er alle veldig usikre kort og Palmi er ikke mer enn midels god i tippeligasammenheng.

                        Denne midtbanen er fort svakere enn den vi hadde i høst. Vi mista den sterkeste spilleren på midten når Gislason dro og erstatta han med et usikkert kort i Roger. Palmi er på nivå med Knudtzon.

                        Om det ikke kommer noen ny sentral midtbane spiller og Andersson ikke flyttes ned til vingen så kan det fort bli røtin ja.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Er vel en plan B hvis Disken ryker?

                          Var jo et rykte om at Helgi Danielson fra AIK var plan B. Dette beroliger ikke meg.

                          Problemet om mix ryker er også at det ikke finnes gode norske alternativer på noen av plassene vi trenger forsterkninger. Ettersom vi kun kan hente to utlendinger til så blir det vrient å få på plass spiss, forsvarer og midtbanespiller om Mix ryker.

                          Kommentar

                          • Martin83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 794

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Bolly, Roger og Ruben er alle veldig usikre kort og Palmi er ikke mer enn midels god i tippeligasammenheng.

                            Denne midtbanen er fort svakere enn den vi hadde i høst. Vi mista den sterkeste spilleren på midten når Gislason dro og erstatta han med et usikkert kort i Roger. Palmi er på nivå med Knudtzon.

                            Om det ikke kommer noen ny sentral midtbane spiller og Andersson ikke flyttes ned til vingen så kan det fort bli røtin ja.
                            Gislason var god, men for all del han var ikke guds gave til fotballen (eller LSK). Etter at han kom tilbake i høst så vant vi 0 av 5 kamper.

                            Når det gjelder Palmi så ble han toppscorer med 8 (!) mål for Stabæk. Etter Nosa så var det Knudtzon som scora flest mål på midtbanen med 2 mål. Knudtzon har for all del mye inne, men Palmi er klart bedre selv om han heller ikke er noen stjerne p.t.

                            Kommentar

                            • general
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 1150

                              I videoen med Haglund nevnes Guy R som eneste spiller. Haglund melder klar tilvekst. Kan hende jokeren er handlet allerede.. Uansett faller toppen av korthuset uten mix. Drømmen er jo om vi er den andre skandinaviske klubben som er etter Pontus F..
                              Seriegull 2016!!!

                              Kommentar

                              • Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

                                Mix har signert for Gent!

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                                  Mix har signert for Gent!
                                  God morgen. Vi har allerede diskutert det i et par andre tråder i dag.
                                  Blir spennende å se hvilke andre alternativer vi har på gang. Ser egentlig ingen andre kandidater i posisjonen her til lands, så vi får vel lete utenlands.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

                                    Vi trenger sårt en spiller på midten som kan tre de avgjørende pasningene, og som har kvaliteter til å dra av en spiller eller to. Hvis ikke en sånn type spiller blir hentet før sesongstart så ser jeg mørkt på årets sesong..

                                    Kommentar

                                    • Martini
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 294

                                      Blir Petter Vaagan Moen klar for klubben ila dagen tro...

                                      Kan han være VÅR kreative, sentrale midtbanespiller eller er han aller aller best som venstrekant ?

                                      Vet han har spilt sentral før.... Nå virker det jo som om Mix ryker...
                                      FUGLA TIL VI DØR!

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        Som alle andre er jeg også svært positiv til det som skjer hos oss. Men samtidig må vi være realistiske. Vi har kjempet mot nedrykk i tre år, og har et langt steg å ta opp til de fem-seks beste. Av ymse årsaker så jeg i går nesten hele Tromsøs kamp mot Anzhi (det hardtsatsende laget med blant annet Eto og R Carlos) og Aalesunds kamp mot Shakthar Donetsk. Begge de norske lagene holdt motstanderne til uavgjort og imponerte. Til dels meget gode bakover, og raske til å slå kontra med godt og direkte pasningsspill langs bakken. Sett i sammenheng med hvordan Sarp08 skar gjennom vår midtbane og forsvar ved flere anledninger sist fredag, så er jeg glad det fortsatt er to måneder til seriestart. For å si det sånn...
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • Martini
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 294

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Som alle andre er jeg også svært positiv til det som skjer hos oss. Men samtidig må vi være realistiske. Vi har kjempet mot nedrykk i tre år, og har et langt steg å ta opp til de fem-seks beste. Av ymse årsaker så jeg i går nesten hele Tromsøs kamp mot Anzhi (det hardtsatsende laget med blant annet Eto og R Carlos) og Aalesunds kamp mot Shakthar Donetsk. Begge de norske lagene holdt motstanderne til uavgjort og imponerte. Til dels meget gode bakover, og raske til å slå kontra med godt og direkte pasningsspill langs bakken. Sett i sammenheng med hvordan Sarp08 skar gjennom vår midtbane og forsvar ved flere anledninger sist fredag, så er jeg glad det fortsatt er to måneder til seriestart. For å si det sånn...
                                          Helt enig her!
                                          Forventer heller ikke gull og grønne skoger med det første...
                                          Vi starter som du sier på "bånn", og selv med flere forsterkninger i ulike ledd må laget få tid til å sette seg parallellt med Haglund`s fotballfilosofi.

                                          Så også deler av AAFK/TIL`S matcher igår, og der er IKKE vi pt!

                                          Derfor er en plassering midt på tabellen/øvre halvdel et mer realistisk mål enn topp 6 og medaljejakt i år.
                                          FUGLA TIL VI DØR!

                                          Kommentar

                                          Working...